Iklan Leaderboard

Ahad, 28 April 2013

72 Iklan kempen pilihanraya paling fobia Islam

Dalam banyak2 iklan kempen pilihanraya ke-13 yang aku jumpa kat Youtube, iklan yang dibuat oleh orang2 Cina pro-BN ni yang paling menunjukkan betapa fobianya mereka terhadap Islam itu sendiri dan cuba menimbulkan ketakutan dikalangan non-muslim terhadap Islam itu sendiri.





Bagi aku ini bukan soal politik tapi soal akidah. Ini menunjukkan betapa mereka tidak faham dan hormat pada agama Islam yang menjadi agama rasmi kepada negara Malaysia. Aku harap mana2 pemimpin Islam tanpa mengira parti dapat mengutuk tindakan mereka ini dan menasihati mereka agar jangan jadikan islamophobic atau anti-Islam sebagai bahan kempen politik.




tags: iklan kempen pilihanraya pru13 mca bn anti islam muslim islamophobia islamophobic fobia non-muslim now future entertainment hina tudung aurat censored minum arak sosial life undi pembangkang pr pakatan rakyat dap pkr pas ubah ubah malaysia 

72 ulasan:

  1. amboih....pro-bn je ke?? ko x tengok ke yg pro-pr pnya?? atau dah tengok tapi sengaja x nak letak sebab ko takut kena saiko oleh cik lynn.....


    Kempen lebat ah noob.....hehe.....teruskan.....takpe.......kita pun tahu dap tu macam mana.......

    BalasPadam
    Balasan
    1. aku pun perasan apa yg ko perasan ahmad. noob skrg dah nmpk sgt sokong pr.. iyelah, cik lynn kan org kuat pas.. kalau dulu noob ni adil dan saksama bila ulas tntg sesuatu isu. now dah x best. takut cik lynn?? membawa kpd takut bini?? lol

      Padam
    2. dah entri ni betul betul kene batang hidung mca, takkan nak bash pr jugak? lain la ada benda sama pr buat. nak suruh noob rasional dan adil, tapi lu pun x gune otak. noob hentam MCA pun lu butthurt ke?

      Padam
    3. aku cina.. so?????? ko butthurt dgn aku kenapa???

      Padam
    4. puii muka cina fake melayu lancau x ngaku melayu

      Padam
    5. woi en. cina. ada pon kate video tu mca yg buat ker? pesal ko butthurt sgt? :)

      Padam
  2. Bhai Noob...

    Bangangnyer diorang....

    BalasPadam
    Balasan
    1. agaknya, dap nak ke ikut undang2 syariah???

      Padam
    2. sedangkan ko yang melayu islam pun tak ikut islam, nak harapkan DAP yang ramai ahli non muslim? bodoh la ko ni mat.

      Padam
    3. islam mana yg aku x ikut?? islam pas atau islam umno??? sori la, aku x ikut dua2....aku ikut islam yg diajar oleh nabi tercinta muhammad s.a.w.........gi mamposlah islam pas dan islam umno serta pengikut2nya.......

      Padam
    4. Kata ikut Islam Nabi Muhammad SAW tapi suruh orang Islam lain pergi mampus. Islamkah itu?

      Padam
    5. mungkin cabang Islam radikal.. kan Islam ni banyak cabang.. :)

      Padam
    6. orang yg mengaku islam tapi tidak mengikuti islam yg sebenar@fasik, darahnya halal untuk dibunuh......itupun x belajar ke??? rasulullah sendiri menghukum orang2 islam yg ingkar arahan untuk berjihad.....

      Padam
    7. mengata pd diri sendiri ke mat?

      Padam
    8. AAh lepas tu kau suruh orang hisap kote kau kan? Islamlah sangat.

