Khamis, 12 April 2012

3 Kita dah semakin corot

INI CERITA PASAL BOLA SEPAK MALAYSIA!

Tenaga kerja di Malaysia kebanyakannya datang daripada negara2 jiran ASEAN, dan orang kita biasanya menjadi majikan, bos atau supervisor kepada mereka...

Pekerja Vietnam.

Pekerja Thailand

Pekerja Filipina

Pekerja Nepal

Pekerja Indonesia

Pekerja Bangladesh

Sementara itu pekerja dan suasana di Malaysia...



Kalau nak dibandingkan dengan negara jiran, keadaan ekonomi kita lebih baik, persekitaran lebih aman, kemudahan lebih banyak. Nampak macam kita lebih terkehadapan daripada negara2 jiran yg lain... Tapi kenapa di suatu sudut yang lain, kita paling terbawah?

Sumber laman web FIFA.

Ranking FIFA bagi Harimau Malaya nampaknya jatuh lagi ke tangga 156... Apa masalahnya dgn sukan bola sepak negara kita? Kemudahan dan fasiliti tak cukup lagi kah? Nak kena larang pemain makan nasi lemak dan kari kepala ikan kah? Kemana hala tuju kita lagi lepas ini? Siapa yg salah? Yang aku tahu FAM memang 'TAK SALAH'... Nampaknya dengan koyak2 kulit badan masih tak cukup...



Sementara itu di Palestin (ranking no. 153)...


Sumber sini.


tags: skuad bola sepak harimau malaya fifa rank 156 april 2012 jatuh merudum merosot tercorot

3 ulasan:

  1. Malaysia belum cukup hebat dalam sukan bola. Dalam sukan squash boleh la. LALALA

    BalasPadam
  2. selamanya, selamanya,selamanya, harimau malaya... hey le le le le le le la
    oohh, oohh... hek eleh huk aloh harktuih

    BalasPadam
  3. Hmmm... Kesian.. format liga yang berubah2.. liga cuma amik masa 4-5 bulan je nak habiskan. masukkan Piala Malaysia dalam jadual liga Malaysia. Tambahkan jumlah pasukan liga (sekarang ni terbalik lak, nak kurangkan jadi 12 pasukan, konon nak bagi kompetitif.. cit! Podah..

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.