Selasa, 28 Ogos 2012

57 Penampilan yang gagal selepas berkahwin

Ini iklan bodoh dan lucah tahap 3gp melayu bertudung sebuah minuman untuk kuruskan badan aku ambik dari Sozcyili, tapi aku bukan nak cerita pasal iklan ni.


Kat Segmen Terjah Blog Awekz #5 seorang komentar iaitu Zack telah memohon aku untuk kupas berkenaan "Penampilan lelaki dan wanita selepas berkahwin".


Perempuan, lepas kahwin, FAILED! Failed yang dimaksudkan Zack ni mungkin dari segi penampilan dah takde nak melawa2, berat badan mungkin dah naik atau dalam perkataan taboonya gemok, bentuk badan pun dah macam tong dram, tak ramping, slim dan lain2, tapi kalau bercerai melaram gila babi jadi HOT MILF.


Lelaki pulak, perut boroi, buncit, gendang gendut tali kecapi, gigi karat, jambang misai segala jenis bulu lebat dan bersemak samun, bak kata Zack memang huduhlah seorang lelaki selepas berkahwin.


OK benda pertama sekali aku nak tanya, kenapa kita berkahwin? Adakah kerana cinta? Adakah kerana rupa? Adakah kerana seks? Adakah kerana agama? Kenapa perlu begitu kisah dengan penampilan dan perubahan fizikal pasangan kita? Everyone getting older, tiada orang yang semakin lama semakin muda, semua orang akan semakin tua, kulit semakin berkedut, berat badan semakin naik, perut semakin berlapis, it's a fuckin normal damn thing! Apakah kita perlu terlalu ambil kisah dengan perubahan yang dialami oleh pasangan kita?

"Bini aku dah gemuk lepas lahirkan anak. Aku dah tak selera nak tengok apatah lagi nak main." Dia gemuk sebab dia bersusah payah lahirkan anak kau la bodoh!

Type2 lelaki yang digilai banyak gadis

"Laki aku tu perut dah boroi, pakaian pun selekeh, aku malu bila berjalan sebelah dia. Aku jealous tengok laki Ayu tu, muka badan acam Aaron Aziz, dressing macam K-Pop, apsal la laki aku tak macam tu." Habis tu yang kau kawin dengan dia tu kenapa? Kawin la dengan laki jambu stok dressing K-Pop macam laki yang bakar awek dia tu! Perut laki ko boroi pun sebab dia suka makan masakan kau. Selagi laki kau jalankan tanggungjawab dia dan bagi nafkah kat kau dan anak2 tak bersyukur lagi? Bila tak bersyukur, maka berlakulah kes2 curang, carik lelaki/perempuan lain kat luar, tu yang menjadikan ranking wanita malaysia curang no. 3 dalam dunia macam yang Pop-Soul tulis semalam. Bila dah dapat yang baru, lepas kahwin nanti kau yakin ke dia takkan gemukkah? Dia takkan tuakah? Dia takkan hodohkah? Stupid moron.

Habis tu adakah selama ni kita berkahwin dan cintakan pasangan kita tu berdasarkan penampilan dan bentuk fizikal mereka semata? Kalau bentuk fizikal mereka berubah maka adakah sudah hilang cinta? Hilang kasih sayang? Sedar tak bukan je pasangan ko je yang semakin gemuk, kulit berkedut, engkau sendiri pun sama juga semakin tua, gemuk, huduh. It's realiti, kalau kau asyik tak berpuas hati dengan pasangan kau, pasangan kau juga mungkin tidak akan berpuas hati dengan kau atas alasan yang sama.


Masa berubah, manusia juga berubah. Belajar terima realiti. Belajar terima hakikat. Belajar terima norma kehidupan. Belajar untuk bersyukur. Belajar untuk menerima kelemahan dan keburukan pasangan dan belajar untuk menyayangi dan mengasihi mereka seadanya.

Nak bagi orang suami dan isteri sayang senang je sebenarnya, ia bukan terletak pada penampilan atau rupa fizikal pun sebenarnya, tapi sikap.