      Padam
    9. istigfar bnyk2 todak, hang tu makhluk Allah, isssh sabor je le

      Padam
  3. 'Bagi aku ini bukan soal politik tapi soal akidah'


    oh yeke??? abis tu, napa bn je??? orang cina dalam bn je ke??? kenapa ko x tegur sekali yg dalam pr???? btw, klau ko betul2 prihatin soal akidah umat islam, apa kata ko buat entri pasal umat islam yg ditindas diseluruh dunia......baru nampak keprihatinan ko tu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. ko ni pun satu bodoh la mat.entry ni ckp psl video kt atas tu,dh tentu video tu cina mca yg buat.kalau video tu dap yg buat aku pn nk hentam cina dap tu.ko nmpk x apa masalahnya pemerintahan bn selama ni?umno nama shj islam,tp mca lgsg terang2 xrespek islam.at least dap xde buat video menghina islam mcm ni.ok dap tolak hudud.mca sokong hudud ke?umno yg dok kutuk2 dap tu ada ke nk buat hudud & tegakkan hukum islam?at least pas masih lg brharap utk laksanakan hukum hudud & negara islam.

      tp xpelah mat,aku pn faham,ko pun bukannya nk sokong islam sgt sbb tu sokong bn.kalau tak xdela ko tulis komen2 yg menghina islam.moga Allah berikan ko hidayah

      Padam
    2. bila masa pulak aku sokong bn, syaithan???? aku penyokong tegar parti taliban malaysia@pas.....aku cuma x suka dap babi dan mca anjing kurap dan juga melayu sampah.......hidup matiku hanya untuk islam.....aku rela mati demi islam.....hidup islam!!! Tachbirr!!!

      Padam
    3. ada orang cina dalam DAP buat macam ni ke?

      Padam
    4. macam tak caya sebab tak nampak pun keislaman..

      Padam
    5. pe kata noob buat vote utk hukum hudud ni.. kite tgk berapa ramai yg sokong berapa ramai yg x.

      Padam
    6. ko ni gila la da mat..nah bisjut. .tahniah

      Padam
    7. Tanpa Nama28 April 2013 2:14 PTG

      pas dah perintah kelantan 20thn lebih..haram 1 undang2 islam pon pas tak buat..

      Padam
    8. tengok umno bn. perintah malaysia 55tahun berjaya laksana undang2 islam mengikut nabi muhammad.

      Padam
    9. Tanpa Nama 30 April 2013 1:38 PTG

      ko ni bodoh la..jgn la sama kn dgn bn..bn mmg tak nk laksana kn hudud..tak pernah cakap pon nak laksana kan.. pas tu yg sembang kencang nak laksana kan hudud tp kat negeri sendiri tak pernah buat.. bodoh!

      Padam
    10. lol.. Relek Tanpa Nama30 April 2013 2:12 PTG

      Tanpa Nama30 April 2013 1:38 PTG tu menyindir..
      Sila baca dengan nada sindiran


      Padam
  4. umno dengan mca tak habis habis dengan kempen racial hatred. pastu religion hatred. ajak debat manifesto penakut. ajak debat hujah penakut. takda gaya pemimpin langsung.

    BalasPadam
    Balasan
    1. MCA dan DAP sama je.

      Padam
    2. sama? kalau sama kenapa mca tuduh undi DAP=PAS?
      DAP ada ker buat video subversif macam MCA buat?
      di mana samanya?

      Padam
    3. Kita tidak tahu pun Video tu sape yang buat???? tapi yang kita perlu tahu orang bukan islam pandang Islam macam iklan tu la..

      Padam
    4. kalau nk tahu sape yg buat video tu, tengok paper the star. cume dlm the star dlm bentuk iklan bergambar. di utube ni dlm bentuk video.but still the same meaning. :)

      Padam
    5. Ntah la tapi rasanya BN yang buat kalau dah iklan kat paper.. macam ni

      Mungkin juga Agen PR atau agen New World Order yang nak BN tumbang..

      Padam
    6. Aku bukan nak anti sape2 lah, tapi kefahaman orang bukan islam terhadap islam memeng teruk sekali. Teruk sangatkah orang melayu islam kat malaysia ni?

      Padam
    7. "kefahaman orang bukan islam terhadap islam memeng teruk sekali"

      orang melayu islam pun tak faham islam. cuba tengok kes norman. bab rezeki pun tak sedar siapa yang bagi.

