Rabu, 11 Julai 2012

137 Ketaksuban yang membawa padah

Baru2 ni kecoh pasal kejadian seorang lelaki tidak berbaju (bukan Gray Fullbuster) dan perempuan yang berpakai ala2 Barris Offee bawa pedang samurai mengamuk dekat JPM Putrajaya yang menyebabkan polis melepaskan tembakan ke tangan dan peha mereka yang berakhir dengan kematian lelaki tersebut. Aku tak nak tulis sangat pasal kejadian tu atau letak video yang tunggang langgang kat Youtube tu sebab dah bersepah blog2 tulis pasal tu. Apa yang menarik perhatian aku adalah apa yang boleh mempengaruhi wanita tersebut iaitu Muhdalina Ahmad, 28 tahun, yang merupakan bekas penuntut Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), seorang isteri dan ibu kepada 2 orang anak.


Mungkin ada yang belum tahu, lelaki yang bernama Khalil Afandi Abd Hamid, 47 tahun, pun seorang suami orang dan bapa kepada seorang anak mempunyai blog iaitu http://jayanegara1234.blogspot.com dan banyak menulis benda2 yang bagi aku terlalu mengarut dan mempergunakan ayat2 Al-Quran untuk memperkuatkan hujahnya sehingga merasakan dirinya Imam Mahdi bagi pengikutnya. Ramai pemimpin dan personaliti dia kutuk dari Nik Aziz, Najib Razak, Sultan Selangor dan lain2, cuma Mahathir je dia tak kutuk. Dari penulisannya nampak dia amat menyanjungi Dr. Mahathir. Dalam blog tu dia selalu bersembang dengan perempuan yang menggelarkan dirinya Dhada dan adiknya Annur. Dipercayai Dhada itu adalah wanita jedi Muhdalina yang bersama dengan dia dalam serangan amukan tu. Daripada sumber Berita Harian ni, dia tulis mereka berdua ni baru seminggu berkenalan, tapi aku tak percaya. Tak mungkin perhubungan seminggu boleh menyebabkan seorang isteri dan ibu sanggup membuat perkara yang tak masuk akal demi kerana seorang lelaki yang baru dikenali yang tidak diketahui asal usulnya.
"Katanya, Khalil dan Muhdalina yang masing-masing mempunyai seorang dan dua anak, tidak bekerja tetapi wanita itu dikatakan bekas pelajar Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) dan dikatakan baru seminggu berkenalan menerusi laman blog."
So aku nak buat research sikit pasal perempuan ni. Ayah dia cakap dia "Gila Internet". So bila aku baca komen2 kat entry terakhir Jaya Negara, ada seorang komentar memberi alamat akaun Facebook wanita jedi tu kat sini https://www.facebook.com/muhdalena.ahmad. Profile dia private, aku takleh tengok status2 dan wall post dia. Sekali lalu tengok macam normal facebook account, ada kawan2 yang normal, cuma meletakkan gambar pelik kat FB timeline cover photo yang setelah aku carik kat Google Images merupakan pementasan I La Galigo (baca sendiri la aku pun pening dengan bahasa Indonesia) memang agak weird di kala menjadi kebiasaan seorang wanita melayu yang berumur 28 tahun dan telah mempunyai suami dan anak biasa meletakkan gambar2 keluarga, anak2, ibu bapa, kawan2 pejabat dan permandangan sebagai foto profile.



Kemudian aku aku baca lagi setiap post kat blog tu dengan komen2 dia sekali, sampai aku jumpa this conversation:


Satu hint yang aku ada, perempuan ini dan adiknya Annur satu kepala, dan ada blog iaitu tanyalagisamaituhudhud. Aku try tanyalagisamaituhudhud.blogspot.com, takde. So aku Googling2 lagi sampai la gua terjumpa sebuah blog iaitu http://9111tanyasamaituhudhud.blogspot.com/. Nampaknya aku dah hit the jackpot. Kalau tengok kat description blog memang ada cerita pasal imam mahdi, al-dajjal, bani tamim dan sebagainya. Ni mungkin blog lama dia.


Aku tengok profile owner dia, nama dia Nurun Nur 9111. Nurun Nur = Annur. Pendapat aku mungkin blog ni kepunyaan adik dia iaitu Annur. Dan kalau dilihat blog2 yang difollow semuanya blog2 yang terlalu taksub dengan teori konspirasi illuminati freemason new world order nwo, sejarah teragung nusantara, pendedahan dunia, fail mistik, umat terakhir, umat akhir zaman, alter terahsia bangsa melayu, bani jawi, bani tamim, hari kiamat, imam mahdi, al-dajjal seperti blog Mistifiles, Fenomena Zaman, Nusanaga, Abatasa, Akhzaman dan lain2.


So aku baca entry yang terakhir bertajuk Aduhai dunia...makin hari makin gila aku jadinya!


Sangat bersastera penulisannya, macam juga penulisan Jaya Negara. Dan kemudian aku baca lagi komen2 seperti berikut:


So dari sini aku dapat rumuskan beberapa perkara.
  1. Blog Tanyasamaituhudhud memang blog Muhdalina Ahmad sekiranya dia adalah Dhada.
  2. Dhada dan Annur berkongsi akaun yang sama iaitu Nurun Nur 9111 dan menggunakan akaun anonymous @ gila manusia untuk komen di blog Jaya Negara.
  3. Tidak dapat dipastikan samada Annur memang adik kepada Dhada ataupun suatu watak khayalan yang diciptakan oleh Dhada sebagai alter-egonya.
  4. Dhada & Annur memang dah kenal lama dengan Jaya Negara dalam dunia blog teori konspirasi umat akhir zaman, bukannya seminggu seperti yang dilapor dalam akhbar.
  5. Dhada, Annur dan Jaya Negara antara orang2 yang terlalu taksub dan runsing memikirkan segala2 konspirasi dunia umat akhir zaman sehingga akhirnya memakan diri mereka sendiri.
  6. Ramai lagi orang2 macam Dhada dan Jaya Negara yang bergerak secara underground di dunia Internet yang terlalu taksub kepada teori2 konspirasi ini.

Kesimpulan yang aku dapat buat daripada pencarian ini adalah ramai lagi orang melayu di luar sana yang terlalu taksub dengan perkara2 macam ni sehingga mengusutkan kepala otak sendiri dengan benda2 yang tak perlu. Tengok je lah kat blog2 teori2 konspirasi tu, berapa ramai pengikut dia, berapa banyak komentar2 di ruangan komen.



Dan dikhuatiri bila dah terlalu percaya dan taksub sangat, fikiran akan menjadi kusut, minda akan jadi tak tenteram, otak akan mula rasa psiko kerana terlalu memikirkan perkara2 macam tu sampai asal nampak je checkerboard kat mana2 dikatanya ada konspirasi Illuminati, solat jumaat tak wajib selagi negara tidak mengamalkan pemerintahan Islam sepenuhnya, merasakan diri mendapat wahyu dari tuhan dan dipilih menjadi Imam Mahdi, merasakan diri wakil tuhan yang dilantik untuk membersihkan dosa2 umat Islam akhir zaman di Malaysia yang dah jauh terpesong, maka terjadilah benda2 yang tak masuk akal seperti amukan di tempat2 awam sambil bawa pedang samurai di kala zaman orang dah pakai pistol. Kalau ideologi dan pemikiran macam ni tak dibendung, tak mustahil benda2 macam ni boleh berlaku lagi di masa akan datang.