Untuk seorang suami, layan isteri anda seperti seorang puteri, belai dengan kasih sayang, rajin2 telefon dan SMS dengan ungkapan sayang, jadi romantik sikit2, bercakap dengan lembut, selalu bagi hadiah walaupun tak seberapa, ingat tarikh2 penting seperti tarikh lahir isteri, mak bapak dia, adik beradik dia, hari ulangtahun perkahwinan, bawak dia pergi melancong jalan2 hatta kat Cameron Highland je pun, bantu buat kerja rumah dan lain2 lagi.


Untuk seorang isteri, taat setia dan hormatlah kepada suami korang dan layan mereka seperti pornstar waktu tengah bersenggama... i mean, seriously.

Kalau aku? Macam aku cakap kat atas tu aku tak kisah langsung kalau lepas kahwin isteri aku berat badan naik ke bentuk badan dah macam tong dram ke, perut berlapis ke, aku ni bukan jenis cerewet dan terlalu kisah pasal hal2 kecik dan benda2 remeh temeh, lagipun aku tak suka bini aku terpaksa bersusah payah nak diet, berlapar, tahan2 makan semata2 nak kuruskan badan, pergi keluar ikut kelas2 senamrobik, tarian poco2, zumba apa kejadah, aku tak kisah semua tu, malah dia dapat cukup makan dan berada di rumah tiap2 hari dah cukup sempurna bagi aku, dan oh ya, dapat layan aku macam Maria Ozawa. Mudah dan sempoi kan aku? Life is simple so buat apa nak rumit2kan keadaan... So... ada sape2 yang nak volunteer?


Actually aku dah banyak sangat tulis pasa isu2 macam ni, boleh baca yang lama2 kat tag Rumahtangga, Gender dan Cinta. Mungkin lepas ni aku boleh jadi kaunselor rumahtangga dan doktor cinta.



tags: penampilan lelaki perempuan suami isteri yang failed gagal selepas berkahwin badan gemuk berat badan naik perut boroi gendut berlapis buncit kendur kedut semakin tua lahirkan anak hodoh cerai janda hot milf bergetah pornstar porn star maria ozawa fat jessica simpson  kpop style what man woman want love

57 ulasan:

  1. Macam Maria Ozawa ? So lame...Macam laura takizawa lahh

    BalasPadam
  2. Tahnsk for the kupasan... MQ agreed sangat dengan statement n entry yg dikupas... Bersyukur apa yg kita ada..kita pun bukan sempurna sgt kan?

    BalasPadam
  3. Wah..mula mula baca tajuk, aku fikir mesti tipikal klise punya entri..
    lepas baca sampai maria ozawa tu baru fuh..360degree berbeza dengan aku imagine..terasa laki2 dengan pempuan2 sekalian alam saiber ni..

    awesome article..i mean, seriously:) hehe

    BalasPadam
  4. PENAMPANG: Presiden Pertubuhan Pasokmomogun Kadazandusun Murut Bersatu (Upko) Tan Sri Bernard Dompok berkata beliau bersetuju undang-undang antilompat parti dikaji semula, "dengan syarat mereka yang menukar parti, tidak dihalang daripada menjadi calon pada pilihan raya kecil".

    Kata beliau peruntukan sedia ada yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan menyebut bahawa seseorang Anggota Parlimen atau Anggota Dewan Undangan Negeri yang meletak jawatan, hilang kelayakan untuk bertanding sebagai anggota Dewan Rakyat (atau dewan undangan negeri) bagi tempoh lima tahun, mulai tarikh beliau meletak jawatan.

    "Adalah sesuatu yang amat malang sekiranya seseorang wakil rakyat yang meletak jawatan atau dipaksa meletak jawatan kerana sebab tertentu dan selepas itu, menyertai parti lain, tidak dibenar menawarkan diri untuk menjadi calon pada pilihan raya kecil yang diadakan selepas itu.

