Isnin, 6 Januari 2014

50 Tahap pelacuran yang tinggi di sebuah negara Islam

Kita selalu klaim negara kita sebuah negara Islam. Ya, agama persekutuan dan rasmi kita adalah Islam. Ketua negara kita juga Islam. Majoriti rakyat kita juga adalah Islam. Semua orang Melayu di kad pengenalan mereka beragama Islam. Tapi kenapakah negara kita boleh tersenarai di tangga ke-8 negara paling ramai pelacur di seluruh dunia, malah lebih tinggi daripada negara Thailand yang dikatakan syurga pelacuran itu? Negara kita juga turut pernah tersenarai di tangga ke-7 negara paling horny atau gersang.

Setiap tahun, kira2 3 juta orang melancong ke luar negara dengan tujuan pelancongan seks dan angka ini semakin meningkat. Pada masa ini, dianggarkan terdapat lebih daripada 25 syarikat pelancongan yang menawarkan pakej pelancongan seks yang berpusat di Miami, New York, dan San Diego, US dan kemungkinan trend ini tidak akan berubah dalam masa terdekat.
Berikut adalah sepuluh negara dengan pekerja seks atau pelacuran yang paling bagi setiap 10,000 orang:

10. Thailand - 45 pekerja seks bagi setiap 10,000.
Pelacuran sebenarnya menyalahi undang-undang di Thailand, bagaimanapun mengikut amalan ia boleh ditoleransi dan sebahagiannya dikawal selia.
9. Jerman - 49 pekerja seks bagi setiap 10,000.
Tidak seperti negara-negara Kesatuan Eropah yang lain, pelacuran, malah pelacuran jalan, ianya sangat meluas, teratur, dan dibenarkan undang-undang Jerman. Ia tidak menghairankan apabila sindiket pelacuran yang teratur di negara ini telah pun wujud sejak tahun 1200 selepas masih.
8. Malaysia - 52 pekerja seks bagi setiap 10,000.
Pelacuran amat besar di Malaysia, bagaimanapun ia mempunyau sisi gelap yang kuat. Amerika Syarikat telah menyenarai hitam negara Malaysia sebagai negara yang mempunyai kes paling teruk dalam perdagangan manusia dan penyalahgunaan hak asasi manusia, termasuk pelacuran kanak2.
7. Brazil - 53 pekerja seks bagi setiap 10,000.
Perbuatan pelacuran sendiri (menawar seks untuk wang) di Brazil adalah dibenarkan mengikut undang2, tetapi menjalankan perniagaan pelacuran atau mengupah pelacur adalah salah di sisi undang2.
6. China - 60 pekerja seks bagi setiap 10,000.
Pelacuran adalah haram di China tetapi telah diturunkan kepada status perlakuan yang kurang baik. Beberapa orang penyelidik secara konservatif menganggarkan bahawa terdapat seramai 10 juta pelacur aktif di China pada waktu tertentu yang menyumbang sebanyak lima peratus kepada KDNK tahunan negara kerana kebanyakan pendapatan yang diperoleh, walaupun tidak dikenakan cukai, ia kembali ke dalam ekonomi.
5. Nigeria - 63 pekerja seks bagi setiap 10,000.
Pasaran pelancongan seks untuk wanita tua dari barat yang telah bercerai semakin meningkat di negara ini.
4. Filipina - 85 pekerja seks bagi setiap 10,000.
Negara Filipina menawarkan wanita pengiring dalam bentuk "bargirls". Gadis di sini sering memakai ID tag "bargirl " di tempat2 yang mudah dilihat, dan mereka kebiasaannya sentiasa diuji untuk penyakit kelaman (STD).
3. Peru - 102 pekerja seks bagi setiap 10,000.
Pelacuran adalah dibenarkan mengikut undang2 untuk wanita lebih 18 tahun jika mereka mendaftar dengan pihak berkuasa tempatan dan membawa sijil kesihatan, dan rumah pelacuran juga mesti dilesenkan . Malangnya, pelacuran kanak2 di Peru telah meningkat dua kali ganda pada tahun2 kebelakangan ini.
2. Korea Selatan - 110 pekerja seks bagi setiap 10,000.
Walaupun terdapat sekatan undang2 dan tindakan tegas polis, pelacuran terus berkembang di Korea Selatan, manakala pekerja seks terus aktif menentang segala aktiviti pembanterasan di negera ini.
1. Venezuela - 119 pekerja seks bagi setiap 10,000.
Keadaan ekonomi yang lemah di negara ini telah menyumbang kepada peningkatan tiga kali ganda bilangan pekerja seks di sini, dan hanya satu perlima daripada pekerja seks adalah dilahirkan di Venezuela.

