Iklan Leaderboard

Khamis, 18 April 2013

127 Mengundi BN satu kemestian

Di Malaysia, mengundi BN merupakan satu kemestian dan kewajipan. Walaupun negara kita merupakan negara yang mengamalkan sistem pemerintahan Demokrasi Berparlimen dan Raja Berpelembagaan, namun sebenarnya kita tiada pilihan selain memilih Barisan Nasional sebagai pemerintah negara kita.

Sumber gambar
Sebabnya adalah kerana BN sebenarnya bertanding dengan siapa? Di dalam media2 utama di televisyen2 dan akhbar2 perdana hanya menyiarkan berita2 mengenai BN seolah2 hanya mereka yang bertanding dalam PRU13. Hanya BN yang mendapat liputan, hanya BN yang berkempen, hanya BN yang ditemuramah, hanya wakil2 BN yang dipanggil dalam rancangan wawancara dalam membincangkan isu2 politik. Malah hanya iklan BN yang wujud dalam TV seperti lagu Sayangi Selangor Yakini BN yang berulang2 kali dimainkan. Tapi bukan main lagi bersungguh2 nak rampas balik Selangor sampai ada lagu keluar kat TV. Negeri Kelantan, Pulau Pinang, Kedah takde lagu ke?


Jangan kata kat TV dan radio sahaja, kat Youtube, Twitter, Yahoo dan lain2 pun hanya ada iklan kempen BN sahaja. Mana ada iklan PR kat website2 popular? Macam mana nak jaga kerajaan kalau duit pun takde. Nampaknya hanya BN yang benar2 bersungguh untuk berkempen walau perlu keluarkan belanja yang banyak dengan menggunakan duit mereka sendiri.  



Hanya BN yang mempunyai manifesto pilihanraya yang telah dilancarkan di sebuah acara yang gilang gemilang dan disiarkan secara siaran langsung untuk tontotan seluruh rakyat Malaysia. PR ada manifesto ke? Tak pernah tengok kat TV pun? Adakah media2 perdana ni tak sedar kewujudan PR atau memang PR tu memang tak wujud dan tidak bertanding kat pilihanraya?

Yang aku tahu mereka hanya wujud di media perdana dengan cerita2 buruk sahaja seperti isu air, Talam, demonstrasi, skandal seks, liwat dan segala jenis macam keburukan. So buat apa kita undi PR lagi kerana segala keburukan mereka telah didedahkan dalam berita dan mereka takde pun keluar kat TV untuk memberi penjelasan dan pertahan diri mereka. Tak seperti pemimpin2 BN, segala dakwaan yang dilemparkan kepada mereka, mereka pasti keluar TV untuk defend diri mereka dan jelaskan perkara sebenar.  

Malah, aku baca di suratkhabar perdana berita mengenai ulama Kelantan telah mengeluarkan hukum bahawa haram undi DAP, PAS dan seluruh pembangkang secara amnya, so buat apa nak undi mereka lagi sebab ianya haram, kalau undi lagi mestilah berdosa.



Dan yang cakap tu ulama, bukan cuma orang2 biasa je. Sapalah kita nak pertikai cakap ulama yang  ilmunya bernilai RM2 juta tu.


So secara matematiknya, undi BN adalah wajib. Ini kerana mufti cakap mengundi itu wajib. Bila dah haram mengundi PR, maka secara tak langsung mengundi BN itu juga wajib seperti yang telah ditekankan oleh Ayahanda pertubuhan 3 line (JATI) iaitu Datuk Dr. Hasan Ali. So tiada alasan lagi untuk tidak mengundi BN.


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


Sebenarnya aku tak kisah pun sapa2 menang hatta BN atau PR. Kalau majoriti pilih BN, kita kena ikut suara majoriti. Kalau majoriti pilih PR, kita juga kena akur dengan suara majoriti, sebab negara kita negara demokrasi. Tapi yang sebenarnya demokrasi sebenar tak pernah wujud di Malaysia. Kita dipaksa untuk memilih satu parti sahaja. Tidak memilih parti itu membuatkan anda seorang penderhaka, pengkhianat negara, berdosa, tidak mengenang jasa dan akan membuatkan negara tidak aman, huru hara dan bankrap.

Seperti juga dalam sebuah pertandingan bintang paling popular di antara 2 selebriti, yang seorang selalu diberi peluang keluar kat media, TV, suratkhabar, majalah, ditemuramah dalam rancangan bual bicara, cerita2 yang keluar pulak semuanya cerita baik2 je. Yang seorang lagi jarang diberi peluang keluar kat media, kalau keluar pun mesti kat rancangan gossip cerita pasal kisah kontroversi itu ini yang buruk2 sahaja dan tidak pula diberi peluang untuk membela diri. Rasa2 siapa yang akan menang? Rasa2 adil ke pertandingan antara 2 selebriti ini?

So berbalik kepada situasi PRU13 ni, aku tanya korang balik, terutama penyokong BN, korang rasa adilkah pertandingan itu? Perlu ke korang buat macam tu semata2 nak menang? Korang rasa korang tak boleh menang ke kalau tak buat macam tu? Korang tak yakin ke boleh menang kalau peluang dan hak yang sama rata diberikan kepada PR untuk muncul dan berkempen di media2 utama?

Sejujurnya aku boleh katakan BN memang ada harapan besar untuk menang, tapi rasa2nya korang puas hati dan boleh berbangga ke dengan hasil kemenangan dalam sebuah pertandingan yang tidak adil dan sangat berat sebelah? PR kena hentam kiri kanan atas bawah secara beramai2 kat RTM1, RTM2, TV3, Utusan Malaysia, Berita Harian, New Straits Times dan lain2 media mainstream dan langsung tidak diberi peluang untuk mempertahankan diri, ibarat seorang budak yang kena buli beramai2.


Adil ke macam tu? Orang cakap kalau berani jomlah 1 lawan 1. Masalahnya nak 1 lawan 1 setakat nak berdebat antara pemimpin pun tak boleh ke, bukannya bergaduh bertumbuk pun. Kalau nak hentam, hentam depan2. Bukan hentam belakang2 dan guna seluruh jentera media untuk hentam sekali, cakap pula debat bukan budaya kita. Jangan kata negara maju seperti US, tapi negara Kenya yang boleh dikatakan lebih bawah dari kita pun calon pemimpinnya boleh berdebat depan2 untuk rakyat sendiri menilai sejauh masa misi dan visi mereka dan pilih yang mana lebih layak menjadi pemimpin mereka.



