Ahad, 19 Januari 2014

6 Segmen Maharaja Lawak Mega 2013 - Peraduan Parodi

Sempena dengan Maharaja Lawak Mega 2013, pihak Astro telah mengadakan peraduan Parodi Maharaja Lawak Mega 2013 yang penyertaannya dibuka kepada semua peminat MLM2013 di luar sana bermula dari 6 Disember 2013 sehingga 17 Januari 2014. Video parodi yang dibuat perlulah menggunakan tema dari rancangan Betul ke Bohong, Karoot Komedia, Super Spontan, MLM2012, MLM2013, Sembang Teh Tarik atau mana2 muzik video dari artis Akademi Fantasi Astro seperti Hafiz, Adira, Stacy, Hazama, Aril, Akim, Shahir dan lain2. Hadiah2 yang ditawarkan seperti Mac Book Pro, Trofi dan Jaket MLM 2013.


Berikut adalah video2 penyertaan peraduan Parodi MLM2013 setakat ini:

Penyertaan #1

Penyertaan #2

Penyertaan #3

Penyertaan #4

Penyertaan #5

Penyertaan #6

Penyertaan #7

Penyertaan #8

Penyertaan #9

Penyertaan #10

Penyertaan #11

Penyertaan #12

Penyertaan #13

Penyertaan #14

Penyertaan #15

Penyertaan #16

Penyertaan #17

Penyertaan #18

Penyertaan #19

Penyertaan #20

Penyertaan #21

Penyertaan #22

Penyertaan #23

Penyertaan #24

Penyertaan #24

Penyertaan #25

Penyertaan #26

Penyertaan #27

Penyertaan #28

Penyertaan #29

Penyertaan #30

Penyertaan #31

Penyertaan #32

Penyertaan #33


Aku sendiri tak tengok semua. Aku cuma tengok jumlah view, rating jumlah dislike/like lepas tu baca komen kat video2 tu yang kebanyakannya lebih lawak daripada video tu sendiri. Ada yang hantar video lebih dari sekali balik2 muka dia, ada yang suara tak jelas, ada yang editing amatur habis, ada yang pencahayaan fail, ada yang kualiti video tahap 3GP melayu, ada yang merapu meraban ntah tahu ke tidak maksud parodi tu apa, ada yang lebih mengarut dari video bangang Bobo. Tapi ada la jugak beberapa penyertaan yang aku kira boleh la nak hidup, sebab takde satu pun yang betul2 outstanding.

Satu lagi kalau nak buat parodi jangan lama2 sangat ada yang rakam sampai lebih dari 10 minit, kalau ada yang tengok sampai habis tu memang gigih la. Video parodi ni jangan buat lama2, paling koman pun 1 ke 5 minit cukup. Kena banyak lagi belajar tengok artis2 parodi luar negara macam mana diorang buat video2 parodi kat Youtube tu.

Apa2 pun korang layan la video2 parodi kat atas tu, kalau ada yang muntah atau demam jangan salahkan aku. Ikutkan mula2 tu aku ingat nak masuk jugak peraduan ni, tapi sebab masa tak mengizinkan serta takde member2 yang sporting, terpaksalah aku membatalkan hasrat aku. Tapi kalau Mat Luthfi atau KyoPropaganda yang masuk peraduan ni confirm menang kat diorang je lah.




tags: segmen review ulasan maharaja lawak mega 2013 2012 mlm tonton full video jambu jozan sepahtu nabil shiro boboi saywho peserta ranking rating undian keputusan tersingkir kedudukan teratas terbawah ac mizal hos juri pak nil aznil haji nawawi azwan ali hattan video penuh download youtube hd astro mustika warna markah episod peraduan pertandingan parodi

6 ulasan:

  1. assalamualaikum wa rahmatullahi wa barakatuh...alhamdulillah, indah kan pagi ni?

    BalasPadam
  2. zero ni ejen astro ka asyik promote rancangan astro kat blog ni

    BalasPadam
  3. Hentikanlah semua ini. Ini membodohkan masyarakat. Ayuh sama2 kita tinggalkan program yg lalai ini

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.