Sumber Liveandinvestoverseas.com.

Aku pun tak tau macam mana dia buat kajian dan ambil statistik tu, tapi kalau tengok kat akhbar, boleh kata selalu je ada berita pasal pelacuran di Malaysia. Tak dinafikan kebanyakan yang menyumbang kepada kegiatan pelacuran ini adalah warga asing dari China, Vietnam, Indonesia, Thailand dan lain2 lagi, tapi macam mana mereka boleh lepas dan sentiasa wujud je walau dah diserbu berkali2 oleh pihak berkuasa. Malah daripada pendedahan sebelum ini menunjukkan betapa mudahnya untuk mendapatkan khidmat seks di Malaysia ini. Rumah merah ada di merata tempat, malah khidmat pelacuran kini terlalu mudah diperolehi di Internet.














Adakah pelancong luar negara suka datang Malaysia kerana mudah mendapatkan perkhidmatan seks daripada pelacur yang berbilang bangsa? Adakah kita mahu Malaysia menjadi hub atau pusat pelacuran utama dunia yang dapat menarik pelancong dari luar negara dan meningkatkan industri pelancongan kita?
Adakah itu yang kita inginkan di mana ramai para pelancong menjadikan Malaysia sebagai destinasi pelancongan hanya kerana semata2 untuk meniduri pelacur?

Harap di samping kita mempertahankan kalimah Allah s.w.t dan membanteras ajaran Syiah di negara kita, pihak berkuasa juga disibukkan dengan membanteras kegiatan pelacuran dan mempertingkatkan dakwah kepada umat Islam di negara kita yang semakin hari semakin runtuh akhlak dan bertambah gejala moral serta kepada orang bukan Islam.




tags: tahap kadar pelacur pusat pelacuran paling ramai perkapita seluruh dunia rank ranking top 10 prostitute prostitution around the world malaysia asia asean negara country with most horny paling gersang destinasi pelancongan perkhidmatan seks travel destination sex tour tourism trips sex worker pekerja seks gro pro rumah merah red light district kuala lumpur jalan lorong haji taib hub syurga pelacuran

50 ulasan:

  1. Truly asia katakan tak habis hiburan2 lepas ni putrajaya pulak kikikih abis keja singgah hardrock cafe sebelum balik rumah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semua ni konspirasi UMNO-BN untuk terus melemahkan pembangkang!

      Padam
    2. Saya suka jilat bontot kafir cina Dap komunis. Empingan coklat rangup dan menyelerakan.


      -ahli Pas seumur hidup sampai syurga ku cintamu-

      Padam
  2. selagi ada permintaan selagi itulah pelacur2 asing ni akann dtg ke negara kita..

    BalasPadam
  3. di mn ad kmahuan di situ ad placuran.....

    BalasPadam
  4. Gulp . Tertelan air liur sendiri baca entri nie :3

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mmg la telan air liur sendiri,klu xbaca ni telan air liur orng lain ker cik kiera??....

      Padam
  5. Malaysia bukan negara islam tapi negara milik org islam. islam pun hanya tinggal pd nama. Negara islam sebenar brunei, hudud dilaksana negeri berkat bertambah kaya...

    Undang2 manusia xkan mampu membendung jenayah maksiat..

    BalasPadam
    Balasan
    1. SAYA SETUJE STATEMENT ANDA...BUKAN NAK TUJU SALAH SIAPA2 TETAPIU HAKIKAT NYA MEMANG NYATA. RASE2 RAMAI PEMIMPIN DI MALAYSIA PUN MASING LEBIH TUMPU PADA EKONOMI NEGARA SAHAJA BERBANDING HAL AGAMA.

