Iklan Leaderboard

Selasa, 16 April 2013

131 Jangan jadi catur bidak ahli2 politik

Sekarang sedang musim demam pilihanraya. Bendera parti dipasang merata2 tempat. Orang yang jual buluh, pasang bendera bagai mendapat durian runtuh, tidak kurang juga dengan orang yang bakar kebun sebab nak mencuri buluh.


Ramai orang sibuk berkempen untuk memastikan parti yang disokong menang. Namun ramai juga para penyokong yang terlalu taksub sanggup melakukan apa sahaja demi parti dan pemimpin yang disokong, termasuk menjadi samseng, kaki pukul, kaki curi, kaki maki hamun, panglima papan kunci yang suka mencarut, penyebar fitnah, penyebar bahan lucah, sehingga ke tahap menetak orang sampai parah.

KUALA TERENGGANU - Seorang lelaki parah akibat ditetak ketika sedang memasang bendera sebuah parti politik di Kemaman malam tadi.

Jurucakap Ibu Pejabat Polis Kontinjen Terengganu Supt Koh Ah Tiam berkata kejadian berlaku kira-kira pukul 11 malam itu dipercayai berpunca akibat perebutan kawasan untuk memasang bendera parti.

Katanya mangsa berusia 40-an bersama empat lagi rakannya sedang memasang bendera parti apabila dihampiri sekumpulan lelaki yang kemudiannya bertindak di luar kawalan dengan menetak mangsa menggunakan parang.
"Akibat tetakan itu mangsa mengelami kecederaan parah di bahagian hadapan dan belakang badan dan kini menerima rawatan di Hospital Sultan Ampuan Afzan, Kuantan," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Menurutnya polis sedang memburu kumpulan suspek yang dipercayai dianggotai 10 orang berusia antara 30 hingga 40 tahun.

Tiam berkata sehingga kini sebanyak tujuh laporan polis dibuat berhubung kes pergaduhan melibatkan parti politik dan ini merupakan kes pertama yang mendatangkan kecederaan.

Beliau mengingatkan penyokong parti politik supaya jangan bertindak di luar batasan dan sebaliknya membuat laporan polis sekiranya bendera dan poster parti mereka dirosakkan.

Sumber Sinar Harian.

Silap haribulan tak hairan kalau lepas ni ada orang mati disebabkan perbezaan ideologi politik yang tak sudah2 ni. Sebelum ni dah ada seorang insan yang telah ditakdirkan meninggal kerana tertusuk buluh bendera parti. Bayangkan semenjak Parlimen dibubarkan pada 3 April lalu, pihak polis telah menerima sebanyak 108 laporan dari seluruh negara mengenai kes-kes keganasan berkaitan politik.

Semak, serabut dan membahayakan.
Kat mana silap sebenarnya muncul begitu ramai political faggot bertaraf al-Jahiliyyah ni? Pernah terfikir tak walau apa pun para pencacai ni buat, para pemimpin takde pun menegur dan mengawal penyokong mereka agar jaga kelakuan, jangan sebar fitnah, jangan sebar gambar lucah, jangan mencarut, jangan memaki mencaci hamun, jangan bergaduh dan lain2. Mereka mendiamkan diri dalam perkara tersebut seolah2 mereka merestui apa jua yang pencacai mereka buat demi survival politik mereka. Malah mereka juga yang selalu mempergunakan semula isu2 yang ditimbulkan para pencacai ini untuk kepentingan mereka.


Bila penyokong mereka sebar gambar lucah, tiada pemimpin dikalangan mereka sendiri menasihati jangan menyebarkan gambar lucah dan mengaibkan orang lain.


Bila penyokong mereka buat kecoh dan huru hara, tiada pemimpin dikalangan mereka sendiri menasihati agar jangan buat kecoh dan cetuskan huru hara.


Bila penyokong mereka buat fitnah, tiada pemimpin dikalangan mereka sendiri menasihati agar jangan memfitnah pihak lawan.


Namun bila penyokong pihak lawan membuat perkara2 jahiliyyah sebegitu, masing2 nak mengutuk, mencemuh dan menyalahkan tindakan penyokong lawan tersebut seolah2 ia sangat hina dan jijik sementara di pihak mereka sendiri seolah2 sangat mulia dan tinggi budi pekerti, sedangkan pada hakikatnya di pihak mereka sendiri pun ramai yang sangat hina dan jijik. Masing2 tidak cermin kelemahan diri sebaliknya terus mencari kesalahan orang lain.


Sedarlah wahai manusia yang kita ini hanya dipergunakan ibarat bidak catur dan alat para pemimpin politik, nak sokong sokonglah namun janganlah kita terlalu taksub sehingga ke tahap al-Jahiliyyah.


Baca lagi di sini - Orang politik, tolong jaga kelakuan.




tags: jadi bidak catur pemimpin parti politik human chess al-jahiliyyah jahil jahiliyah kempen pilihanraya pru13 pasang bendera curi buluh bakar kebun mati maut tertusuk leher jatuh lelaki parah tetak parang kaki pukul samseng gaduh maki hamun kutuk caci fitnah keyboard warrior carut sebar bahan lucah laporan polis ganas kecoh huru hara survival kepentingan peribadi mengaib nasihat kawal penyokong pencacai macai jaga tingkahlaku kelakuan sopan

131 ulasan:

  1. tepat pukul 12.. noob akan kuar entry..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Amanat Baru Haji Hadi:

      Saudara-saudara sekelian percayalah,
      Kita backing Haji Stopa kita, bukan kerana dia Setia Usaha Agong PAS. Kita backing Haji Stopa kita bukan kerana kita malu kantoi Isle kesana Isle kemari aurat kehulu aurat kehilir tapi bila nak Inzal cakap omputih. Kita backing dia ialah kerana dia sakit lutut, sembahyang pon atas kerusi, buat style missionary pon tak sampai 2 menit dan lepas tu terpaksa tukar cowgirl style, maklom lah sakit lutut.. Oleh kerana Haji Stopa sakit lutulah lah kita backing dia. Oleh kerana itulah kita salahkan UMNO. Oleh sebab Haji Stopa sakit lututlah kita cuba berlawan dengan mereka.