Aku cakap betul, andai kata DS Najib Razak berdebat dengan DS Anwar Ibrahim, dan Najib pulak dapat tapau dan patahkan hujah2 Anwar, konfirm sokongan rakyat kepada BN akan bertambah dan orang akan lebih respek kepada Najib. Dan selepas bagi ruang kepada PR untuk berkempen di media utama, BN menang pulak PRU13, semakin tinggilah tahap kehormatan orang ramai terhadap Najib. Masa tu pasti penyokong2 dan para pemimpin PR pun pasti akan tabik spring kepada Najib kerana membawa perubahan kepada demokrasi dan kebebasan media itu sendiri. Malah penyokong BN sendiri layak merasa bangga kerana menang dengan sangat bergaya dalam suasana yang sangat adil dan demokratik.

Harap artikel aku ini dapat memberi sedikit pencerahan kepada para pemimpin dan penyokong BN, bukan untuk mereka menyokong PR, tapi at least bagilah sedikit keadilan dan ruang kepada PR dalam PRU13 ni. Aku nakkan sebuah negara yang dah menggunakan sistem penjajah demokrasi ini sejak merdeka di mana rakyatnya berhak memilih mana2 pemimpin dan parti yang dia suka, bukannya sebuah negara separa komunis yang rakyatnya dipaksa secara halus dengan tidak diberikan pilihan untuk memilih pemimpin dan parti yang mereka suka, sebaliknya hanya boleh memilih sebuah parti sahaja buat selama2nya.




tags: undi bn barisan nasional satu kemestian kewajipan wajib ulama kelantan pondok geting tuan guru abdullah samaah ilmu ambo 2 juta pas dap pkr pakatan rakyat haram iklan kempen berita utama rtm1 rtm2 tv3 astro awani youtube twitter yahoo kos iklan video lagu sayangi selangor yakini bn keburukan kebaikan kes buli beramai pelajar student murid asrama sekolah vokasional miri sarawak debat adil keadilan demokratik demokrasi pilihanraya pru13 spr najib razak anwar ibrahim us kenya presidential debate bukan budaya kita utusan malaysia berita harian new straits times media elektronik cetak massa arus perdana berat sebelah bias

127 ulasan:

  1. Bhai Noob...

    Sudah semestinyer.... hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. statemnt hot hotettst.....

      aku nk tgk ku nan debat dgn husam. boleh tak.. hahaha

      Padam
    2. Lebih baik Najib jadi PM daripada Stopa Speder putih jadi menteri..

      Padam
    3. Najib bagus sgt ke? isteri sendiri pn tak terkawal

      Padam
    4. Bhai (abe) Noob => BN :)

      Over sangat exposed sampai orang yang tak sokong PR pun naik menyampah..

      Padam
    5. Anuar bagus sgt ke? ko*ek sndr pun tak terkawal.. depan belakang diredahnya

      Padam
    6. ok la tu ada juga telur lol

      Padam
    7. Amanat Haji Hadi 2013;

      Saudara-saudara sekelian percayalah,
      Kita backing Haji Stopa kita, bukan kerana dia Setia Usaha Agong PAS. Kita backing Haji Stopa kita bukan kerana kita malu kantoi Isle kesana Isle kemari aurat kehulu aurat kehilir tapi bila nak Inzal cakap omputih. Kita backing dia ialah kerana dia sakit lutut, sembahyang pon atas kerusi, buat style missionary pon tak sampai 2 menit dan lepas tu terpaksa tukar cowgirl style, maklom lah sakit lutut.. Oleh kerana Haji Stopa sakit lutulah lah kita backing dia. Oleh kerana itulah kita salahkan UMNO. Oleh sebab Haji Stopa sakit lututlah kita cuba berlawan dengan mereka.

      Percayalah saudara-saudara sekelian,
      Spender Haji Stopa kita adalah unik, sizenya adalah besar, spender Haji Stopa adalah one of a kind. Bergantunglah kita kepada spender Haji Stopa dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir jika tak percaya Haji Stopa sakit lutut'.

      Padam
    8. Hoi Noob kalu hang x puas ati ngan BN hang pi buat parti hang sendri. Pi carik penaja2 yg kaya. Kasi bribe sket kt org tv supaya iklan hang kluar. Ini pon aku nak kena ajaq ka. Bingai.

      Padam
  2. 1st cibai....takkan nak bagi nuargay jadi pm pulak. geli dohhh...

    BalasPadam
  3. 2nd jubor....takkan nak bagi azmin askrim jadi tpm pulak. nak muntah dohhh...

    BalasPadam
  4. 3rd spender.....takkan nak bagi stopa spender jadi menteri hal ehwal agama islam pulak. hilang akal apa si noob babi ni.

    BalasPadam
  5. tian chua puaka jadi menteri dlm negeri. sanggup ke...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tian Chua jadi menteri dalam negeri konfem semua polis akan dipecat dan diganti dengan polis Sulu.. polis malaysia cuma pandai bersandiwara kata Tian Chua..

      Padam
    2. sanggup jer..Najib jd menteri hal ehwal kewanitaan pun sanggup.

      Padam
  6. ambabiga peguam murtad dan pejuang lgbt akan jadi menteri kehakiman. mamposss....

    BalasPadam
    Balasan
    1. mana ada menteri kehakiman. ketua hakim negara la...

      Padam
    2. Semua artikel anon diatas di taip oleh saya.

      -ahmadxx-

      Padam
    3. mat sabu komunis jadi menteri pertahanan. komunislah pejuang kemerdekaan sebenar negara kita. vote for Parti Ada Spender.

      Padam
  7. Bagi Pru 13 ini, kita ambik masa untuk menentukan masa depan kita. Kerajaan yang sudah memerintah, terima kasih atas kerja dan bantuan. Salah dan silap pasti ada sebab manusia namanya. Namun, kita ada pilihan. Berubah tidak semestinya musnah. Hidup adalah perjuangan, ada risiko. Bukan zon selesa selamanya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya setuju dgn cik lynn. jom undi parti ajaran seks (PAS).

      Padam
    2. aku pun sama dgn cik lynn ni. nak pangkah parti ada spender (PAS)

      Padam
    3. cik lynn mmg bijak berkata2. jom pilih parti kuat romen (PKR).

      Padam
    4. Bengong punya ahmad komen mnyamar jd anon.

      Btw aku sokong ko noob.. Entry yg menarik. N mcm biasa la noob..sila delete komen pencacai di atas.

      Negara kita memang demokrasi. iaitu demokrasi kepala hangguk jibby. xsbr nk tunggu 5hb. ini kali lah..

      Padam
    5. jom zikir ramai2...
      NIKALILLAH....
      NIKALILLAH....
      NIKALILLAH....
      Insya-allah, diampuni segala dosa.....

      Padam
    6. ni antara kes2 org masuk neraka atas tak jaga apa yg ditulis,x menyesal sekang xpe jgn dlm kubur udah le undi pas masuk syurga kah2kah2 pala bana umno

      Padam
    7. undi pas je ke yg masuk syurga? or undi dap & pkr pon dapat masuk syurga jugak? tolong explain..

      sy takut undi pkr & dap nanti sy tak dpt masuk syurga pulak...