      Padam
    2. Brunei pun x berapa nak hudud sangat. X percaya? Pi tanya Putera Azim. Sempoi bak ang.

      Padam
    3. bodoh. putera azim bukan sultan.

      Padam
  6. | tempatan meminta pendatang memberi | semoga semua ini akan berakhir :) |

    BalasPadam
  7. Cuba fikir.. siapa tauke yang bukak di kebanyakan pusat pelacuran?
    Orang Cina!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cuba fikir.. dari negara mana yang datang sebagai pelancong akhirnya menjadi pelacur!
      China!

      Padam
    2. cuba fikir sapa paling kuat melangan! melayu jugak!

      Padam
  8. Cuba fikir.. siapa tauke yang bukak di kebanyakan pusat perjudian?
    Orang Cina!

    BalasPadam
  9. Cuba fikir.. Siapa tauke yang paling banyak dapat lesen jual arak?
    Orang Cina!

    BalasPadam
  10. Cuba fikir.. dari mana datang kekayaan orang cina?
    Semua di atas!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cuba fikir.. yg kuat berzina tu siape? Yg ambik duit brim dr cukai arak tu siape? Yg ambik rasuah tu siape.. yg partner tauke pelacur tu siape? Yg langgan pelacur china tu siape? Semuanyer ahli2 anon7.51

      Padam
    2. yang control ekonomi malaysia siapa?? cina, cina dan cina!!! melayu pemalas cuma tau nak memantat je!!! kerja xmau!!

      Padam
    3. Keje dh malas!memekak ckp bangsa asing dh monopoli perniagaan,kedai makn,kedai runcit!,cuba pikir klu melayu rajin buat semua tu...xde la bangsa asing berpeluang buat,beli,niaga,bersaing dlm negara kita ni....
      Dasar melayu malas...

      Padam
  11. Tahun nih kan vmy? Sex tourism is still tourism...seminggu kat mesia bole hentam pelacur dr 6 negara tu mmg satu attraction tuk pervert2 . Janganlah korang nak tipu x pernah langgan pelacur... melain ko nmiskin... itu pun mungkin pernah baya mak nyah hisap konek kat lrg hj taib tu. Nafsu seks tu keperluan bukan kemahuan.... klo bini xbagi carik lah pelacur. Yg kuat bangkang nih sbenarnya lah yg suka berzina ngan bini org lain .. dlm stor opis la.. lif.. hotel bajet tu. Ape beda cakap pasai brunei tu baek sbb hudud.. ko pernah gi miri ke? Melambak placur china ngan filipina... semua tu sbb aper? Harge pun mahal... sbb aper? Baiklah mesia no.8 kat list nih...banyak duit masuk mesia... yg keja halal tu xkan xnak jual nasi lemak kat para penzina?last... setiap tahun 3 juta org melancung tuk seks.. angka nih cukuplah tuk kira pelancong seks dr penang yg tiap minggu gi danok jolok pepek

    BalasPadam
    Balasan
    1. melayu bodoh kerja xmau, nak harap bangla je..pastu balun cinadoll sampai poket tipis, pastu marah kerajaan sebab ambik duit rakyat....puihh...

      Padam
    2. melayu 'pandai' pula rajin merebut peluang cari duit, termasuk membuka rumah urut, pegang syer dlm kilang & jualan arak, kelab malam & kasino, halal haram solat semua tolak tepi, yg penting 'rajin' cari duit & kaya di dunia, hukum agama itu menyusahkan & membuatkan melayu malas, itu barulah bercita-cita besar, bagus & tidak jumud, pedulikan agama, yg penting duit, duit dan duit, haram halal belakang kira!!!

