Iklan Leaderboard

Sabtu, 9 Mac 2013

33 Iklan jawatan kosong: Samseng Politik

Samseng Politik
Pelbagai lokasi


Bidang tugas:
  • Memantau aktiviti-aktiviti pihak lawan yang dirasakan perlu untuk dipantau.
  • Bertanggungjawab membuat dan mencetus provokasi, kekacauan serta rasa kurang senang di lokasi yang ditetapkan.
  • Bertanggungjawab memaki, mencarut, memukul, membaling objek, membakar objek dan memusnahkan harta awam sekiranya perlu.
  • Membawa dan menyediakan bendera, sepanduk, banner dan kain rentang serta lain-lain barang yang dirasakan perlu seperti patung orang, kepala lembu, botol, tong cat, batu, mercun dan sebagainya bagi kegunaan perhimpunan aman. 

Kelayakan dan syarat-syarat Asas:
  • Warganegara Malaysia (dan lain-lain).
  • Lelaki diutamakan (atau wanita).
  • Berumur lebih dari 17 tahun.
  • Bangsa Melayu diutamakan.
  • Lulus Sijil Pelajaran Malaysia(SPM) atau setaraf (tidak lulus digalakkan memohon).
  • Mempunyai Sijil/Diploma/Ijazah Sarjana Muda/Ijazah atau PhD (kalau ada bagus namun tidak diberatkan langsung).
  • Keutamaan diberikan kepada yang belum mempunyai pekerjaan tetap dan penganggur. Yang sudah bekerja juga disarankan memohon.
  • Boleh menerima dan patuh kepada arahan ketua tanpa sebarang soalan dan keraguan.
  • Tahu sekurang-kurangnya lebih 10 perkataan atau isyarat cacian, makian dan carutan sama ada menggunakan mulut atau bahasa badan.
  • Berkebolehan membaling objek-objek seperti botol air, mercun, batu, simbahan cat dan lain-lain ke sasaran dengan tepat (atau tidak tepat).
  • Berani berhadapan dengan pihak penguasa seperti polis, pegawai perbandaran dan sebagainya.
  • Berwajah bengis, berbadan sasa (atau gempal), berkepala botak, bersuara garau dan nyaring, ada parut di badan dan muka adalah suatu kelebihan.
  • Mempunyai pengetahuan dalam mana-mana seni mempertahankan diri juga suatu kelebihan.
  • Mempunyai pengalaman membuli junior sewaktu sekolah atau universiti, memukul guru, memukul rakan sebaya, mengepau duit orang, memusnah harta awam, pecahkan cermin kereta, membakar bendera, memijak gambar dan sebagainya juga suatu kelebihan.
  • Mempunyai pengetahuan asas dalam politik negara. Namun tiada pengetahuan langsung adalah suatu kelebihan.
  • Sekiranya tiada kelebihan seperti di atas tidak mengapa. Yang penting sanggup bertugas pada bila-bila masa khidmat anda diperlukan.

Berikut adalah contoh bidang tugas bagi kerjaya ini:















Hanya pemohon yang telah disenarai pendek sahaja akan dipanggil untuk menghadiri ujian fizikal. Pemohon yang lulus ujian fizikal akan ditemuduga pada hari yang sama. Sekiranya pemohon tidak menerima sebarang jawapan dalam tempoh seminggu selepas tarikh tutup iklan, jangan risau, anda juga layak untuk kerja ini. Cuma datang sahaja bila terima panggilan daripada kami ke lokasi-lokasi yang telah ditetapkan.

Tarikh tutup permohonan ialah pada... oh ya tiada tarikh tutup. Anda boleh mohon sahaja pada bila-bila masa di mana-mana cawangan parti politik, atau cawangan PERKASA yang berdekatan di tempat anda.




tags: iklan jawatan kerja kosong pekerjaan kerjaya samseng politik umno barisan nasional pas pkr dap mic mca bidang tugas kelayakan syarat asas keutamaan insiden bukit katil melaka ganggu ceramah pukul hina caci maki mencarut kelebihan advantage taritkh tutup fru polis rempuh tolak gangster thugs hooligans

33 ulasan:

  1. Balasan
    1. x ada pulak yg komen cakap semua ni sandiwara UMNO dan PERKASA semata2......

      Padam
  2. 1st.
    gaji?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bodoh punya Noob. Nak sarkastik la konon. Padahal bangang macam saudara dia si Mantot tu. Inilah mentaliti Melayu 2nd class! Aku nak warn korang. Hanya Melayu 1st class Umno saja yang layak memerintah Malaysia ni. Kalau tak kerana pemimpin Umno korang semua ni still hidup bawah atap zink bocor tepi longkang sumbat tau. Sedar la diri tu sikit!

