Selasa, 29 Mei 2012

13 Antara K-Pop, Klon Najib, Adam Adli dan WWW1

Hari Himpunan Jutaan Belia 2012 dah habis. Putrajaya kembali lengang. Banyak acara2 yang disediakan untuk menarik minat pengunjung yang rata2 budak sekolah yang bercamping atas nama Pengakap, Kadet, Pandu Puteri, PBSM dan lain2 persatuan beruniform, peminat2 sukan ekstrem seperti skateboard, rollerblade, parkour, Ninja Warrior Sasuke Malaysia, mat2 rempit, peminat kereta, peminat2 industri seni tanahair, peminat K-Pop, pekerja2 gomen yang duduk kat kuarters kerajaan di Putrajaya dan lain2 jenis orang. Dengan ini maka tercapailah sasaran 2 juta pengunjung, mungkin. Hadirin yang datang dengan niat untuk melihat pameran2 yang berkaitan dengan badan2 dan agensi2 kerajaan mungkin 5% sahaja.


Namun terdapat 2 benda yang paling tak sepatutnya ada di Hri Belia iaitu hiburan terlampau terutama kedatangan artis2 K-Pop perempuan yang berpakaian separuh bogel (kalau Lady Gaga, Erykah Badut, Avril Lavigne dan lain2 Hollywood bitches nak datang buat konsert kat Malaysia bukan main kenakan peraturan itu ini macam2 garis panduan tak boleh seksi la apa la, apa pakaian artis K-Pop ni kurang seksi ke daripada Hollywood bitches?) dan insiden kemalangan drag race yang langsung tiada ciri2 keselamatan dan penganjur lepas tangan.


Dan gua tengok orang share kat FB keratan akhbar Harian Metro menyatakan konsert sempena Hari Belia ni bawa mesej PENGISIAN ROHANI buat remaja... DAFUQ MAN? Konsert is konsert, hiburan is hiburan. Nak pengisian rohani dekat masjid, surau, majlis2 ilmu, ceramah agama, usrah. Oh ye konsert Nasyid atau Ramli Sarip je mungkin yang ada pengisian rohani kalau kena gaya, Hazama, Ana Rafali, Farah Asyikin, Najwa Latif, Hafiz, Amy Search, Awie dan lain2 artis tempatan masih belum mampu nak mengisi rohani aku, hiburan ya. 


Dan kemudian ada orang share lagi kat FB bahawasanya admin FB Najib telah mengesound 2 orang imam muda iaitu IM Fattah dan IM Fakhrul sebab mereka menyatakan ketidak puashatian mereka pada kehadiran artis2 K-Pop di Himpunan Belia. Dan kat dalam komen tu bertalu2 la admin tu kena sound, tak kurang jugak Najib kena belasah sebab ramai menyangka admin tu mengeluarkan kenyataan tu atas arahan Najib. Tidak, Najib walaupun dia tidaklah begitu Islamik, tapi dia taklah sebodoh itu untuk menyuruh admin FB tu mengeluarkan status yang terang2 menampakkan kejahilan sendiri dan boleh membuatkan lagi musuh politik untuk attack dia. After all, itu bukan official Facebook dia pun, FB Najib Razak yang rasmi kat link tu yang ada fan 1 juta lebih??? Yang profile FB fake tu samada admin dia peminat Najib no.1 dan bercita2 menjadi KLON NAJIB tapi tak kesampaian, atau orang no. 1 yang anti kat Najib lebih daripada level 9000 sampai sanggup nak create fake profile dan memburuk2an Najib dengan pelbagai fitnah sampai ada jugak orang percaya dan share. Tapi kalau tengok post2 dia yang sebelum ni, lebih cenderung kepada anti-Najib. Bai, kalau benci sangat pun jangan memfitnah, dan orang lain yang benci sangat jugak pun, jangan main share je bai, at least check la dulu benda ni betul atau fitnah.


Tengok tak pasal2 ada orang percaya yang ni FB Najib dan admin tu adalah orang suruhan Najib. Yang lagi best fake profile ni ada 12K orang Like??? Patutla ramai orang Melayu ni senang kena tipu kena scam dengan MLM, unstoppable lah, follow Nigger jadi keldai dadah, ikut orang Indonesia ke lombok dan macam2 lagi lah penipuan... tak reti2 nak selidik dulu ke? Ini bukan cakap2 kosong ini realiti OK!


Now cerita pasal persaingan pulak. Tak salah nak bersaing, tapi strategi kena betul. Dah tau kerajaan persekutuan nak buat Hari Himpunan Belia kat Putrajaya 23-27 Mei 2012 tu, Kerajaan Negeri Selangor pun konon2 nak bersaing dan anjurkan Himpunan dan Konvensyen Belia Selangor 2012 hari Sabtu tu kat Kompleks Belia dan Sukan Selangor Seksyen 7 Shah Alam. Kat Putrajaya tu diorang bawak artis, K-Pop, geng2 kereta, budak sekolah berkhemah #occupyputrajaya, jom heboh, persembahan tatoo, cosplay Jepun dan macam2 lagi bai. Korang bawak sape untuk menarik minat belia datang? Anwar Ibrahim? Khalid Ibrahim?


Adam Adli??? Kemon laaaa, ada ke belia nak datang semata2 jumpa Adam Adli??? Realistik la sikit, orang bukan nak berpolitik sepanjang masa nak dok dengar ceramah politik reformasi je bai... At least bawak Ustaz Azhar Idrus, confirm penuh dewan. Tolonglah wei jangan la buat lagu ni lagi lain kali... malu laaa... tak pasal2 kena bahan orang. Takde orang datang mungkin bukan disebabkan korang tiada sokongan, tapi tarikh korang anjurkan hari belia tu tak kena. Cuba buat minggu depan ke, minggu satu lagi ke, pastu buat promosi awal dan besar2an sikit, mesti ada orang datang jugak... ohh UAI jangan lupa jemput ye.


