Rabu, 13 Mac 2013

55 Mr. Mansuh VS Super Najib

Apa akan jadi apabila Mr. Mansuh melawan Super Najib? Siapakah di antara mereka yang akan menang?


Di bawah adalah video adiwira antogonis Mr. Mansuh. Suara, lagu dan ayat yang digunakan agak lawak. Frankly aku tergelak jugak tengok video ni terutama part yang last tu, "Kira setel ni, blah lu!". Bagi aku video animasi ni agak berkualiti, dengan rendering, shadow, teknik pencahayaan, movement yang smooth, aku tak rasa ianya dibuat oleh penyokong2 biasa, pasti ia dibuat oleh di studio2 animasi oleh para juruanimasi professional.


Ini pula komik Najib Superman yang pernah diedar suatu ketika dulu di sekolah2. Suka betul mereka dengan watak2 superhero.



Tapi...

Perlu ke memuja, mengagung dan mengangkat seorang pemimpin dengan menggambarkan beliau seperti seorang superhero dan adiwira yang sangat hebat, berkuasa ajaib dan dapat menyelesaikan semua masalah?

Perlu ke memburukkan seorang pemimpin dengan menggambarkan beliau seorang watak antogonis yang sangat jahat, berhati begitu busuk dan berniat buruk, sehingga boleh buat ramalan yang dia memang ada niat jahat untuk membuatkan negara kita akan hancur, musnah teruk dan lepas tu dia cabut lari?

Aku pun hormat pada DS Najib dan DS Anwar sebagai pemimpin rakyat, tapi aku tidak pernah mengagung2kan kedua2nya sehingga nak menggambarkan mereka itu seperti seorang yang sangat luar biasa. Sebab tu ada 2 masalah dalam budaya politik kita terutama di kalangan para penyokong parti politik:
  • Terlalu memuja dan mengagung2kan seseorang pemimpin.
  • Menakut2kan rakyat dengan meramal perkara buruk pasti berlaku sekiranya kita tidak dipilih.

Matang ke cara kita berpolitik selama ini? Di manakah nilai demokrasi di negara kita? Sampai bila kita nak mengamalkan demokrasi palsu ni? Kalau memilih orang lain untuk menjadi pemimpin dianggap seperti suatu kesalahan besar dan menjadi ancaman kepada negara, kenapa tak tukar sahaja corak pemerintahan kita seperti menjadi seperti Korea Utara menggunakan sistem satu parti sahaja, biarlah BN memerintah sampai bila2. Masa tu seluruh rakyat nak agung2kan Najib macam Kim Jong-Un pun takde orang bantah, sebab semua pun sangat sayang kepadanya.

Negara Malaysia sudah 55 tahun diperintah oleh BN, negeri2 lain seperti Perak, Perlis, Negeri Sembilan, Johor, Pahang, Melaka, Sabah, Sarawak, Terengganu yang di bawah BN pun banyak bawa kemajuan, namun ada juga kelemahan. Negeri2 lain yang diterajui dan diambil alih oleh PR seperti Kelantan, Kedah, Pulau Pinang, Selangor juga ada kemajuan, ada juga kelemahan, namun takde pulak aku tengok negeri2 tu semuanya hancur dan musnah.




tags: tags: video animasi mr mansuh anwar ibrahim harga petrol hapus tol lebuhraya pinjaman ptptn negara musnah hancur cabut lari blah dulu cgi animation 3d superhero adiwira hero antogonis protagonis najib razak superman komik edar sekolah demokrasi palsu puja agung angkat pemimpin takut rakyat sistem komunis diktator monarki satu parti korea utara kim jong il

55 ulasan:

  1. Apa pandangan tuan Nob?

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.app_manifestopr.layout

    BalasPadam
    Balasan
    1. Punya la Noob ulas panjang lebar terlepas bas ke?
      Sila ke pos sebelum ini oleh Tuan Noob kita..

