Ahad, 26 Januari 2020

0 Buasir Otak TV: Tabahlah duhai hati

Sebuah cerita pendek yang mengisahkan tentang seorang perempuan bernama Sara yang kehidupannya tidak seperti orang lain kerana kesakitan yang telah dialaminya sejak kecil.



Kisah komik yang dilukis pada tahun 2016 ini adalah diadaptasi dari kehidupan pelukisnya sendiri yang menghidap penyakit SLE/Lupus sejak kanak-kanak.

Dukacita dimaklumkan pelukisnya iaitu Dayang Deno telah menemui penciptanya pada Sabtu, 25 Januari 2020.

Marilah kita sama-sama mendoakan agar beliau ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman.

Semoga komik beliau ini dapat memberi kesedaran, inspirasi dan manfaat pada kita semua.

Untuk mengetahui lebih lanjut tentang penyakit SLE/Lupus dan juga menyalurkan sumbangan kepada pesakit SLE/Lupus boleh hubungi Persatuan SLE Malaysia.


P/S: Mohon rakan-rakan dapat bagi sokongan dan semangat kepada saya untuk buat lebih banyak video dengan Subscribe channel Buasir Otak TV di Youtube (klik gambar di bawah):






tags: video buasir otak tv animasi animation anime cartoon parodi parody lawak komik botk awakening tabahlah duhai hati dayang deno sakit penyakit dari kecil sle lupus 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.