Harap kalau lepas ni Muhdalina dah keluar penjara boleh jumpa blog aku ni, aku teringin nak tanya sendiri pada dia kenapa dia boleh bertindak sedemikian rupa, apa sebenarnya yang berlegar2 kat pemikiran dia.


tags: imam mahdi penyerang lelaki tidak berbaju wanita perempuan tudung hitam jedi pedang samurai katana ninja khalil afandi abd hamid jayanegara blog muhdalina ahmad dhada annur tanyasamaituhudhud tembak peha ari-ari tangan mati jabatan perdana menteri jpm putrajaya polis pdrm hospital darah ayah dakwa anak gila internet taksub pengaruh fanatik percaya psiko hanyut pemikiran ideologi teori konspirasi illuminati freemason sejarah teragung nusantara pendedahan dunia fail mistik umat terakhir akhir zaman sufi sufism alter terahsia bangsa melayu bani jawi tamim hari kiamat imam mahdi dajjal

137 ulasan:

  1. orang-orang macam ni kan, semakin lama semakin ramai geng dia..dan aku pun tak faham apa yang diorang nak kejar..
    Terkejut aku bila baca ni..tapi nak membaca ayatnya tu aku jadi putar kepala

    BalasPadam
  2. ada juga tgk web jaya negara...pening membacanya...tak faham satu apa pun dan ya..melalui penulisannya dia sgt mengagumi Dr Mahathir =)

    BalasPadam
  3. tuan tanah kedaung.. cube buat entri knpm polis malaysia masih tk menggunakan taser gun? agak kejam guna pistol...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    2. Orang-orang macam ni memang patot kena tembak pon. Kalau hidup nanti lagi habis semua umat Islam disesatkan.

      Padam
    3. oit tanpa nama kt atas tuh, ko ni mmg dasar bangang nak mampos kan...pesal ko x buat blog sendiri, research pasal taser gun tuh??? lg mau kecoh, dasar pembangkang terkankang!

      Padam
    4. kenapa polis tak guna taser tu kena tanya polis la bukan tanya aku. tapi kalau polis ada unit berpedang lagi best boleh nampak sikit pertarungan pedang ala2 samurai x/rurouni kenshin di zaman2 moden ni

      Padam
    5. aku nak dorang guna bankai..baru best..

      Padam
    6. Aku pun xfaham la dengan korang ni, asal nak sibuk2 dengan taser...xhabis2 taser, kalau kau jumpa polis ke pak guard ke, mana ada pakai taser, kurang2 pun pistol lama, tp guna pistol tu tembak kat kaki ke tangan ke untuk lumpuhkan pergerakan je,itupun selepas bg warning dan suspek mengganas. Dia mati sebab blood loss. Sebab xde orang nak tolong dia stop kan pun darah tu...

      Padam
    7. bro ke prince of noob ? kekekek aku ade baca komen kamu kat blom jaya negara tu...benggong!!! dari aku kepening peningan membaca...sekali baca komen ko...terus kembali ke alam nyata!!! wakakak anyway thanks for the finding... aku macam ko gak..nak cari ...tapi tak jumpe...ternyata ko lagi hebat....tapi tak sehebat Allah ...ishh..kang aku pulak tulis pusing2... astaghfirullah...anyway..again good finding...jgn lupa pos lagi if jumpa new finding... gambar si Dhadha tu ke? :p

      Padam
    8. kang bila polis beli taser byk2 ada lak parti politik ckp rasuah n membazir duit rakyat.kalau kat luar negara dah lama pala arwah ni bersepai kena tembak.sibbaik polis masih lagi boleh tolak ansur dlm keadaan tu..hanya tembak lengan dan ari2..tapi sayang arwah kembali ke rahmatullah akibat pendarahan yg teruk.moga roh dia dicucuri rahmat allah...amin

      Padam
    9. Kang bile polis guna teser gun pembangkang bangang nie melolong pulak kate kerajaan Malaysia tak prihatin dengan kebajikan polis2..ade ke patut polis Malaysia nak suh lawan penjenayah, perampok, perogol yang ganas2 belaka?? [Sindiran Pedas]

      Jangan pertikaikan PDRM punye SOP laa kalau org yg bercakap tuh sendiri tak penah keja polis atau ada sape2 dalam famili keja polis...kalau ikut idea korang nie memang kelaut la jawabnye...polis kite jadi bahan gelak penjenayah ajer!

      Padam
  4. sakit mental>> susah jika terlalu taksub tanpa ilmu..

    BalasPadam
  5. Buasir otak memang mengkagumkan. Awas. Jangan kamu pula yang terpsycho...hehehe.. =)

    BalasPadam
  6. Ya..saya ada baca ruangan komen di blog Tanya Sama itu hud hud. Annur & Dhada menggunakan acc yang sama

    BalasPadam
  7. Kakak baca blog Jaya negara pada N3 terakhir itu pun nampak dia punya carca-marba, tak dapat tangkap apa maksud yg nak disampaikan. Habis dikutuknya ramai org dgn jadikan beberapa potong ayat sebagai menguatkan hujah..

    Bersama kita jadikan pedoman yg hidup ini perlu berpegang pada tali Allah. Al-quran jadikan sandaran bukan sekadar kata-kata mainan dlm blog/fb saja.

    BalasPadam
  8. i believe they want to hold something of value in this world..to find someplace that they actually belong to. Selama ni diorang rasa out of place, tak de purpose yang solid in life, nothing to fight for. So dengan memilih satu jalan (purpose), they felt sense of importance. So that;s why, these people do things what they believe is right. Walaupun pada kita, memang ianya salah. Im not with them, and i dont agreed with what they have done. Im trying to understand them

    BalasPadam
  9. ayat die putar belit. langsung tak paham.. refer sini je la..hihihi jauhilah perkara macam ni. kan dah jadi masalah kepada semua pihak. aigooo...

    BalasPadam
  10. bro... cb lu rungkaikan apa lak kaitan dgn sultan brunei. knp Dhadha nk sgt jmp sultan brunei.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ntah... tu kena tanya dia sendiri la... aku tak nak la buat spekulasi apa2 pasal benda yg aku tak tahu, terutama bila dah melibatkan kerabat diraja... kang tak pasal2 jadik macam uncle seekers

      Padam
    2. bdk mudhalina nie kawan kawan aku...bdk nie ok..happy senang cite mmg sempoi...pelik jugak jd mcm ni...apa pon tunggu polis dulu..good job price of noob...

      Padam
    3. kes ni agak menarik. suami tak syak apa2 dgn si Dhadha ni. sbb Jayanegara ada nasihatkan Dhadha agar ceritakan semua SMS dan e-mail antara mereka berdua kpd suami Dhdha tu. Jayanegara melarang Dhadha sorokkan dari pengethuan suami.

      Padam
    4. berdasarkan berita, Jayanegara seorang penganggur. Namun Jayanegara ada menyatakan yang dia pergi sembahyang ke Masjidil Nabawi. tetapi dia pulang tanpa sempat ke masjidil haram (tak sempat membuat umrah). dia pulang kerana rindukan anak dan isteri. macam pelik, seorang penganggur mampu pergi ke Madinah dan segera pulang sbb rindukan keluarga. Adakah jayanegara hanya berhalusinasi?

      Padam
    5. ahli sufi yg terlibat dgn tarekat itu ini, diorang ada keje tetap yg bergaji ke? ada antara diorang tu, boleh je gi ke sana-sini, katanya dapat tunaikan haji kat mekah walaupun takde pekerjaan atau tak berduit..
      mungkin arwah tu, anggap dirinya salah seorang ahli sufi.. kot?
      ntah ler.. tak tahu la kan..

      Padam
    6. baca la semua cerita dia, ada dinyatakan dia dapat 18k, ada orang kasik, dia pegi masjid Nabawi tu kalau faham ayat dia "jasadku telah ku bawa ke masjid Nabawi" maksudnye dia mmg pegi sana bukan "JIWAku pergi masjid nabawi". kena faham bahasa ahli nih..