      Padam
    8. okey kali ni statement cik lynn adalah play safe.. so aku x de nak bidas or lawan apa2.. gitu ler lain kali cik lynn ye.. :)

      Padam
    9. don't play play player

      Padam
    10. Amanat Haji Hadi 2013;

      Saudara-saudara sekelian percayalah,
      Kita backing Haji Stopa kita, bukan kerana dia Setia Usaha Agong PAS. Kita backing Haji Stopa kita bukan kerana kita malu kantoi Isle kesana Isle kemari aurat kehulu aurat kehilir tapi bila nak Inzal cakap omputih. Kita backing dia ialah kerana dia sakit lutut, sembahyang pon atas kerusi, buat style missionary pon tak sampai 2 menit dan lepas tu terpaksa tukar cowgirl style, maklom lah sakit lutut.. Oleh kerana Haji Stopa sakit lutulah lah kita backing dia. Oleh kerana itulah kita salahkan UMNO. Oleh sebab Haji Stopa sakit lututlah kita cuba berlawan dengan mereka.

      Percayalah saudara-saudara sekelian,
      Spender Haji Stopa kita adalah unik, sizenya adalah besar, spender Haji Stopa adalah one of a kind. Bergantunglah kita kepada spender Haji Stopa dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir jika tak percaya Haji Stopa sakit lutut'.

      Padam
  8. hahaha..point entry lebih kepada konsep keterbukaan berpolitik dalam tv dgn paper..supaya media lebih adil, jgn berat sebelah..

    tapi komen geng2 anon ni, semua kelaut..kahkahkah

    BalasPadam
  9. Dominasi Media oleh BN dan pembudayaan berterusan bahawa Media mainstream adalah milik kerajaan dah membenah dalam minda rakyat.

    Tapi sebenarnya menjadi boomerang kembali kepada BN dan menjadi kemenangan moral buat PR kerana majoriti rakyat malaysia sudah bertukar kepada media2 alternatif.

    Memang agak lawak hanya masa 10 minit masa yang diberi untuk berkempen di media mainstream oleh BN.

    well,ia memang pertandingan tidak adil..mungkin political2fags BN bisa memberi penjelasan kenapa parti mereka bersifat pengecut sebegitu?

    BalasPadam
    Balasan
    1. banyak rahsia kroni takut terbongkar punya psl, pertandingan dlm berpolitik mmg x mungkin ada yg adil dan clean punya... kalo ada, itu mmg suatu keajaiban... no matter how much we demand for justice, it's just impossible... well known fact

      Padam
    2. Itulah hasil dari sistem bangsat demokrasi..Undi Majoriti adalah segala2nya..dan orang akan buat macam2 untuk mengekalkan undi Majoriti tu.

      So dalam Kes BN..Media adalah kunci utama untuk terus mengekalkan undi majoriti kerana tiada satu pun senjata dalam dunia dapat menandingi KUASA MEDIA dalam menguasai pemikiran orang ramai.

      Padam
    3. ppl still weak to think "kuasa Allah S.W.T." mengatasi segala-galanya, setiap detik dan saat bila2 mase je Allah S.W.T. boleh buat, a kat dunia je le,

      Padam
    4. lets just wait n see what the results will be... pikir, nilai, vote, wait, see the outcome later ^^

      Padam
  10. dah macam komunis doktrin politik kat malaysia. sedari waktu persekolahan lagi di ajar benci pembangkang. hanya umno bn wira negara. bila lah nak cerdik rakyat malaysia ni. 24/7 kempen untuk BN di tv dan radio. untuk PR 10 minit untuk kempen yg dirakam terlebih dahulu. ini jer nilai demokrasi kat malaysia?

    BalasPadam
    Balasan
    1. kempen sepanjang masa dan tahun pun takut kalah :)

      Padam
    2. mana ada 24/7 kempen BN di TV.. ada rancangan kartun, iklan, nyanyi2, joget2, lawak.. mana ada BN kempen 24jam kat TV.. agak2 la.. Kalau 24jam kempen di TV, bila masa pulak boleh keluar iklan, lawan bola, kartun, rancangan wanita, lelaki, lawak kat TV? bangang takleh diajar la puak pro PR ni..

      Padam
    3. bodo punya pr. kerajaan bg 10minit x tahu syukur. jauh lg trime kasih. cuma tahu jaja propaganda tuduh media kerajaan x bebas. org bg peluang x nak!

      Padam
    4. yeala ambik la 10 minit tu sedangkan pru lepas tak bagi lansung pun boleh tawan 5 negari kalau 10 minit boleh tawan 10 nergi mana tau kan..

      Padam
    5. Sebab apa PR tak ambik sebab nak jadikan isu la.. bagi rakyat nampak BN ni machai takut tak kompetif penakut.. Makin ramai la sokong PR...

      Tu Masalah BN terlampau selesa trik macam tu pun tak tau..

      Rais Yatim ken ganti dengan orang lain lar bagi 10 minit menjadikan satu isu memalukan bagi BN.. menambah lagi meluat orang kat BN..

      Entah2 Rais Yatim ni Agen PR sengaja memburukan BN.. Nampak tak masa merdeka logo huduh la sampai kena hemtam kaw kaw.. nasib baik najib bersihkan Pru13 ni dari dia ni lagi..

      Padam
    6. tau jugak isu 10minit tu memalukan.laen kali gune akal. hihi

      Padam
  11. ZZZzzzzzz.......pesal macai parti spender ni suka tulis komen panjang2. ingat kitorang nak baca smpai habis ke komen bodoh dorang ni ZZZzzzzz.......

    BalasPadam
    Balasan
    1. lynn si barua DAP18 April 2013 6:52 PG

      komen ahmad xxx jugak best. walaupun pendek dan sarkastik tapi penuh makna. kipidap genk.

      Padam
    2. boleh tambah elaun ni :)

      Padam
  12. Biasala siapa yg memerintah dia yg biasanya kuasai media. Aku harap masa Anuwar memerintah nanti jangan pula dia tutup semua media media arus perdana yang ada sekarang. Bagi la peluang depa nak sokong siapa. Sebenarnya lagi banyak kampen BN di media masa lagi menyampah dan meluat rakyat di buatnya. Kalau nak kempen biarlah berpada pada. BN ni kadang kala syok sendiri. Mentang mentang la duit banyak. Dia org tak buat kajian ke? Siapala pengarah publisiti BN ni.

    BalasPadam
  13. nice article noob..
    harap politik malaysia semakin cerah dengan pencerahan ini:)

    sekarang ni rasanya : media perdana (BN) vs media mainstream (PR)

    BalasPadam
    Balasan
    1. media perdana vs media mainstream? lol

      Padam
    2. nazha anua baru nak kenal internet.....jangan salahkan dia....bagi dia masa untuk belajar lebih banyak tentang internet.....