      Percayalah saudara-saudara sekelian,
      Spender Haji Stopa kita adalah unik, sizenya adalah besar, spender Haji Stopa adalah one of a kind. Bergantunglah kita kepada spender Haji Stopa dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir jika tak percaya Haji Stopa sakit lutut'.

      Padam
    2. Pe yg ko mengarut ni hanjeng. asyik pk blue je. anak didik papagomo jubor ni.

      Padam
    3. Oh lupa, video cuma besi. Jadi bolehlah hj stopa berkempen sambil berzina nanti.. Nik aziz maha pengampun ahli pas..

      Padam
    4. umno dan porno xdpt di pisahkan la der. dia punya macai lagi xbleh blah tunjuk fuck dkt org ehewhewhew ahawhawhaw...

      Padam
    5. Lembu punya susu, sapi dapa nama,
      Hj Stopa sedap balun, UMNO jugak yang salah..

      Padam
    6. mohon papagomo jubor keluarkan video al jibby tuya.3gp.. kami macai sejati dahagakan vieo porn..



      Padam
    7. MACAI- Mempercayai Apasaja Cakap Anwar Ibrahim ker?

      Padam
  2. biasa la. bila ada ape2 pasal pemimpin pihak lawan, bukan main percaya bulat2. bila kena pada pemimpin sendiri, eh itu fitnah..

    BalasPadam
  3. Kalimah istighna (mewah, cukup) berasal dari kata akar ghina/ghani (kaya). Begitu juga ghanimah (harta rampasan perang). Dalam Juz 30, kalimah istighna disebut dua kali - Adapun orang yang merasa dirinya serba cukup [Abasa 80:5], karena dia melihat dirinya serba cukup [al 'Alaq 96:7]. Dan orang yang mempunyai sifat istighna ini selalunya sombong, zalim (seperti Abu Jahal), suka memaksa (Abu Jahal memaksa Rasulullah berhenti berdakwah), tidak mahu belajar kerana merasakan dirinya sudah cukup tetapi suka berdebat untuk mencari kesalahan orang (pembesar Quraisy mendengar dakwah Nabi berkali-kali tetapi masih kufur). Sifat istaghna ini sangat bahaya kerana ia melahirkan manusia seperti 'jangan nak ajar saya' atau menyerang di facebook orang lain dan memaksa agar diadakan debat/wacana/muzakarah agar mencari-cari kesalahan orang tersebut. Jika berjumpa dengan orang seperti ini, berpalinglah dan diamlah. :)

    sejujurnya saya cukup kagum dengan Ustaz Dr. Zaharuddin (UZAR) dalam menangani orang-orang ISTAGHNA ini ketika beliau diserang bertubi-tubi oleh pimpinan dan ahli ISMA/Arus Baru yang biadap. Beliau berhenti melayan mereka di facebook dan fokus untuk melakukan kerja-kerja dakwah yang lain. Kata beliau, 'mereka ini laparkan publisiti.' :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Amanat Baru Haji Hadi:

      Saudara-saudara sekelian percayalah,
      Kita backing Haji Stopa kita, bukan kerana dia Setia Usaha Agong PAS. Kita backing Haji Stopa kita bukan kerana kita malu kantoi Isle kesana Isle kemari aurat kehulu aurat kehilir tapi bila nak Inzal cakap omputih. Kita backing dia ialah kerana dia sakit lutut, sembahyang pon atas kerusi, buat style missionary pon tak sampai 2 menit dan lepas tu terpaksa tukar cowgirl style, maklom lah sakit lutut.. Oleh kerana Haji Stopa sakit lutulah lah kita backing dia. Oleh kerana itulah kita salahkan UMNO. Oleh sebab Haji Stopa sakit lututlah kita cuba berlawan dengan mereka.

      Percayalah saudara-saudara sekelian,
      Spender Haji Stopa kita adalah unik, sizenya adalah besar, spender Haji Stopa adalah one of a kind. Bergantunglah kita kepada spender Haji Stopa dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir jika tak percaya Haji Stopa sakit lutut'.

      Padam
    2. Cik lyn sudikah cik lyn menjadi isteri saya? saya berjanji akan menjaga cik lyn sepanjang hayat lebih dari noob gemok.

      Padam
    3. btol tu..aku puji sesetengah ulama kat malaysia..dorg x pilih kasih nak berdakwah..baik ceramah kat pembangkang/kerajaan dua2 dia pegi..walaupon di "cop" ustaz Pembangkang/kerajaan dorg tetap terus kan berdakwah..

      tak seperti sesetengah nye lagi hanya berdakwah pada sebelah pihak dan sentiase menunding jari salah pada lagi satu pihak.. sepatutnya mereka patut tegur dan bimbing org yg salah tu ke jalan yg benar..bukan hanya menunding jari dan membiarkan org tu terus salah.. amar makruf nahi mungkar.

      ALLAH sentiase bersama org2 yg berada di jalanNYA.. amin..

      Padam
    4. cer cik lynn cerita, apa motif and niat sebenar cik lynn pilih PAS? adakah sebab agama ISLAM? atau nafsu bersuara semata2.. kerana kalau kerana ISLAM, cik lynn x mungkin akan terpengaruh dengan PR dan sanggup memilih DAP sekiranya DAP bertanding di tempat cik lynn. renung2kan la..

      Padam
    5. PAS for ISLAM!! eh itu dulu...

      sekarang.....

