Isnin, 8 Jun 2015

13 Menegur pondan lebih sukar berbanding perempuan

Kat Facebook sekarang ramai betul pondan dan mak nyah sampai nak beza perempuan tulen dengan pondan pun susah sebab diorang punya make-up dan dressing mengalahkan perempuan. Sebab tu aku sebenarnya lebih risau dengan orang pondan atau mak nyah berbanding perempuan. Penuh dengan gambar pakai mekap, berpakaian seksi dan berposing dengan gaya yang menggiurkan lelaki lebih daripada orang perempuan sendiri. Kemudian ada pula orang lelaki yang komen tergedik2 kat FB pondan tu. Serius, sangat jelek dan memualkan.

Gambar hiasan

Dan apabila pondan itu pula seorang ahli perniagaan berjaya dan kaya raya, ramai pula melayu mengiktiraf kepondanannya. Bila ada orang tegur dan bagi nasihat pasal kepondanan dia, ada pula melayu backing cakap itu antara dia dengan Tuhan, orang melayu suka jatuhkan melayu. Cuba kalau pondan tu pondan miskin jual tubuh kat lorong Haji Taib, takde pula bani melayu ni beria nak backing.

Ya, dia memang bagus kerana telah berjaya dalam perniagaan dan menjadi jutawan, namun ia masih tidak membenar dan mewajarkan kepondanannya. Menjadi seorang melayu berjaya bukan alasan untuk kita tidak boleh menasihati dan membimbing mereka kembali ke pangkal jalan. Nasihat mereka bukan sebab nak jatuhkan dia dalam perniagaan. Bagi nasihat kerana tidak mahu beliau terus jatuh di dalam kehidupan yang songsang.

Gambar hiasan

Bagi nasihat kat pondan ni sebenarnya lagi susah dari bagi nasihat pada orang lelaki atau perempuan. Kalau perempuan boleh juga nasihat suruh pakai tudung tutup aurat. Pondan? Nak suruh pakai tudung, dia tu lelaki. Nak suruh pakai baju lelaki, dia takkan pakai, nak jugak pakai baju yang menayangkan payudara palsu mereka. Pastu nak suruh orang terima diorang seadanya. Sepatutnya golongan tak normal ini yang perlu dinasihat agar kembali ke fitrah asal, ini kita pula yang kena nasihat suruh terima keabnormalan mereka.


Satu je aku nak pesan kat bani melayu, terutama kepada orang perempuan yang terlebih open minded ni. Kalau korang tak nak nasihat geng2 pondan ni, jangan iktiraf kepondanan mereka, dan tak perlu backing kalau ada orang lain nasihat mereka. I mean, diorang boleh jadi lebih hot dan seksi daripada korang. Jangan hari ni korang beria2 backing diorang, esok2 kantoi laki korang chatting dan menggatal dengan diorang. Tak percaya? Cari la page2 pondan Melayu kat FB berlambak lelaki Melayu sangap nak mengayat.




tags: nasihat teguran golongan gay pondan bapok mak nyah lgbpt sofea putih ilias saifudin ilias rahsia kejayaan gadis 19 tahun bergelar jutawan miliki kereta mewah beli cash tunai jual produk kecantikan glutamax bekas pelajar sbpi kuantan uitm transgender tranny

13 ulasan:

  1. tapi diorang takleh beranak. hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Xleh beranak tp ada lobang. Teknologi perubatan menjagkau fitrah manusia

      Padam
    2. Gambar first rupa macam jin arab

      Padam
  2. hi encik noob. siapakah yang anda maksudkan ?????? jeng jeng jeng

    yang benar
    Abang Gelojoh

    BalasPadam
  3. Ramai ppuan spt menerima golongan mak nyah, aw dan pondan ni..so mereka rasa mereka diperlukan dlm komuniti. Walaupun mereka kata mereka selesa dgn perwatakan ppuan mereka..selagi mereka dilahirkan laki, mereka xleh dilayan mcm seorang ppuan. Kang kalau Allah nak turun bala sbb mereka, yg kita sekali terkena bala ....

    BalasPadam
  4. nasib baik aku gay x tertarik langsung kat shemale ni
    hahahahahahaha..................... #lol

    BalasPadam
    Balasan
    1. ape yg nasib baik pulak.. nasib malang la buat mak bapak ngko..

      Padam
  5. betul noob, aq pon baru follow je page jutawan pondan ni. Memang bagus lah dia banyak kongsi tip business lepas tu cerita pasal amal jariah. sedekah dan mcm2 lagi. Bagus juga, tapi kesian juga orang mcm ni kalau akhirat mcm mana. ish..ish. moga dijauh kita. Noob apa kata kalau boleh kau tulis cerita pasal #hati shemale aq teringin juga nak tau ape perasaan dan pemikiran orang mcm ni. Mak aq kata orang mcm ni sakit mental betul ke?

    BalasPadam
  6. FB mana tu? Cpt2.. nak tgk jgk ni...

    BalasPadam
  7. Hati diorang mmg lebih lembut daripada perempuan. hmm... semoga mereka semua diberikan hidayah. insyallah.

    BalasPadam
  8. gambar first tu artis 'drag'= lelaki yg berpakaian wanita. drag x semestinya pondan atau gay. selalunya drag x mengekalkan ciri2 fizikal kejantanan seperti jambang semasa berpakaian wanita. artis ni; nama drag dia conchita wurst mengekalkan jambang sbg trademark beliau. mindaku confuse kejap; sebab dia sgt cantik tp jambangnya menggangguku..

    pasal artikel aku xde komen. saja nk bagi trivia

    BalasPadam
  9. Oo..pondan ke dia tu..patut la bila komen kat fb dia cepat sentap..

    BalasPadam
  10. bagi link profile fb diorang please. nak usha betul tak. hehe

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.