Aku berniat nak beli tiket ETS untuk balik Ipoh. Memandangkan nak sahut seruan Menteri-menteri bodoh supaya menjimatkan penggunaan RON 95, aku pun melayari laman web KTMB (Keretapi Tanah Melayu Berhad) yang sejarahnya tak perlu di ceritakan lagi. Boleh goolge dan nilaikan sendiri.
Perbelanjaan Minyak dan Tol balik Ipoh dengan kadar petrol sekarang
Petrol pergi dan balik = RM 100.00
Tol Pergi dan balik : RM 52.60
Jumlah : RM 152.60
Wah, bila naik ETS ( Electronic Train System) wah...Pergi balik cuma RM 70.00!!! Jimat 80 ringgit.
Aku pun surf website http://www.ets-train.com.my/web/ets/
Eh..eh...
Ok, mungkin sebab webmaster, terlupa nak offkan domain.Aku pun surf lah website KTMB
WAH...Sungguh kemas dan cantik laman web KTMB. Siap ada gambar PM kesayangan rakyat Malaysia lagi. Dan Aku pun register untuk beli tiket Keretapi terpantas ke Ipoh.
Sekali lagi..WAH.......bagus sungguh sistem ini. Sehingga..
Payment secara kredit kad.
Tunggu punya tunggu....
Cuba sekali lagi...
Sama
Cuba sekali lagi
Sama
Cuba Sekali lagi (ULANG 7 kali)
Masih positif. Aku pun cuba telefon toll free 1300-88- 5862
: Trut..trut..
trut..trut ( bunyi telefon) ". Selepas sistem jawab, dia pass pada Customer Service
Soalan: " Helo, Saya cuba buat payment pakai kredit kad, memang lambat ya? Atau sistem masih down? "
JAWAPAN : Maaf Encik..Talian Encik terputus-putus.
Ok kejap saya...terus offline.
Masih Positif lagi. 10 minit kemudian aku call,
: Trut..trut..
trut..trut ( bunyi telefon) " Customer Service jawab..dan..lepas tu terus putus.
WAH...gembiranya saya.
Slogan KTM " ONtime, EVERYtime " bolehlah ditukar kepada versi yang lebih manis " GO FUCK YOURSELF!"
PS: Walaupun sistem bagus, BERSYUKURLAH MALAYSIA MASIH AMAN
aku dah kena ;(
BalasPadamhahaha... bagi swasta bukak satu company utk train. biar kecut perut KTM. sekarang sedap dia buat taik. sbb dalam malaysia KTM ada kuasa besar.
BalasPadamsampai bila nak jadi macam ni. KTM OH KTM
BalasPadamEntri Di Blog : Hanya Di Malaysia Versi Instagram Episode 7
ini salah ko sendiri, bukan salah ktm. sapa suruh call tepon no toll free yg tu... sepatutnya call 1MOCC 03-8000 8000 1 malaysia 1 talian, melangkau ekspektasi hey hey
BalasPadamTerbaik bro.hahaha.xleh blah iklan tuh
PadamTuan, situ ada dalam website, call untuk sebarang pertanyaan. Kenapa pula nak telefon MOCC?
PadamHahaha..
PadamSuka part hey..hey..ko menceriakan petang aku la anon..
Sian PON..nak wat camne..memang tu la hasil kalau bukak web GLC ni (xsemua) ..eh..KTMB GLC ke..aku main bantai je..sori la kalau salah..malas nak cari maklumat..
so ko naik keretapi atau bas atau naik keta je..
ini bukan aku yang tulis lah, lagipun aku tak naik keretapi sebab aku dah ada helikopter persendirian
PadamAlamak..sori aku xperasan..nampak sangat main terjah je, pastu terus komen..
PadamPinjam heli ko PON..nak balik raya haji kat johor nanti..hewhewhew
Ktmb punya website kena pakai internet explorer. Kalau web browser lain dia jadi tak betul.
BalasPadamTuan, saya dah gunakan IE . Masalah nya masih sama. Yang saya kesalkan, CS macam lepas tangan betul. Tak apalah, bukan rezeki barangkali.
Padamjangan risau...peningkatan mendadak aka berlaku dalam pembaikan sistem bila PM pulang dari ziarah silicon valley...
BalasPadamsistem xleh guna lagi tu.... ke tgh update...nmpaknya kena g beli tiket kat stesen berdekatan...hehe
BalasPadamAku rasa rakyat negara kita sedang mengalami penurunan kualiti kehidupan, baik dari segi kewangan, pendidikan, kesihatan, pengangkutan, telekomunikasi, hiburan dan segala macam perkara yang melibatkan rakyat. Pendek kata, we have been f**ked all over.
BalasPadamCuma kadar jenayah dan rasuah sahaja yang semakin meningkat di dalam Malaysia ini.
salam semua..yang ini saya setuju..jelas dan nyata depan mata saya ia berlaku tapi dikaburkan oleh pihak tertentu.
Padambro... gua biasa beli tiket dgn e-ticketing ktmb ni. so far, service diorang cemerlang. mgkin hari ni bkn hari ko kot. cuba lg nnt... ;)
BalasPadambetul-betul marah ni..
BalasPadamsama je penulisan semua admin blog....sikit2 meroyan...makin bosan pulak blog ni...
BalasPadamlol rmi salah fhm yg tulis ni bukan noob lol buahaha2 lol, tp dulu sy pernh try sistem tiket on9 kejap ok kejap x ok, tu yg brengsek nyer... bnyk kali terkena taim nak balik ke kampar, kdg2 kata dah full , bila cek kat kaunter ad lagi kosong cehh
BalasPadamkalo pakai wifi nasik kandar memang jadik macam tu ..hahahaha
BalasPadamahaha...betul tu..ni kes line internet lambat la ni...bukan salah website tu....len kali pakai la unifi....pakai wifi nasik kandar memang line cam gampang...
PadamTuan ahmadje yang bijaksana, Saya pakai Unifi. Tapi masih jadi macam ini. Mungkin Tuan boleh bagi penyelesaian yang menguntungkan semua pihak, amatlah dialu-alukan.
PadamPop_Soul ni sesekali menulis komplen aje kerjanya hahaha..
BalasPadamowh balik ipoh.. tu sebab sistem busy sangat ramai beli tiket bro..
Tuan, kata nak jadi negara bertaraf berpendapatan tinggi dan maju serta marhaen dan berpendidikan tinggi serta IT. Kalau pengangkutan awam ticketing system pun masih macam nie, Macam mana?
PadamPM kata jangan asik komplen, mari kita sama-sama perbaiki kelemahan TNB..
Padamkita buat sistem awam dan ofer kepada TNB :) mana tau dapat tiket free seumur hidup pon jadi la
Sorry bengong pagi ni KTMB lar hahaha :)
Padamkata pepatah orang putih kalau orang lain tak boleh buat kita buat sendiri hohoho..
Cuba bandingkan dgn air asia punya on line. Jauh panggang dari api oooo
BalasPadamTuan/Puan...
BalasPadamMark Zakarberg, ceo Twitter dah ajor DS Najib cara buat laman web yang mesra pengguna seperti
di Facebook.
Aku baru lebuh rm60 kejap tadi.
BalasPadamCilakak call centre tak pickup call sampai ke sudah.
Hmmm mane mau report lagi ha?