      Padam
  12. sebab malaysia ni lah negara palin grajin dan plaing mudah lulus dan paling senag bagi visa nak alu2kan ramai orang asing datang pas sosial lah, pas pekerja lah, pas pelajar lah, pas tulah pas nilah, malaysia my 2nd home lah..

    sebab tu ramai salahguna benda ni nak masuk malaysia..duduk lama-lama haram-haram kerja ini macam..tapi tak pernahnya direvise ke apa benda ni..kasihan jugak tgk penguatkuasa nak banteras yelah kalau puncanya pun tak ditutup macam mana nak setel kan..

    btw, bila negara kafir ada dlm list tu taklah terkejut, sebab siap dihalalkan lesennya..
    tapi ni negara "islam" malaysia ni..sebab tu pelikknya ada..

    BalasPadam
    Balasan
    1. yang jadi tauke tu orang cina, cina dan cina!!!

      Padam
    2. bila pelacur dibawa masuk..syaitan pun goda org islam..org yg lemah iman..

      Padam
  13. terkejut tengok ranking..apesal ramai sangat...

    BalasPadam
  14. noob, ko dah xde benda lain ke nak tulis???

    BalasPadam
  15. Prince of Noob20 Mac 2012 10:49 PTG
    Shut your fucking face, uncle fucker

    Balas
    Balasan

    Prince of Noob20 Mac 2012 10:51 PTG
    classic! http://www.youtube.com/watch?v=z9zNeSaWoZ0

    BalasPadam
  16. well known!

    admin: Mohon exchange bloglist. ni blog baru aku.. hehe...
    http://blogpetua.blogspot.com

    adios:
    admin bankami.net

    BalasPadam
  17. ini menunjukkan org melayu & cina saling bergantungan antara satu sama lain. org cina supply, org melayu guna... kira menjana ekonomi negara jugak la

    BalasPadam
  18. Papepun sy x pasti statistik di atas 100% sbb byk negara2 lain x kira europe atau afrika yg saip gov benarkan aktiviti pelacuran n port2 khas utk pelacur, tp xde dalam list.

    Tp sy akui aktiviti pelacuran byk berlaku di kawasan bandar2 besar...x kisahla kerajaan persekutuan atau negeri terlibat, sama2 tanggungjawab. Kalau salahkan kerajaan pusat tp still benarkan lesen rumah urut pun 2x5 gak. Kalau kerajaan dpt duit tax dr pelancong sempena Tahun Melawat Malaysia 2014 n pada masa sama 'membenarkan' aktiviti maksiat mcm pub n disko pun x guna gak.

    Kalau betul nak laksana kerajaan Islam, kene secara keseluruhan, smpi tahap xde lansung pusat hiburan mcm kat bukit bintang n arak dijual secara bebas, hudud dan lain2...bukan kita asyik tunduk dgn kehendak org bukan islam, tp ini negara islam, majoriti islam...kene hidup cara hidup islam, baru mereka nampak keindahan Islam. Kalau kat kelantan xde hiburan melampau tp di penang n selangor bersepah2, last2 PR lebih kurg sama mcm BN.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tiga tmpt top pelacuran ak biase dengar, Kelantan,Selangor, dan KeyElllll... problem

      Padam
    2. Knpa india xde dlm senarai,ak rasa india lagi ramai pelacuran....

      Padam
    3. Jepun pun xde gak, US pun xde,,ape motif statistik ni x tau la..maybe sana x panggil pelacur, sounds illegal n low class...dipanggil GRO kot siap ada payslip n caruman KWSP

      Padam
    4. india pelacuran free ma~ tak dikira sebagai business~
      yang lelaki terus selak kain pelikat dia je~
      yang perempuan, tarik sari tu, tanggal lah semua~
      maaf racist, tetapi inilah punca mengapa penduduk india mencapai angka billion~

      Padam
  19. adakah sebab korupsi yang terselindung di sebalik Harga barang naik dan demonstrasi?

    BalasPadam
  20. Kalau belajar bisnes, kita tahu demand-supply relationship.
    Demand tinggi, jadi product supply pun kena laa naikkan...
    Kalau nak bendung hal ni habis-habisan, bukan tangkap si product, tp tangkap si supplier dan demand..
    Selalu yg keluar paper n berita tu, yg kena tangkap mesti si pelacur...
    Yg tokan tu tak de plak kena tangkap...