      PAS for ALL(islam,buddha,kristian,hindu,athies) -1Pas- ... kihkihkih

      Padam
    6. Tanpa nama 16 April 2013 3:03 PTG.
      Kita nak biarkan Islam menang kat Malaysia. Parti hanya sebagai wasilah. Ingat tu :)(terutama diri sendiri) Hakikatnya bukan bawa masyarakat pada PAS, PKR atau mana2 kumpulan tapi kepada agama yang kita cintai. Parti atau kumpulan hanya laluan kepada tujuan. :)

      "...dan Dia menjadikan seruan orang-orang kafir itu rendah. Dan firman Allah itulah yang tinggi..." (At-Taubah, ayat 40)Setiap manusia impikan keadilan walau agama apa jua mereka.

      Moga dengan tersebarnya keadilan, si muslim semakin kuat keyakinannya dan si non-yet muslim akan merasai, tiada yang benar dan menyantuni fitrah manusia melainkan islam.
      Kalau nak pilih pemimpin, pilihlah yang boleh bawa kita dekat dengan Allah.

      Saya inginkan Perdana Menteri yang boleh imamkan solat di masjid dan mampu ingatkan rakyatnya tentang akhirat. Membawa rakyatnya berkongsi visi untuk berjaya di akhirat. :)

      Padam
    7. cik lynn, kalau dah tetiba PM DAP, orang cina sana, mcm mane nak imamkan solat cik lynn tu. fikir la sikit?

      dalam BN pun, ada jugak pemimpin Islam yang layak mengimamkan rakyat cuma kuantitinya hanya sedikit. jgn la kerana atas name BN, semua ahli2 BN cik lynn nak bangkang dan tak kan pangkah hanya semata2 kerana beliau adalah seorang ahli BN.

      so skrg ni betul ke cik lynn memilih kepada kepimpinannya? rasanya tak kot. klu x silap cik lynn hanya memilih kpd PARTI PR. Say NO to BN wlupun pemimpin BN di tempat cik lynn nanti adalah seorang yg alim warak. Betul tak?

      Padam
    8. PAS hipokrit..mule2 cakap PAS utk islam je..lps tu org bukan islam pon boleh koin..ntah ape bnde la..

      Padam
    9. cik lynn.. saya nk tny ape yg cik lynn paham tentang kes hassan ali kne buang dari PAS?ape sebab? mintak penjelasan cik lynn...

      Padam
    10. bodoh punya anon. DAP jadi PM? DAP bertanding berapa kerusi parlimen? tak payah tunggu DAP la..PM najib sekarang pun tak tahu jadi Imam.

      bongsai!

      kah kah kah

      Padam
    11. mane kau tau najib tak tau jadi imam? kau tuhan ke?

      Padam
    12. ok, maybe aku salah. tapi as far as i know najibs tak pernah jadi imam di masjid untuk jamaah secara public. bukti? kalau pernah jadi imam confirm bersepah banner/gambar/video di jaja di media. hihi

      Padam
    13. kau yg tau jadi imam pernah tak jadi imam dekat masjid?

      Padam
    14. mmg la skrg ni dap hanya beberapa kerusi.. tp klu dah ramai sgt yg terlalu mengagong kan PR. boleh jadi dap setanding kerusinya dgn bn. aku bukan ckp pasal 5mei ni. tapi future.. now pun penang dah dijajahi dap.. future negeri mane pulak.. dan kemudian?

      korg kena faham, najib adalah PM. pentadbir negara.. klu mahu pemimpin yng mengimamkan korg, korg kena tuju kepada yang dipertuan AGONG. kerana agong adalah KETUA AGAMA ISLAM.

      Padam
    15. semua umat islam nak pemerintah dia jadi imam..tp kita kena tahu,setiap masjid mmg dah ade imam yg ditugaskn.. tak semestinya seorang pemimpin tu tak jadi imam dan hanya jadi MAKMUM kt patut tolak dia dr jadi pemerintah..

      Padam
    16. ape lah cik lynn ni..dah tau pemimpin sekarang tak imam kan solat, kita sepatutnya nasihat kn dia..selalu ajak dia...selalu offer dia jadi imam..bukan nya biar kn dia jahil n gantikan dengan pemerintah baru..pastu nak tunjuk yg pemerintah baru cik lynn tu lagi bagus dr dia..nanti ALLAH tanya kat akhirat "kenapa kau yg tau pasal agama kenapa tak bimbing org jahil"? nk jawab ape?

      Padam
    17. Nape PM Najib tak boleh jadi Imam ek?
      Agong pun tak pernah nampak jadi Imam..
      entah la..

      Tapi aku pernah nampak TPM Muhyidin jadi Imam masa datang kat kawasan aku.. ok je.. Nik Aziz tu biasa la.. dah nama pun Ulama..

      Pemimpin Islam yang mengaku Islam yang nak jadi pemimpin kena la tahu jadi Imam baru orang respek.. Jangan dok peleceh la..

      Padam
    18. aku sokong...aku rase baik tukar najib..bg muhyidin jd PM..

      Padam
    19. anon. mmg la setiap masjid ada imamnya sendiri. btw nape nik aziz, bung nuar boleh jadi imam setiap kali turun kawasan? takkan turun kawasan tau joget jer..nak jadi imam tak boleh? kikiki

      Padam
    20. macai meno bersusah payah mempertahankan nujubs. :)

      Padam
    21. aku jadi imam madjid? boleh jer..btw aku bukan pemimpin masyarakat cm najib. cukup utk aku jd imam kpd kuarga aku jer. tp najib tu berlagak nk jd pemimpin masyarakat. jd imam dimasjid pun x pernah. yg tau joget karaoke. kuikuikui

      Padam
    22. ok la nik aziz byk kali jadi imam kat masjid. tp apa pulak kemajuan yg dilakukan terhadap negerinya? kenapa masih ramai warga2 negeri dia berhijrah ke kl utk mencari pekerjaan?

      so sbnrnya korg nak sapa yg jadi PM? nik aziz? alamat mundur la Malaysia ni.. bung nuar? alamat makin byk la golongon2 main depan belakang krg.. hahaha

      Padam
    23. melayu fikrah bongsai la lu ni non. nik aziz perintah jadi mundur? lol
      cuba ko tengok kelantan dengan sabah dan terengganu. rakyat siapa paling miskin kat malaysia. :)

      Padam
    24. kelantan tak nmpk miskin sebab semua rakyat dia keluar keje kat negeri lain.. buat menyemak je.. kalau dok elok2 tak pe..ni suka buat hal..

