Sabtu, 19 Oktober 2019

0 Komik propaganda politik dulu, kini dan selamanya

1. Dulu zaman BN, wujud komik propaganda BN dan ia diedarkan di merata-rata tempat termasuk sekolah, sehingga mendapat kecaman dari ramai orang termasuk pembangkang.

2. Hari ini zaman PH, muncul pula komik propaganda PH dan ia turut diedarkan di merata-rata tempat termasuk sekolah, lalu ia mendapat kecaman ramai orang termasuk pembangkang.

3. Ketahian apakah ini?


4. Tu belum kau tengok ragam mereka kat Dewan Rakyat lagi, zaman BN dulu pembangkang selalu kutuk kerajaan macam-macam, tapi bila PH dah jadi kerajaan, mereka buat juga benda apa yang mereka pernah kutuk dulu, dan pembangkang hari ini pula ambil giliran kutuk benda yang mereka pun pernah buat dulu.

5. Jadi masing-masing tak payahlah nak acah-acah suci. Been there, done that, and you guys do the same shit.

6. Bagi aku di Malaysia ini, komik dan politik dunia sebenar harus dipisahkan, apatah lagi bila ia boleh masuk ke sekolah. Sebab cakap lah apa pun, asal komik politik je mestilah propaganda.

7. Komik politik pasti akan ada lukisan yang sangat mengagungkan pemimpin sendiri secara berlebihan, dan gambaran serta dialog yang sangat buruk dan jijik pada pihak lawan sehingga benda tu jatuh fitnah.

8. Kalau nak buat komik politik, buat dalam bentuk kartun satira macam komik Zunar, Lat, Maro, Rossem, Yak Bok Te! dan sebagainya, bukan dalam bentuk propaganda jijik. Yang penting jangan edarkan kat sekolah dan jauhkan dari murid sekolah serta budak bawah umur.

Baca juga: Mr Mansuh VS Super Najib.


P/S: Mohon rakan-rakan dapat bagi sokongan dan semangat kepada saya untuk buat lebih banyak video dengan Subscribe channel Buasir Otak TV di Youtube (klik gambar di bawah):






tags: komik propaganda politik inisiatif jalur dan jalan road and belt dap komunis transformasi najib bn ph superman mr mansuh

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...