Jumaat, 7 April 2017

2 Bagai robot yang terperangkap dalam rutin

AKU ROBOT

Setiap hari aku menaiki tren
Untuk ke tempat kerja

Sampai di kubikel
Tepat jam 8 pagi


Aku perlu mencari duit
Untuk membayar bil-bil bulanan

Ada isteri dan anak di rumah
Yang menunggu kepulanganku

Ada kalanya
Aku memberi kucingku makan

Setiap kali dilanda masalah
Aku hanya merenung kipas siling
Dalam kebingungan

Aku tidak sedar
Bagaimana hidup aku
Boleh mula terperangkap
Dalam rutin ini

Aku bagaikan robot
Yang tidak mempunyai
Apa-apa perasaan

Namun
Jangan kamu risau
Tentang diriku

Kerana kita semua sama
Terperangkap dengan rutin
Yang melemaskan ini


P/S: Jangan lupa untuk menyokong kami dengan membeli buku Buasir Otak: The Komik terbitan Alaf21 dan juga koleksi buku Buasir Otak: The Komik versi digital di sini - https://goo.gl/xGAx3o.





tags: i ride the train to work every day i reach my cubicle about 9 am i have to earn money to pay my bills but I don't know how my life turned out this way i'm a robot i'm a robot i don't have any feeling in my heart aku bagai seorang robot rutin kehidupan

2 ulasan:

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.