Selasa, 31 Mac 2020

0 Buasir Otak TV: Orang kaya dengki pada orang miskin

Bila orang miskin golongan B40 dapat bantuan oleh kerajaan, ada pula segelintir orang kaya golongan T20 yang dengki dan cemburu malah mahu bantuan kerajaan juga. Jom tonton animasi ini.



Ahad, 29 Mac 2020

2 Buasir Otak TV: Darah kita sama merah

Sebuah cerita yang mengisahkan seorang lelaki kaya dan berpangkat sangat membenci jirannya yang miskin dan tidak sama darjat, malah melarang anaknya dari berkawan dengan anak jirannya. Sehinggalah suatu hari, anak lelaki itu jatuh sakit dan memerlukan darah dari penderma darah untuk melakukan pembedahan. Tonton kisah sepenuhnya dalam video animasi ini.



Jumaat, 27 Mac 2020

0 Buasir Otak TV: Pertama kali main game tembak-tembak

Bila kawan ajak main game tembak-tembak macam PUBG Mobile atau COD tapi kau baru pertama kali nak main. Jom tonton animasi ini.



Rabu, 25 Mac 2020

0 Buasir Otak TV: Terima kasih, aku

Sebuah kisah tentang seorang professor yang menerima Anugerah Pencapaian Sepanjang Hayat, mengimbas kembali kenangan lampau di zaman kanak-kanak dan remajanya sehinggalah akhirnya beliau berjaya pada hari ini. Tonton kisah sepenuhnya dalam video animasi ini.



Selasa, 24 Mac 2020

0 Buasir Otak TV: Pergi ke rumah calon isteri

Bila kau sukakan seorang perempuan dan serius mahu mengahwininya, beranikan diri untuk datang ke rumahnya dan berjumpa bapanya untuk meminta izin, itulah yang sebaik-baiknya. Jom tonton animasi ini.



Isnin, 23 Mac 2020

1 Buasir Otak TV: Anugerah paling terindah

Menceritakan seorang gadis yang bercita-cita mahu menjadi pereka fesyen, namun dipaksa oleh orang tuanya untuk menjadi doktor walaupun dia tidak meminati bidang itu. Tonton kisah sepenuhnya dalam video animasi ini.



Sabtu, 21 Mac 2020

1 Buasir Otak TV: Kuarantin kepala bapak katanya

Bila kerajaan dah keluarkan Perintah Kawalan Pergerakan suruh orang ramai kuarantin dan lockdown duduk kat rumah untuk mencegah Coronavirus (COVID-19) dari merebak tapi nampaknya masih ramai yang berdegil dan keras kepala tak nak ikut arahan, masih berkumpul ramai-ramai di luar, pergi kenduri kahwin, buat makan-makan kepala kambing, balik kampung dan sebagainya.  Jom tonton animasi ini.



Khamis, 19 Mac 2020

1 Buasir Otak TV: Nilai sebuah pengorbanan

Sebuah cerita yang menceritakan tentang seorang anak bongsu yang mempunyai abang sulung yang tegas dan sering menyuruhnya untuk belajar, membuatkannya sangat geram dengan sikap abangnya, sehinggalah suatu hari dia terdengar perbualan abangnya. Tonton kisah sepenuhnya dalam video animasi ini.



Rabu, 18 Mac 2020

1 Buasir Otak TV: Main bola suka-suka je

Bila kau tak pandai main bola tapi kawan kau ajak main bola, dia cakap main suka-suka je. Jom tonton animasi ini.



Sabtu, 14 Mac 2020

4 Buasir Otak TV: Cara membuat animasi Buasir Otak TV

Sempena pencapaian video Buasir Otak TV yang ke-100, kami akan membongkar rahsia bagaimana cara animasi Buasir Otak TV dihasilkan dalam tutorial ini. Jangan lepaskan peluang untuk belajar cara mudah untuk membuat kartun ini. Jom tonton animasi ini.



Jumaat, 13 Mac 2020

1 Koronavirus melumpuh kesihatan, ekonomi dan pertimbangan

1. WHO telah isytihar wabak Coronavirus a.k.a COVID-19 sebagai pandemik, yakni wabak besar atau epidemik penyakit berjangkit yang merebak melalui populasi manusia menyeberangi kawasan luas merentasi benua dan seluruh dunia.

2. Tiada orang yang suka dan mahu kena apa-apa penyakit pun termasuk COVID-19. Jadi kalau ada orang yang kena COVID-19, janganlah anggap dia sebagai orang jahat atau penjenayah. Dan orang yang kena penyakit ini juga, janganlah anggap diri tu dah buat satu kesalahan besar sampai takut nak buat rawatan atau lari dari kuarantin. Dah nak kena nak buat macam mana.