      Padam
    2. nampak sangat Ayus bukan pengunjung tetap belog ini..
      Sila kelik kat sini

      Padam
    3. mr mansuh original13 Mac 2013 pada 8:09 PG

      Saya akan mansuhkan semua barang di malaysia ni.. semua rakyat boleh ambil secara percuma di kedai2 bila PR menang PRU13 ini.. ini "tawaran" PR kepada rakyat..

      Padam
    4. Dey tak baca manifesto ke?
      Ni musti adudu dari planet sigaraga

      Padam
    5. kalau pandangan saya mengenai manifesto tu saya dah pernah tulis seperti entry yang kat atas tu. tapi kalau tanya pandangan saya mengenai app manifesto pr untuk android tu,saya bagi 3 bintang, kerana nak load agak berat, perlu ada internet untuk baca dan kadang2 app tu crash. dan saya cadangkan manifesto tu diolah dalam bentuk point buat checklist dan letak checkbox kat setiap point, maksudnya andai pr menang pilihanraya, kita boleh tandakan mana2 point manifesto yang sudah ditunaikan untuk memudahkan kita pantau setiap tawaran2 dalam manifesto tersebut.

      Padam
    6. noob ak rasa baik ko buat app n jual kat google play..x kesah la ape2 cari jodoh ke,cari makan ke,cari wakil rakyat ke..yang penting kena bayar x kesah la...ok hehehe

      Padam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  3. Tuan Noob, ini juga salah satu video hasil kreativiti masyarakat kita berkenaan politik (sekiranya tuan belum tengok).

    http://www.youtube.com/watch?v=qGBsoOB0394

    Saya suka tengok video ini. Tergelak saya dibuatnya.


    Tuan Noob, kematangan masyarakat dalam memahami demokrasi masih ditahap belum dapat dibanggakan. Tidak mengapa. Pelan-pelan kayuh.

    BalasPadam
    Balasan
    1. video2 parodi politik ni memanglah lawak dan lucu, tapi dalam masa yang sama ia juga boleh membawa kepada fitnah. macam video yang tuan ayus bagi tu memang obvious yang ianya diedit dan dipotong dari ucapan2 dan temuramah2 pemimpin bn tu, tapi kalau ada video yang betul2 diedit dan dipotong2 dengan sangat perfect sampai tak nampak macam kena edit dan ada orang percaya, ia sudah pun menjadi fitnah. tapi itulah apa yang berlaku sekarang dengan budaya politik negara kita di mana politik dan fitnah sudah sebati.

      Padam
  4. Memuja manusia adalah masalah syirik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. hanya umno dapat selamatkan melayu mcmana pulak?

      Padam
    2. Memuja nik aziz???

      Padam
    3. Hanya PAS yg mmprjuangkn islam n lbh islam tu mcm mne plak???

      Padam
    4. eh bukan UMNO ke yang lebih Islam dari PAS?

      Padam
    5. Yeala memula Pas(Hadi) nak bagi kristian pakai nama Allah..
      Sib baik majlis Syura cepat bertindak lepas didesak UMNO..
      UMNO juga yang menyelamatkan Allah..
      Hebat UMNO ni tuhan pun dia boleh selamatkan..

      Padam
    6. nik aziz diagungkan bagai tuhan oleh penyokong2 pas.....x boleh dikritik....seolah2 nik aziz maksum dari salah dan silap......padahal nik aziz hanyalah manusia biasa......



      Fuck Najizz!!

      -AhmadGangster-

      Padam
    7. pelik yang teruk penyokong pas..
      tapi yang kena maki Nik Aziz pulak..

      tak paham..

      Padam
    8. hebat ahmad,kutuk golongan ulama.org yg sanjung dia,yg kau salahkan dia kenapa?.aku tak kisah la kalau kau betul,tapi kalau kau salah..kat akhirat nnt menjawab la kau.

      Padam
  5. Terbaik karya Youtube tu Tuan.

    BalasPadam
  6. bleh tahan jugak hasil animasi yg dibikin oleh macai... dapat dana besar ke utk buat tu? hahah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. rendering shadow nampak smooth...
      mungkin ke dari universiti tempatan?

