Iklan Leaderboard

Khamis, 7 Mac 2013

33 Attention seeker tak bertempat

Lagi cerita pasal mahasiswa., video dah lama bulan 10 tahun lepas tapi aku baru jumpa. Dulu pernah viral video pasal majlis konvokesyen UM bagi student Sarjana Muda Seni Tari yang menari2 atas pentas masa nak ambik skrol. Ok mungkin itu tradisi mereka dan sesuailah dengan kursus yang mereka ambik iaitu Seni Tari. Tapi yang aku pelik sejak bila kat UTM ada kursus tari menari?




Kalau tengok komen kat Youtube ada yang tak sokong ada yang sokong dengan tindakan mereka. Aku di pihak yang tidak menyokong. Bagi aku ia majlis rasmi yang berprotokol, so haruslah ikut protokol dan istiadat, perlu hormat pada majlis dan pada orang yang nak bagi skrol tu. Kalau orang lain boleh hormat kenapa kita tak boleh. Lepas ni kalau benda ni tak dibendung, silap haribulan akan jadi trend dan orang lain pun akan ikut buat sama kerana tiada siapa yang nak halang atau marah.

Ada yang sokong cakap cool lah, just for fun la, jangan serius sangat la apa lah. Ya ada masa boleh main2 suka2, ada masa kena ambil serius. Bukan semua benda kau boleh main2. Kalau dah grad nanti buat macam ni masa interview, atau masa buat kerja, dalam meeting buat perangai pelik2 dan main2, rasa2 orang suka ke?

Ya, mungkin boleh juga dimasukkan dalam kategori mahasiswa yang loser:
4. Kaki pencari perhatian a.k.a attention seeker



tags: majlis konvokesyen konvo graduan grad utm universiti teknologi malaysia menari tarian gangnam style ngajat sarawak loh kim choon claudius clayton anak weson desit sarjana muda seni tari um joget karut ambil skrol pakai jubah mortarboard pencari perhatian attention seeker whore rasmi adab protokol istiadat  

33 ulasan:

  1. Balasan
    1. anwar ibrahim8 Mac 2013 7:29 PG

      Itu pun sandiwara dan konspirasi terancang UMNO-BN untuk merosakkan melayu malaysia..

      Padam
    2. xlawak pun der. .ko komen benda same je. .loser gile life ko kan

      Padam
    3. Maksudnya golongan anwar ibrahim sejak bukit sauk samapai sekarang diorang main lagu yang sama (sandiwara & konspirasi UMNO).. PKR ni parti yang loser!

      Padam
    4. u ulang, i saman u!

      Padam
    5. 1. Portal Berita yang paling 'konspirasi' di Dunia ketika ini, skali lagi mengularkan berita 'konspirasi' bahawa kes liwat kedua adalah fitnah dan konsprasi politik ke atas DS Anwar Ibrahim.

      2. Nampaknya Krisis Lahad Datu yang berpunca dari DS Anwar Ibrahim ingin disenyapkan dengan kononnya mengeluarkan berita sensasi sebegini.

      3. Perkiraan waktu untuk bapa kepada Saiful ini keluar memberikan kenyataan sebegini amat dicurigai. Apanya tidak kerana baru sekarang inilah hendak membuka mulut kononnya.

      4. Sewaktu Saiful bersumpah laknat tempoh hari, tidakpun beliau selaku bapa kepada Saiful melarang atau memberhentikan sumpah tersebut .

      5. Mestilah sebagai seorang bapa yang sayang kepada anaknya perlu melarang anaknya untuk bersumpah laknat; sekiranya ia benar konspirasi politik seperti yang beliau kata pada hari ini.

      6. Ada sumber yang mengatkan bahawa bapa Saiful ini, Azlan Mohd Lazim merupakan seorang penyokong kuat PKR dan DS Anwar Ibrahim. Tambahan pula, beliau dan Saiful sebelum inipun mengalami krisis kekeluargaan menyebabkan mereka sudah lama tidak berhubung.

      7. Dan diketahui lagi bahawa sememangnya Azlan Mohd Lazim ini mempunyai masalah kewangan.

      8. Dengan masalah-masalah yang melanda bapa Saiful ini menyebabkan beliau cenderung dan terdedah untuk dipergunakan oleh pihak ketiga.

      9. Saiful sendiri dengan tenang dan tidak melatah telah menjawab di dalam inbox Facebook beliau yang menyatakan:

      "bapak dipergunakan. Sy tetap istiqamah. Tgh fikir tindakan balas selanjutnya. Sy tak mahu melatah. Salam buat rakan2 lain"

      10. Perlu diingatkan adalah ini:

      Yang diliwat adalah Saiful, bukan bapanya.
      Yang bersumpah adalah Saiful, bukan bapanya.
      Yang membawa kes ke mahkamah adalah Saiful, bukan bapanya.
      Yang dianiaya adalah Saiful, bukan bapanya.
      11. Malah di dalam kes perbicaaan liwat Anwar-Saiful ini pun, Karpal Singh selaku peguam bela menerangkan kepada hakim bahawa perbuatan ini (liwat) adalah SUKA SAMA SUKA.

      12. Sekiranya benar Azlan ingin menidakkan anaknya sendiri, maka beliau perlulah bersumpah laknat di dalam masjid bahawa ini adalah benar konspirasi politik UMNO.

