Rabu, 23 Mei 2012

10 naMi, pujaaN awekz maLaysia lari ke PortuGaL

sukan lagi. tapi bukan badminton. sebab korang pon nampak antara realiti dan fantasi. uh, pilihan ke 6 nak pergi separuh akhir??? hmm..

aku agak kekok nak bawak berita tentang bola ni. pengalaman dan pengtahuan aku tentang bola tak seperti badminton, walaupun aku masih segar dengan kemenangan menjuarai liga bebaru ni mengalahkan kononnya otai-otai, makanan aku je la. mungkin Pop-Soul boleh tambah kot.

kalau aku tanya pada gurlz2 kat sini, aku yakin ramai yang kenal budak jambu berbadan kecik, bersuara euuwhh, berambut seperti rambut teMbikar Labu; iaitu Nazmi Faiz. pemain bola Malaysia, dalam skuad Harimau Muda. 







Nazmi berjaya menandatangani kontrak 3tahun bersama S.C Beira Mar, kelab Divisen 1 di Primeira Liga, Portugal. ini menjadikan dia sebagai pemain Malaysia pertama yang berjaya dapat kontrak di Europe. takda apa sangat yang nak dibanggakan dengan kelab ni, so far dapat tempat ke 12 je kot. dan mungkin ramai tak kenal jika dibandingkan dengan Benfica, Porto dan Sporting. tapi, bagi aku at least dia berpeluang untuk bermain di liga yang lebih baik dari liga tempatan, liga singapore mahupun liga slovakia atau liga "tak sah" dimana Safee Sali main.

ya..ya.. mungkin peluang dia nak main tu tipis. Malaysian, what did you expect? yang penting pengalaman yang dia dapat. pendedahan training, tactical, game adalah berbeza dari apa yang ada disini. umur baru 17tahun. muda lagi.. take your time boy..

kalau dah dapat peluang tu, diharapkan agar digunakan sebaik mungkin. hopefully bila berada di sana jangan la terlalu manja rindukan nasi lemak la, sambal belacan la, roti canai, lemang bagai. kat tempat orang mental tak kuat, babaii je la..


p/s: kalau tiada pihak cuba mengambil kesempatan, budak ni boleh pergi jauh insyaAllah..

10 ulasan:

  1. harap lepas ini ramai player nak try main kat luar negara. tak kisah kat mana-mana je.

    BalasPadam
  2. ahh tajuk entry tak ley blah laa..haha baru je knal budak ni tadi.baru tadi je.
    and aq tak pujaa dia naaa..HAHA ape2 pn,,yeah bagus all the best !

    BalasPadam
  3. cam biasa didengar....~ MALAYSIA ALWAYS BOLEH =)

    BalasPadam
  4. baru tbaca hmetro rini punya..ms 78..nazmi kena main skuad remaja dulu..

    BalasPadam
  5. wahh!!
    kami minat nazmi !!
    go go nazmi !


    belog ni, amal tengok tak ade HEARTBEAT
    HEARTBEAT tu macam nuffnang, boleh dapat duit even dengan blog
    meyh tengok tuto yang amal buat
    http://sayacikamal.blogspot.com/2012/05/cara-daftar-heartbeat.html
    *tak ganggu status BE nuffnang

    BalasPadam
  6. lepas ni ramai la penyokong Beira Mar kat Malaysia. jersi pun berlambak macam QPR dengan Cardiff.

    Malaysian. pffffftt~

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak jugak... setakat ni tak nampak lagi orang pakai jersi pelita jaya

      Padam
  7. Sapa2 yang berbakat tu,p la main kat negara2 yang menghargai bakat korg,main kat malaysia korg just jd boneka politik jek.

    BalasPadam
  8. dan akhir nya nazmi tewas disitu.......end of chapter 2

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.