      Padam
    2. TAK, klu anda familiar animasi malaysia tv1, tv2, tv3 dan tv malaysia sewaktu dengn nye anda akan perasan :) siapa

      Padam
    3. Aku ada nampak macam boboi boy punya set?
      betul ke?

      Padam
  7. Wah hebat anwar belum jadi PM pun utang negara dah lebih 50% dari pendapatan sila rujuk http://www.economist.com/content/global_debt_clock Erk sape la super hero yang buat kita berhutang banyak sangat ni..


    BalasPadam
  8. Noob, tolong sikit ye, Sabah Sarawak bukan standard negeri je dalam Malaysia. Wilayah adalah lebih tepat! Kalo takde hasil Borneo, makin kayapla org Malaya.. K, bye.

    BalasPadam
    Balasan
    1. taib je yg kaya aku tgk...

      Padam
    2. belum sempat sampai semenanjung,taib dah sapu abis.

      Padam
    3. Sabah je semenanjung dapat sedut tu pun sebab projek IC, BN dapat kalahkan parti kat sabah.. Kat Serawak Taib lebih geliga dari Mahathir.. dia tahu kalau tak berkerjasama dia akan lingkup BN bawak masuk pendatang & projek IC.. so parti dia masuk join BN, tu dia dapat kawal semua.. Win win.. :)


      Padam
  9. Kita bebas menyatakan pendapat....tp video ini dibuat oleh penyokong, bkn pemimpin parti itu sendiri (mcm iklan CNY najib 2013).

    So, x perlu rasa sentap sgt...just lyn je...pasni x kisah pun kalau penyokong PR nak buat bende yg sama utk najib or others..sy sgt yakin video di atas xkan memberi kesan besar utk pengundi atas pagar...just as hiburan.

    Kita sbg pengundi akan tgk cara pemimpin n penyokong mereka mempromosi agenda mereka utk PRU, then up to us to decide to pangkah parti mana. X perlu nak maki hamun atau kutuk x ingat dunia dgn parti yg kita x suka (kalau dah mind set x suka BN/PR, apa mereka buat baik atau buruk mmg xkn sokong).

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko salah tu ayam, kartun ni sangat kool, aku suke. Aku sbg penyokong PR terus tergerak hati utk mengundi BN kembali.. Apatah lg yg bertenggek atas pagar.. Sekian.

      Padam
    2. kartun ni takda sequel ke?
      Mr najib jadi penyelamat?

      Dah hancur bumi dengan Vilian Si super Mansuh?
      Super janji Ditepati bila nak datang?

      Padam
    3. Ada...cube tiap kat Youtube 'Najib 100m'..mmg kartun lawak xleh blaaa gak...

      Papepun kita just accept secara terbuka..mengatakan pendapat rakyat Malaysia berbeza2 untuk memilih parti yg mereka suka.

      Padam
  10. Jika semangat fitnah ini ditanamkan kepafa masyarakat. Nescaya mereka semakin meninggal barisan nasional.

    kerana masyarakay sekarang celik it dan boleh memberi maklumat terbaru kepada warga2 kg yang masih percaya tv dan media pro kerajaan macam ini.

    http://pemudattbc.blogspot.com/2013/03/rasullullah-bila-aku-mengenangkanmu.html

    BalasPadam
    Balasan
    1. Same je....PR fitnah BN, BN fitnah PR...kata Anwar terlibat dgn pengganas Lahad Datu walaupun xde bukti kukuh,kata byk menteri masalah rasuah even belum masuk mahkamah n belum disabitkn apa2 kesalahan...mmg sikap manusia suka meletakkan kesalahan kat org lain even belum tentu org itu bersalah,

      Skrg ni fokus utk agenda/manifesto yg akan dilaksanakan bila mentakbir kerajaan kelak...samaada boleh dipercayai atau janji kosong, atau just ayat pancing undi tp janji tersebut belum tentu ditunaikan segera.

      Mcm salesman, bila introduce produk mesti bgtau yg bgus2/baik2...tp yg x baik xnak cite. Sama konsep utk politik, janji positif mcm2 bg, pas2 naik tax, naik minyak, naik itu ini xnak bgtau utk cover balik janji positif..x kira BN atau PR.