    "Ya, kita boleh wujudkan undang-undang antilompat, tapi berilah kebenaran kepada mereka yang melompat itu untuk bertanding pada pilihan raya kecil," katanya kepada pemberita selepas melancarkan program Bidang Ekonomi Utama Negara (NKEA)Getah bagi daerah Penampang di Kampung Timpangoh, Sugud, dekat sini Isnin.

    Dompok, yang juga Menteri Perusahaan Utama dan Komoditi, berkata demikian apabila diminta mengulas cadangan DAP Pulau Pinang baru-baru ini untuk menggubal undang-undang antilompat parti.

    Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng baru-baru ini dipetik sebagai berkata negeri itu bercadang menggubal undang-undang antilompat parti November ini, menjelang berlangsungnya pilihan raya umum ke-13 yang perlu diadakan selewat-lewatnya pada April tahun depan.

    Pada Ahad, Timbalan Ketua Menteri Sabah dan presiden Parti Bersatu Sabah (PBS)Tan Sri Joseph Pairin Kitingan dilaporkan berkata cadangan menyemak semula undang-undang antilompat parti mempunyai merit kerana ia boleh menghalang seseorang ahli politik daripada menukar parti selepas dipilih sebagai Anggota Parlimen atau Anggota Dewan Undangan Negeri.

    Kerajaan PBS di Sabah pernah menggubal undang-undang seperti itu pada 1980-an, tetapi diisytihar bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan kerana ia menghalang kebebasan seseorang untuk berpersatuan.

    Pada asasnya, undang-undang antilompat parti bertujuan menghalang wakil rakyat, yang menang pada pilihan raya atas tiket sesuatu parti politik, melompat ke parti lain.

    Mengenai dakwaan pakatan pembangkang bahawa kedudukan mereka semakin kuat di Sabah, Dompok berkata nasib Barisan Nasional (BN) hanya boleh ditentukan oleh rakyat Sabah melalui peti undi.

    "Sesiapa saja boleh membuat dakwaan seperti itu, tapi akhirnya, rakyatlah yang membuat keputusan muktamad melalui peti undi. Seperti parti lain, kami juga menghadapi cabaran untuk mempertahankan pemerintahan BN pada tahun-tahun akan datang," katanya.

    Mengenai Upko pula, beliau berkata parti itu tetap wujud dan kukuh, walaupun ditinggalkan beberapa pemimpinnya, termasuk bekas timbalan presiden Datuk Seri Wilfred Bumburing dan naib presiden Senator Datuk Maijol Mahap, yang kini menyokong pakatan pembangkang.

    Anggota Parlimen Penampang ini juga menyangkal dakwaan bahawa ramai anggota parti itu menyertai pembangkang.

    Ditanya sama ada mesyuarat agung Upko pada 24 Ogos membincangkan kedudukan parti itu dalam BN, Dompok berkata perkara itu tidak termasuk dalam agenda mesyuarat.

    Beliau berkata senarai calon yang akan bertanding bagi kerusi yang diperuntukkan kepada Upko, termasuk kerusi Parlimen Tuaran, telah diserahkan kepada kepimpinan BN untuk tindakan selanjutnya.- BERNAMA

    BalasPadam
  5. "So ada sapa2 nak volunteer?"
    Aku terperasan ayat ni

    btw, tak salah pon nak jaga penampilan selepas kahwin utk isteri
    namun tak bermakna kalau tak jaga penampilan = tak sayang bini

    tapi benar jugalah, mungkin akan ada yg butthurt bila nengok bini/laki org lain yg masih menjaga penampilan
    jaga penampilan bukan bermakna perut 6 pack, lengan muscle
    just tak perlu la selekeh sangat la
    at least kalau bukan utk diri sendiri, buat la utk bini atau anak2

    BalasPadam
  6. kih3 macam ye ye je ko tak kisah soal penampilan isteri kau nanti. =P

    Macamnilah..penampilan tetap kena jaga,betul! semakin tua memang kita akan semakin kerepot,semakin berkeredut bla,bla,bla pelbagai masalah penuaan yg akan terjadi pada kita seiring perkembangan usia.