      Padam
    3. Bro,

      (BM) Media Perdana = (BI) Mainstream Media :)

      Padam
    4. yg betul punya,

      Media Perdana vs Media Bawah Tanah

      Padam
    5. aku tau..saja nak ada anon reply komen ni..:P

      ok, media perdana vs media alternatif..

      Padam
    6. Ala kalau silap mengaku je la jangan jadi macam machai2 pulak :D

      Padam
    7. baek punya kaberrrrrrrrrrrrrr

      Padam
  14. Kenya pun buat open debate? malu la set kito ah jib gor..

    BalasPadam
    Balasan
    1. nak malu dgn kenya yg rakyatnyer makan pasir tu? bodoh gila macai parti spender nih...

      Padam
    2. malu dgn msia? apa kata ko jadi rakyat kenya yg ko bangga tu huhuhu.....

      Padam
    3. malu dgn ah jib la dol. penakut nak debate. tapi teringin nak jadi pm.


      -kami umno shah alam boikot zulkipli nordin-

      Padam
    4. Kenya West??

      Padam
  15. pemilihan ketua orang asli puak2 masai kat afrika lagi demokrasi dan terbuka..dari pru13 ni..so bn parti xde tamadunlah..haa.haa

    BalasPadam
    Balasan
    1. alhamdulillah walaupun bn parti tak bertamadun tapi kehidupan rakyat di msia yg diperintah bn selama ni jauh 100x lebih baik dari kebanyakan negara2 islam didunia.

      Padam
    2. ko biar betul? better ko g tengok dokumentari kehidupan rakyat Dubai. ops, dubai jauh sangat. jom ikut aku g brunei dulu.

      Padam
    3. anon 10.24 PG

      mesti ko duduk bawah jambatan kn?smpai tak dapat rase hidup selesa kat malaysia ni..

      Padam
    4. aku duduk pprt jer..ingat misken sgt ker nk duduk bwh jambaton?

      Padam
    5. duduk sting garden @ setingan jo

      Padam
  16. Ya, kita kena undi BN sahaja. Parti lain hampir tak wujud di Malaysia ini. Dalam berita, dalam akhbar, dalam radio tak ada cerita lain melain BN sahaja.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebab takda tu orang mencarik :) kalau ada selalu kat tv macam BN rasanya ramai menyampah PR ni.. yeala hari2 keluar muka Anwar la karpal la lim guan eng etc apa.. musti orang menyampah..



      Padam
    2. apesal kami x menyampah pun Dato Najib dan Datin Sri Rosmah selalu keluar tv?

      Padam
    3. sebab jenis sama macam Najib dan Datin rosmah musti suka la punya

      Padam
  17. Papepun sy sebagai pengundi atas pagar x baca pun surat khabar mainstream mcm Utusan, BH atau TV1-TV3...sb sy tau semua berita disiarkan mmg buyers kepada parti memerintah. Rumusan:

    Penyokong tegar PR (15%) - baca HarakahDaily, MalaysiaKini, KeadilanDaily, etc..segala berita mainstream x percaya 100%
    Penyokong tegar BN (15%)- tengok/baca semua berita dr TV3. TV1, Utusan, etc...berita dr mana2 suratkhabar PR x caya 100%
    Atas Pagar (70%) - Lebih suka baca portal atau berita dr internet...bosan baca suratkhabar sbb mahal nak byr..then decide nak undi PR atau BN.

    Sbb 2 sy lebih suka baca berita dr internet, x kisah pro-BN atau pro-PR..open mind dan terima segala info dgn hati terbuka. Percaya atau x terpulang kpd setiap persepsi indvidu. Tp jrg dpt portal internet yg betul2 x buyers kepada mana2 parti..maybe yg terdekat pun mungkin Sinar Harian je...

    Pasal debat mmg sy sgt sokong sbb dr situ senang nak kita judge siapa yg mampu memberi hujah yg menarik perhatian pengundi. Tp kene ingat, org yg psndi ckp x semestinya pandai kerja...keberkesanan manifesto/janji pun perlu diambil kira. Personally sy rasa Nejib x pandai berdebat...Anwar mesti menang berdebat sbb dia ada X-factor dlm berhujah yg xda pada mana2 pemimpin M'sia.

    Papepun...selamat mengundi and majority WINS!! Terima keputusan seadanya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. BIAS la ayam nigger.. bukan BUYERS..

      Padam
    2. kenapa buyers?

      Padam
    3. Sorry la...cepat sgt taip jd buyers..TQ for correction.

      Padam
    4. biasala...ayam....kejenye memantat je.

      Padam
  18. Kesian dgn pnyokong taksub BN/UMONO.. kata la apa pn korg nk kata.. mmg pnyokong BN/UMNO dh diajar cara brcakap jnis maki hamun dan mainkn sentimen prkauman..

    Bila ajk debat dpn2 dan buat live dkt TV, tau kecut perut dan tunduk muka.. trima kasih kpd Dato Sri Shabery Cheek krana mnerima plawaan debat dgn Dato Sri Anwar 4 taun lps..

    Dh byk kali Anwar dan Tok Guru Nik Aziz ajak PM berdebat, dh htr surat rasmi tp ttap jgk diam mmbisu.. mngkn lidah PM kelu bila ajak debat.

    tetap brsama PR..

    BalasPadam
    Balasan
    1. alahai.. macam la penyokong PR mulia sangat.. PR pun jenis maki hamun n mainkan sentimen perkauman okey~~ ni antara jenis yang tak sedar diri. lol

      Padam
    2. semua poyo..

      Padam
    3. panggil najib xde telur, rosmah dikatakan puaka, umno dan melayu dicemuh.....


      Mulianya penyokong pr.....

      Padam
    4. PR kan konfem masuk syurga PAS.. sebab tu bangang tak boleh diajar..

      Padam
    5. memang agen buat macam tu biar nampak bangang..
      biasa la.. kan ke tugas agen melaga-lagakan semua umat
      takan tak belajar.. penat bayar gaji mahal2 bagi la respon yang berkualiti sikit

      Padam
  19. moga calon yang menang nanti jangan sekadar melepas batuk ditangga.. jangan pulak buat2 lupa dengan apa yang telah dilakukan oleh penyokong2..
    tanpa penyokong siapalah anda..

    BalasPadam
    Balasan
    1. tu la.. jgn indah kabar drpd rupa je, terutamanya PR.. janji itu ini.. pungpang itu ni... bersih adil saksama kemain.. tgk2 kelaut jugak.. hikhikhik

      Padam
    2. betul bro. sebab tu kita semua rakyat malaysia kena bersatu. pastikan orang politik takut pada rakyat. tak kisah BN atau PR. asalkan dorang ikut keperluan rakyat. bukan kita jadi hamba kepada dorang. sebagai rakyat kita perlu bersatu. kalau PR pegang putrajaya jgn pula kita jadi benteng untuk politikus PR menyonglap. kita sama2 pastikan hak kita sebagai rakyat ditunaikan.