      So made ur right choice..itu kuasa anda.

      Padam
  11. Teringin nak tengok org buat meme, malaysians puja najib, korean puja kim jong il. Lepas tu tukar muka diaorg haha. Baru org akan perasan kot, kita benci cara korea tapi kita dah hampir jadi macam diaorg...

    BalasPadam
    Balasan
    1. betui betui betui..mereka juga diktator..

      Macai2 ni lupa kot sebenarnye ramai orang sokong PR bukan kerana Anwar Ibrahim.. tapi Anwar Ibrahim yang diserang bertalu2..

      Padam
    2. puja nik ajis xpe, bcoz bleh msk surge

      Padam
    3. tu yg ak pelik xde dlm pakatan puja dia pun, yg ada semua hormat je

      Padam
    4. Orang BN nampak orang Pas puja Nik aziz..
      Lupe yang orang BN sampai Jilat tangan pemimpin Umno..
      Tak puja tu hormat je..

      Padam
  12. Iye ke apa yang nuar gay cakap. Ada artikel mengatakan nuar gay talam dua muka. Pada saya nuar gay bukan talam dua muka, BAHKAN NUAR GAY TALAM MUKA-MUKA.

    BalasPadam
    Balasan
    1. peduli la apa dia cakap dia bukan ada masuk kat tv pun..
      yang korang percaya sapa suruh..

      percaya je bulat2 apa yang ada dalam TV tu..

      Padam
  13. semalam aku nampak nik aziz kutip taik anjing atas jalan.....entah apa dia nak buat.....nak makan kut......kuikuikui......

    BalasPadam
    Balasan
    1. yang ko tak tanya apasal?
      atau tangkap la gambar boleh juga jadi modal..

      kot boleh dapat saham nanti

      Padam
    2. kutip la sbb mnghalang jalan... dapat pahala

      Padam
    3. hahahaha..pandai ahli neraka ni buat lawak.

      Padam
    4. ko suke2 ckp org ahli neraka apsal? dah kira menuduh dan memfitnah tau

      Padam
    5. abis tu yg ckp nik aziz camtu..tak memfitnah?

      Padam
  14. Lawak comik superhero lelaki macam pakai corset pulak lol..

    BalasPadam
  15. kenapa qllqh tuhanku t¡Dak perkenan doq n¡K aj¡z?? Nangis dh..

    BalasPadam
  16. ak suka lawak komik blog serius papar ari tu pasal najib pegh baru best, memang kreatif ak tgk vid ni mcm menunjukkan En.anuar ni mcm villian yg jahat je, jht sgt ke?? bila ak bandingkan vid pro bangkang dan pro kerajaan ak rasa cam ada xkena cara penyampaian vid pro kerajaan bnyk kutuk straight, klu pro pembangkang dia suka main2 edit dan suka buat storyline kreatif main bnyk perli disitu mengenai isu2 yg tergantung2

    BalasPadam
  17. komen balas2 NOOB da rare.. adakah beliau sudah naik tahap blogger yg malas reply... hahahahaha.....
    p/s sila tgok entry noob carta blogger.. lol

    BalasPadam
  18. anwar ada cakap ke nak MANSUH harga minyak bagi percuma?dia hanya ckp nak turunkn harga minyak,bkn mansuh.dh la dlm video tu bukan sahaja malaysia je hancur terbakar,new york london sydney pun hancur musnah.hebat betul pengaruh anwar boleh hancurkan dunia.tak sangka sampai begitu sekali ketakutan org2 umno pd anwar.

    sial punya umno menghabiskan duit rakyat je upah org buat video fitnah bangang ni.bangang xhabis2

    BalasPadam
  19. Adui, bnyak btol org bodoh yang, tak fiki dua kali, dari pada korang nak sembah2 , bn or lain2 parti, leboh baik korang sembah n puja allah, kalu kita rasa diri kita da cukup bijak, kenapa tk sembyng 5 waktu, atau pn mnjaga mulut dri brckp yg bukun2 or , mnjaga tepi kain sndiri,..

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.