      Padam
  5. meh isap kote aku...lepas isap kote aku, daya keintelektualan kau akan meningkat 100%....

    BalasPadam
    Balasan
    1. makan babi baru ada hotak...

      Padam
    2. baik kau mngaku diri kafir daripada ko memburukkan Islam Mat Todak~
      Kafir kau lebih teruk daripada orang kafir yang bukan Islam, sebab kau gunakan nama Islam, tapi menajiskan lagi nama Islam.

      WallahuAlam~

      Padam
  6. OH DAMNNNN... sampai mcm tu sekali... islamphobia dah masuk malaysia. maklumlah APCO ada disini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. anwar ejen yahudi, nik aziz ejen taliban......

      Padam
    2. ko agen yakjuj makjuj!

      Padam
    3. woi man todak,ko ada bukti yg sahih ke nak tuduh org lain gitu???

      Padam
  7. Ramai suka maksiat ni :)

    Yea la sapa tak suka tengok perempuan seksi bogel menarik tergedik2.. lol..
    Ustaz2 pak Imam pun suka..

    Sape kata dalam Islam tak boleh.. Boleh aje suami Isteri boleh je buat takda batas aurat apa.. lol..

    untuk orang bukan Islam boleh je korang buat tapi tak perlu dan payah la buat kat public masuk lam youtube.. takda hal la..

    Kempen MCA ni macam kata BN akan membenarkan buat maksiat BESAR-BESARAN di tempat umum aje.. lol.. tanpa sebarang sekatan...

    Yea sapa suka tengok perempuan seksi meksi bogel kat poblik sila undi BN.. pastikan BN menang.. leh buat parti ramai2.. yeah yeah..

    Ini sudah lebih bagus dari singapore.. hehehe.. kat singapore pun takleh buat macam ni kat tempat awam..

    BalasPadam
    Balasan
    1. pala hotak ko....kat singapore siap comolot habiss lagi depan public....x cukup comolot, romen pulak.....depan public........dah habis romen, blah, macam xde papa berlaku.....public pun buat x tau......

      Padam
    2. ko g tgk ke mat?

      Padam
    3. ntah2 singapore pun x pnh jejak.

      Padam
    4. klu mcm tu anon 3:58, sokong la pr dap. leh jd mcm singapore. pakai tudung pun x boleh.. hore hore. tu yg pr suke n nak sangat kan?

      Padam
    5. Tanpa Nama29 April 2013 9:17 PG

      sah tak pernah sampai singapore. kat manelah ko dpt maklumat tudung tak boleh pakai di singapore? ko ni melayu felda ker? keluarla dari hutan tu. jumud sgt otak.

      Padam
    6. Walau PAS & DAP tak sehaluan tentang HUDUD tetapi boleh duduk dan capai kata sepakat.

      Aku rasa ada baiknya daripada BN yang langsung tak boleh bersuara pasal HUDUD sampai presiden UMNO terpaksa TUNDUK sampai bagi jaminan takan laksanakan HUDUD.. :) lol lagi teruk..

      PKR boleh jadi orang tengah antara PAS dan DAP dan ini penting kalau nak laksakan HUDUD supaya PAS lebih berhati-hati dan sedia dalam memberi penerangan supaya DAP dapat terima dengan baik.. walau mungkin akan ambil masa lama tapi lebih baik dari BN yang LANGSUNG TAKDA nak laksanakan hudud.. :)

      Ala bukan tak boleh pun, kalau DAP dapat lihat kebaikan undang-undang Islam.. Insya'Allah aku yakin takda masalah.. Lagipun HUDUD untuk orang Islam.. orang bukan islam bukan tertakluk pada hudud.

      Tapi orang jumud yang takut sebab mungkin buat salah takut kena hukum HUDUD yang takut2kan orang.. yerla orang takut hudud tak laksakan hudud mereka terlepas leh buat salah lagi..

      Padam
  8. video ke-2 tu terserlah sgt bangangnyer tue.

    ~atas pagar~

    BalasPadam
  9. Ini lah hasil didikan umno BN. Mendidik org supaya
    gemar kpd maksiat. Dan gagal mentarbiah kapir
    mca mic mengenai hak dan sensitiviti umat islam.