Akhir sekali... kecoh di Internet seperti blog Amenoworld, BlogSerius serta media2 massa bahawasanya pembida tertinggi untuk nombor plat WWW1 adalah Sultan Johor dengan harga lebih setengah juta, RM520K. YDP Agong pula membida nombor plat WWW5 dengan RM220K. Seriously, Raja2 di negara kita memang telah diiktiraf dalam Perlembagaan Malaysia sebagai pemimpin no. 1 negara dan negeri dan semua orang perlu menerimanya seperti yang telah termaktub, tapi kenapa media massa keluarkan berita2 macam ni seolah2 nak buatkan orang pandang serong pada institusi beraja itu sendiri, malah JPJ sendiri kenapa perlu mendedahkan nama VVIP yang telah berjaya membida no. plat itu? Bukankah sepatutnya hal2 sensitif seperti ini lebih baik menjadi Rahsia Sulit Kerajaan? Dan kalau fikir2 balik secara logik, kenapa Raja juga perlu membida untuk no. plat itu? Merekakan Raja, patut JPJ reservedkan je lah apa nombor plat yang mereka mahu, lepas tu bagi sahajalah, apa susah, tak payah bid2, so takde la timbul isu2 macam ni.



tags: hari himpunan belia jutaan 2012 putrajaya hbn k-pop najib razak rosmah mansor facebook fake profile fatwa imam muda fattah fakhrul konvensyen selangor seksyen 7 shah alam adam adli anwar ibrahim nombor plat pembida bida dymm sultan johor ydp agong jpj www1 www5 tertinggi

13 ulasan:

  1. yeahh...
    hurm...haha~
    bro betul tu diorang kan raja/sultan terus reservekan jela...^.^



    yang Benar, Ringkas, Sopan, Peace..^.^
    NINJA

    BalasPadam
  2. terbaik...admin..bnyakkan aktiviti yg bersifat keagamaan...pru13 dah dekat mcm2ler aktiviti..swak sabah takder ker..takkan timed plhanraya negeri jer berkumandang lagu2 swak n sabah kt tv..politik timed ni banyak tak betul da..



    burn mind

    BalasPadam
  3. hahaha...betul tu...yg pasal no plat tu sama seperti apa yg anda fikirkan... =)

    BalasPadam
  4. TENTANG ISU NO PLAT, AGREE.... ORG JADI MARAH KALAU SULTAN PAKAI DUIT RATUSRIBU BELI NO PLAT.... BAGI JE TERUS FREE...

    BalasPadam
  5. kdg2 kite lebih suka melihat sesuatu kesilapan dan hanya mentertawakan org lain..ape salah kite yg tahu ada fake najib siap pakai gmbr najib buat lah report ke skmm ke x pun report polis..(kalu kite yakin fake najib lah) kite sama2 bantu untuk mengurangkan jenayah cyber..


    BUTTHEART

    BalasPadam
  6. dah malas nk layan politik ni...
    kekadang kita sentiasa nampak kesalahan orang lain...
    kesalahan diri sendiri tak nampak..

    BalasPadam
  7. KEPERCAYAAN KEPADA TUHAN...
    ceramah vs k pop mana menang?

    KESETIAAN KEPADA RAJA DAN NEGARA
    bersih 3.0 vs HBN?

    KELUHURAN PERLEMBAGAAN
    Ambiga?

    KEDAULATAN UNDANG2
    rasuah rangking berapa?

    KESOPANAN DAN KESUSILAAN
    bersih 3.0 vs fitnah memfitnah?


    KESIAN RUKUN NEGARA...
    OH MALAYSIA KU TERCINTA...

    BalasPadam
  8. Saya suka layan K-Pop. Tapi saya kurang gemar kalau mereka datang buat persembahan dengan pakaian yang tak cukup kain tu. Tapi kalau kat negara mereka pun benda tu dah macam natural. Tapi tak perlulah susah payah jemput dorang datang. Lebih baiklah hidang dengan persembahan nasyid ke da sebagainya.

    Lepas tu, yang saya tahu dulu Himpunan Sejuta Beliau tak begini rupanya. Sepatutnya pengisian rohani tu macam ceramah motivasi ke ceramah agama ke solat berjemaah ke dan sewaktu dengannya.

    BalasPadam
  9. post ni semua aku sokong tanpa bantahan. aku bukan jilat montot sapa2, tapi apa yg ditulis dalam post ni, memang sama yang cam terbuku dihatiku..

    BalasPadam
  10. sultan tak payah la sibuk nak pakai no plat. takde pun jpj nak saman ke?

    BalasPadam
  11. AK SETUJU POST KALI NI... XSEBELAH MANE2 PIHAK..

    1) XDE MORAL - TERANG2 MAKSIAT KOT

    2) XPERLU BERSAING BUAT PERHIMPUNAN BELIA - TARIKH LAIN BYK. PILIH JER..

    3) SILAP JPJ - RESERVED JELA NO. PLAT.. XSUSAH..
    KERABAT????..NO COMMENT..

    BalasPadam
  12. Jemput UAI baru nak datang?...inilah dia,,menggunakan agama sebagai batu loncatan..astaghfirullah!>.. fark BN!! fark PKR!!!

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.