    Tapi kalau kita langsung tak nak jaga diri,badan bau ikan..bau bawang,kaki bau stokin 7 hari tak basuh,nafas bau macam lubang jamban..pakai hilang der rasa cinta ko tu..INGAT! hampir 60 percent orang bercerai disebabkan soal seks!seks tu pengikat kemesraan suami isteri,setakat berpegang kepada falsafah "aku menikahi kau atas faktor cinta..aku tak kisah apa pun yang terjadi kat kau kerana aku mencintai kau",persoalannya?betulke apa yg dilafazkan??

    Lihat kes yg kau bawa tu noob,seorang isteri yg ditinggalkan suami sebab dia sakit,masa tengah sedap duk oh yeah oh yeah kata cinta kot mulut tapi lepas kawan tu terjadi masalah kesihatan..terus blah!

    So moralnya disini..penampilan itu penting sebagai susuk rumahtangga..bukan sekadar cinta yang tak pernah "battle proven" di dunia nyata..kalau ada pun jarang2.

    Aku mengharapkan kau kupas satu entry yg akan menyedarkan bakal2 pasangan yg bakal bernikah tentang isu penampilan diri selepas berkahwin..jangan abaikan aspek ini kerana ia adalah salah satu faktor penting dalam memastikan perkahwinan terus kekal.

    So tak adalah kita dengar suami duk angkut indon dan isteri bawa masuk bangla dalam rumah.sekian

    BalasPadam
    Balasan
    1. by the way,aku selalu angkut indon bawa balik rumah.slpas tu,aku cakap ini klon yang tulis.

      Padam
    2. marriage is not just about sex
      tapi sexual issues terbukti sebagai punca utama penceraian

      penampilan berkait rapat dengan sikap
      bukan saja sikap kita, orang lain (pasangan)

      Padam
    3. love isnt only about sex..but sex is part of love..

      Padam
    4. Betul Bro,perkahwinan bukan sekadar seks,tapi itulah punca utama penceraian dan faktor terpenting menjadi pengikat kasih sayang.

      Jangan pandang enteng isu ni,sebab tu aku soh Noob buat satu entry soal "Penampilan'..semua elemen2 ni penting,ye betul kita sayangkan isteri/suami dan cintakan mereka..tapi lama2 benda tu akan pudar..sebab tu kena ad effort dan komitmen dari kita agar perkahwinan tu berkekalan..kita ambil benda paling basic iaitu "penampilan"..sebagaimana kita sebelum berkahwin macam tu lah kita selepas berkahwin..walaupun faktor waktu akan mempengaruhi penampilan kita..itu bukan alasan.

      Mentaliti orang selepas berkahwin,"huh,kita dah kahwin,ko nak lari mana lagi..kau milik ku..huhuhuh buat apa lagi nak melaram,kan cinta kita adalah segalanya..hhuhuhu"..selepas 3 tahun berkahwin.."kita jumpa di court!HUH!!".. hehehe

      Padam
    5. isu ni agak subjektif rasanya
      lain orang lain ragamnya

      tapi aku personally prefer bini yg jaga penampilan
      at least dgn aku kekeke
      kalau di tak reti jaga, mai aku tlg jagakan lol

      sembang cekang time belom kawen
      nanti kawen baru ada akai hahaha (walaupun belom ada calon)

      sebab tu la Allah ciptakan kita ni berbagai rupa dan berbilang rasa
      supaya kita sama2 nasihat & kenal mengenali satu dgn lain

      Padam
    6. Memang persoalan ni sangat subjektif tapi at least kita sedikit peringatannya kita buat.