      13. DS Seri Anwar Ibrahim sampai sekarang pun tidak berani untuk bersumpah laknat.

      14. Gunakan Hak Untuk Berfikir Sebelum Hak Untuk Bersuara!

      Padam
    6. Anon 4:02 ptg... merapu je la luuu....

      Padam
  2. budak yg buat gangnam tu sijilnya ditahan 2 tahun.

    BalasPadam
    Balasan
    1. lepas tu merangkak nak bayar ptptn....

      Padam
    2. the guy yg buat ngajat tu tidak ditahan sijilnya. habis study je terus keje engineer shell.

      Padam
    3. maybe sbb dorg pikir dorg dah berhempas pulas study , dgn hutang ribu riban .so at that once in a life moment konon nk wat smtg special utk diingati smpi bila2 . still , x seswai utk majlis rasmi hihi

      Padam
  3. aku pernah tgk video, luar negara nye. lepas amik scroll budak permepuan tu menari, then skali terjatuh. amek ko. sepatutnya itu yg berlaku pada semua orang yg nak menari tu..

    aku tak sokong pun benda alah ni. ko nak menari, ko menari kat luar dewan lepas turun. tapi mst ko taknak menari kan? pasal nnt takde la sapa tau ko menari kan?? sengal. yg sokong tu, aku harap mereka menari dan terjatuh.

    BalasPadam
  4. Ada aku kesahhh... Sengal, cakap perjuangkan kebebasan.. Lantak dialah nak buat apa pun. Ada dia kaco hidup korang!

    BalasPadam
    Balasan
    1. video kau menari yg mane?gangnam tu ke atau ngajat sarawak?

      Padam
  5. lepas tuh pergi interview pun tak ambil serius....last2 keje pun memain aje, minum kat kafeteria aje

    BalasPadam
    Balasan
    1. org yg serius dan rajin keje jadi kacau bilau...

      Padam
    2. ye,org tak serius dan malas kerja la yg majukan syarikat.

      Padam
  6. Ok la tu kreatif.. :)

    BalasPadam
  7. aku tak tau nape~ aku sokong yang ngajat tu~ tapi aku tak sokong yang gangnam tu~ hohoho~

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya bersetuju

      Padam
    2. layan~ tarian kebudayaan elok la~ nak gangnam buat apa kan~

      http://www.youtube.com/watch?v=Ia0_BJVfm7c

      Padam
  8. ntahnyer. ingt ni tadika atau skolah rendah ke nak wat cmtu. acara yg penuh protokol (itu la yg nampak elegant dan smart nye) dah jadi mcm acara parti lak nk buat cmtu. arghhh. lepas ni acara rasmi darjat kebesaran, buat cmtu gak ek. ade brani tak.

    BalasPadam
  9. mahasiswa sekarang kan~bajet kool sangat..bajet fun sangat..-__-

    BalasPadam
  10. kalo ikut ko noob, sumer x boleh, sumer x betui, sumer kena dengar ckp ko macam maksum sgt..!

    Selagi derg brtanggungjawab atas apa derg upload, biaq pi la, x suka kalu, tutup je..apa ada hal bhai!

    BalasPadam
    Balasan
    1. apa? what? iye ke? ye mmg xbetui, so?

      Padam
    2. dah memang tak betul pun apa yg budak2 tu buat.ke kau yg menari kat atas tu?

      Padam
  11. saya pun di pihak yang tidak menyokong..ini majlis rasmi..ada protokol..macam tak menghormati pihak yang bagi pengijazahan tu je..bukan ke selalunya yang bagi tu orang besar-besar macam Naib Canselor dsb..haishhh..tak tau la nak cakap apa..tapi memang tak bersetuju dgn perbuatan macam tu..(-_-")

    BalasPadam
  12. mmg sush nk tgk dorng nih btol2 ikot protokol....penat buat taklimat b4 ari konvo...tp mcm tuh jugak prangainyer....ntah ape dorng rase cool sgt agaknyer....bingai je aku tgk....huhuhu....

    BalasPadam
  13. Baru je nak dpt scroll dan menyerlahkan tindakan tak bijak. Ape punya graduan la, aku sbg ex UTM pun malu daa..
    Cubala pandai membezakan acara rasmi dgn tak. Kalau tak watpe buat rehearsal.

    BalasPadam
  14. menyirap aku tgk bdk 2 ekor tu. busuk nma UTM ja.
    igt AF ke?? AF pon xde nk capap cmtu.

    BalasPadam
  15. saya adalah pelajar dari pusat kebudayaan jabatan drama universiti malaya, aku memang baca entry awal yang noob maksudkan dulu.memang sampai skang aku masih merangka ayat yang sesuai utk menjelaskan mengapa kursus2 sedemikian diadakan di universiti lebih2 lagi di univerisiti malaya.kursus2 sedemikian sememangnya ada sampai tahap doktor dan prof.balik ke point asal, graduan yg dua org kat ats tu aku setuju jugakla memang sengaja cari peublisiti lagi2 yg nari gangnam tu. tapi yg kat um mesti dah ada rehearsal dan kalau tnc tak suka, mesti protokol awal2 takkan benarkan.takpe kita tgok graduation day akan dtg, apa budak2 ni akan buat nnt.

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...