      Padam
    25. bodoh sungguh anon ni. dah memang terbukti terengganu dan sabah lead rakyat termuskin kat malaysia ni ko nak sangkal ape lg? rakyat kelantan keje kt negeri lain ko butthurt eh? dh itu rezeki dorg. yg ko nak sakai sgt pesal? ko dr negeri mane ni? felda ker pprt?

      Padam
    26. Kalau kelantan tak maju dan megah macam putrajaya pun ramai rakyat kelantan suka Nik Aziz bukan saja orang melayu islam tapi cina india semua suka keperibadian dia. Dah lama jadi MB pun dia pun hidup biasa-biasa aje juga mudah didampingi rakyat kelantan berbanding sesetengah pemimpin baru naik sepengal dah sombong nak jumpa pun kena appoitment hidup gaya mewah kereta rumah upgrade macam istana ntah mana duit dapat pun orang muskhil.

      Padam
    27. ye la.. nik aziz keperibadian dia mmg la tak disangkal.. alim warak la klu secara luaran. tapi still sah2 ikut bontot ambiga yg dah terang2 memurtadkan org islam. pergi sokong bersih buat apa? nik aziz x de inisiatif sendiri ke utk lakukan sebagai seorg Islam? bukan dok nyokong ambiga pesong tu.

      haha, lucu la anon 4:06, rakyat kelantan keje kat negeri lain dah rezeki dorg.. yeke?? bukan pasal nik aziz tak sediakan sumber pekerjaan yg mencukupi kat rakyat2 dia? lol. kesian.. tak dpt terima kenyataan ko ni ye.

      Padam
    28. dah tu ko nk PM kita pergi ofis naik EX5? semewah2 menteri2 kita pon tak ada yang tersenarai dalam 10 orang terkaya malaysia..pikir tu..

      ko pon kalau keje pangkat tinggi mesti nak gaji besar..tak kan boss nak bagi gaji besar ko nk tolak kot..pikir tu..nik aziz tu duit bnyk..cime yg bagus di tak menunjuk la..tp xperlu la semua menteri2 ikot macam dia..setiap org ada keinginan masing2..

      Padam
    29. Hati-hati. Bagi muslim yang bangga dengan keislamannya, dan mencela orang bukan muslim. Kita islam kerana Allah jadikan kita islam. Kita muslim kerana Allah campakkan hidayah.

      Maka esok lusa, sedikit pun tidak mustahil kita bangun dgn kegelapan jiwa. Seperti kisah seorang hamba yang bangga di depan Allah dengan ibadahnya akan membawa dia ke syurga, akhirnya dihumban ke neraka.

      Kita hidup atas belas dan rahmah-Nya. Kita merasa tarbiyah pun Dialah yg melorongkan kita. Apa lebihnya kita, hingga boleh ketawa dan cerca 'iman' India Cina?

      Sindrom 'Aku Pejuang Islam, Kau Siapa?'

      Padam
  4. Dekmokrasi adalah syirik!

    BalasPadam
  5. inilah harga sebuah demokrasi. we pay by blood and sweat. :|

    BalasPadam
  6. Satu je kata aku noob,mereka semua hanyalah sampah bangsat politik haramjadah demokrasi.

    Mereka menghambakan diri kepada satu sistem utopia yang kononnya berasaskan kepada KEBEBASAN padahal konsepnya tak jauh beza dari fahaman FASIS dan KOMUNIS.

    Bodoh punya pencandu DEMOKRASI!

    Jumpa Yahudi dengan Politicalfags,Pijak2 dulu Politicalfags bangsat haramjadah lahabau tak nak mampus cepat2 ni..FUCK!~!!!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  7. Dimana keadilannya dalam demokrasi?

    Lihat di Amerika yang kononya The father Of democracy pun hanya mengamalkan sistem dualisme dalam demokrasi mereka..Demokrat Vs Republican.

    Kalau ko nak pangkah..2 tu je pilihan ko nak vote?so dimana bebasnya?calon ditentukan oleh parti masing2..Rakyat dipaksa pangkah diantara 2..fuck u bebas,adil dan telus sistem demokrasi.

    bodoh!kita semua dipaksa untuk buat pilihan untuk vote..dimanakah keadilan buat pengundi??

    Padahal kita tak kenal pun calon tu?tiba2 parti politik mencadangkan si polan bin si polan untuk dipangkah oleh kita para pengundi?dimana keadilannya untuk kita pengundi untuk memilih sendiri calon yang hendak diundi?sekali lagi aku cakap FUCK YOU!

    BalasPadam
    Balasan
    1. nk buat mcm mana zack. nk msuk dijadikan calon kena berhempas pulas dulu. kena popularkan diri dulu. tunjukkan kebijaksanaan. xleh main suruh rakyat pilih je.

      kat US ada debat untuk rakyat nilai. kat malaysia demostrasi paksaan. Politik, Ekonomi, Financial adalah 3 perkara berbeza yang secara halusi dikawal oleh Financial Educated People.

      Nak tak nak terpaksa ikut. Kita tidak ada satu organisasi kukuh yang berkuasa seperti zionis.

      it's facts!

      Padam
    2. Apa yang aku cuba sampaikan,berbaloikah kita begitu fanatik,taksub sehingga nak berkorban darah dan air mata demi sebuah sistem yang gagal macam demokrasi? tak berbaloi der!!

      Lihat Apa yang sedang kita buat sekarang,berbaloikah kita hanya semata2 kerana sebuah sistem ciptaan manusia yang korup?

      Sungguh tak berbaloi..Apa yang sedang kita buat sekarang totally salah!