      Padam
  20. noob, ko ckp parti bn byk duit? Duit parti bn ke duit kerajaan yg dia buat mcm harta mak bpk dia..

    BalasPadam
    Balasan
    1. bn tu kerajaan la bodoh.

      Padam
    2. ada nama tapi bodoh18 April 2013 2:58 PTG

      dan harta tu pun bkn mak bapak ko punya. sian dapat anak jahil mcm ko.

      Padam
    3. kerajaan dan parti pun x tau beza. bolo punya penyokong pr. bn tu kerajaan la. kalau x nape perintah malaysia?

      Padam
    4. bukan dah bubar ke? Tak sekolah ke dulu?

      Padam
    5. Huih orang BN aje ke yang jadi kerajaan? bukan PR pun kakitangan kerajaan? sekolah tadika aje ke dulu? tak belajar kenegaraan?

      Padam
  21. Wahai anon2 belaan ku sekelian. marilah kita bersama menyokong kak mah sebagai PM kita yg baru. Kak Mah terbukti layak melalui taktik queen kontrol keatas jibby kita boleh nampak betapa bergaya nya kak mah memimpin rumah tangganya.

    Hanya kak mah yg warak serta solehah mampu mentadbir negara ini dgn kasih syg berbanding jibby yg xda telor tu. idup kak mah. idup ameno.

    BalasPadam
  22. Perhatian Semua

    Jangan marah dan ambil hati dengan Anon yang nakal kat sini mereka memang diupah dengan lumayan untuk menimbulkan kemarahan pengunjung blog ini (juga blog lain) kepada BN. Mereka adalah pekerja tetap yang mendapat gaji dan elaun penuh.

    Percaya la.. panyokong BN sebenarnye berhemah tinggi dan behati mulia.

    BalasPadam
  23. kami dari Persatuan Anon Negara Timur Asia Tenggara (PANTAT) sekeras-kerasnya menyokong Yang Mulia Dato' Seri Paduka Haji Rosmah binti Haji Mansor Al-Mansyih sebagai Perdana Menteri wanita pertama di negara islam Malaysia Darul Makmur.....

    BalasPadam
  24. umm..xtau nak komen apa...yang ada dekat tv ,dekat surat khabr yang baik semua bn yang tak elok semua pembangkang...kite yang hari2 tengok ni pun rasa ntah ye ntah tak..sebab hari2 disogok dengan ceritamacam tu..macam beria sangat nak suruh orang percaya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. kata xtau nk komen ape tapi bagi komen panjang berjela2 mcm pukimak je sikap awak ni.

      Padam
  25. Wahai anon belaan ku sekelian. mari lah kita sama2 menyokong kak mah sebagai PM kita yg baru.. kak mah yang warak dan soleh serta
    wasatiyyah nya terlebih layak memimpin berbanding
    jibby yg xda telor tu. Idup kakmah. idup ameno.

    -Ahli KOTE-

    BalasPadam
  26. Amanat Haji Hadi 2013;

    Saudara-saudara sekelian percayalah,
    Kita backing Haji Stopa kita, bukan kerana dia Setia Usaha Agong PAS. Kita backing Haji Stopa kita bukan kerana kita malu kantoi Isle kesana Isle kemari aurat kehulu aurat kehilir tapi bila nak Inzal cakap omputih. Kita backing dia ialah kerana dia sakit lutut, sembahyang pon atas kerusi, buat style missionary pon tak sampai 2 menit dan lepas tu terpaksa tukar cowgirl style, maklom lah sakit lutut.. Oleh kerana Haji Stopa sakit lutulah lah kita backing dia. Oleh kerana itulah kita salahkan UMNO. Oleh sebab Haji Stopa sakit lututlah kita cuba berlawan dengan mereka.

    Percayalah saudara-saudara sekelian,
    Spender Haji Stopa kita adalah unik, sizenya adalah besar, spender Haji Stopa adalah one of a kind. Bergantunglah kita kepada spender Haji Stopa dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir jika tak percaya Haji Stopa sakit lutut'.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kamu ni dapat elaun cut and paste je ke? lol

      Padam
    2. Dia ni dpt elaun dari bapak lucah malaysia. papa porn gomo ehew hewhewhewhewhewhew...

      Padam
    3. Ntah2 dia ni Papa gomo

      Padam
  27. Najib Razak bijak mematikan langkah Mahathir, Muhyiddin, dan Mukhriz Mahathir. Sepandai pandai dan licik mahathir dan gengnya dalam percaturan pilihanraya umum ke-13, Najib Razak dan gengnya sempat mematikan langkah kumpulan Muhyiddin, Mukhriz dan bapanya Mahathir.
    Projek Mahathir, Muhyidin dan gengnya gagal menyekat pengaruh Najib Razak dalam soal calun yang bertanding PRU13. Mukhriz Mahathir terpaksa bertanding kerusi DUN Ayer Hitam , kawasan kubu kuat pakatan rakyat.



    Jika BN Kedah kalah pada PRU13, pengaruh dan cita cita Mukhriz Mahathir tersekat dan disekat pengaruhnya dalam menghadapi pemilihan jawatan dalam UMNO pusat.
    Dalam percaturan calun pilihanraya umum ke13 Najib Razak mengambil kira pemilihan UMNO pusat, Najib Razak takut dicabar oleh Muhyiddin dan Mukhriz mencabar Hisahmmudin dalam pemilihan UMNO pusat.

    Disini nampak hebat dab bijak Najib Razak menyekat gerombolan yang mahu dan bercita cita menjadi persiden UMNO. Muhyiddin agak kendur dan akan akur pada Presiden UMNO sehingga beliau bersara sebagai timbalan presiden UMNO dan timbalan perdana menteri Malaysia. Itu pun jika BN/UMNO menang pilihanraya umum ke13.

    Risikan sekarang Barisan Nasional masih berada angka 100 kerusi parlimen. Pesaingnya pakatan rakyat dijangka memperolehi 135 kerusi parlimen keseluruhannya.

    Najib Razak mengambil satu tranformasi politik yang hebat sehingga penama Zulkifli Nordin calun BN/UMNO bertanding kerusi parlimen Shah Alam . Mungkin Zul Nordin boleh menang lawan Khalid Samad dari Pas.

    Apa pun teknik dan gaya, Najib Razak dan BN/UMNO bakal mati dan nazak selepas 5/5/2013. Rakyat mahu ubah, rakyat mahu tukar, rakyat mahu harga petrol turun harga, rakyat mahu pendidikan percuma rakyat mahu menghukum Najib Razak, mahathir dan genngnya dibicara dimahkamah bagi mencari keadilan yang betul.