      Aku personally suka isteri yg jaga penampilan..khas untuk aku saje hehehe..aku pun tak kisah jika dia gemuk sebab lahirkan anak aku janji asal malam je dia GRRRRRRR auw!!! keh3

      Belum ada calon ke bro,soh je Mak kau tolong cari.yg ibubapa cari ni afdol skit...hehehe aku pun nak soh mak ayah aku je cari.. ^_^

      Padam
    7. In marriage, lelaki sgt pentingkan seks, wanita sgt pentingkan cinta dan kasih sayang, so take a note ye kaum adam dan hawa semua

      Padam
    8. Tak ada seorang lelaki mampu nafikan yg mereka sangat pentingkan SEKS tapi itu tidak bermakna mereka sekadar GUNAKAN perempuan sekadar untuk nafsu..take note yer pompuan semua.

      lelaki juga mahkluk dalam hati ada taman,tapi jika kamu mahu menakluk husband kamu buat selamanya..SEKS adalah kunci paling ampuh mengalahkan perempuan2 seksi,nasi kangkang,susuk,dan sebarang anasir yg mahu merampas suami kamu kecuali mati dan polis(jika husband kamu buat salah,tiada siapa dapat menghalangnya).

      Padam
    9. Betul tu, Lelaki boleh mati tanpa seks.. Buktinya, lelaki sanggup merogol untuk puaskan napsu seksnya.. kalau tak merogol, dia boleh mati.... mati pucuk..

      Padam
    10. Org lelaki pantang tgk perempuan cantik,putih,dahi licin,pakai seksi,tetek besar skt,bontot montok mula la terangsang lepas tu mana2 yg bujang tu mula la nak fap.org perempuan tgk la dada bidang org lelaki takde pun rasa nk fap.tp rasa2 ada ke anak dara melayu yg masturbate? kalau lelaki teruna melancap tu dh common sgt la...sbb lelaki dn seks mmg xleh dipisahkan

      Padam
    11. perempuan pun ada merogol lelaki,adakah prempuan tu akan mati pucuk kalau tak merogol?

      gila noob tanya ad ke pompuan melancap,ada ler dodol oii..

      Padam
    12. aku saja test market zek kekeke
      kadang2 cool
      tapi kena musim raya ni ramai pulak member kawen
      terus panas hati dibuatnya hahaha
      aku target taun depan la
      ada duit terus minang menikah
      tadak masa mencinta-monyetkan diri :P

      Padam
  7. salam,

    penampilan isteri di kritik penampilan suami tak apa, bias

    KLIK isu pendidikan menutut keadilan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Baca sampai habis dlu,nmpk sangat ko pakai skip bca.

      Padam
  8. rozita che wan sememangnya pilihan aku.......................

    BalasPadam
    Balasan
    1. rozita che wan sememangnya memilih aku

      Padam
    2. bukan aku yg berani,rozita yg berani..aku berserah je.

      Padam
    3. ffffuuuuuuuu........ tak mungkin anak che wan buat mcm tu.

      dia.. dia.... dia suci orangnya...

      Padam
  9. badan bau ikan... boleh mandi, sabun dan pakai minyak wangi
    rambut bau bawang... boleh syampu
    kaki bau stokin... boleh cuci
    nafas bau macam lubang jamban... boleh gosok gigi, pakai listerine, makan chewing gum, berenti merokok dan lain2.
    muka tak berseri... boleh mekap
    rambut serabai... boleh sikat
    baju tak cantik... beli baju yang cantik sikit
    janggut misai lebat... boleh dicukur

    tapi,
    badan yang sudah gemuk susah nak dikuruskan
    rambut yang sudah botak susah nak tumbuhkan semula
    perut yang sudah boroi sukar nak dikempiskan
    kulit yang sudah berkedut payah untuk ditegangkan semula

    malah yang lebih teruk...
    ada isteri menghidap penyakit kronik yang sukar untuk pulih
    ada suami terlibat dalam kemalangan dan menyebabkan kecacatan kekal pada tubuh

    ya aku tak nafikan penampilan itu penting, tapi penampilan itu hanya luaran, tapi secara dalaman, fizikalnya adakah kita boleh terima kalau ianya sesuatu kelemahan yang memang sukar atau tidak boleh diubah langsung?