    Dgn ini beta mengumumkan BN mesti di nyahkan
    dari bumi malaysia. Buat selamanya

    BalasPadam
  10. kalau bab memartabatkan agama Islam, aku lebih percayakan PAS drpd UMNO.PAS buatlah apa2 ceramah agama,pasti berduyun2 org dtg.buktinya tgk sahaja bila tuk guru nik aziz dan ustaz azhar idrus buat ceramah,xpayah sedia duit,xpayah sediakan makanan,ramai umat Islam akan dtg dengan sendirinya dgn rela hati tanpa dipaksa2.UMNO bila buat ceramah agama,kerusi lebih ramai dari org.itupun yg dtg sbb dibayar utk dtg siap dgn bas lagi.tp bila UMNO anjurkan konsert2 maksiat,barula beribu2 org2 Islam yg masih xsedar2 diri dtg dgn rela hati.kat situ je kita boleh tgk sapa yg lebih memartabatkan Islam.

    nk bukti lg?cuba tgk beza antara ceramah UAI & Mahathir di Putrajaya kat http://www.wasukalu.com/2013/04/uai-belasah-mahathir-10-1-di-putrajaya.html & korang nilailah sendiri.

    BalasPadam
    Balasan
    1. bkn x suke pas tp x suke pas gabung dap. sy sokong pas bjuang sendiri cm dulu.itu lebi baik.

      Padam
    2. @tanpa nama 11:25 PTG

      mcm inilah,matematiknya mudah sahaja.

      Barisan Nasional:
      UMNO = tidak mahu martabatkan Islam, tolak hudud, meracuni fikiran golongan muda dengan hiburan yg melalaikan walau ahli semua org Islam
      MCA = tolak Islam, hina Islam, tidak mahu hudud, malah fobia terhadap Islam
      MIC = tolak Islam

      Pakatan Rakyat:
      PAS = mahu martabatkan Islam, melaksanakan hudud, membentuk akhlak dan mendekatkan Islam kepada org2 muda
      DAP = tidak mahu negara Islam, tidak mahu hudud
      PKR = tidam menyatakan pendirian mengenai negara Islam dan hudud, namun ahlinya ramai org Islam

      kesimpulannya,siapa yg lebih mahu mendekatkan Islam ke dalam rakyat Malaysia dan siapa pula yg semakin menjauhkan Islam dlm diri rakyat Malaysia?anda nilai sendiri.

      Padam
    3. Tanpa Nama28 April 2013 11:25 PTG
      bkn x suke pas tp x suke pas gabung dap. sy sokong pas bjuang sendiri cm dulu.itu lebi baik

      Sudah la masa PAS sendirian dulu bukan ko sokong pun..

      Walau PAS berganbung dengan PKR dan DAP untuk tumbangkan BN.. PAS tetap dengan pendirian tentang Islam. Jadi harap PAS boleh ubah pemikiran DAP tentang Islam insya'Allah sebagaimana Nabi Muhammad S.A.W dan umat Islam telah ubah pandangan kaum musyrikin pada masa dahulu.

      Padam
    4. so anon 11;34, apakah conclusion drpd matematik anda??? dah dap terang2 tidak mahu negara Islam, tidak mahu hudud, so kenapa Pas mesti bergabung dgn dia?? sbb PAS cuma nak tolak BN je kan?? so sanggup bekerjasa berpegang tangan dgn parti yang dah sah2 tidak mahu negara Islam. hina betul aku rasa.

      aku sokong anon 11:25. aku x suka pas bergabong dgn dap. sorry la pas, tahun ni aku x vote ko dah. nik aziz ikut ambiga pergi bersih. sanggup ikut bontot manusia yg dah sah2 mengkafirkan org islam. igt niat tak menghalalkan cara. pas boleh buat dgn cara sndr mcm dulu2.. bukan mengikut dan berganding bahu dgn pengkhianat semata2 mahu menumpas sesuatu pihak. shame on u pas

      Padam
    5. At least kalau sebahagian dari parti memerintah leh make up something leh kawal dan bagi something dari sendirian langsung tak dapat buat apa.. macam kelantan.. lol..