    Rakyat sudah bosan selama 56 tahun dari perikatan dan sampai ke Barisan nasional menipu rakyat, rasuah, bunuh, . Hanya undur dan ABCD. ASALKAN BUKAN CALUN DACING, ABU ASALKAN BUKAN UMNO.

    "

    BalasPadam
  28. Satu perhimpunan membantah percalonan Zul Noordin, Parlimen Shah Alam oleh Pasukan Tindakan Interlok Nasional (NIAT) telah dilakuan semalam (3 petang) di berhampiran air pancur Brickfields berdekatan Stesen Kl Sentral. Jurucakap kumpulan itu, Pengerusi NIAT Datuk Thasleem Mohamed Ibrahim antara lain mendesak Perdana Menteri menimbang untuk menukar calon Parlimen Shah Alam.

    Menurut Datuk Taslim bantahan dibuat kerana Zulkifli Noordin tidak bersifat 1 Malaysia kerana menghina kaum India dikalangan Hindu dan Islam.

    Sifat biadap terhadap agama Hindu dan kaum India termasuk Islam dengan perkataan yang menghina seperti "Keling Paria" tidak boleh dimaafkan.

    BalasPadam
  29. Buat sekiannya kali, Dr Mahathir terduduk dan terkedu apabila Team Najib-Rosmah(NR) tidak melayan permintaannya bahkan menghinanya pula.

    Walaupun cuba memuji dam mengampu Rosmah dengan mensyorkan agar buku biografi Rosmah dibaca oleh budak-budak sekolah malangnya Rosmah melihat mengikut sisinya sendiri.

    Barangkali bagi Rosmah, Mahathir menyindirnya.

    Nah! Rasakan ! Terimalah pukulan "maut" dari team Najib-Rosmah ke atas team Mahathir-Muhyiddin (MM).

    Bayangkan pertarungan dan peperangan kedua puak ini sudah lama berlaku. Hanya orang celik politik dapat bayangkan betapa dahsyatnya "peperangan". ini.

    Cuba lihat bagaimana team MMn cuba provokasikan tentang huru hara PRU 13. PMNajib membalasnya dengan memberi jaminan keamanan untuk peralihan kuasa.

    Kemuncaknya, dikala Mahathir beriya-iya mahu Si Katak Ibrahim Ali bertanding di Pasir Mas, team NR dengan selambanya mengangkat Zul 1/10 sebagai calon di Shah Alam.

    Bahkan team NR menghantar anak Mahathir ke"jirat" untuk bertanding di kubu kuat PAS Ayer Hitam, Musuh ketat Mahathir seperti Khairy dan Johari Baharom masih kekal untuk pertahankan kerusi di Rembau dan Kubang Pasu.

    Cumanya satu sahaja berita gembira buat Mahathir diambang sore usianya iaitu Pak Lah tidak di calonkan dalam PRU 13.

    Ya Allah panjangkan usia Mahathir agar dia dihina sehina-hinanya sepertimana dia menghina insan lain seperti ulamak PAS,Anwar,tahanan ISA dan orang Cina.

    Dunia sedang menanti saat Mahathir dipapah naik tangga mahkamah di Putrajaya!


    Doc...anda dah jadi penyapu buruk...

    BalasPadam
  30. Kejadian ini berlaku baru2 ini dikelantan. Kejadian yang amat tragis ini menggemparkan negara khususnya buat penyokong-penyokong perkasa. Tidak sangka saudara ibrahim ali (IA) yang ramai kawan dan lawan ini dibunuh sebegitu rupa sehinggakan jasadnya terbiar sebegitu tanpa sebarang pembelaan terutama oleh pengikut-pengikutnya dari perkasa.

    Seminggu sebelum kejadian IA 'dibunuh' secara terang dan nyata oleh sahabatnya itu, beliau telah 'dicalonkan' oleh DR M sebagai pahlawan di pasir mas. Ketika IA bangga dengan pencalonan tidak rasmi oleh Dr , beliau terus yakin bahawa apa yang direkomen oleh Dr M pasti menjadi kenyataan..Banyak sungguh kenangan bersama beliau ketika bersama perkasa dahulu. Kejadian bagaimana IA dibunuh itu sudah diketahui umum dan 'pembunuhnya' sudah diketahui.. Begini agaknya bagaimana pembunuhan itu dilakukan..rasanyalah kot.

    Ketika Najib mengumumkan pada isnin 15.4.2013 akan diberi surat tauliah perlantikkan ADUN dan MP, maka IA sudah berkira2 akan namanya naik nanti. Maka tiket kapal terbang menuju kekelantan lalu ditempahnya. Ini kerana pada hari selasa akan diumumkan nama2 yang berjaya untuk mewakili BN di kelantan oleh pengerusi BN negeri.

    'Pasti aku akan berjuang demi UMNO dipasir mas bermati-matian'. Bisik hati IA ketika menaiki pesawat kekelantan.

    Dalam perjalanan menuju kekelantan, hatinya berasa amat girang kerana dapat berbakti kepada rakyat pasir mas sekali lagi dan kali ini menggunakan bendera dacing pula.Beliau akan tunjukkan bagaimana pasir mas boleh dibangunkan dengan jayanya.Ini janji dia utpasir mas.

    Ketika tiba di kota bahru, ramai orang2nya menyambut ketibaan beliau dilapangan terbang. Tiada musuh yang menunggu untuk menembaknya disitu, dan musuh2 beliau tidak berminat untuk membunuh beliau secara tidak gentlemen begitu.

    Setelah bermesra dengan penyokong2nya di lapangan terbang, maka beliau pun pulang kekediamannya di pasir mas untuk berehat. Dan malam pula ramai penyokong2 beliau bercerita akan peluang BN dipasir mas pasti cerah jika IA dapat berkhidmat semula disitu. Mereka juga bercerita bahawa keesokkan hari ketika pengerusi BN negeri mengumumkan calon2 yang layak, pasti nama IA ada terselit sekali. Girang IA mendengar namanya akan disebut esok nanti.

    'Taulah korang orang PAS,aku pastikan korang berkubur disini'. cetus hatinya sebelum tidur dikamar beradunya.

    "IA dibunuh pagi ini!!!" bisik penyokong IA setelah pengerusi BN negeri mengumumkan nama2 calon keesokkanya.

    "siapa yang bunuh IA?". tanya kawan sebelahnya.

    "Najib telah bunuh IA dengan kejam, IA tu banyak bantu sokong najib, tapi najib tetap bunuh IA". jawab sorang lagi disitu.

    IA dibunuh dengan menggunakan pistol sahaja tanpa memerlukan mesin gun yang canggih. Modus operandi pembunuhannya amat jelas, Najib tidak memerlukan orang seperti itu diBN kelantan dan stopa juga tidak suka dgn IA dikelantan.