    sebab tu aku lebih tekankan untuk kita belajar dan terima kelemahan pasangan kita dahulu, lepas tu baru fikir pasal penampilan luaran... kalau kita tidak boleh menerima kelemahan pasangan kita, satu hari andai ditakdirkan pasangan kita menghidap apa2 penyakit, terlibat dalam kemalangan, lumpuh tubuh badan, melahirkan anak2 yang kurang sempurna atau mungkin tidak boleh melahirkan anak langsung, tidak mustahil andai masa tu mungkin kita pun akan tinggalkan pasangan kita dan cari orang lain yang lebih sempurna.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Noob,aku setuju giler dgn kupasan ko nih
      tentukan tujuan kita berkahwin.
      lelaki peningkan apa,and pompuan pentingkan apa..
      ala..suami boroi buncit pas kawen ko tenung la gambo masa korang bercinta
      somi aku even dah makin sihat pun aku selalu je puji dia ensyem
      dah nak buat guano,mata aku dah buta nak pandang laki lain
      ko datanglah k pop ke paddle pop ke
      somiku tetap terbaek.
      ahaha

      -kata kunci setiap perhubungan kena ada tolak ansur,sakit dimata tak separah sakit dalam hati.somi/isteri lawo tapi tade pegangan agama wat pe?

      Padam
    2. Kalau nak melangkah pun selangkah satu saat sebab sarat dengan lemak. Bagaimana agaknya dia nak beraksi seperti maria ozawa?

      =.=

      Padam
    3. biar sakit dimata tapi tapi tenang dihati...ulasan yang baik en noob

      Padam
  10. Biar segalanya berubah, asal bukan cinta.

    BalasPadam
  11. Persoalan ini memang persoalan yang subjektif kerana makin dibahas makin besar pula skopnya kerana masing2 punya pendapat untuk menilam pendapat yang lain.

    sebab aku cadangkan fokus kepada isu,yg lain tu dah masuk topic yg lain..perlu pula ada topic khas untuk itu kerana persoalan ini persoalan yg sangat SUBJEKTIF.

    So kita debatkan dan fokuskan kenapa faktor "PENAMPILAN" itu penting..kita ambil secara GENERAL al-maklumlah sifat manusia seperti pepatah ini "sekali air bah,sekali pantai berubah".

    kita nak,sebolehnya semua orang berfikiran "sebagaimana aku mula2 menikahinya,sampai sekarang begitulah penampilan walaupun sudah separuh abad aku menikahinya".

    BalasPadam
    Balasan
    1. isu yang zack cadangkan dengan isu yang noob ketengahkan berbeza sikit kefokusannya tapi saling berkait rapet rapet...hehe

      Padam
    2. Nazha terbaik kerana memahami ^_^

      Padam
    3. noob mengambil pandangan kecintaan abadi
      manakala zek mengambil pandangan kecintaan realiti
      oleh kerana kesubjektifan ini, harus kita menghormati keduanya

      noob telah menjalankan tanggungjawabnya membahaskan dari segi kecintaan abadi yg tidak menolak penampilan, cuma tidak meletakkan penampilan sebagai priority

      manakala zek pulak bukanlah menolak kecintaan abadi, namun harus disulam sari dengan peri peri penampilan diri :D

      Padam
  12. masing2 jaga penampilan la bila lepas kawin..displin diri sendiri..walaupon aku tak penah sound bini aku supaya diet, dia paham2 je sendiri..lagipon naluri wanita tu kan nak cantik.mungkin ada samting wrong kalau pompuan dah tak peduli dengan penampilan..apa pon janji layan aku macam pornstar...kehkehkeh..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ai bang nk bini diet jd kurus slim solid montok,abg tu 6 pack ke?rajin pegi gym ke?kote setegap rocco ke?demand macam2

      Padam
  13. Aku lelaki, bini aku cantik gila mcm neelofa tp aku lg suka bini aku tak mekap tak berhias pakai biasa2 sempoi ja bila kat luar agar xdiganggu jantan2 miang dan gatal di luar sana, tp bila mlm aku akan pastikan dia pakai g-string,stokin jaring2 & garterbelt.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak tanya pun.

      Padam
    2. pics and video or it didn't happen.