      Padam
    2. noob bodoh macam anjing....

      Padam
    3. noob bodoh macam anjing.....anjing pun tak mengaku noob bangsa anjing sebab terlampau bodoh.....

      Padam
    4. Tak payah layan la si Ahmad tu noob ooi. Buang masa je...

      Padam
  3. ada Outstation tak noob?gi bertugas tempat lain..

    BalasPadam
  4. gaji bayar per job?

    BalasPadam
  5. Puihh babi punya noob gemuk ko tau syarat2 nak jadi macai samseng. mesti ko penah keja dgn pak berahim froggy. berapa diorang upah ko? ada socso ot x? kalu ada aku nak join.

    BalasPadam
    Balasan
    1. sejak bila ko jadi geng kapak ni ahmad?

      Padam
  6. Apply online bleh?

    BalasPadam
  7. Ada bg t-shirt free tak?

    BalasPadam
  8. Kalau masok ni ada peluang nak jumpa najib face to face tak?

    BalasPadam
  9. berapa ganjaran ek?

    cybertropper pun dapat gaji mahal pe..

    memaki mengsuper impose di alam cyber..

    BalasPadam
  10. Perghh,,
    Aku cukup syarat bhuahaha

    BalasPadam
  11. dulu dalam tahun 80an ..masa aku masih sekolah menengah...bila samapai time pilihanraya..best..macam malam raya...bebudak kampung ambik upah pasang bendera..yang pasang bendera pas ,semangat 46, ngan umno sama sama buat kerja sambil ketawa2 siap tolong penggangkan tangga lagi..bagi diaorang itu cuma part time job..lepas tu dalam kul 3-4 pagi rehat kat warung jap..ngeteh..memang aman masa tu...tapi sekarang dah ada samseng upahan..gimmick lebey dah macam wwf... mungkin masa tu bn selesa sanggat menang pilihanraya pun mudah..pkr x wujud lagi..mungkin sekarang mereka rasa terancam tahap monyet sanngat..

    BalasPadam
  12. macai umno jer bnyk dlm gambar atas. muke mat rempit kampung. poyo!

    BalasPadam
  13. Setakat samseng memaki2 baling cat etc walau teruk..
    Ada samseng mafia lagi hebat tamak
    Misalnya dah janji deal nak bagi imbuhan (rasuah) tapi tak bagi
    then orang ni tak puas hati berpaling tadah..dan kemungkinan boleh ajdi kes bunuh.. Banyak kes bunuh di traffic light jalanraya dilakukan oleh pembunuh upahan.. tak diapstikan kenapa mengapa mereka dibunuh mungkin ada rahsia yang dibawa hinga mati..

    Banyak juga kes atau pertuduhan kita tengok dan lihat pemberi maklumat bocorkan rahsia sebab tak puas hati tak dapat imbuhan mereka.. Adakah mereka memang tak dapat imbuhan yang dijanjikan? atau mereka telah dirasuah untuk kata macam tu? kita pun tak tahu.. hanya tuhan yang tahu..

    ada juga takut rahsia mereka terbongkar misalnya..
    masa kes sammy vellu dulu cabar kat berita semasa kalau nak dakwa dia sila la dia cakap simple je saya pun ada info lain.. esoknye senyap cerita pasal sammy vellu.. :) Masa anwar kecoh ada berjuta kat bank, anwar cakap dia pun ada info akaun orang lain.. terus semua backoff.. :)

    Payah gak nak dakwa orang bila rahsia pendakwa dalam poket mereka.. tu ramai terperangkap dan bersubahat.. then info tu boleh juga digunakan bagi menekan/blackmail dan kepentingan..

    Ada khabar Khariy ada rahsia siasatan kes altantuya.. kemudian dia nafikan di akhbar.. Mungkinkah kerana rahsia itu dia masih kekal sebagai ketua pemuda? sepanjang sejarah umno takda ketua pemuda yang takda jawatan dalam cabinet/menteri.. kita pun tak tahu.. mungkin rahsia Khairy pun ada di tangan mereka.. :) entah la.. atau mungkin tak ada apapun.. kalau takda apa rasanya dengan mudah dia boleh disingkirkan dari jawatan.. :)

    Setiap mungkin orang ada rahsia gelap, dan kemungkinan pemimpin PR pun ada rahsia gelap kita tak tahu tapi pemimpin BN tahu.. and the games continue.. :)

    berbalik kepada samseng..
    ada yang lebih kepad upah/gaji/imbuhan..
    ada lebih kepada sukarela semangat yang ditiupkan dan brainwash..
    ada yang memang jiwa mereka samseng.. membuat kacau..

    apapun semoga kita tidak jadi samseng dan kita beberi petunjuk dan kebenaran untuk kita ikuti.. berbalik kepada SOP kita Al-Quran dan sunnah..

    wallahualam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul ke beritasemasa.com nak disaman oleh sammy vellu?

