Ahad, 5 Ogos 2012

3 Segmen Terjah Blog Ustaz & Ustazah #3

Baru2 ni aku berkesempatan untuk berjumpa dengan Imam Muda Asyraf di satu majlis berbuka puasa, dan aku juga berkesempatan untuk bertanyakan pada beliau berkenaan apakah hukum masih makan sewaktu azan subuh berkumandang pada bulan puasa yang menjadi isu minggu2 sudah. Jawapan yang diberikan lebih kurang macam nilah aku pun tak ingat sangat, kalau mengikut Imam Syafie, kalau tengah makan sahur dan azan Subuh berkumandang, makanan dalam mulut tu kena luahkan balik, tapi ada hadith yang lebih kuat menyatakan makanan yang sudah berada di dalam mulut perlu dihabiskan dan tak perlu muntahkan semula, tapi tak boleh la pulak melantak makanan yang selebihnya dalam pinggan tu memang batallah puasa. Btw ustaz Asyraf tu aku tengok walau dia muda lagi tapi memang sangat cool, cara dia mendekati dan berdakwah kepada para audien agak santai dan dapat menarik minat orang muda untuk bersoal jawab mengenai agama. Apa2 pun kita terjah dulu blog2 kat bawah ni dalam Segmen Terjah Blog Ustaz/Ustazah #3.


1. Dr Abu Anas Madani - http://abuanasmadani.blogspot.com/

2. Pahrol Mohamad Juoi - http://genta-rasa.com/

3. Abu Usamah Mohd Masri Mohd Ramli -  http://lobaitampin.blogspot.com



Sapa2 tau lagi blog2 para ilmuwan agama yang boleh kita terjah minggu2 depan boleh tulis kat ruangan komen di bawah. Berikut adalah link untuk Segmen Terjah Blog Ustaz/Ustazah sebelum ini:




tags: segmen terjah blog ustaz ustazah #1 ilmuwan sesi soal jawab agama blogger promote blogwalking tips trick tutorial link


3 ulasan:

  1. yeahhh!!!first.moga-moga ustaz2 dan ustazah2 ikhlas dalam menyampaikan agama islam.Saya doakan semuanya
    sihat dan murah rezeki.

    BalasPadam
  2. Thumbs up for this entry instead segmen terjah blog awek, ada jugak sisi segmen terjah blog ustaz.

    BalasPadam
  3. Alhamdulillah baguih noob nih..

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.