Selasa, 13 Januari 2015

15 Salasilah sebuah keluarga harmoni yang facepalm

Bagaimanakah bentuk salasilah sebuah keluarga yang harmoni? Apakah rahsianya? Ya, buku aktiviti untuk kanak2 ini ada jawapannya.


Sumber gambar entah sapa2 forward kat Whatsapp.

Rahsia membentuk sebuah keluarga harmoni adalah lelaki berkahwin dengan lelaki sehingga mendapat 4 orang anak?


Oh kejap. Nak tahu apa yang lagi facepalm?

Sumber


Double facepalm!

Hmmm mungkin di zaman millenia ini sudah menjadi keperluan untuk budak2 sekolah rendah perlu tahu pasal seks. Nak tahu lebih lanjut pasal keratan pendidikan seks dalam buku ini pergi ke sini - "Kewajaran pendidikan seks di sekolah rendah".


[UPDATE] Penerbitan Bagus Sdn Bhd iaitu syarikat penerbitan yang menerbitkan buku yang mengandungi kesilapan pada mukasurat Keluarga Harmoni di atas telah pun meminta maaf dan menarik balik buku mereka untuk penggantian.

Sumber



tags: rahsia tips membentuk keluarga harmoni buku pendidikan teks darjah tahun  1 2 3 sekolah rendah menengah kanak2 tadika salasilah keluarga sejarah atuk nenek ibu bapa mak ayah abang adik kakak saya facepalm meme star trek pendidikan kesihatan seks tahun 4 5 lelaki mempunyai testis sperma air mani masuk faraj melalui zakar penis perempuan ovari ovum bercantum saluran tiub falopio sistem pembiakan manusia

15 ulasan:

  1. yes, budak-budak patut tahu pasal seks supaya mereka tidak terkinja-kinja mahu memeluk jejaka Korea dan sedar bahawa memeluk jejaka Korea adalah salah...jika tidak ditekan se dari kecil maka akan berlaku overwhelming response dan batas-batas malu dah hilang...

    eh! apasal apple merah ni masuk laptop aku nih...banyak betul ternakan malware nih...lumayan ke? he he he!

    BalasPadam
    Balasan
    1. taip first la sewel!!! 2nd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! muahaha2

      Padam
    2. Tu dia bila dua org gila berbicara .

      Btw prooot dimuka sirosli. Arh legaa.

      Padam
    3. hahaha komen 6:01 lawak... komen 2 org gila ini sgt menghiburkan hatiku..

      Padam
    4. Ini semua salah UMNO-BN yang mengutamakan isu seks berbanding agama! Sokong Wan Azizah

      Padam
  2. Rosak2 ....
    Agak2 yg diorg tunjuk dlm buku tu ada latihan amali x? Wakaka ..

    Aku rasa benda ni xsesuai utk budak2 . dulu pun noob pernah tulis jgn rosakkan pemikiran budak2 yg masih suci & blum mengerti erti berjimak cermak ..

    Tunggu la diorang baligh dulu .. Ni mimpi munirians pun blom dh kena sogok dgn bhn2 mcm ni.

    Makin maju dunia budak makin rosak ... Apa nak jadi la ... Agak2 menteri xpantau ke sampai bole terlepas bhn2 ni. Ketidur mkn gaji buta ..

    BalasPadam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
  4. Why you gotta be so rude?
    Don't you know I'm human too?
    Why you gotta be so rude?
    I'm gonna marry her anyway

    BalasPadam
  5. Sampai Luc Picard pun pening.....
    Hahahaha...
    Terbaik....

    BalasPadam
  6. sya rasa la kan.. budak2 skola rendah kena blajar asas tuk berjaya.. bukan pelajaran seks.. takut2 nnty dorang ada keinginan untuk mencuba.. sebab sekarang ni bnyak bah kes...takut sja esok2 pandai suda budak2 buat yang x patut..

    BalasPadam
  7. Perlu pendidikan seks, tapi janganlah bagitau detail... ehh camne ek...?? apa2 je laa... anak2 Malaysia ni minum susu Enfagrow banyak sangat ~ karang ajar lain, depa pi ke lain...

    BalasPadam
  8. kehkehkeh..
    hmm..makin lawaklah buku komik kat malaysia ni..eh jap, komik ke buku teks tu?

    BalasPadam
  9. Kalau benda ni berlaku kat negara lain..sure ada org atasan kena menjawap, x pun smpi letak jawatan sbb malu dgn isu ini..sbb buku teks ni pun utk 1 sekolah seluruh malaysia baca.

    Kita mmg skrg maklum silibus pendidikan dah cepat...budak darjah satu dah kenal abc 123, maybe dah tau sifir sampai 10..tp xkan semua nak diadvancekan semata2 nak capai KPI. Sbaar je la.

    BalasPadam
  10. silibus sekolah siapa yg pantau.
    ada juga member share sekolah rendah belajar pasal gambar ovari dan apa-apalah sedangkan batch aku dulu form 3 (1997) baru belajar.

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.