Jumaat, 25 Mei 2012

9 Irshad Manji ?



Irshad Manji adalah penulis Canada yang menulis Trouble with Islam Today dan Allah, Liberty and Love.

Biografi Ringkas beliau boleh di wiki di sini.

Beliau adalah seorang yang bersikap terbuka dan mengaku dirinya LESBIAN.

Ada juga pandangan bagus yang diutarakan dalam buku pertamanya , mengenai penentangan  penaklukan Rejim Israel yang ganas dan sikap sesetengah orang Arab yang pada dasarnya sahaja Islam tapi kiasu nak mampus.

Salah satu pandangan bagus beliau adalah Muslim mesti bersikap kemanusiaan, bukan berpuak-puak  dan hak wanita Muslim untuk mendapat perlindungan, keadilan , pembelajaran yang sempurna asalkan tidak melanggar hukum Allah.

Dan beliau menyeru agar Umat Islam bersikap terbuka , tidak prejudis dan sentiasa bersangka baik.

Itu yang bagusnya.

YANG TAK BAGUSNYA....

Beliau adalah seorang yang mengamalkan seks songsang. Macam mana hidup nak perjuangkan Islam padahal asas Islam Irshad Manji itu sendiri salah ?

Kalau korang keliru, boleh google kisah kaum Nabi Lut mengikut Al Quran di sini

Mana ayat-ayat Quran yang menyatakan beliau boleh mengamalkan Lesbianism ? TAK ADA.

To Manji, blasting ossified traditions with progressive and humane ideas will allow Muslims to break taboos against the equal treatment of non-Muslims, and killing those who decide to leave Islam or who cannot help but feel as though their creator has made them homosexual.

http://www.tnr.com/book/review/allah-liberty-love-irshad-manji


Merasakan bahawa Tuhan menciptakan manusia homoseksual ? 

Mempersoalkan Quran dan Hadis sebagai bukan rujukan agama.

Mempersoalkan soal aurat ,pemakaian Hijab, dan dalam satu artikel ,mempersoalkan pratik solat itu sendiri.

Atas cuma review yang dapat dibaca dalam website beliau. Buku-buku dia semua banyak yang sudah dirampas.

Boleh baca dalam Website beliau  https://www.irshadmanji.com/


Pada pandangan aku, dia cuma aktivis yang keliru , mana yang betul mengikut hukum-hakam Muslim ,mana yang salah sebagai Muslim. Mungkin dia tulis buku atas idea mendapat pengiktirafan dan ...best selling books.

"Kembali kepada Al-Quran, setiap orang adalah ciptaan Tuhan. Malahan gay dan lesbian juga dicipta Tuhan... http://www.malaysiakini.com/news/198641




9 ulasan:

  1. ooo...1st time dgr name dy ni..kna explore lebih mcm ni :) thanks for the brief info!

    BalasPadam
  2. wa dah start ketagih ngan blog ni.. tolong byk kan lg post2..

    BalasPadam
    Balasan
    1. kes berat ni..bunuh diri je la..lol

      Padam
  3. rasanya dia just pakai lateral thinking mcm edward the bono falsafah..pakai logikal je.. dia pernah ckp byk mengkaji kitab dan buku mengenai agama..dulu kecik baca kisah tauladan, blajar sesuatu tanpa guru hanya melalui buku boleh menyesatkan..maybe betul kot..mcm org nk blajar ilmu agama bukan dari ustaz, ulama dll, hanya dari kitab2 mungkin pemikiran dia berbeza..

    BalasPadam
    Balasan
    1. satu lagi sebab takde control berkaitan agama Islam di negara mereka dan sentimen human right yang begitu kuat sehingga boleh melepasi batasan agama. sebab tu kalau dekat negara barat ni ada ramai yang beragama Islam tapi ajaran ikut sesuka hati mereka, contohnya ada perempuan jadi imam untuk solat jumaat, orang islam kawin dengan orang bukan islam dan macam2 lagi sebab tiada pengawalan.

      Padam
  4. http://m.malaysiakini.com/news/199008


    dgr dari org yg lebih 'layak' bhujah pasal lgbt-Datuk Prof Madya Dr Mohd Asri Zainal Abidin


    p/s: sory x dpt cut paste, bg link je

    BalasPadam
  5. ada buku dia dah kena gam kat Malaysia.... mungkin ada yang tak betul apa yang dia tulis tentang hak dalam buku tersebut

    Agak lama tak ziarah kat blog kamu... Maaf saya cuti panjang tempoh hari...
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Story terbaru blog kami...
    diy repair door trim kereta

    BalasPadam
  6. Konpem dia ni idola or best pren si TheInfidelImam @ Kusubkaitek (singkatan T-I-I), sorang keyboard warrior non-muslim arabic descendant yg sering mencari gaduh dgn malay muslims di yahoo news apabila ada posts psl Islam, lebih2 lagi bab aurat, tatoo or circumsision. T-I-I ni akan terus dgn bangga kambinnya point out yg walopon dia non-muslim, bahasa arab klasik adalah bahasa ibunda dia, n dia memahami isi kandungan al-Quran better than any muslim. T-I-I ini akan terus menggunakan ayat2 al-Quran dgn sukati tok nenek dia utk support pemikiran2 radikalnya yg bertentangan dgn Islam. T-I-I juga menolak sunnah2 Nabi s.a.w sepenuhnya, sbg satu penipuan besar. Berhati2 dgn makhluk ni kalo anda semua pengomen regular di yahoo news..

    BalasPadam
  7. itu laa engkau tak faham...KAUM nabi Lut kena bala sebab SEMUA sekali songsang...kalau satu dua songsang tak apa...sebab dalam satu dua produk mesti ada defect...yang masalahnya bila satu pekan jadi gay...so? mau simpan lagi kah? bukan aku nak galak orang jadi gay atau lesbian tapi kita kena faham...kenapa dia jadi macam tuh? sila guna akal ha ha ha!

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.