      Padam
  11. wahai encik noob
    aku tertanya2 apa kerjamu? kagum sungguh masa yg diluangkan utk selidik macam ni
    jeles pulak aku, sebab aku kerja tungging terbalik tak sempat2 nak berbelog
    komen ni pon pakai henpon saja
    apa rahsianya?

    BalasPadam
    Balasan
    1. nak stalker orang kalau tau cara dan teknik dia sekejap je, takde sampai ambik masa berhari2... google kan ada

      Padam
    2. Right PON.... google kan ada :D

      Padam
  12. aku juga ada kawan mcm ni..terlalu taksuh dgn iluminati, new world order, imam mhadi, dan terbaru berhenti kerja semata-mata mau simple life and balik kg..dia ckp duit byk2 akan hilang sekelip mata selepas olimpik 2012..yahudi dh plan katanya..hahaha.. mcm2 la org

    BalasPadam
    Balasan
    1. kena percaya juga tentang Imam Mahadi dan teory konspirasi, New World order dah tercatat dh dlm undang2 baru yg dimulai oleh org America supaya dunia lagi aman, ttp start NWO cuba tengok dunia makin aman ke tidak? saya mmg prcya akan illuminati,freemason tu wujud dan membahayakan. main point is, the danger is there,so we better be prepared dengan memperkuatkan iman dan beribadah. simple life tu kan apa Nabi Muhammad saw pesan,bahkan Nabi sndiri lebih daif dari kita kalau dibaca kisah hidup Nabi. duit byk2 pun mmg akan hilang, cuba tngok ekonomi dunia skrg? siapa punya salah?ni smua yahudi,sbb yg pegang bank dunia tu org2 yahudi. sy rsa saudara/saudiri bermuhassabbah diri la

      Padam
    2. Tak payah duk kalut2 pasal teori konspirasi.. Sebagai Muslim kita jalani jer cara hidup kita ni berlandaskan Al-Quran dan Sunnah..Yakin pada Allah...sebab sekiranya satu isi dunia ni berkonspirasi untuk hancurkan kita pun kalau Allah tak izinkan tak menjadi...so solution is dekatkan diri dengan Islam...Berkawan dengan Orang yang beriman..InsyaAllah Selamat dunia Akhirat... MSMN5393

      Padam
    3. Dhada II??gaya bahasa tu dah nak sama...ke antar komen dari dalam hospital? :)

      Padam
    4. ape yg sy fhm dari tulisan shilla ialah kewujudan benda2/perkara2 mcm tu memang ada..dia tdk suruh kita taksub tetapi hanya sekadar percaya benda tu wujud...tak seperti kwn kpd 'tanpa nama 11:26' yg nampak terlalu taksub dgn benda2 mcm tu...percaya tentang adanya NWO & sbgainya itu boleh, tapi jgn sampai iman dan pertimbangan akal hilang...

      wallahu a'lam...

      -methegreat-

      Padam
  13. baru nak buat enrty mengulas kejadian ni, tapi kau dah buat dulu. nice one, though.

    BalasPadam
  14. Arwah cuma Hanyut dengan gaya pemikirannya.

    Ada mesej yang cuba disampaikan..Gaya pemikiran dia hebat..bila aku masuk baca blog jayanegara itu..dia berkata tentang realiti semasa yang mencangkup sosio masyarakat Negara ini..sungguh bagus sekali buah fikirannya.

    Aku tak nafikan arwah begitu taksub dengan apa yang dia percayai sampai berani mengambil tindakkan yang ekstrim hingga meragut nyawanya sendiri.

    Tetapi Aku merasakan seperi ada misunderstanding soal arwah..Banyak persoalan dan tuduhan soal arwah belum terbukti kerana semua orang memberikan pendapat secara persepsi kerana dipengaruhi tindakan arwah menyerang JPM.

    Sampai mengaitkan arwah dengan politik segala,ini semua tindakkan menangguk di air yang keruh..Perlu crosscheck balik data2 mengenai arwah..jangan sampai kita membuat fitnah pula.

    BalasPadam
    Balasan
    1. sebab tu aku takde kaitkan kes ni dengan mana2 parti politik, sebab daripada penulisan dan pembacaan dia aku tahu dia memang mengikuti semua blog2 yang berbentuk teori2 konspirasi new world order semua tu... dia bukan penyokong tegar mana2 parti politik, dan motif dia menyerang jpm, siapa dia nak serang, kita semua tak tahu, tunggu jelah laporan dari polis nanti. cuma tak dinafikan kemungkinan tindakan mereka didorong oleh ketaksuban mereka kepada perkara2 yang aku tulis kat atas

      Padam
    2. Benar,aku tak nafikan dia terpengaruh dengan benda2 Dajjal dan kiamat yang membuat dia begitu taksub dan paranoid sehingga memakan diri.

      Tapi bro,soal dia pengikut ideologi ajaran sesat dan klaim dirinya sebagai iman mahdi tu macam suatu Tuduhan Melulu lah,aku rasa dia hanya Taksub dan terlalu mempercayai apa yang difikirkannya sahaja..itu yang aku cakap,kena buat crosscheck soal arwah ni.

      Padam
  15. baguslah PON..suka buat entri dari sudut yang lain..

    mungkin, mereka manusia normal yang keliru dalam pemikiran yang kusut dan mencari cahaya untuk keluar tapi tak menemukannya..

    wah,dah macam ayat jaya negara dah ayat aku ni..haha

    BalasPadam
  16. innalillahi wa ina ilaihi rajiun....

    BalasPadam
  17. tolong berhenti cerita tentang kak ina if korang tak tahu apa-apa..hanya perlu doakan yang terbaik untuk dia..apa yang berlaku bukan seperti yang disangkakan..kak ina bukan macam tu orangnya mungkin dia dimanupulasikan oleh lelaki tu..hanya allah swt yang mengetahuinya..

    BalasPadam
  18. wah bagusnya siap ada kaji selidik lagi

    kebanyakan tak faham apa yg nak di sampaikan jaya negara...

    apapun kita hidup berlandaskan alquran.. InsyaAllah

    BalasPadam
  19. bagus.. ptt pn nmpk PON dok komen2 kt blog diorg.. jgn kta pn terpengaruh bnda yg mengarut ni sudhla.. Ya ALLAh lindungila aku..

    BalasPadam
  20. fuhh!! otak aku pun boleh jadi buasir jugak bila membaca blog begitu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. bila baca perlahan2, dapat gak faham apa maksud dia. tapi cara penulisan dia terlalu meluas & tak fokus pada sesuatu. Pemikiran dia seolah-olah dibebankan dengan something. Dan teori2 akhir zaman tu memang ada yang agak berasas. Wallahua'lam

      Padam
  21. annur 2 sape plak?? dia ker org len???

    BalasPadam
    Balasan
    1. annur @ nurunnur tu adik dhada/muhdalina.. ramai yg komen nasihat dn teguran utk annur... tp kebanyakkan nya diperlekehkan oleh annur... bc blog annur n dhada

      9111tanyasamaituhudhud.blogspot

      Padam
    2. ooo.. annur 2 mmg wujudla.. ingtkan dhada jgk... ingtkn ada double personaliti..

      Padam
  22. aposal aku tak lepas masuk blog jaya negara tuh?

    BalasPadam
    Balasan
    1. http://jayanegara1234.blogspot.com/2012/06/hidup-dan-mati-apa-yang-dipertaruhkan.html

      aku masuk ok je.

      Padam
    2. smlm tengahari aku still boleh access blog jaya negara,
      tp hari ni dah tak boleh plak, was interrupted..
      itu baru sorang mengamuk..
      pihak lain yg bersifat nak huru-harakan manusia?
      pihak yg pedajalkan manusia lain?
      bak kata pepatah "kuman seberang laut nampak, gajah yg depan mata tak nampak",
      so, kita yg semakin akhir zaman ni, toksah laa berlagak pandai serba-serbi tgk bnd yg ntah apa2, kalo bnd yg depan mata terang dah bersuluh pun tak nampak2, tak reti nak insaf...
      well said, musuh Islam dah lama sgt gunakan taktik kotor 5S utk tumbangkan umat Islam, yg skrg ni bermaharajalela yg maha dahsyat
      (Song, Smoke, Sex, Style, Spirit), korang pikir la logiknya kat mana, kalo tak tahu, search la, byk sgt 5S, yg ni pun aku letak pd pemahaman aku..