      Padam
    3. Zack yg bijak bestari. ko benci demokrasi kan?cuba ko cadangkan satu sistem utk ganti demokrasi ini.

      Padam
    4. Anon atas,ko agama ape?boleh aku tau?Kalau Islam..jangan jadi bebal bangsat sangat.

      Tapi tuk korang yang masih baru nak up soal politik,Aku kasi "Lite" sikit..Poin secara ringkas..TAK PAYAH POYO BAGAI NAK BERPOLITIK bodoh dungu..Senyap,nilai,lepas tu undi..settle..

      Nak lebih Advanced..Ikut Nilai2 Islam..100% pure islam..Nabi dah ajar kan.

      itupun kalau puak2 non muslim,Para hipsters Liberal,sekular,nasionalis2,kapitalis2 dalam Malaysia ni setuju..Tapi confirm tak setuju.

      cara nak mudah pakai point no 1 aku,Apa yang aku cuba cakap..sia2 korang over bagai nak BERDEMOKRASI padahal sistem tu bangsat je..dah sistem tu bangsat..kita pun bangsatkan balik..tak payah over2..duduk diam2 lepas tu undi,balik rumah ko kongkek bini kau..tak ada bini melancap lah kau..settle.

      Padam
    5. aku tak nampak islamnye zack ni :)

      Padam
    6. Habis korang Islam sangat ler jadi babi politik?cececiter aku nak tau Islam versi Politicalfags.

      Padam
    7. tolak demokrasi but still suruh mengundi senyap2. what a lol zack. better ko follow hizbut tahrir dan tabligh. terus x pyh undi.

      Padam
    8. bodo cam lembu anon ats ni, org tabligh pun ad g mengundi gak, ko je ayt ckp gebang jadi anon cakap pun mcm sampah moga Allah S.W.T. bg pemahaman sebenar pada anda yg slow ckp nak menang

      Padam
    9. Pelik giler statement zack. ko tolak demokrasi guna sistem lain. guna sistem monarki mcm brunei. tak pun komunis mcm korea. tak payah mengundi pilih wakilrakyat.

      Ko ckp suh ikut islam tapi ko sendiri ayat mcm negro.
      Prootttt atas muka hang..

      Padam
    10. Bodoh,cuba cari statement aku cakap suruh tolak demokrasi?Aku cakap demokrasi tu sistem bangsat yang cacat..yang korang separuh mati berjuang untuk sistem bangsat tu untuk apa wahai babi2 politik oii?

      Adalah mustahil untuk aku mengajak rakyat Malaysia yang bangsat yang sudah sekian membabikan diri dengan sistem haramjadah demokrasi untuk STOP dari menggunakannya..Pak2 lebai pun mabuk dengan sistem ni.

      So cara mudah,Aku mengajak para Babi politik agar segera menghentikan diri menjadi babi,Aku cuba mengajak kalian agar menjadi Manusia semula kerana begitu lama kalian menjadi babi jadian akibat mengamalkan demokrasi.

      Sekarang,Diam-nilai-UNDI-balik rumah-teruskan kehidupan-lepas tu mati..cukup.

      Padam
    11. betul apa ckp zack.dia ckp jgn jadi babi politik.nk sokong,nak kempen ke buat cara baik,xperlu membabikan diri jd hamba pak jib atau bang nuar sampai sanggup bergaduh tunjuk fuck sana sini mcm org xde tamadun.kalau xnak jadi babi,5hb nanti pergi pusat pengundian,celop jari dgn dakwat,pangkah dacing,bulan,mata,roket,lembu,kunci,lepas tu balik.mlm tunggu pengumuman sapa yg menang.tp kalau nk jd hamba duit kenalah jadi babi,pergi la bertumbuk,sebar fitnah semua.

      Padam
    12. mana xnya hari2 zikir sebut khinzir ja manjang mana x perangai jd B*** pun xsedar

      Padam
    13. ntah la..
      kalau kata nak menegakan Islam kena berperibadi Islam le..
      kalau tak tak payah la cakap pasal Islam memalukan aje..
      memaki sana sini nak cakap Islam apakebendanya

      Padam
    14. demokrasi di us lg telus la bhai. at least media dorg bebas dr malaysia. dan yg penting 2 parti blh perintah gilir2 banding malaysia cuma BN jer yg perintah!

      Padam
  8. PAS yang kononnya Pejuang Islam begitu bangga berjuang diatas pentas DEMOKRASI ciptaan Yahudi ni..Waw memang hebat Parti islam Semalaysia kita...Mabuk ye pak2 lebai kita pakai kopiah Yahudi?

    UMNO?tak payah nak cakap lah..Mereka bangga dengan identiti Neo-Nasionalis sekular mereka tu.

    PKR? kah kah kah Parti beraskan Neo-liberalisma dan pluralisme ni? adoiii ntah la.. xD

    BalasPadam
    Balasan
    1. Amanat Baru Haji Hadi:

      Saudara-saudara sekelian percayalah,
      Kita backing Haji Stopa kita, bukan kerana dia Setia Usaha Agong PAS. Kita backing Haji Stopa kita bukan kerana kita malu kantoi Isle kesana Isle kemari aurat kehulu aurat kehilir tapi bila nak Inzal cakap omputih. Kita backing dia ialah kerana dia sakit lutut, sembahyang pon atas kerusi, buat style missionary pon tak sampai 2 menit dan lepas tu terpaksa tukar cowgirl style, maklom lah sakit lutut.. Oleh kerana Haji Stopa sakit lutulah lah kita backing dia. Oleh kerana itulah kita salahkan UMNO. Oleh sebab Haji Stopa sakit lututlah kita cuba berlawan dengan mereka.

      Percayalah saudara-saudara sekelian,
      Spender Haji Stopa kita adalah unik, sizenya adalah besar, spender Haji Stopa adalah one of a kind. Bergantunglah kita kepada spender Haji Stopa dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir jika tak percaya Haji Stopa sakit lutut'.