Rabu, 11 Mac 2020

1 Buasir Otak TV: Kawan baru VS Kawan baik

Bila kau perkenalkan kawan baru pada kawan baik kau, lepas tu kawan baru kau rampas kawan baik kau. Jom tonton animasi ini.



1 Channel Youtube pembelajaran dalam bahasa tempatan

1. Kat Youtube ada beberapa channel Malaysia yang berbentuk pendidikan dan pembelajaran. Antaranya channel Ajar, Berani Buat, ML Studios, Amanz dan sebagainya yang kandungannya berkisar tentang teknologi, sains, matematik, kejuruteraan, komputer, perubatan dan sebagainya.

2. Menariknya channel-channel ini adalah ia menggunakan bahasa Melayu sebagai bahasa pengantar. Bila mereka menggunakan BM, maka ramailah orang-orang Malaysia terutamanya orang Bumiputera yang tonton. Macam channel Buasir Otak TV pun dalam BM juga tapi channel tu banyak animasi lucu dan komik jelah hehe.



Selasa, 10 Mac 2020

1 Kabinet Malaysia 2020 Kerajaan Perikatan Nasional

1. Tamat sudah teka teki siapa yang menerajui Kerajaan Malaysia selepas runtuhnya kerajaan Pakatan Harapan dan diambil alih oleh Perikatan Nasional. Jumlah menteri dan timbalan menteri kabinet yang diketuai oleh Perdana Menteri TS Muhyiddin Yassin berjumlah 70 orang kesemuanya. Saiz kabinet Kerajaan PH yang lepas mempunyai 55 orang.

2. Ini bermakna lebih banyak wang kerajaan yang perlu diperuntukkan untuk menbayar gaji menteri. Aku harap dengan bertambah banyaknya jawatan menteri/timbalan menteri, produktiviti, prestasi dan pencapaian kementerian dan kerajaan pun meningkat, barulah berbaloi dengan peruntukan yang dibelanjakan untuk membayar gaji-gaji mereka.


Isnin, 9 Mac 2020

0 Buasir Otak TV: Maafkan saya, abah

Mengisahkan seorang lelaki yang sudah lama tidak pulang ke rumah, pergi melawat bapanya yang berada di penjara kerana terlibat dengan dadah. Kini bapanya yang sangat dibenci sudah pun menyesal, namun bolehkah dia menerima bapanya semula? Tonton kisah sepenuhnya dalam video animasi ini.


Sabtu, 7 Mac 2020

0 Buasir Otak TV: Siapa dia? Aku tak undi dia

Bila bos buat undian dalam mesyuarat tetapi dibantah oleh salah seorang pekerjanya. Parodi Siapa dia? Aku tak undi dia. Aku tak vote dia, oleh akak Super Ring. Jom tonton animasi ini.



Khamis, 5 Mac 2020

0 Buasir Otak TV: Hidup tanpa mereka, tanpa kita

Pernah tak kau bayangkan, kau sering bersama dengan seseorang yang sangat dekat dan rapat dengan kau, namun pada keesokan harinya, tiada lagi orang itu... buat selama-lamanya?

Tonton kisah sepenuhnya dalam video animasi ini.



Rabu, 4 Mac 2020

0 Buasir Otak TV: Cakap Jepun lepas tengok anime

Bila kawan weaboo fanatik anime yang acah-acah jadi orang Jepun tiba-tiba cakap bahasa Jepun secara rambang dengan kau lepas dia tonton anime. Jom tonton animasi ini.


Selasa, 3 Mac 2020

0 Buasir Otak TV: Wasiat peninggalan ibu

Seorang anak yang jarang pulang ke kampung, secara tiba-tiba kembali untuk menjaga ibunya yang sakit, hanya demi untuk mencuri gelang emas ibunya.Tonton kisah sepenuhnya dalam video animasi ini.



Ahad, 1 Mac 2020

2 Buasir Otak TV: Perempuan mata duitan

Bila kau tak kaya tapi awek kau mata duitan, mungkin perpisahan adalah jalan terbaik. Jom tonton animasi ini.



1 Kejatuhan Kerajaan PH dan kebangkitan Kerajaan PN

1. Akhirnya penantian selama seminggu terjawab. Tan Sri Muhyiddin Yassin dilantik sebagai PM ke-8.

2. Ramai yang gembira, ramai juga yang tak gembira. Walau apa pun perasaan korang, YDP Agong dah buat keputusan, jadi tolong hormat keputusan itu.

3. Jangan sesiapa lepas ni heret rakyat untuk membantah, protes, berdemo dan sebagainya. Benda ni terjadi bukan kerana rakyat pun tapi kerana ketamakan dan kebobrokan korang semua sendiri ahlul-ahlul politik. Jadi sila tanggung dan selesaikan sendiri.



Ads RichPartners