      Padam
  23. actually, manusia ni macam2.. kita ni siapa nak betulkan, salahkan org lain?
    walhal diri sendiri belum 100% betul dan sahih.. kalau ada yg pernah baca fasal wali-wali Allah (wallahualam), ada yg terlalu taksub cintakan Allah, yg mabuk krn DIA, sampai mengaku dirinya adalah Tuhan, sedangkan jiwanya dah bertemu dgn Pencipta makhluk. itu dulu-dulu punya kurun la, kurun sekarang, ada ke manusia yg mencintai Allah sampai tahap macam tu?
    apa pun, kita manusia kurun akhir zaman ni, kena bijak mendalami, menghayati, praktiskan ilmu Islam, bukan semedang buta-tuli je.. kelak diri yg binasa, ingat tu!

    BalasPadam
  24. Balasan
    1. mungkin panggilan lain kepada jaya negara

      Padam
    2. Rasanya "Abu"@"Abu Bakar" atau adalah watak lain@blog yang telah ditutup oleh SKMM

      Padam
    3. yup.. abu.. abu bakar... jayaneara, khalil affandi & ariff affandi bin khalil affandi adalah org yg sama....

      Padam
  25. Perhatikan komen dhadha berikut: Agaknya ini explain sbb apa dia ada di Putrajaya bersama arwah?

    gila manusia26 June 2012 17:12

    aku tahu...ilmu memang menakjubkan...
    tapi kita ada misi yang lebih penting...
    \(^^)/ yeay....!

    world...we are coming.....
    call me crazy...
    call me blind...
    call me anything as you want...

    the playground is not fun...
    i prefer sunshine...
    i prefer walking throughout life with wounds...
    and be a winner...

    Khalil... i'm with you...

    hahahahahahahaha

    dhada..

    BalasPadam
  26. Ada puak yang terlalu taksub politik hingga kaitkan ini adalah permainan sebuah parti politik untuk mencari isu menentang lawannya....

    BalasPadam
  27. Hai buasir otak..this girl, ina@muhdalena ahmad used to be my very close friend until my age of twelve.we seperate and lost contact after i go to boarding school at perak.
    to tell u the truth she is smart, kind, caring and lovely. me and a bunch of girls and also her were so close with each other and we believe to explore anything as long as we together. that is how i describe our friendship.
    i am one in her fb friend so i just know when she suddenly obsess with something so called sejarah ketuanan melayu, and everything about that particularly. i once asked her personally where actually she knew these kind of information because it seem too discrete and underground for me.it is not usual for a commoner to know about it.
    she replied with some links..that is the last time my communication with her.
    i hope she found the truth and back to Allah because as one of her friend im really sad with whatever happen to her and her life right now.

    BalasPadam
    Balasan
    1. cakap melayu je la..grammar tunggang terbalik tu.

      Padam
    2. dia nak tunjuk bagus la tu.. tp noharoomm satu patah pun tak baca..

      Padam
  28. kalau tengok banyak newspaper, utusan ke, harakah ke.. ada berbeza2 pndapat. ada wartawan tulis yg arwah cuma melaungkan"takbir", ada wartawan ckp arwah mengaku "al mahdi" pulak, so mana satu hendak dipercayai,kalau banyak berita yg kurang tepat disampaikan??? mcm byk fitnah yg hendak dibuat tentang arwah. mana satu nak prcya? sy rsa yg dpt dipercayai adalah saksi yg betul jujur yg berada ditempat kejadian. wartawan skrg ni gila,yg tak betul pun dikatakan betul.lepas tu,tulis benda yg tak pernah ada,iaitu berita palsu,bla2

    BalasPadam
    Balasan
    1. Arwah tak pernah klaim diri dia iman mahdi..Media Malaysia ni bangang sikit! ko baca komen arwah di blognya..aku copy-paste kat sini.

      Jaya Negara 6 June 2012 20:37

      Dhada...... kamu tanya aku soalan air,api, angin dan tanah. bukankah itu semuanya dari Bumi.

      Jiwa akan dihantar untuk ujian kemerata pelusuk MAYA. Berapakah keluasan MAYA? Hanya Allah yang tahu berapa besar. Setiap suatu MAYA cuma ada satu sahaja medan Ujian.

      Allah Tuhanku akan menyemai benihNYA pada satu titik. Dari titik itu akan berkembang dan tumbuh suatu Alam yang baru. Berapa lamakah 6 MASA ini akan berkembang dan akan apakah jadinya nanti?

      TEMPUH MASA adalah satu ILMU. Tempuh masa satu kelemahan bagi Allah Tuhan ku. Sedetik pun memusnahkan KESEMPURNAAN Allah.

      Benih apa yang disemai menentukan apakah yang tumbuh. Berapa lama dari satu... satu... satu... sampai 6 masa Allah serahkan pada Makhluk yang bakal tumbuh itu untuk ia tentukan sendiri.
      Biar jutaan tahun sekalipun tidak nampak lemah Allah pada ketika itu.

      Berbalik pada soalan kamu. Jiwa akan dipinjamkan sifat dimana BUMI dia diuji. Air. udara . angin dan api semuanya unsur BUMI tempat jiwa itu diuji.

      Adakah kamu kenal Imam Mahdi wahai Dhada? Aku ini pekerja Allah yang satu-satunya masih hidup. Aku kenal Allah Tuhanku lebih dari kamu, masakan aku tidak tidak kenal Imam Mahdi. Mana mungkin aku tidak suka seorang kekasih Allah seperti Imam Mahdi. Jika Allah kasihkan Imam Mahdi siapa pula aku untuk membenci dia.

      Dhada, aku ini cuma pekerja Tuhan itu aja. Berbeza taraf kami bagai langit dan Bumi. Aku ini terlalu kecil berbanding dia Imam kamu. Aku juga sangat kecil jika dibandingkan dengan kamu pun.

      Aku tidak layak menjadi makmum Imam Mahdi.

      Dhada, faham ayat ini sungguh2 dan jangn tanya lagi isu Imam Madhi. Umur ku didunia ini ditentukan dgn munculnya Imam Mahdi kamu. Sebab itu aku akan gagal semua usaha untuk membawa Imam Mahdi kepada manusia.

      Ingat tidak aku katakan baru2 ini aku ke Madinah ada tugas. Aku gagalkan usaha membawa Imam Mahdi kepada kamu. Aku belum mahu mati. Aku terlalu sayangkan Isteri dan anak-anak ku.FAHAM KAN.

      Tdak kah kamu sayang kepada aku dhada. Mahukah kamu kehilangan aku jika sekadar mahukan Imam Mahdi. Jwap soalan aku ini. Berapa banyak airmata isteri dan anak ku akan gugur nanti.

      Salam

      Padam
  29. sape yg cakap ni ade kaitan ngan politik, aku arap buasir otak la kamu. .tiap2 hal nak dikaitkan ngan parti politik!! bola kalah, politik!! accident, politik!! twu la korang keyboard warrior, sembang kencang la. .puihh. .btw, nice entry prince of noob. .ko la hokage. .