      Padam
    2. Kes-kes fitnah ni, masyarakat tak adalah dungu sangat cepat tertipu. Cerita nak memanaskan PRU 13 semata-mata. Dah tak ada benda lain nak buat isu.


      Tang masuk bilik hotel la manjang pun. Otak kotor. Maybe bagi orang yang suka buat-buat cerita nampak macam lawak. Kalau tak kena kat dunia, tanggung la akhirat.


      Allah akan menangkan yang hak daripada yang batil. Kalau bukan menang sekarang, adalah suatu masa nanti. Yakin dan sabar.

      Padam
    3. dah jelas terbukti cikgu stopa pakai sepender putih saiz XXL. Oh lupa, haji Hadi kata video cuba besi.. jadi bolehlah cikgu stopa terus berzina di hotel.. Ok lah.. ini semua salah UMNO-BN..

      Padam
  9. sapa kata tak nasihat jgan sebar fitnah jangan buat keganasan dsb.

    Ada lar.. cuba buka balik akhbar2 parti tak kira la umno ka pkr ka pas ka dap ka parti komunis ka apa.

    BalasPadam
  10. Bhai Noob...

    Hahaha... stendet la... banyak orang politik yang bangang... nak buat camana...

    BalasPadam
  11. Sebab tu lah kalau ikut malas sangat nak ambik tau pasal politik sekarang ni. Tapi, kalau buat tak tau pun tak boleh. Kena ambil tau jugak. Amanah setiap rakyat untuk memilih parti mana yang lebih baik untuk negara Islam seperti malaysia.


    Sedar tak sedar, dua parti utama yang bersaing sengit pun majoriti adalah Islam. Bergaduhnya, memaki, mengutuk, menfitnah sesama Islam macam mainan biasa.


    Tak ada sensitivity langsung.
    Taksub sangat dengan parti politik.
    Sanggup menjatuhkan orang ikut suka hati.


    Sebenarnya tak sanggup dah tengok "kekotoran politik" yang semakin menjadi-jadi. Mungkin... itulah pun tradisi berpolitik sejak berzaman dulu.
    Tak kotor, memang tak sah. Kepentingan masing-masing jauh lebih besarrrr berbanding pembangunan masyarakat dan negara dari segi sahsiah, agama, ekonomi, akhlak, pendidikan dan lain-lain.


    Ini tak...
    Bukan setakat mata duitan.
    Mulut duitan.
    Tangan duitan.
    Kaki duitan.
    Hidup duitan je tau.


    Duit penting. Tapi bukan duit semata-mata yang menjamin kesejahteraan negara dan pembangunan negara. Semua aspek kena ambil kira.
    Duit... Duit... Duit...

    Negara bertamadun dan Islamic ke namanya?
    *lu pikir la sendiri*

    BalasPadam
  12. dalam banyak banyak kes kat atas, puak umno banyak main kotor. ikut amanat hj najib la ni. pertahan putrajaya hingga ke titisan darah terakhir. habis di tetaknya orang. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Amanat Baru Haji Hadi:

      Saudara-saudara sekelian percayalah,
      Kita backing Haji Stopa kita, bukan kerana dia Setia Usaha Agong PAS. Kita backing Haji Stopa kita bukan kerana kita malu kantoi Isle kesana Isle kemari aurat kehulu aurat kehilir tapi bila nak Inzal cakap omputih. Kita backing dia ialah kerana dia sakit lutut, sembahyang pon atas kerusi, buat style missionary pon tak sampai 2 menit dan lepas tu terpaksa tukar cowgirl style, maklom lah sakit lutut.. Oleh kerana Haji Stopa sakit lutulah lah kita backing dia. Oleh kerana itulah kita salahkan UMNO. Oleh sebab Haji Stopa sakit lututlah kita cuba berlawan dengan mereka.

      Percayalah saudara-saudara sekelian,
      Spender Haji Stopa kita adalah unik, sizenya adalah besar, spender Haji Stopa adalah one of a kind. Bergantunglah kita kepada spender Haji Stopa dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir jika tak percaya Haji Stopa sakit lutut'.

      Padam
  13. Depa ni tak taw ka depa bergaduh pasal parti je pon..bukan pasal agama atau keluarga...

    BalasPadam
    Balasan
    1. bagi kita mungkin kita cuma lihat pergaduhan antara parti jer..
      tapi bg orang lain, politik itu punca ekonomi. :)

      Padam
    2. Amanat Baru Haji Hadi:

      Saudara-saudara sekelian percayalah,
      Kita backing Haji Stopa kita, bukan kerana dia Setia Usaha Agong PAS. Kita backing Haji Stopa kita bukan kerana kita malu kantoi Isle kesana Isle kemari aurat kehulu aurat kehilir tapi bila nak Inzal cakap omputih. Kita backing dia ialah kerana dia sakit lutut, sembahyang pon atas kerusi, buat style missionary pon tak sampai 2 menit dan lepas tu terpaksa tukar cowgirl style, maklom lah sakit lutut.. Oleh kerana Haji Stopa sakit lutulah lah kita backing dia. Oleh kerana itulah kita salahkan UMNO. Oleh sebab Haji Stopa sakit lututlah kita cuba berlawan dengan mereka.

      Percayalah saudara-saudara sekelian,
      Spender Haji Stopa kita adalah unik, sizenya adalah besar, spender Haji Stopa adalah one of a kind. Bergantunglah kita kepada spender Haji Stopa dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir jika tak percaya Haji Stopa sakit lutut'.

