Khamis, 30 April 2015

9 Rakyat tiada sebab untuk tidak menyokong BN

Kita sebenarnya tiada sebab untuk tidak menyokong dan mengundi Barisan Nasional. Sokonglah BN jika mahukan kemajuan pesat dan pembangunan berterusan. Mengundi Pakatan Rakyat hanya akan membantutkan pembangunan. Sokonglah PR jika anda tidak mahu kemajuan di tempat anda. Gambar di bawah menunjukkan betapa pesatnya pembangunan suatu kawasan yang di bawah pemerintahan BN.



Gambar di atas tu actually sindiran kepada gambar Permatang Pauh Dulu dan Sekarang yang dijadikan kempen pilihanraya di sebuah fanpage UMNO. Yalah, kondem kawasan di bawah jajahan takluk PR tak pernah berubah dan tak maju, mungkin kat semua tempat di bawah jajahan takluk BN sudah maju gila dan banyak gila pembangunan.


Sama macam kartun ni yang aku jumpa masa tengah browse2 Internet cari bahan untuk entry blog, yang mana aku rasa mesej yang ingin disampaikan macam tersangat bodoh sampai tak boleh diterima akal. Pendek cerita, aku tinggal di negeri Pakatan tapi tidak pula hidup seperti yang digambarkan, dan apa yang digambarkan dalam kartun itu wujud juga di negeri2 Barisan.


Cuma bila aku post gambar Dulu Sekarang kat group2 penyokong PR kat FB, ada juga yang tak faham dan bagi komen in a wrong way, malah tak kurang juga yang mencaci dan memaki. Macai2 PR ni memang takde sense of humor ke? Maki hamun caci nista dah jadi macam zikir harian pulak.





tags: poster kempen macai pru prk pilihanraya kecil rompin permatang pauh dulu sekarang kini lawak troll sarcasm sarcastic

9 ulasan:

  1. sebb diorang serius cuba ko tag #humor #sarcasm pastu post gambo tu, baru la orang nak fhm bukan semua orang lvl common sense sama2 kdg2 time tengh dia baca tu time tu baru leps tersadung batu mengaduh sakit dan marah, mau taknya dia tak boleh fikir logik dlm keadaan tu, sentap semua orang pernh terasa sentap penipu la klu PON ngan Benz tak pernh dlm keadaan mcm tu.. yang penting mcm mana nak handle bila tersentap tu.... klu ada tips2 bagus lagi ok, ni terus sembang kuat "jangan lah sentap" wtfk post apa mcm ni buang masa puihh benda normal orang akan sentap...cth post benz ap ntah tu zzzz

    tak pun ko blajar dari ni la senang kah kah kah
    https://www.youtube.com/watch?v=dzD0SFt81fs&ab_channel=affzan88

    BalasPadam
    Balasan
    1. botui gak tu. mngkin dorang bace tu dlm keadaan mmg tgh sentap.
      kena letak hashtag #sarcasm kecik2 kot

      Padam
  2. diorang sentap la tu

    BalasPadam
  3. moral: Jangan cuba / selalu menyakat orang walaupun niat kita ni baik.

    Aku anak 5, kesemuanya ada lebih dan kurang. Kecerdikan penyokong PR pun ada bermacam2 kelas. Bermula dari IQ dan EQ level -500 sehingga ke +500. Begitu juga BN. Jadi tgk tempat mana kita nak join.

    Sama juga di BO ni. Ada yg totally nihilist. Ada yg buat nihilist. Ada yg komen kontrol macho tapi realitinya tuan punya badan tahu siapa dirinya. Komen2 maya ini hanyalah hiburan dan lepas tensyen. So jangan cepat melatah, sentap atau apa2 sbb kesemua komen2 tu tak memberi sebarang manfaat kepada kita untuk bersedih. Mahupun menyebabkan kita menjadi kaya bertambah 1 sen dengan setiap likes. Baik buruk positif negatif logik tak logik, semuanya hanya menjadikan kita SYOK SENDIRI SEMATA2. Lepas 3x gi berak, outpunya sumer TAHI jugak akhirnya.

    Anyway..tak perlu pun nak bersedih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tadi aku gi berak, tapi keluar mas pula, tk tau lps ni keluar keta

      Padam
  4. dah ko pun satu noob. mcm tak paham2. dari dulu kau dah tau yang rakyat malaysia ni pemikiran cmner. bukan semua boleh bezakan dan faham lawak2 perli semua ni. Tapi ko dok post jugak macamtu. Pastu bile kena kutuk, ko pun luah kat sini. Sendiri paham la. Rakyat malaysia ni ramai. ramai yang paham dan tau lawak ko tu cmner. ramai jugak yang tak paham. Lau paham, dia samaada gelak atau tak komen. Lau tak paham, dia maki dan marah la. Biasa la bro. Ko sebelum post pun ko dah tau ko akan kena maki. So bile kena maki, kena la dengan expectation ko. kalau org yg dah biasa dengan lawak mcm ko dan obe tu ke, mst awl2 dah gelak sebab tau tu perli je. Dah yg tak kenal ko, follow blog ko pun tidak..jadi standard la diorang maki.

    BalasPadam
  5. Penyokong2 politik Msia mentaliti tak tahap tinggi nak mencerna sarcasm2 mcm ni... yg tahu kutuk mengutuk caci mencaci dah jadi perkara biasa biat diorg. Apa yg boleh diharapkan dgn penyokong2 mcm ni?

    BalasPadam
  6. Not too shabby..
    Lepas 2-3 kali troll...
    Jadi tak best lah pulak..
    Haizz macai...

    BalasPadam
  7. Not too shabby..
    Lepas 2-3 kali troll...
    Jadi tak best lah pulak..
    Haizz macai...

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.