      Pendek sangat akal.. masuk UMNO pun bukan boleh buat apa sebab suara UMNO aje dalam BN..

      Orang yang nak PAS masuk UMNO sebab mahu UMNO berkuasa tapi still takleh buat apa pun.. UMNO dah 55 tahun perintah Malaysia still takda apa pun

      WHAT A SHAME salahkan orang..

      Padam
    6. Ala bias ala tu nak PAS berkubur so nak join jadi UG masuk UMNO lol..
      Nik Aziz dulu cabar bubar pas bubar umno buat satuparti baru tapi takda sapa nak terima..

      Kalau betul nak sangat Islam terima aje la.. kalau suka sangat PAS macam dulu

      tapi apasal semua senyap takut kecut takda telo?

      Padam
  11. norman kru pun ckp industri hiburan akan hancur kalau PAS memerintah.apakah ukuran yg dikatakan industri hiburan akan hancur itu?adakah bila music video lagu dh xboleh ada tarian wanita seksi2 lg,atau bila dlm filem dh xboleh nak buat babak ranjang dan separa bogel itu yg dikatakan industri akan hancur?kalau itu yg dikatakan hancur,aku lebih rela industri hiburan hancur drpd moral dan akhlak generasi muda semakin hancur.

    korg dh jelas skrg???UMNO tidak pernah kisah psl pemabangunan akhlak & sosial anak2 muda Islam,mereka hya mementingkan hiburan dan maksiat,sehinggakan ramai org2 Islam sendiri dh fobia dgn Islam itu sendiri.so kalau korg masih lg mahukan HIBURAN & MAKSIAT,undilah UMNO & BN, sebaliknya jika anda mahukan ISLAM,undilah PAS & PR! walaupun mgkn akan ada onak duri dlm mencapai matlamat kita ke arah sebuah negara Islam,Insha Allah pasti kita akan dpt mengatasinya & berjaya kalau anda sendiri mahukan Islam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. norman dan mca satu fikiran. LOL :)

      Padam
    2. Periuk nasik dunia hiburan so risau la..

      Tak nampak cara lain nak tarik orang tengok hiburan selain seksi meksi? lol..

      Islam pun ada hiburan yang dibenarkan..

      Padam
  12. baca pesanan Umat Terakhir

    Nota Panel: Untuk kali ini, buatlah kerana Allah

    http://umat-akhir.blogspot.com/2013/04/nota-panel-untuk-kali-ini-buatlah.html

    -posman-

    BalasPadam
  13. Bagus Ubah ni.. Kena sokong ni..

    BalasPadam
  14. Norman dh terang kufur nikmat. menyatakan rezekinya
    di sekat jika pakatan memerintah. Percaya bahawa hanya
    ameno yg bleh kekayaan.

    Tu satu hal, psl video dkt atas mengambarkan
    persepsi kapir laknat mca kpd muslim. Ameno bersama
    ulamak rm2 juta, patul bari gagal
    mentartabiah mca.

    Mcm mna nk tarbiah. kaki maksiat. kaki maksiat xkan nak
    nasihat kaki maksiat.

    Kah kah kah

    BalasPadam
  15. Producer filem tanah air terkenal dengan filem tulen Cicak Man 1 dan 2 serta Merong Mahawangsa (filem bukan lakonan tapi real kata Azhar Sulaiman) Norman KRU yang merupakan seorang macai UMNO tegar semalam telah di belasah Faizal Tahir kerana mengeluarkan kenyataan dangkal. rujuk sini.

    Pada hari yang sama, Producer filem UMNO ini juga membuat tuduhan melulu pula keatas negeri Kelantan pimpinan ulama Tuan Guru Nik Aziz dari PAS selepas di belasah hebat oleh penyokong PR.

    Tuduhan tak berasas Norman di jawab mudah oleh penyanyi nasyid Hafiz Hamidun

    Shah Alam bandar kaya pun takde wayang LoL dan Kelantan negeri ke2 paling bawah kes HIV

    Sebelum itu juga. Hafiz Hamidun ini juga telah menjawab kenyataan dangkal Norman Kru ini berkenaan rezeki KRU hanya UMNO BN yang mampu beri.

