Ahad, 22 September 2013

19 Segmen Terjah Blog Awekz #22

Macam biasa, minggu ni 10 lagi blog awekz untuk diterjah dan direview. Siapa yang nak masuk segmen ni boleh komen kat bawah, cuma make sure ada profile dan foto blogger, tak kisah la muda, tua, bujang, dah kawin, tengah belajar kat IPT atau dah kerja dan yang paling penting, seorang perempuan. Satu tips untuk para blogger, kalau boleh add widget Blog Archive atau Arkib Blog, dengan ini pembaca mudah nak browse dan navigasi blog anda instead of terpaksa tukar page 1 by 1 dengan klik Older Posts/Catatan Lama.


1. its bella dela rosa
Blogger: Bella Dela Rosa
Review: Blog just plain white dan simple. Mempunyai follower yang agak ramai hampir 4K. Kandungan blog lebih tertumpu kepada cerita peribadi, resipi serta review produk2 wanita.



2. Sugar & Salt
Blogger: Husna Michi
Review: Seorang yang meminati anime, komik dan drama Jepun & Korea serta agak rajin komen kat Buasir Otak. Dari segi design blog agak simple. Rajin mengupdate entry dan isi kandungan lebih kepada design, luahan rasa, info, tutorial dan lain2.



3. Simple Notes
Blogger: Leods Presla
Review: Blogger yang berasal dari Sabah ini sangat rajin mengupdate entry baru, boleh dikatakan setiap hari. Banyak menulis berkaitan kisah peribadi, pengalaman menarik, informasi, tips dan juga sangat rajin join segmen. Blog agak ringan dan tidak terlalu sarat dengan widget.
 


4. Syu Nasya
Blogger: Syuhada Nasya
Review: Gadis yang gila kamera ini banyak menulis mengenai hal peribadi, entry bergambar dan segmen. Design blog pun simple sahaja, tak begitu berat.



5. Those small lil' things
Blogger: Shafika Basha
Review: Design blog simple + kelopak bunga berguguran. Penulisan bakal doktor gigi ini lebih kepada kisah peribadi, pengalaman diri, nasihat, isu semasa serta segmen.



6. Dunia Blog IQ
Blogger: Iez Qis
Review: Design walaupun simple tapi bagi aku agak kemas denga banner yang cantik dengan background kanvas. Kandungan entry lebih kepada yang berkaitan dengan peribadi, nasihat, luahan perasaan serta pengalaman diri. Penulisan beliau juga agak berpuitis.



7. Diary Mimi Qeysababy
Blogger: Mimi Qeysababy
Review: Pemilik blog yang berlatarbelakangkan Hello Kitty ini banyak menulis mengenai hal peribadi, pengalaman diri, luahan hati serta entry2 bergambar. Blogger ini juga mempunyai online shop.



8. Blog Cikgu Suraya
Blogger: Cikgu Suraya
Review: Blogger yang merupakan seorang cikgu yang sangat suka menulis mengenai resepi masakan. Selain itu ada juga entry yang lebih kepada peribadi, tips, review produk dan lain2.



9. Raksasa Purple
Blogger: Farah Hanis
Review: Walaupun nama blognya raksasa, tapi blogger ini tak seperti raksasa pun. Banyak menyertai event2 dan buat review mengenai produk2 terutama produk berkaitan penjagaan diri wanita serta aktviti jalan2 cari makan.



10. ILYSM
Blogger: Ieyka Zulaikha
Review: Design blog agak pinky dan ada lagu yang menghiburkan. Isi kandungan blog lebih kepada cerita peribadi dan luahan hati. Blogger ini juga menulis novel dan cerita pendek di blognya.



Klik link kat bawah untuk Segmen Terjah Blog Awekz yang lepas2:
Segmen Terjah Blog Awekz Musim Pertama




tags: segmen terjah blog awekz awek #22 blogger perempuan wanita promote blogwalking tips trick tutorial link 

19 ulasan:

  1. COMEL COMEL. PANDAI KO CARI. LOIKE LOIKE.

    MEMBUATKAN JIWA AKU TERASA NAK TERJAH.

    BalasPadam
  2. wow...cikgu suraya dah ada blog la....menarik ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. CIkgu Suraya mane yg ko maksudkan ni?

      Padam
    2. woh banyak cikgu nama suraya yea
      ahmad musti salah sorang peminat cikgu suraya

      Padam
  3. Haiii...thank you untuk review my blog yang tak seberapa hehe...ish, terasa dihargai bila ada blogger yg sudi review my blog.

    BalasPadam
  4. cun belaka :)

    btw... tumpang iklan ckit... jom join Contest GA Isi Buih Kata Komik aku, deadline 12 Oct 2013, meh cepat!! XD

    BalasPadam
  5. bagus si noob..blog dia popular sbb de segmen terjah blog awek...terjah jgn tk terjah..

    BalasPadam
  6. huhuhu cumil2 baru jer flloe blog nie. menarik sngat2. gud job.

    BalasPadam
  7. coz of this entry, dpt resepi baru dari blog2 yang dimentionkan oleh encik noob... gamsahabnida seonsaeng noob !!

    BalasPadam
  8. puihhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh bosan faq!!!

    BalasPadam
  9. ziarah sini.... wahh macam best jew main terjah-terjah...
    jom mai terjah blog saye.. ha..ha...

    BalasPadam
  10. wah..blog saya je xde gmbar ek? hehe,.. thanks for this review :)

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.