    BalasPadam
  30. zack ni memang nak belagak jadi keyboard warior... cakap degang degung tapi haprak pun tarak...

    korang ni aku pelik betul la... kalau benda tu fahaman sendiri2, nak babitkan politik pehal...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kikikikikikik xD

      Stress dan berbulu je when nampak nick aku..kih3 :DD

      Padam
    2. aku nk ckp pd reader2 semua, setelah aku bc balik komen2 korg yg menghentam aku, aku dah mulai sedar dgn perbuatanku dn memohon maaf. aku tahu ramai yg jaki dgn aku tp aku skrg dh insaf. harap2 korg semua x ambik hati sgt dgn aku

      Padam
    3. ok... kita bermaaf-maafan... kena saling hormat pandangan orang lain...tp kalau perangai tak berubah... kita bincang cara kita lagi lah... hikhikhik...

      Padam
    4. zack11 Julai 2012 7:48 PTG kenapa kau sanggup KLON Nick aku wei? xD

      Padam
    5. zack 11 Julai 2012 7:48 PTG, buat apelah ko nak KLON kan diri ko jadi zack yg sbnr? kalo ko kesian kat dia pun sbb org hentam dia, xperlu klon.. ko backing dia sudah la.. keluarkanlah pendapat ko yg selari dgn dia..

      Padam
  31. mat indoor..mat indoor..ish2..

    BalasPadam
  32. mmg carca marba blog dia ni tapi berkenaan Freemanson, Illuminati, NWO mmg wujud.. kena banyak mmbaca sumber yg berlainan .. ini bukan kisah dongeng .. ada kajian khas dilakukan .. tapi jangan tersesat mengikut ajaran Illuminati itu .. kt kena kembali kepada Islam itu sndri .. mcm arwah, dia terlalu taksub dgn mengambil tindakan sndri .. satu kunci kpd NWO adalah negara2 yg amalkan ASWJ dijatuhkan satu demi satu .. itu starting ..

    BalasPadam
  33. ada sesuatu yang tersirat dan tersurat tentang arwah...al fatihah.

    BalasPadam
  34. koran prasan tak ? sedikit pun diorang tak rasa sakit kena tembak ?

    BalasPadam
  35. Arwah tinggalkan banyak teka teki

    BalasPadam
  36. nice one...patut setiap entry kat Jayanegara ada komen Prince Of Noob..

    BalasPadam
  37. jgn pertikai kan org lain sesedap rase prince noob.realitynya memang konspirasi zionist tu yg bergerak menhancurkn umat manusia skang ni.jadi itu terpulang pada keimanan manusia itu nak camner.

    BalasPadam
    Balasan
    1. wo wo sejak bila aku pertikaikan orang lain ni? sejak bila aku pertikaikan teori2 konspirasi ni? cuba baca balik entry kat atas tu ada tak satu ayat aku pertikaikan benda tu? aku cuma cakap jangan terlalu taksub. kalau dah terlalu taksub melampau2 dan terlalu obses, tak kira la taksub dgn apa2 pun dgn pemimpin ke, parti politik ke, artis ke, freemason ke, masa tu susah la nak berfikiran dengan waras dan berkemungkinan untuk orang itu bertindak luar kawalan.

      Padam
    2. aku menyokong Noob...dia tak cakap pun dia pertikai...aku mewakili golongan awam umum macam Noob....kami hanya ingin tahu dan menyelongkar ape yang sebenar nya terjadi... dont worry Noob you did a gud job :D

      Padam
    3. betul tu noob...akibat terlalu taksub n buat andaian sendiri.inilah akibatnya..mcm gila isim.benda yg tak sepatutnya dikaji..dikaji juga.

      Padam
  38. aku pun mengikuti perkembangan blog mistisfiles, namun aku xla extreme mcm jayanegara. kalaulah aku habis2 extreme tahap 4 jayanegara tu tahap 9.yang pasti, jayanegara ni agak pendek akalnya,mungkin dia terlalu benci dengan senario zaman moden ciptaan barat nih.dan mungkin jayanegara belum habis lagi/belum banyak menimba ilmu untuk memajukan Islam yang suci ini.Sekalipun nak ubah dasar pemerintahan, gunakanlah cara yang bijak dan diterima umum.bukan dengan cara ganas mcm ni.Wallahu wa'lam kematian beliau ni dikategorikan syahid atau mati katak.

    BalasPadam
  39. bila seseorang mengaitrapatkan imam mahdi dlm kisah hidup dia, dah nampak dia tu tak betul... dia dah 'selamat'... kita2 yg belum 'selamat' lagi ni, cukup2 lah nak menyebarluaskan fahaman dia...

    kita tunggu apa kata pihak berkuasa agama beri komen..

    BalasPadam
  40. agak romantik gambar ni..hero kena tembak dan heroin berada di samping heronya...sesuai jd latar lagu celine dion...coz i'm your laeeeedyyy...andd u rr myy maaaann..

    BalasPadam
  41. Memang mereka telah sesat dgn dunia puitis gila dan merapu.... Muhdalena@dhada@daleane hada seperti berguru dan menyanjung jayanegara ini. Menganggapnya seperti penyelamat umat akhir zaman..harap pihak polis dpt siasat dgn mendalam bagaimana hubungan mereka, termasuk motif mereka seperti org gila isim itu.

    Tahniah buasir otak kerana telah mendedahkan perincian ini.

    BalasPadam
  42. salam semua,terhibur baca komen2 kalian semua...dhada dan annur orang yg sama?

    titttt...salah!...satu kepala?

    titttt...salah lagi...kepala diorang selalu berasingan...

    annur adik dhada?yup...yg ini betul...
    sy sayangkan kakak saya biarpun siapa jua dia...kami adik beradik sygkan dhada...

    peace...

    -Annur-

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul ke awak ni annur adik dhada? kenapa tak guna akaun gila manusia atau nurun nur 9111? btw kalau betul awak ni annur, kalau tak keberatan mungkin boleh share sedikit sebanyak pasal kes ini, kalau tak boleh takpelah tiada paksaan... semoga kakak awak cepat sembuh

      Padam
    2. Pheww! siap ada bunyi Buzzer! :P

      Benarkah anda Annur? pengkaji teori konspirasi yang tegar tu?

      Jika benar anda adik si dhada,apa pendapat anda tentang tindakkan kakak anda itu? Benarkah dia dihipnosis arwah khalil?

      Padam
  43. Arwah sebenarnya ok,pemikirannya pun ok, blognya pun bukan ada masalah besar,..cuma katanya dia tak pro kpd Nik Aziz, Najib Razak, dll kecuali Tun Mahathir,..kikikiki
    Mungkinlah agaknya,..mungkin aje ni tau bukan betul-betul,... beliau telah ditangkap dan di"biol"kan oleh pihak tertentu..maka akibat pukauan/pembiolan pihak tertentu itu maka beliau telah "kelihatan gila" mengamuk dan seterusnya..... jadilah sebuah episode derama yg mempunyai maksud-maksudnya pada zon PRU ini.

    BalasPadam
  44. salam semua,terutama utk putera raja Noob...gmbar patrick tu mmg menarik...;)terutama utk org gila mcm saya...ttg kakak,no komen...

    pada en Z,ya saya annur,tapi maaf saya tiada kaitan dengan konspirasi...apatah lagi tegar...saya neutral...sekali lagi,ttg kakak,no komen...

    cuma saya minta hentikan sangkaan2 buruk ttg beliau...kerana beliau mengucap syahadah sama seperti kalian muslim semua...

    -Annur-

    BalasPadam
    Balasan
    1. Walaupun cik Annur tak memberikan jawapan yang memuaskan saya..its Ok.. ^_^

      Saya Faham keadaan Family cik Annur pasti masih dalam keadaan "SHOCK".

      Untuk pengetahuan cik anNur,saya tak pernah memandang serong arwah dan kakak cik Annur(Mula2 pandang serong hehe)..setelah personal baca blog arwah..saya tahu arwah cuma hanyut dalam fatamorgana pemikirannya. ^_^

      Al-fatihan buat arwah dan semoga keluarga cik Annur juga tenang dan Tabah. :))

      Padam
    2. diambil dr blog tanyasamaituhudhud...


