Rabu, 11 Mei 2016

3 Kenapa kita sering kalah dengan orang lain?

Kenapa kita sering kalah dengan orang lain? Kenapa orang lain sering mendapat keuntungan dan berjaya sedangkan nasib kita selalu malang? Apa yang kita harus lakukan untuk mengalahkan orang lain? Bagaimana aku harus mengejar dan mengatasi orang lain? Mengapa dunia ini tidak adil buatku?

Tonton video ini dan kongsikan kepada rakan-rakan yang lain agar kita faham makna sebuah kehidupan dan tidak berasa terlalu kecewa dan keluh kesah akan setiap ujian dan dugaan yang mendatang dalam kehidupan kita.



Tonton menggunakan Setting Quality 720p HD dan Full Screen Mode untuk paparan yang lebih jelas.

Muzik Latar:
1. Chrono Cross OST - Dream Fragments
2. Chrono Cross OST - Home Marbule

Illustrasi oleh Hafiy Halim | Blog: http://breakingpensil.blogspot.com/ | FB: Doodle Scratch

Anda juga boleh kongsikan video ini untuk tujuan pendidikan di sekolah, motivasi di tempat kerja, kem bina semangat dan lain-lain tujuan yang berbentuk bukan komersial.

Baca cerita dalam bentuk komik: Adakah Kehidupan ini Sebuah Perlumbaan?
Baca cerita ini dalam bentuk artikel: Kehidupan itu bukan perlumbaan atau pertandingan


P/S: Jangan lupa untuk menyokong kami dengan membeli buku Buasir Otak: The Komik. Klik pada gambar di bawah untuk melihat preview komik. Untuk membeli boleh hubungi kami melalui:

Email: princeofnoob[at]gmail[dot]com
PM Facebook: https://www.facebook.com/prince.nub 
Whatsapp/SMS agen kami: SangKancil - 013-9313541

Buasir Otak: The Komik




tags: kehidupan bukan perlumbaan pertandingan perjalanan life is not a race competition but journey komik illustrasi video 

3 ulasan:

  1. salam hancur Najib

    ini lah realiti anak muda sekarang di bawah najib. dah la miskin ditekan pula dgn pelbagai hutang. rakyat minta pendidikan percuma ditekan nya dgn hutang ptptn. rakyat minta turun kos hidup di berinya gst.

    manakala melayu keparat masih lagi takut untuk undi pakatan kerana takut akan Dap. rela hidup merana ditipu najib dari memberi undi selain BN. anak cucu merana, bangla diberi keistimewaan diberi ic.

    jom ubah undi selain BN utk masa depan yg lebih gemilang.

    #KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , SPM 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , amah dan kuli am ) adil ialah meletakkan sesuatu ditempatnya.hee

    BalasPadam
  2. Seronok tengok video nie.. ahaha

    BalasPadam
  3. Takyah pikir nak jadi bagis dari sape. Berusahala untuk galas tanggungjawab.

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.