      Padam
    3. fuk u o0o -_- o0o retarded anon

      Padam
  14. topik ni sbnarnya sgt baik supaya kita semua bole blajar apa sebenarnya kedua2 pihak(lelaki n perempuan)nak...panduan byk,so kita bole pilih,hehe

    BalasPadam
  15. penampilan tu penting.. xsemestinye kena cantik,tp biar nmpk kemas.

    BalasPadam
  16. jagalah penampilan utk kesihatan anda, utk kebaikan diri sendiri jugak..

    BalasPadam
  17. Bhai Noob...

    Pergh... panas entry nih... terbakar modem gua tadi... hahaha... nasib baik amik Unifi... jadi modem TM boleh ganti free.... hahaha...

    Gua takmo komen mender... cuma ...... gua nak gelak jer biler baca part "Maria Ozawa" tue..... hahahaha..... demand tinggi btul la Noob nih.... hahahahaha ... kalu tak cukup inci.. lupakan sajer la... hahahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Noob adalah peminat tegar Mario Ozawa... ko jgn tak tau

      Padam
    2. Bhai/DeeDee Tanpa Nama...

      Hahaha.... peminat Miyabi yer... hahahaha... cukup la tue... rasanyer Noob tak cukup inci la... hahahaha.. lupakanlah hasrat tue.... hahaha

      Padam
  18. Selamat Hari Raya Aidil Fitri Maaf Zahir dan Batin buat rakan seperjuangan sekeluarga.

    Ucapan yang sama juga kepada semua pengunjung di sini.

    suasanapolitikmalaysia.blogspot.com

    BalasPadam
  19. sebenarnya apa yg noob kata tu betul,sikap...cinta itu da membutakan kita semasa kita memilih pasangan di awal perkahwinan...jadi seterusnya adalah sikap pasangan main peranan...tanggungjawab juga sikap...suami bg nafkah,isteri jaga makan,pakai,tempat tdo suami(termasuk penampilan,layanan,dan senyuman)...jadi jika cinta disulami dgn sikap,insyaAllah hubungan smpai keanak cucu membawa kemati...setiap orang ada selera dan kemahuan masing2 terhadap pasangan...tak perlu memahami semua lelaki,faham pasangan kita...cukup...

    sekadar pendapat.:)

    BalasPadam
  20. Bengong la lelaki kalau tinggal bini sebab nak kejar pucuk muda yang kurus muka lawa masih bergetah. Bini dia dulu pun waktu mula-mula kawen pun macam tu jugak. Yang penting, bila dah kawen harus terima baik buruk pasangan. Bak kata cik noob, masa berubah manusia berubah. belajarlah terima hakikat, berpijak pada realiti. *oh terangin lalu terpanjang menulis.

    BalasPadam
  21. dapat layan aku macam Maria Ozawa
    dapat layan aku macam Maria Ozawa
    dapat layan aku macam Maria Ozawa
    dapat layan aku macam Maria Ozawa

    hmm... mcm mn tu?
    *takkan terpaksa google? :P

    BalasPadam
  22. Well, saya telah melalu kedua-dua fasa 'Penampilan tak penting' dan 'Penampilan semestinya penting'.

    Kesimpulannya, yes penampilan itu penting -- sebelum dan selepas kahwin. Bukan apa, tapi penampilan luaran (fizikal) mencerminkan *kesihatan*... atau kurangnya kesihatan. Bukan nak harapkan badan yang sasa untuk si suami dan pinggang ramping kerangga untuk si isteri, tetapi at least lah jaga kesihatan diri dan keluarga.

    Perubahan fizikal selepas berkahwin itu adalah sesuatu yang semulajadi kerana dipengaruhi pelbagai faktor seperti kelahiran anak, stres (kekurangan masa), masakan isteri yang mantap, dan sebagainya. Tetapi janganlah abaikan kesihatan selamanya. Kalau sayangkan isteri/suami, jagalah kesihatan diri... nanti terlantar pulak dekat hospital terpaksa dijaga 24/7.

    Bak kata pepatah orang putih: "A couple that exercises together, stays fit together".

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.