      Annur said...
      wahai manusia,aku suka dikenali,tapi bila aku kamu kenali,aku akan lari,kerana aku takut bila didekati,diriku takkan mampu kamu fahami,sebab itu kadangkala aku sedih terkenang diri,mahu apa sebenarnya aku ini,mahu dikenali,bila didekati aku lari,aku sembunyi dalam bayang kamu kerana aku malu jika dikenali,diriku tidak seperti yang kami sering puja puji,kerana aku indah khabar dari rupa jika kamu mengerti...aduhai manusia...

      31 May 2012 04:10
      Annur said...
      oleh sebab itu aku suka permainan hidup ini,aku namakan ia..."hide and seek game"...yang mencari tak ketemu,yang tiada mahu akan aku seru...untuk si bodoh,aku benar2 terhibur dengan kamu,kamu adalah bahan gelak tawaku...untuk itu aku beri kamu rupa yang indah nanti secomel kucing yang mengiau...aduhai manusia...kamu takkan tahu betapa aku mahu dikenali,tapi aku malu jika kamu tahu rupaku yang sebenar...aduhai manusia...fahamilah aku...itu saja pintaku...baru kamu layak mendampingiku...

      31 May 2012 04:18
      Annur said...
      aku duduk di istana kemegahanku,membelek2 diri yang kamu puja indah...oh,aku bangga kerana aku indah kata kamu...tapi bila aku lihat kamu,aku malu lagi...indah apa jika begitu...rupaku sejelek apa yang kamu sering hina...terduduk sedih aku...tapi bila aku dengar lagi puja puji setengah kalian,aku mula bangga diri lagi...tapi hatiku terusik melihat manusia itu,membenci aku kerjanya selalu...katanya aku ini jahat...penyebab pergaduhan sesama kamu...aku tertarik dengannya...dia aku dekati...aku pandang dia dari segala sudut diri...dia ini indah...dalam aku dipuja puji,dia berani membenciku...manusia ini unik...aku suka dengannya,akan aku beritahu rahsiaku padanya...aku seru dirinya,aku katakan yang aku ini hebat,aku ini indah...tidak kamu mahu berdampingan denganku?kenapa sombong?dia aku teliti lagi...akan aku seksa dia...smpai dia sayang padaku...akan aku jadikan dia boneka terhebatku dikalangan manusia...untuk si bodoh semua,tirulah manusia ini...aku suka padanya...wahai sekalian dewa dewi...cintailah dia...kerana aku cintakan dia...wahai seluruh ciptaanku,jangan kamu usik dia,dia kesayanganku...mata dia pandanganku,lidah dia sebutanku...hati dia rahsiaku...

      31 May 2012 04:34
      Annur said...
      wahai pemuja pemujiku,kamu cari aku?cuba kamu pandang kiri...itulah aku...cuba kamu pandang kanan pula...itu juga aku...kemana arahpun kamu pandang...itulah aku...masih berani puja puji diriku?hmm?kamu jangan risau,aku ini kadangkala suka dipuja dipuji...maka nanti,aku akan anugerahkan jasad comel untuk kamu...wahai manusia,aku ini penonton lakonanmu...tidakkah kamu mengerti?kamu pandang,aku juga pandang...lalu apa???ingat...selagi kamu tidak ikhlas memahamiku...selagi itu kamu aku seksa dalam penjara jasad...kamu hanya akan aku bebaskan setelah sejati kamu temui...bila sejati kamu temui,jasad akan aku jadikan permainan terindah buat kamu...aduhai manusia...aku sayang padamu...

      31 May 2012 04:44

      Padam
    3. annur@nurunnur.. kat sini kama ckp kamu neutral.. tp blog serta komen2 kamu di 9111tanyasamaituhudhud menunjukkan sebaliknya.... jgn terus berilusi... annur... maafkan sy jika terkasar... kebalilah annur...

      Padam
    4. neutral ke annur?? ni diambil dr blog 9111tanyasamaituhudhud...

      annur said...
      dhada,masa saya kecik2 ustazah kata orang gila masuk syurga,betulke?kalau gitu,saya pilih jadi gila leh tak?shortcut masuk syurga...heheh.xyah susah2 buat pahala...mari ramai2 kita jadi gila...kita buat rombongan mak minah ke syurga...haha

      2 June 2012 20:45

      Padam
  45. jom lancarkan serangan kt semua lodge mason di malaysia.ade yg tergerak hati?
    lama aku menanti saat itu berlaku,hanya mase yg menentukan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. mohon jangan nak rancang atau timbulkan apa2 provokasi kat sini... kalau nak rancang apa2 mohon pergi ke blog mistisfiles...

      Padam
  46. http://kfein.blogspot.com/2012/07/amuk-di-jpmblog-jaya-negaraimam-mahadi.html#more

    try baca ni.. tp ni pn pendapat seseorang, x semestinye betul.

    BalasPadam
  47. salam,kepada en Z,terima kasih kerana memahami...sama2 kita doakan yg terbaik buat mereka...berat mata memandang,berat lagi bahu yang memikul...

    -Annur-

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ingat kes al maunah...itulah akn berlaku apbl terlalu taksub dgn seseorang sehingga sggup melancarkan perang terhadap dymm spb yang dipertuan agong..itu baru seorang jayanegara jika ada sepuluh dan pengikut yg ramai seperti al maunah waallahualam lah apa akn berlaku...

      Annur berilah jawapan kpd umum dan bantulah pihak berkuasa ttg apa sebenarnya yg berlaku kpd kakaknya dhada..adakah dipukau...mengapa sggup ikut lelaki gila itu sedangkan sudah bersuami...

      Gerakan gila seperti ini amat bahaya kpd keselamatan negara.

      Padam
  48. salam,tiada apa yg mampu saya katakan,kecuali kenalilah dhada melalui blog saya...kenalilah dhada...setiap kata2 dhada adalah cetusan hati dan rasa beliau...siapapun dia,silap bagaimanapun dia...dia tetap kakak yg saya sayang...

    -Annur-

    BalasPadam
  49. Sygkan kakak ya kami juga simpati dgn nasib dhada kenapa dia begitu taksub dan berkhayal dgn lelaki itu yg nyata tulisannya amat memberontak dan halus....amat bahaya..

    Adakah dhada tak ingat ayah,ibu,suami dan ank anknya sehingga sggup ikut lelaki itu...

    Annur juga jgn berhalusinasi lg seperti dhada...ya kami ingin mengenalinya tp bukan dgn tulisan puitisnya yg jelas memberontak, cetusan rasa hati yg seolah kecewa dgn hidup itu...sehinggakan ambil tindakan yg jelas bantulah bersihkan jiwa dan minda dhada dekatkan diri dgn Allah bukan berkhayal dlm puitis ikut rasa hati....annur juga sy harap tidak begitu..

    Sy sygkan negara dan keselamatan semua bkn utk keoentingan individu kurang waras...jd berhentilah berkhayal dgn dunia misteri dan puitis melampau itu..ingat Allah byk2..berguru dgn btl jika tidak sesat nanti...

    Sy mahu keamanan dan tidak mahu lg lihat ada org gila isim yg mengancam nyawanya sendiri dgn tindakan bodoh dan membawa sekali bersamanya mangsa seperti dhada...

    BalasPadam
  50. salam,untuk pengetahuan semua,hampir 90peratus penulisan,saya yang tulis...post terakhir juga saya yang tulis...hampir setiap kata2 puisi,puitis,juga saya pengarangnya...dhada adalah seorang yg straight to the point...dia seorang kakak yg baik...hidup orang kita tak tahu,dan sekiranya kita tak tahu,ada baiknya berbaik sangka saja...begitu juga buat arwah abu...kerana soal jiwa melibaatkan setiap saat,bukan semudah itu kita layak menilainya...biarlah tuhan yg tentukan...saya harap semua faham...

