Khamis, 31 Ogos 2017

3 Ketepi segala perbezaan dan raikan persamaan

Kita mungkin banyak perbezaan. Berbeza kaum, agama, keturunan, warna kulit, negeri, jantina, darjat, ideologi dan sebagainya.

Namun usahlah diperbesarkan titik perbezaan kerana ia hanya membawa kepada perpecahan, sebaliknya carilah titik persamaan yang membawa kepada perpaduan dan kekuatan.

Persamaan kita sebagai warganegara Malaysia, warganegara Malaysia.


Maka ketepikanlah perbezaan kaum...Ketepi perbezaan agama...
Ketepi perbezaan negeri...
Ketepi perbezaan jantina...
Ketepi perbezaan darjat...
Ketepi perbezaan ideologi...
Ketepi segala perbezaan dan raikanlah persamaan kita...

Sebagai anak Malaysia!

Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan Malaysia ke-60.


3 ulasan:

  1. Ternyata indah juga kebersamaan walaupun tidak selalu..💬🎴♥📣

    BalasPadam
  2. Noob..mlm tadii aku tgk hotel² bajet dipenuhi oleh mat2 motor bersama awek2 belasan tahun..entah apa mereka buat kt situ..takkan mereka buat ank dimalam merdeka..🍌🍆🌽🍒

    BalasPadam
  3. ini semua hasil kerja british menjadikan negara kita bercampuk aduk supaya kita sibuk dengan masalah hasil daripada perbezaan tersebut. sebaliknya mereka mengatur kita dari atas. namun malaysia berjaya mengatasi segala perbezaan tersebut dengan baik sehingga kita berjaya berada di tempat kita hari ini.

    We are not perfect but we are where we are now. proud to be malaysians!

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.