Jumaat, 12 Jun 2015

5 Kawan yang baik takkan biar rakannya keseorangan

Acara Terjun Akuatik Papan Anjal 3 meter Akhir Lelaki (Aquatics Diving 3m Mens Finals) pada acara Sukan Sea 2015 di Singapura menyaksikan 2 penerjun daripada Filipina berjaya untuk masuk ke dalam air secara flat.

Ya, kawan yang baik tidak akan membiarkan kawannya fail seorang diri.



Tengok memang kelakar, malah aksi mereka pun jadi viral kat Internet, tapi sekurang2nya mereka dapat wakili negara mereka ke sukan peringkat kebangsaan, malah boleh buat lompatan somersault berpusing sebanyak 3 pusingan yang aku yakin keyboard warrior yang dok gelak ramai2 tu termasuk aku sekali nak buat somersault 1 pusingan pun belum tentu lepas.

Cuma aku rasa mungkin diorang hanya berlatih untuk terjunan yang lebih tinggi sebab kalau jarak dia 5 meter dah memberi ruang yang cukup untuk dia meluruskan badan dia sebelum masuk ke dalam air. Apa2 pun yang penting diorang pun happy dan enjoy dengan persembahan mereka walaupun dapat 0 markah.

Sumber lain Sinar Harian.




tags: sukan sea singapura singapore 2015 terjun akuatik papan anjal lelaki 3 meter sea games aquatics diving 3m finals mens fail pinoy philippine filipina lawak gagal funny meme john elmerson fabriga john david pahoyo pendaratan sempurna flat

5 ulasan:

  1. Sakit tu landing terlentang cmtu..pedihhh

    BalasPadam
  2. Biaq fail besama..baru nama sahabat... serius buasir

    BalasPadam
  3. ni sukan feveret budak2 kampung dulu time mandi sungai...terjun dari dahan pokok ke sungai...aku pernah tergelincir dari pokok pastu jatuh terhempas kat tanah..boleh tahan gak dia punya sakit...

    BalasPadam
  4. AKu tengok pon dapat rasa pedih sakitnya terjun camtu...
    Rasanya dia macam mana laa rasa, kan?

    BalasPadam
  5. Dah nama pun sukan serantau.. sukan tu sukan la.. join jer sbb gomen ada peruntukan..

    Aku pernah tengok Yeoh Kee Nee (Malaysia diver), dulu compete kat sukan besar juga.. mcm ni jugak terjunan dia.. mmg standard rakyat malaysia, dia akan gelak punya..

    Inilah membezakan Malaysia dengan negara2 lain. Benda serius, dibuat lawak. Benda lawak dibuat serius. Mmg mcm taik betul orang malaysia kita ni. Mungkin bukan dicipta dari tanah lagi, semuanya berasal dari taik..uwekkkk..

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.