    Kawan rapat IA di selangor sudah mendapat habuannya di shah alam. Beliau selamat dari dibunuh oleh sahabat2nya. Zulkifli Nordin kini mendapat tempatnya di SHAh Alam.

    'Padan muka ko IA, aku bakal jadi MP pasni ni..hehe!'. seronok zulkifli Nordin

    Begitu tragis 'pembunuhan' IA dipasir mas dan sehingga kehari ini pengikut2nya meratapi kehilangan beliau yang amat sangat.

    -Laporan dari HMnews-

    Semoga 'pemergian' IA itu mendapat manfaat yang besar kepada penduduk2 pasir mas khususnya dan Malaysia amnya.

    ##untuk akhirnya marilah kita dengar pesanan Loqmanul Haqim yang dipesan beribu tahun yang dulu semoga ianya menjadi panduan kepada kita dalam menguruskan kehidupan kita dengan lebih elok dan mulia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. IA akan menang punya.. jangan risau.. Najib tak lupa jasa..

      Jasamu di kenang Tok Heng..

      Padam
  31. Berita Muktahir daripada Bilik Gerakan Negeri Kelantan, Anuar Musa digugurkan daripada menjadi calon BN bagi pilihan raya umum ke-13 nanti. Bekas Pengerusi Perhubungan Umno Kelantan tersebut, tidak dicalonkan bertanding di mana-mana kerusi, sama ada DUN atau parlimen.

    Anuar Musa banyak menghabiskan masa untuk kejayaan pasukan bolasepak Kelantan, The Red Warriors disamping menaikan dirinya dalam politik melalui gerak kerja bola sepak. Pernah mengaku bahawa ada 200,000 penyokong bola sepak dibelakang dia.

    Dalam banyak kes yang dimaklumkan bahawa Anuar telah ditempelak oleh Najib dalam beberapa perjumpaan tertutup.

    Menurut sumber tersebut, ada gerakan untuk membantah keputusan pengguguran ini melalui kutipan tandatangan. Ketua gerakan desakan ini berkata, mereka akan cuba cara terbaik, tapi sekiranya Najib tidak ambil endah, mereka akan buat cara kasar.

    Tidak tahu apa cara kasar yang dimaksudkan tapi saya difahamkan daripada ayat "habis UMNO kali ini" bermaksud mereka akan cah kenting calon UMNO@BN.



    Calon gugur daripada Bilik Gerakan


    Yang manarik pula, dan menambahkan polimik UMNO Kelantan ialah Ibrahim Ali akan bertanding atas tiket BN.

    Dalam hal ini Najib diberitakan berkata ada calon Bebas akan bertanding atas tiket BN. Menurut maklumat kenyataan ini setelahorang kanan Tun mahathir berjumpa dengan Najib pada petang 10 April lalu.

    Maklumat muktahir, walaupun dalam mesyuarat akhir tak berstuju tetapi atas desarkan daripada Tun Mahathir sendiri menyebabkan ramai pimpinan UMNO 'mati kutu'.

    Tun Mahathir mengganggap Ibrahim Ali sebagai "TUAN GURU"

    Tun berkata beliau akan berkempen untuk Presiden Perkasa Datuk Ibrahim Ali bertanding atas tiket BN pada pilihan raya umum nanti.

    "Kalau Ibrahim Ali menjadi calon, saya akan pergi ke Pasir Mas untuk berkempen. Dia punya (Pertubuhan) PERKASA bukan calang-calang. Parti (pertubuhannya) dah ada 400,000 orang ahli. Katanya.

    "Kita berharap BN akan memberi tempat kepada Tuan Guru Datuk Ibrahim Ali. Ini adalah sebagai balasan. Kerana (budi) BN, kita balas," kata Tun lagi.

    Nampaknya Kelantan akan kekal kepada Pakatan Rakyat (PAS). Pengolakkan ini makin ketara kerana pengikut setia UMNO mengganggap mereka ditipu dan diboodhkan oleh pimpinan atas, Anuar disingkir sedangkan Ibrahim Ali pula disanjung.

    Kita tunggu episod seterusnya selepas tanda tangan yang diberita lebih 3000 ahli itu diketepikan.

    BalasPadam
  32. Malaysia kilang filem dan vcd lucah dalam dua perdana menteri ( Mahathir dan Najib Razak). Terbaru isu vcd lucah pemimpin PAS Dato' Mustafa Ali @ Cikgu Pa pula tersebar.

    Fitnah dan lucah atau sex makanan ruji menjadi modas operandi dikalangan parti politik di Malaysia, terutama parti UMNO atau BN.



    Jawapan Cikgu Pa dan jawapan Tuan Guru Dato Sri Haji Hadi Awang tepat dan jitu. Pehak PAS menafikan vcd tersebut.

    Gambar vcd tersebut kabur dan tidakterang. Jika benar berlaku mengapa tidak ditangkap oleh pehak yang berkuasa dan gambarnya sebagai bahan bukti. Disini nampak SANGAT amat BODOH TINDAKKANNYA.

    Tujuan utama kumpulan yang mereka vcd tersebut hanya mahu wang dan upah yang lumayan. Kedua UMNO/BN sudah tidak sihat akalnya dan penyakit gila tahad kroni.

    Penyakit Gila yang ada pada pemimpin UMNO dan penyokong UMNO yang terlibat dengan mereka fitnah sex dan mengeluarkan vcd lucah tidak ada penawarnya.

    Malangnya ada pemimpin UMNO dan BN yang betul betul terlibat dengan sex terlarang tidak diambil tindakkan oleh pehak berkuasa. *****uh terbaik isu sex terlarang Najib Razak dengan wanita Mongalia sehingga membawa pembunuhan yang trajis.

    Ianya cukup bukti untuk mengheret Najib Razak untuk dibicara mahkamah Syariah dan mahkamah sivil untuk diadili. Mengapa pehak berkuasa tidak berani bertindak?.

    Hentikan fitnah sex terhadap pemimpin Melayu. Jika benar terjadi tangkap dan diadilinya secara terbuka.

    ABCD

    ASAL BUKAN CALUN DACING.

    BalasPadam
  33. VIDEO fitnah Mustafa Ali terbit selepas polemik Setiausaha Dewan Pemuda PAS membangkit kemungkinan jika Rasulullah SAW dibangkitkan masa ini video kotor seperti itu juga dibuat orang.

    Demikian gambaran rosaknya akhlak masyarakat Malaysia sekarang.

    Fitnah kotor terhadap Nabi bukan suatu yang mustahil jika kita kembali ke zaman Nabi Musa a.s. didalangi Qarun mengupah seorang perempuan mengaku didera seks oleh Nabi yang maksum itu. Gara-gara perbuatan keji Qarun itu, dia dan harta kekayaannya ditelan bumi.