    -Annur-

    BalasPadam
    Balasan
    1. Annur.......:)

      Padam
    2. ya saya...:)

      -Annur-

      Padam
    3. annur... kata2 kau putar belit... sekejap kau soh tgk blog... setiap kata2 dhada adalah cetusan hati dn rasa beliau katanye....

      kau ckp

      "salam,tiada apa yg mampu saya katakan,kecuali kenalilah dhada melalui blog saya...kenalilah dhada...setiap kata2 dhada adalah cetusan hati dan rasa beliau...siapapun dia,silap bagaimanapun dia...dia tetap kakak yg saya sayang...

      -Annur-

      tp... bila ade yg komen blog itu... kau ckp lain lak:


      "salam,untuk pengetahuan semua,hampir 90peratus penulisan,saya yang tulis...post terakhir juga saya yang tulis...hampir setiap kata2 puisi,puitis,juga saya pengarangnya...dhada adalah seorang yg straight to the point...

      mane yg btol??? aku paham ko syg akak ko... tp jgn la putarbelit..... dhada xde pun straight 2 the point....die ngn ko same je... aku ni bkn nak berkhutbah.. tp xyah tegakkan benang yg dah basah..... kami semua dah maafkan ape yg jadi.. juz nak bwk ko ke jln yg btol... ramai je komen kat blog ko bg nasihat bagai... tp ko perlekehkan nasihat n teguran diorang.....

      Padam
    4. salam sdr...mungkin kiasan sy terlalu mendalam...beginilah....mmg hmpir 90% penulisan,sy yg tulis...dhada hanya datang dan memberi komen...selalunya begitu...dan dhada jika dia menulis,dia akan letakkan nama dhada dipenghujung tulisan...dhada banyak memberi komen,itulah yg saya maksudkan dengan cetusan hati beliau...kamu atau saya yg kenal dhada dgn lebih dekat dan sejak kecil dan berdarah daging yg sama?dhada sememangnya manusia yg straight to the point...sy kenal dia...saya iya seorang yg suka berpuisi,bertulisan puitis...

      -Annur-

      Padam
    5. kalo kamu neutral... dhada x neutral ke??? kamu kan kenal die... tahu semuanya dr kecil.. yg biarkan die kwn ngn jayanegara tu kenape??? kamu pun bnyak je komen ngn jayanegara... kamu sendiri tau die rapat ngn jayanegara... bila dah jd camni.... jayanegara xleh disalah kan.. sbb.... adik die sendiri yg NEUTRAL pun wat xtau je ngan ape yg berlaku antara dhada ngn jayanegara...malah membiarkan dhada bermain kata2 puitis dgn jayanegara.... hmmmm.... kat sini.. nampak sgt annur x menyuruh dan x pula membantah perkenalan mereka..

      Padam
  51. Jika sy ini pencipta lagu, annur pasti menjadi pilihan sy kerana gaya bahasa anda yg ouitis dan sastera awk tggi....tp bila ada campur aduk agama yg agak pelik, sy mula was was takut sy terpesong ye lah agama sy pun cetek tp blh berfikir waras lg..

    Jika tidak sabar utk tggu daulah bangkit sekalipun, bukan kita utk jadi hero seperti imam mahadi...bukan kita utk hukum manusia lain...bukan kita utk pecahkan politik kotor dan pemimpin keji di muka bumi ni...bukan...

    Itu semberono namanya....fikir pendek....bawa sekali mangsa seperti dhada yg jelas istwri org, bersuami, ada ibu ayh n ank...

    Itu sakit dan sesat....otaknya sakit.

    BalasPadam
  52. Annur...berapa umur kamu.. Apa akaun fb kamu sy ingin kenal kamu...tulislah lagi entry di blog kamu sedap puitis...cuma ada baiknya jgn campur aduk agama lah mcm jayanegara kuat benar mistiknya...kejap kat mekah la, pastu lupa nk sggh masjid nabawi, pastu roh kt sana jasad kt sini pelik benar bunyinya.....cukupkah ilmu agamanya....ckp fuuuh gilalah takut aku sesat sama membacanya..

    Berpuisi berpuitislah annur tp bukan penuh khayal,mistik,teori konspirasi bla bla bla....

    Aku suka m nasir yg puitis...arwah loloq punya lirik puitis....

    Tp bkn yg campuraduk agama dan berontak serta seperti kecewa dgn hidup.

    BalasPadam
  53. assalamuailaikum...bagi aku cara mereka salah..mereka tiada guru,salah berguru..apa yang korang tulis korang kena fikir ape kesannya..korang membawa org itu ke jalan yang baik atau menyesatkan(macam kes ini)...soalan mudah bagi aku kenapa korang pergi sekolah?kenapa x belajar kat rumah je tgk buku?padahal benda sama yang diajar dlm buku...harap korang faham la maksudnya...mcm dunia ghaib juga,kalau korang duk kaji2 padahal benda tu melampaui batasan fikiran kamu rasa xyah la...kalu kamu sendiri was-was dan kamu xtau benda tu sahih ke tidak jgn la korang post2...imam dan org ada ilmu pun nak sampaikan pun sembahyang istiqarah dan sunat dulu sebelum nak ceramah usahkan kita ni...nasihat aku yakinlah dengan janji Allah S.W.T,bila janji itu sampai kita harungi dan hadapi..xperlukan kita fanatik memikirkan dan mengkaji utk menghadapi dajjal,nwo,amerika,israel..Allah dah aturkan perjalanan dunia ini cantik dah...kita hanya perlu tingkatkan amal dan hati kepada Allah,jika takdirkan kita berjihad kita akan berjihad...ingatkan HAKIM kita ialah ALLAH S.W.T,DIALAH yang kenal dan tahu siapa kite..assalamuailaikum..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wa'alaikumussalam. Mungkin pendapat ko ada kebenarannya. Tapi jangan pula kita memperkecilkan kebaikan oleh pengkaji-pengkaji konspirasi ni. Mereka adalah insan yang membelanjakan harta dan masa untuk Islam, dan kita tak lalui apa yang mereka telah lalui. Ia berkaitan dengan Akhiruzzaman, tokoh: Sheikh Imran Hosein. Google ceramah beliau.

      Dah baca buku Jerry D Gray? Siapa dia? Cuba Google. Penulis buku "Art of Deception". Cuba tengok temuramah dia di Al Kuliyyah bagi yang belum tengok:

      1) http://www.youtube.com/watch?v=9WcNuZR1-EQ
      2) http://www.youtube.com/watch?v=Tcxi0CrPcKs
      3) http://www.youtube.com/watch?v=kN4q02FRKBo
      4) http://www.youtube.com/watch?v=xtNP-F6iH1w

      Satu cetusan untuk kita berfikir. Jika umat Islam harini bersatu, masakan ada saudara kita di luar sana masih tertindas? Yang aman tu Malaysia, Alhamdulillah. Dan tak semua negara saudara kita aman macam kita. Jadi kita gunakan keamanan ni untuk membantu saudara-saudara kita di luar sana. Jangan kita terus terleka. Dunia ni hanyalah tempat ujian untuk kita, tempohnya tak lama.

      Padam
  54. ini adalah konspirasi untuk mengolah persetujuan rakyat menerima Akta Keharmonian Nasional

    BalasPadam
    Balasan
    1. Geng teori konspirasi dah buat dah xD

      Hadeh..kes ni buat kenapa aku pandang pengikut ideologi politik ni adalah seekor lembu yang mengikut je tali yang diikat Tuannya.

      Padam
  55. Salam tn2,
    Sila ke blog tanya sama itu hud hud tulisan annur adik dhada@muhdalena...