    Kepada Encik Norman nyanyi lagu di bawah banyak kali kerana berjaya menfitnah TGNA. Lagu ini di bawa khas oleh Hafiz Hamidun ZIKIR TERAPI MINDA - ASTAGHFIRULLAHALAZIM

    BalasPadam
  16. KUALA LUMPUR 15 Nov. - Bilangan anak luar nikah atau anak tidak sah taraf bagi tahun 2008 sehingga 2010 berdasarkan statistik Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) ialah seramai 152,182 orang.

    Timbalan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Heng Seai Kie berkata, selain itu statistik turut menunjukkan Sabah merupakan negeri paling tinggi mencatatkan kelahiran anak luar nikah iaitu 41,490 orang diikuti Selangor (18,983 orang), Sarawak (17,570 orang), Johor (16,298 orang) dan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur (12,095 orang).



    Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=1116&sec=parlimen&pg=pa_03.htm#ixzz2Rq4m2oSi
    © Utusan Melayu (M) Bhd

    BalasPadam
  17. Hasil Risikan Speacial Branch Pakatan Rakyat ( Ranting Istimewa Pakatan Rakyat) akhirnya dapat di buktikan penayangan video lucah versi fitnah mula di pergiat di ceramah-ceramah UMNO dan menguatkan lagi dakwaan bahawa kenapa ceramah BN begitu tidak mendapat sambutan.

    Video yang tidak di ketahui kebenarannya, walaupun Azhar Sulaiman Producer filem UMNO mengesahkan ia tulen dan menuduh orang dalam video itu adalah Mustapa Ali. Walaubagaimanapun Azhar Sulaiman masih takut untuk melaporkan pada pihak berkuasa serta membawa bukti tetapi berani mencabar Allah untuk memilih mati secara rentung.

    BalasPadam
  18. aq sokong annon atas..jdt bajet hebat lbih..ap kes kne
    tapau ngn perak..bongok baget gelabah lebih..team
    bru nk up dah baget ckp perak wt provok..bongok
    team tuh...bru nk merase pi stdium org yg hnye ad 1
    je stdium..mai kelate mu bowok tntera bongok tuh..ap
    ke bngong..xde dlm sejarah bolasepak tnah melayu
    org bwk tntera..bru nk main taun nie dah kelam kabut
    bajet boleh mng..bengong..johof ngeri trmiskin
    dmane tnah djual oleh cina amoi tetek pink pantat
    brbulu..luaskan kandang babimu..fan diehard since
    2013 puihhhh !! sume fan sluruh mlysia kcuali cine
    lah..cine mane layan bola..tau nk memantat je ngn
    amoii..bodoh cine bengong mkn babi kturunan
    sendiri...btw,ingt lah sume fan dah mule muak ngn
    johor !!!
    btol x org bawah ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. taaaaaaaaaaaaaaaakk~

      -puok2anongiloanktodak

      Padam
  19. calon DAP parlimen sban ade ckp pasal ini juga http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151452546109983&set=a.10150427348249983.362155.728019982&type=1&theater
    bagusnye kalo ade calon2 non muslim yg mcm ni.
    pstu bagusnye le lak sbb fb die sumer guna bm/bi. skurangnya2 pengundi non chinese boleh paham. ni tngk fb calon bn, semua tulisan cina.. taknak amik hati pengundi non-chinese betul.

    BalasPadam
  20. walau apa pun puak pembangkang melalak memaki hamun the silent majoriti orang melayu tetap menyokong UMNO sebab itulah 88 kerusi parlimen tu datangnya dpd UMNO menunjukkan parti orang melayu ini masih dominen mengalahkan lain2 party di malaysia termasuk Pas, Pkr dan Dap...kemenangan BN jelas menunjukkan tanpa ceramah2 berbaur fitnah dan pembohongan UMNO masih jadi tonggak kekuatan orang Melayu... tahniah BN kerana terus menerajui pemerintahan negara malaysia!

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...