      Padam
    3. Politik as carear man
      carik duit melaui politik besar cable besar projek juta2 malah billion2..

      ko ingat Taib boleh dapat ke harta berbillion2 tu kalau tak join politik.. :)

      Padam
    4. yalah mereka bergaduh,sebar fitnah,pasang cctv kat bilik hotel,buat benda2 jahat dapat upah,semuanya sumber ekonomi mereka.cuma malangnya mereka tidak kisah halal haram sumber pendapatan mereka...kesian

      Padam
    5. Kalau kisah halal haram takda la depa buat yob.. :)

      Padam
  14. yg aku heran mana ulamak ameno patul bari ulamak hanjeng Rm2juta xkata apa pun pasal puak ameno ni duk sebar video lucah termasuk papa porn gomo

    Kami tolak politik lucah ameno. ini kali lah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. kau pasti ke puak ameno yg sebarkan? jgn tau tuduh je.. dosa fitnah lg besar dr dosa seorang pembunuh.. dr pada kt mencari org yg menyebarkan video yg pasti tak akan kt tau siapa org tu, baik kt muhasabah diri tgk dr sudut positif kenapa video tu boleh tersebar.. bukan suruh tgk video tu, tp pikir kenapa org tu sebarkn video tu.. salah 1 sebab nye, dont judge a book by its cover. :)

      luaran nampak warak, tp hakikat nye? allah saje yang tahu...

      wallahualam...

      Padam
    2. Bapak porno papa gomo masih bebas apa cer. sekali aku masuk blog dia dh mcm blog lucah la derr. mohon blajar dgn blogger lucah AlVivi.

      Padam
    3. Ko tanya aku pasti ke x puak ameno yg sabar. aku nak tanya ko pasti pelakon tu benar2 org yg betul?

      Sbb tu aku ckp puak ameno dah xda modal. ini satu satunya modal survival politik diorang. nak lawan. lawan dgn hujah la derr.. bkn dgn video.

      ini bukan kali pertama la derr diorang publish video. Mohon belajar lagi pasal teknik editing. Kah Kah Kah

      Padam
    4. aku tak cakap pon org dlm video tu mustafa ali.. mmg muka sebijik sama.. tp xde bukti itu dia..dan pengajaran nye disini dont simply judge a book by its cover..

      tak semestinya tak da bukti bermakna itu bukan dia, dan tak semestinya ada bukti itu adalah dia..

      dan pengajaran nye disini dont simply judge a book by its cover.. kadang2 luaran tak mengambarkan dalaman..

      fikir2 kn ye.... :)

      Padam
    5. itu la jadi fitnah tak pasti dia ke bukan jadi spekulasi pulak..
      sebab tu Islam larang politik sebegini..

      Dah tak pasti satu hal
      lepas tu sudah sebar orang ramai tengok aurat dia pulak doh..
      menangung dosa pulak tgk aurat orang

      hahaha

      Padam
    6. ianya membuat kn kita lebih berhati2 dalam memilih pemimpin.. sebagai seorang islam kita mahu kan seorang pemimpin yg tidak melakukan perkara yg mungkar..

      Padam
    7. oleh itu marilah memilih rosmah mansor.stakat ini beliau xpernah melakukan perkara yg mungkar lg...

      Padam
    8. nik aziz dah buat perkara yang mungkar ke? cis! gua dah kena tipu..ingt kn nik aziz tak pernah buat perkara mungkar.. pui..

      Padam
    9. Kak Rosmah yang penyayang boleh peluk Lee Chong Wei selamba je :)

      Padam
  15. apesal aku terbayang Homer Simpson in his white undies bila pikir pasal PAS ha?

    BalasPadam
  16. Br1m rm500 utk kau, rm500juta utk scorpene aku. rebet henfon rm200 utk kau, rm250juta utk lembu NFC aku, siaran rakaman utk kau, siaran langsung utk aku, 10minit utk kau, 3jAm utk aku..

    Ini demokrasi terpimpin kepala bapak kau !

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama16 April 2013 3:12 PTG

      kalau PR menang, bnde2 yang ko cakap tu tak akn terjadi ke?tak kan ade KORUP lagi ke? bersih dari rasuah ke?

      Padam
    2. Yang belum terjadi is belum terjadi ler...
      Tp yg dah dengar/nampak ni tau la kan dah terjadi.

      Ape punya soalan da...

      Padam
    3. yang pasti PR menang tetap jugak akn ade korup..itu pasti.. :)

      Padam
    4. kalau PR menang, bnde2 yang ko cakap tu tak akn terjadi ke?tak kan ade KORUP lagi ke? bersih dari rasuah ke?

      Orang jenis ni memang katak bawah tempurung :)

      PR dah menang 3 negeri PRU lepas
      tak tengok prestasi mereka ke?
      KORUP ke KURAP?

      Padam
    5. Kes TALAM kat selangor ape cite? ;)

      Padam
    6. Memang sifat orang jenis KORUP atau busuk hati ni memang tak akan percaya ada orang lain lagi baik dan bersih..

      Padam
    7. Biasa la orang akan sangsi orang pun macam mereka sebab mereka pun macam tu lol..

      Padam
    8. PAS aku percaya mmg baik..tp DAP n PKR aku tak percaya..lol

      Padam
    9. umno.mic.mca.ppp.gerakan.kimma. aku percaya. PAS sori..

      Padam
    10. hahaha.. beriya betul nak menangkan PR.. kite tgk je nanti.. at least BN janji dicapati, still sedap jugak makan capati.. takut2 PR, janji capati pun tak nampak rupa.. janji tinggal janji.. kahkahkah

      aku sokong anon 3:52. PR pun 2x5 je dgn BN. corrupt! apatah pas nik aziz yg awal2 lg dah corrupt!

      Padam
    11. Tu pun sebab BN kalah teruk pru lepas kalau menang majoriti besar jangan harap la nak bagi BR1M ke capati ke tosai ke.. GST pun lama dah dilaksanakan.. tunggu je BN menang PRU13 ni GST akan dilaksakan menyeluruh selamat membayar cukai wahai rakyat Malaysia sekalian.. 6%..

      Padam
  17. Undi lah kak mah sebagai calon PM anda. calon yg solehah dan warak serta alim dan berakhlak mulia. idup kak mah. idup kak mah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. hug sikit kak Mah..
      lol

      Padam
  18. PAS for ISLAM!! eh itu dulu...

    sekarang.....