    Sebaik saja reda polemik atas andaian pemimpin Pemuda PAS timbullah video memfitnah Dato Mustafa Ali yang pada anggapan orang di luar UMNO adalah amat payah dipercayai. Dengan itu andaian pegawai PAS itu ada relevennya.

    Sebagaimana Al-Marhum Ustaz Fadzil tidak percaya langsung atas tuduhan ke atas Anwar Ibrahim, maka saya sendiri bersikap demikian atas fitnah Cikgu Pa itu.

    Bukan saya saja berfikiran begitu, umum memberitahu saya, pandangan umum kebanyakan orang juga begitu.

    Sebaik saja fitnah itu tersebar, spontan fikiran orang teringatkan UMNO. Mereka tidak percaya pemimpin PAS boleh jadi begitu. Kepercayaan masing-masing ia adalah angkara gejala UMNO.

    Mungkin ada orang PAS yang tidak senonoh buat begitu, tetapi orang tidak percaya. Payah orang hendak percaya. Mungkin fitnah itu bukan gara-gara UMNO, tetapi orang merasakan ia tidak mustahil.

    Setiap yang bertanya saya tentang fitnah atas Cikgu Pa itu, saya tanya adakah dia percaya? Semuanya menjawab, mereka tak percaya. Habis mereka percaya angkara siapa? Mereka tergelak kecil. Angkara musuh PAS yang sebelah sanalah.

    Adakah awak yakin gejala itu yang buat? Jawab masing-masing, kalau mereka tak buat pun, orang akan percaya mereka yang buat.

    Maka dengan demikian fitnah yang dibuat menjelang pilihan raya lebih mencederakan orang sebelah sana. Ia tidak mencederakan sangat PAS.

    Dato Ahmad Maslan menafikan ia angkara gejala orang partinya. Katakanlah dia betul, tetapi budaya dan akhlak yang amat rosak itu adalah gara-gara masyarakat yang dibentuk oleh pemerintahan Barisan Nasional sejak merdeka.

    Kerajaannya gagal membentuk masyarakat yang beradab dan santun. Maka beban dan tanggungjawab keburukan itu tertimpa ke atas UMNO juga.

    Budaya video sekotor itu telah banyak dialami oleh Anwar Ibrahim. Umum menolak fitnah terhadap Anwar. Dengan video klip Cikgu Pa itu dikira oleh semua sebagai fitnah, maka semua yang dihadapi Anwar itu bertambah tidak laku lagi.

    Cikgu Pa mengambil sikap tutup mulut dan menyerahkah fitnah itu kepada peguam. Tetapi Ahmad Maslan sebagai Ketua Penerangan UMNO menempelak sikap berdiam diri Cikgu Pa dan sekalian pemimpin PAS.

    Dicabarnya mereka supaya jangan berdiam diri tetapi tampil membuat penjelasan kepada umum. Apa yang Mustafa Ali buat itu sama dengan membisu seribu bahasanya Perdana Menteri Najib dalam semua tohmah terhadapnya berkait dengan tragedi menimpa Altantuya dan pembelian kapal selam Perancis yang bertukar menjadi skandal dan perkara itu sudah difailkan di mahkamah Paris.

    Apa jua yang dibongkar oleh mendiang penyiasat bebas Balasubramaniam dan Deepak tidak pernah dijelaskannya. Hatta tunggul bercakap, Najib tetap diam.

    Mungkin Ahmad Maslan faham, rupanya Mustafa meniru diam Najib.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Spende stopa ali wane ape?

      Padam
  34. ni kali pertama ngundi, tibe2 risau lak kot2 boleh trace aku pangkah sape sbb ade nombor siri di kertas undi. risau2. kang undi pembangkang, nak apply keje gomen di mase dpan tipis. ataupun mngkin tak dpt brim taun dpan. huhuhuhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Buat apa nak takut bro. jika pakatan menang rakyat senang. kerajaan BN akan jadi Pembangkang. tol mansuh(no touch n go but just go), kereta murah, minyak murah secara tak langsung harga barang turun. pendidikan Percuma. hanya macai ameno yg otak letak dkt kepala kote je nak terus idup dgn bayar tol, minyak naik, barang naik.

      Padam
    2. aku staff gomen pun x takut nak undi pembangkang. rezeki Allah yg bagi. bukan umno bn. jauhi syirik khafi yg mungkin kita x sedar. x dapat br1m? apalah sgt br1m tu. setahun rm500=rm1.40 sehari. itu jer nilai kite sbg rakyat? fikir2kan dulu

      Padam
    3. Ko xyah myamar la setan,staf gomen knon,tah2 penagih ddah, jentik telo ko baru tau

      -kakbedah-

      Padam
    4. nah rm1.40 buat beli aiskrim utk anak kak bedah.

      Padam
    5. apa id nanti kami bagi kat penbendaharaan untuk surat tunjuk sebab.. :)

      Padam
    6. Jibby kata Rm500 cukup utk mkn setahun. bahlol punya ayat. Setakat RM1.40 ko nak mkn nasik berlauk pun xlepas. Patut la hutang negara makin menaik. ekonomi fail rupanya si jibby ni

      KaH KAH KAH

      Padam
    7. Ko ni, kalau SPR tak letak no siri, nanti kata ada pengundi hantu yang pangkah banyak2 bagi BN menang. Bila dah letak no siri, ko kata BN nak trace sapa undi pembangkang. bangang betui. No siri ni fungsi dia supaya orang yang betul2 pengundi berdaftar ja boleh undi kertas tu. Sebab tu perlu catat no siri tersebut. Bukan tujuan nak trace sapa undi pembangkang. Tak terlayan nak buat macam tu kat berjuta2 kertas undi la wei..

      Padam
    8. tpi pengundi hantu memang berlambak2 pon...da sume foreigner dpt ic percuma..tu yang bn memanjang je menang PRU...aku since tau pasal cite foreigner dpt warganera malaysia free sbb PRU, aku terus rase menyampah dengan bn..pui..kalau nk menang PRU biar la dengan cara bersih..

      Padam
    9. nak buat camne SPR bawah agong lawan spr maknanya lawan agong :)

      Padam
  35. http://syazalexandria.blogspot.com/2012/05/hehecite-tentang-diri-sy.html

    BalasPadam
  36. sya ingin mencari jodoh call 0199864457..ust syam

    BalasPadam
  37. klu PR menang pon keadaan sme cam BN..tah2 lg trok..'u ulang i saman..'puiiiihhh..2-2 sampah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ni contoh melayu bodoh. cuba banding negeri PR perintah dengan BN perintah. dimana samanya? pui!

      Padam
    2. Dey tambi

      Tarak baca laporan AUDIT NEGARA ke?
      mana ada sama..

      Malas ini worang kasi kecoh saja pot pet pot pet saja
      baca tarak..

      Padam
    3. macai umno ni bnyk bodoh. org lain masuk u, dorg jd mat rempit dan mat pit dlm felda

      Padam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...