    BalasPadam
  21. ..Saya pernah ke KL beberapa tahun dulu untuk berkursus.Satu malam kawan yg dok d KL ajak jalan...Saya heran kenapa ramai permpuan asing berpeleseran di tepi jalan..Katanya ini lah pelacur kalu nak tahu..Abang ckap je nak bangsa apa..Jepun, China, Vietnam, Negro semua ada..Saya ngn famili pernah booking hotel by phone sampai je d lobi lihat ramai perempuan europe yg bersidai tunggu pelanggan katanya..So kansel dan cari hotel lain saja sudahnya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau ko stay kat hotel tu pun bukannya diorang paksa ko suruh langgan

      Padam
    2. window shopping dah la bang~ balik buat solat sunat 2 rakaat, balance balik dosa yang baru buat tadi~ hihihihihi~

      Padam
  22. Negara islam di malaysia sekadar nama je. Buat wayang sikit, bleh claim sbg negara islam. Industri2 pelacuran takat tutp sebelah atau kedua2 belah mata. Yela, selalu sgt skodeng org romen, nafsu sendiri nak dilayan juga. Mana nak cari kalau x di industri gelap

    BalasPadam
  23. Mai..mai...kt jlan silang ade bukak rumah urut baru,depan CM pon baru bukak....mari..mari...diskaun new year!

    BalasPadam
  24. rakyat perlukan perubahan , MANUSIA NI ADA 2 TEMPAT JE , NK NERAKA KE ATAU SYURGA .. PENGAKHIRAN NYA SYURGA DAN NERAKA .. TEMPAT MANUSIA YG SEBENAR BENAR NYA DAN TERAGONG SEKALI ADALAH SYURGA DI AHIRAT KELAK .. ADAKAH KITA LAYAK ??? .. JGN BIARKAN DIRI ANDA MENYESAL DIDALAM KUBUR SEBELUM HARI YG LEBIH MENYESAL SANGAT2 AKAN DATANG DI PADANG MASYAR SEBELUM DIHERETKAN KE NERAKA ATAU MENUJU PERJALANAN KE SYURGA (ORG ISLAM YG BERDOSA AKAN TERHUMBAN DALAM NERAKA DI TITIAN SIRAT SEPERTI JMBATAN YG SANGAT TAJAM DAN LEBIH HALUS DARI SEHELAI RAMBUT DIBAHAGI 7 , SIAPA YG KURANG AMALAN BAIK AKAN TERUS TERHUMBAN DENGAN PENUH NGERI ).. INGATLAH .. TAUBAT LAH SEBELUM ANDA MATI DALAM KEADAAN BERDOSA , SESUNGGUHNYA NERAKA LAH BAGI ANDA DGN PENUH AZAB YG SANGAT PEDIH SEKALI YG PALING NGERI UTK DIGAMBARKAN

    BalasPadam
  25. samada korang sedar @ x pelacur nilah yg telah selamatkan ibu,adik,saudara perempuan kita dr menjadi jenayah rogol walau mereka menutup aurat.kalau kita haramkan pelacuran tp access pd bahan lucah,porno mudah didapati mana lg tempat bg mereka yg dah x tahan nk buang air gatal???aku bukan sokong tp kalau nk ambil undang2 islam x bleh sekerat2.ambil full baru selamat.pd aku,selagi access benda lucah ni x dsekat,biarlah pelacuran dibiarkan agar x saudara2 wanitaku yg x bersalah jd mangsa rogol dek lelaki yg dah tahan tp x tempat nk kluakan air gatal..

    BalasPadam
    Balasan
    1. oh aku ingatkan agama yg boleh selamatkan ibu, adik perempuan, saudara kita, rupa2nya pelacur... jwpn pun dh mcm menteri amno, pelacuran boleh kurgkan jenayah rogol...

      best layan pelacur bang?

      Padam
  26. Aku pun meleleh air liur tgk amoi2 ni, tpi blh lps kt tandas lgi, kt mana2 pun byk menatang ni. Ini tarikan pelancong sepena visit malaysia 2014

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.