    Memang blog aliran rasanya (bukan blog ilmu just luahan rasa) menunjukkan yg annur, kakaknya muhdalena dan jaya negara mempunyai ideologi yg sama yg penuh kabur, suram, marah, berontak dan sepwrti kecewa dgn hdup..

    Sekarang ini nmpaknya ada juga yg berpuitis gila seperti mereka dan menyokong...bukan memberi nasihat yg berguna utk annur kembali ke pangkal jln dan keluar dari kepompong sakit mentalnya berilusi sendiri dgn tulisan karya pujangganya...

    Semoga mereka diberi hidayah Allah swt.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ya dr komen2 di blog... bila ada yg bg nasihat annur tu ketawakan, dn perlekehkan.... tp bila ada yg menyokong die n ilusi kat blog tu... die ske sgt nak jadikan kwn....

      Padam
  56. menuntut tak berguru inilah jadinya... Akhirnya pemikiran terpesong oleh mahkluk bernama syaitan.

    BalasPadam
  57. Yang sebenarnya masing-masing tak tahu cerita. Yang betul-betul tahu cerita cuma Allah S.W.T. Arwah pun belum tentu lagi sedar masalah/konflik apa yang dia hadapi dalam diri dia sebenarnya. Banyak plak aku komen kat sini..kikiki

    BalasPadam
  58. percaye ke korang ngn pengakuan suami muhdalena ni??? ce try bace.... link kat bwh tu.....

    husband die kate, istri kena pukau.. xingat ape2, tp... husband die gak kate, mase muhdalena mula2 sedar, die tros mintak maaf kat suami die....... hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm kate xingat ape2...tp... mintak maaf tu ats sbb ape ek??? ingat ke x ingat sebenaunye.....



    http://ahmadzikron-zikron.blogspot.com/2012/07/pengakuan-suami-muhdalina-ahmad-mohd.html

    http://ahmadzikron-zikron.blogspot.com/2012/07/pengakuan-suami-muhdalina-ahmad-mohd_14.html

    BalasPadam
  59. yg ni plak apa citer prince of noob
    http://jayanegara1234.blogspot.ie/2012/06/hidup-dan-mati-apa-yang-dipertaruhkan.html

    BalasPadam
    Balasan
    1. apa cerita apa? bukan blog jaya negara tu ke yg aku link kat atas tu?

      Padam
  60. uikkk wujud lg blog jayanegara??????

    BalasPadam
  61. pkrl.blogspot.ie/2012/07/gempar-arwah-amuk-di-jpm-bangkit.htmlhttp://jayanegara1234.blogspot.ie/2012/06/hidup-dan-mati-apa-yang-dipertaruhkan.html
    minta mahap ler Prince of Noob..ekceli nak soh ko siasat link yang ni plak hihihi..blog negarajaya memang wujud sampai bila2 kecuali 'dia' muncul kembali..
    -AdaNama-

    BalasPadam
    Balasan
    1. ekceli aku curious bebenor perangai orang2 cam ni. kengkadang tengok2 orang bermasalah mental aku terfikir camna otak mereka berfikir.pada Annur..sapa pun ko, selagi ko masih buleh control otak untuk berfikir gunala dengan cara yang betul.tak yah lah kita susah2 fikir pasal masalah negara. kita ni pun tak minta dilahirkan. selagi ada nyawa di badan,kita buat hidup kita happy, sebab kita pun bukan hidup ratusan tahun. yang lain2 tu biar Tuhan tentukan.tak yah la kita susah nak fikir apa yang akan terjadi.mengembarala, keluar dari malaysia..lihat keadaan manusia2 di negara lain.buka minda..tapi jangan buka seluar..:D
      -AdaNama-

      Padam
  62. ana sudah fenin laaa...

    BalasPadam
  63. hurmm....aku ade tgk kat youtube pasal The Arrivals n aku penah bace 1 buku nih ART OF DECEPTION....buku nih cerite pasal NWO....seres lar..kalau x ckop iman di dada mmg blh sesat n taksub....aku bace separoh n aku rase xnk troskan...sbb buku tuh or ape2 jew mengenai iluminati..NWO....freemason...semuanyer mengikut idea logik yg kite nampak dan secare otomatik kite akan akui setiap perkara itu dilakukan pihak zionis...dr segi ekonomi...cuaca....whatever..aper saje yg jadik dalam dunia ini...msti dikaitkan dgn freemason..tp dlm diam kalau kite sedar...bende2 tuh cube atau akan menyesatkan kite....kalau kite nak belajar...biarlah ade gurunya....aku baca buku tuh..and hampir2 terhanyot jugak...tp Alhamdulillah cpt disedarkan.....aku berborak ngn 1 ustaz nih...dia kate x nafikan byk je bende2 yg nak hancorkan umat islam...n ustaz nih nasihatkan aku supaya juz jalani kehidupan sebagai seorg islam seperti biasa...Solat jgn tggl....sentiasa igt Allah....igt rukun iman, sematkan dlm hati...dan ustaz tuh bg aku 1 contoh yg cukop utk aku berpikir...ustaz tuh kate Islam x boleh difikirkan secara logik...dan ustaz tuh bg kisah nabi Nuh...semua org kate nabi Nuh gila sbb buat kapal atas gunung/bukit....sbb waktu tuh kaum2 nabi Nuh yg jahil x percaya akan kekuasaan Allah..tp bila da ditimpa azab baru mereka sedar akan kegunaan kapal tersebut....aku nak ulas x pandai...korang mnx tlg pakcik google lar cari kisah nabi Nuh tuh....ape2 pon...sebagai seorg islam...back to basic...ikot Al-quran...senang...n selamat...tp kalau nak fahami isi Al-quran...cari lar org yg berilmu..wallahhualam....

    ~~kalau aku ade salah...aku mnx maaf...:)

    BalasPadam
  64. If you would like to increase your knowledge just keep visiting this website and be updated with the
    most recent news update posted here.
    Visit my website - Gustavo

    BalasPadam
  65. huu....seronoknya korang berborak...
    best layan ni sambil makan popcorn

    Daleane Hada

    BalasPadam
  66. Seronoknya kupermainkan dunia dan seisinya.
    Lagi cakap aku sesat macam Tuhanlah pulak...
    huhuhuhuhuhuhu

    We want more \(^^)/
    Yeay...!

    D. Hada

    BalasPadam
  67. Thank you fог sharing your info.

    I truly appгecіate your еfforts anԁ
    I will be ωаіting for your next post thank you
    once again.

    my blog; hcg recipes

    BalasPadam
  68. .Dari segi psikologi, menurut Maeslow's Theory of Needs, yang memang terpakai , setiap manusia mengimpikan di hormat dan disanjung oleh orang sekelilingnya.

    Affendi dan Muhladeyna ni telah hilang pertimbangan dalam mengejar impian ini.

    BalasPadam
  69. salam lu all,
    ada lg x org2 citer lg psl benda ni?

    -saif harir-

    BalasPadam
  70. "Jangan terkejut nanti nama-nama kita Dhada, Hambali, Ali Osman dan Annur muncul dilayar perak manusia akan datang diBumi yang lain. Bukankah kita ini sedang melakar satu sejarah kemanusiaan yang pasti cukup hebat setanding Camelot... cuma namanya ditukarkan 'PUTRA JAYA'... bolehkan Dhada.
    Aku benar-benar pasti kita mampu."

    ini adalah ungkapan yg dipetik dr blog jaya negara,jd mereka sbnarnya scra terangan ingin menyerang putrajaya.

    BalasPadam
  71. hmm....apa yg aku baca ni..?

    BalasPadam
  72. Dhada aka Magdalena dibebaskan harini setelah diperakukan sbg x waras... Diarahkan Ditahan dI hospital mental tampoi...

    BalasPadam
  73. sorang2 dia je, nampak sgt gila

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.