      Padam
  14. yang muda buat perangai huduh - ish, anak sapa la tu?! buruknya...
    yang tua buat perangai huduh - ish, pakcik sapa la tu?! bangangnya...
    yang tua nak mampos buat perangai huduh - ish! atok sapa la tu?! kesiannya...

    hmmm haih biarlah, tak kenai pun...jangan ada kaitan dengan aku sudeh.....

    BalasPadam
  15. out of topic jap..
    masih igt lagi x anda ngan hacker sofea hana yg disebut2 oleh noob dlm beberapa entry sebelum ni?

    Seorang penggodam komputer yang dikenali sebagai Sofea Hana yang telah diburu Pihak Polis kerana memfitnah Datuk Seri Najib meletak jawatan akhirnya ditangkap di sini, kata polis Bukit Aman petang semalam.

    "Apabila ditanya apa yang dilakukan dengan website tersebut, dia menjawab godaman itu sekadar suka suka ," kata Timbalan Ketua Polis Bukit Aman, Datuk Azhar Othman Yaakub.

    Menurutnya, pihak Suruhanjaya telah mengambil tindakan drastik atas dakwaan memfitnah keterlaluan ke atas Datuk Seri Najib. Menurut sumber, Sofea Hana telah deactivate akaun facebook beliau, http://www.facebook.com/sofea.hana.9 selepas mengetahui identitinya sedang dicari pihak berkuasa.

    "Dia telah menggodam lebih dari 10 website kerajaan malaysia atas dasar politik. Terdahulu beliau telah mengupload video pendakwah bebas, Ustaz azhar idrus atas dasar politik," tambah ketua polis tersebut.

    Wanita itu ditahan di lokasi kediaman beliau petang tadi.

    –AFP

    Hehe

    Kan da cakap. Kalau babitkan pembangkang.. Lajuuuuu je bertindak. Sitt Al Hajjah da berkas ke belum?

    sumber : ameno world

    BalasPadam
  16. perghh.. menarik betui iklan jawatan kosong ni. nasib baik dah keja tetap.hahahaha :p

    BalasPadam
  17. Insuran cover tak??? O.T kena bayar k.....

    BalasPadam
  18. Sesiapa yg nak cari duit tambahan bolehla gi mana mana bilik gerakan mana mana parti. Semua parti sama je sekarang ni. Ada duit semua boleh jadi. Mana ada yg percuma dah pada zaman moden ni.

    BalasPadam
  19. Papepun....x perlu jd pencacai politik x kira umno atau pr...jd rakyat biasa n just laksanakan tanggungjwb mngundi je...

    Tgk pencacai politik ni byk buat dosa dr pahala...mencarut memaki sangka buruk semua sifat2 syaitan wujud semata2 menegakkan ideologi politik. Kita bebas menyatakan pendapat masing2 tp jgn smpi menghalalkan cara...

    BalasPadam
  20. tambah satu lagi Kelayakan dan syarat-syarat Asas: Boleh tutuh lelaki dan boleh tutuh pompuan

    BalasPadam
  21. Aku nak daftar la. mana tau time terdesak nak pakai duit. hahahaha

    ada kekosongan lagi tak?

    #
    #Pemikiran Berahi Anonymous - BANkami

    BalasPadam
  22. Ramai orang tak ambil endah pasal politik sebenarnye mereka tidak sedar bahawa setiap orang menyumbang kepad keputusan-keputusan pemimpin dan kerajaan..

    Jika kita hendak sebuah nagara yang aman damai bersatu padu maka seharusnya kita memulakannya dari dalam diri kita.. buangkan segala sifat samseng dan bergaduh dengki mendengki.. jadi seorang yang yang membawa kebaikan dalam masyarakat dan negara..

    Buta Politik : Orang buta yang paling teruk islah buta politik, Dia pekak, tidak nampak dan tidak mengambil bahagian dalam dunia politik. Dia seolah-olah tidak mahu peduli mengenai kos hidup, harga bijirin, harga tepung, harga sewaan, kos perubatan sedangkan kesemuanya bergantung kepada keputusan politik. Dia syok sendiri dengan sikapnya yang tidak peduli pasal politik. Dia tidak tahu bahawa kedunguan daripada sikap berkecualinya itu menyumbang kepada pelacuran, pengabaian kanak-kanak, kecurian dan paling teruk sekali ianya telah menyumbang kepada korupsi dalam kerajaan dan ekploitasi agensi kerajaan - Bertolt Brencht

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...