    PAS for ALL(islam,buddha,kristian,hindu,athies) -1Pas- ... kihkihkih

    BalasPadam
    Balasan
    1. Islam untuk semua tak kira sape.. cuma orang melayu je yang sempitkan aqal macam Islam tu milik orang melayu je.. lol..

      Padam
    2. bila anon 3:53 ckp islam utk melayu je?? rasanya anon 3:53 ckp pas for all religion(agama)

      Padam
    3. tu la anon 4:15 ni.. belajar x habis.. religion(agama) dgn race(bangsa) pun x tau nak beza

      Padam
    4. anon 4:15 bongok.. time kat sekolah tak nak belajar.. kate pas utk islam..tp ni hindu/buddha/athies pon boleh jadi ahli..

      Padam
    5. kate pas utk islam..tp ni hindu/buddha/athies pon boleh jadi ahli..

      Nampaknye ko yang tak belajar atau tak ambil tahu.. :)
      Mana ada semua boleh jadi ahli PAS?
      Sila semak perlembagaan PAS hanya untuk orang Islam.. Atas permintaan ramai Kelab Penyokong PAS ditubuhkan bagi orang BUKAN ISLAM. Mereka bukan ahli pas mereka ahli kelah penyokong PAS.

      Sila kembangkan aqal fikiran anda semua dekat2 dengan PAS jangan main hentam keroma aje..

      Padam
    6. Diaorang jeles lar tuh..
      Orang Cina Hindu Atheis semua sokong PAS.. :)

      lol..

      Padam
    7. macam mane kelab penyokong boleh bertanding n jadi wakil PAS??

      Padam
    8. Nasib la kan ramai orang bukan Islam lebih percaya dan sokong sokong PAS tu PAS terpaksa buka dan tubuhkan kelab penyokong PAS yang terdiri dari mereka yang bukan Islam. Nak jadikan mereka Ahli memang menyalahi perlembagaan Parti..

      UMNO pun cuba tubuhkan Kelab Penyokong UMNO tapi nampaknya kurang berjaya..

      Tapi bagus la sekurang-kurangnya orang Bukan Islam nampak PAS tu bagaimana aku pernah borak dengan beberapa orang cina juga India cukup kagum dengan Nik Aziz..

      Padam
    9. Tanpa Nama17 April 2013 3:38 PTG
      macam mane kelab penyokong boleh bertanding n jadi wakil PAS??

      Sama
      Macamana Zul Nordin boleh wakil tiket BN untuk Shah Alam?

      Padam
    10. lol..


      Nak jadi Calon ni sesiapa saja boleh masuk.. atas tiket siapa pun.. nak jadi bebas ke nak kenen2 BN ka Kenen PAS ke atau sapa saja.. :)

      Tak semestinya kena ada parti atau ahli mana-mana parti..

      Padam
    11. Wakil tak semestinya ahli.. :)

      Proses Pilihanraya Malaysia


      Kelayakan calon

      Dalam sistem pilihan raya di Malaysia, calon yang bertanding boleh mewakili sesuatu parti atau bertanding sebagai calon bebas. Seseorang itu layak menjadi calon dalam mana-mana pilihan raya jika memenuhi syarat berikut:-

      warganegara Malaysia dan bermastautin di negara ini;
      berumur tidak kurang daripada 21 tahun pada hari penamaan calon; dan
      tinggal di Negeri di mana dia akan bertanding.

      Seseorang calon hilang kelayakan jika dia:-

      telah didapati atau diisytiharkan tidak siuman; atau
      didapati seorang bankrap; atau
      memegang jawatan berkepentingan 'office of profit'; atau
      gagal mengemukakan laporan perbelanjaan pilihan raya; atau
      telah didapati bersalah oleh mahkamah di Malaysia dan dijatuhi hukuman penjara untuk tempoh tidak kurang dari 1 tahun atau denda tidak kurang dari RM2000 dan belum mendapat pengampunan; atau
      telah memperoleh kewarganegaraan asing.

      Padam
    12. Ala dah menang pun boleh lompat parti boleh jadi bebas atau masuk parti lain apa la sangat ahli parti ni

      Padam
    13. org bukan islam yg sokong pas pon sbnrnye x phm ape matlamat sebenar perjuangan pas ni.. ce tanya dorg tu ape matlamat parti pas.. mesti nganga pny..

      Padam
    14. Kenapa mereka tak sokong UMNO, MIC, MCA DAP, PKR kenapa nak sokong PAS pulak?..

      Cer check kenapa..

      Bukan sikit ramai pulak tu tak tahu ke mereka Pas ni memperjuangkan Islam? Mungkin mereka diupah oleh Pas?

      Entah la aku pun tak tahu kenapa mereka pilih sokong Pas berbanding Parti sebangsa mereka.. sampai minta Pas tubuhkan Kelab Penyokong sebab mereka tak boleh jadi ahli..

      Padam
    15. Mereka nampak keperibadian Islam dalam sesetengah pemimpin PAS.. contoh nik Aziz.. tu ramai masih nak dia bertanding walau sakit dan tak larat. sian.. Mereka juga harap Pas boleh tegakan keadilan buat mereka..

      Aku cakap sesetengah pemimpin PAS sebab tak semua pemimpin PAS ni boleh harap... Sesetengah pemimpin PAS lain memang lebih kurang umno je tarafnya.. Mereka masuk PAS nak kuasa aje.. Mempergunakan PAS.. kunun maksum..

      Aku rasa ramai manusia macam ni masuk Parti untuk kepentingan.. tak kira la Umno ke PKR ke MCA ke MIC etc.. semua untuk duit poket sendiri..

      Padam
    16. aku x kesah klu org non-muslim sokong pas.. asalkan org Islam yang mentadbir negara. dan pentadbirannya tak corrupt.. aku sokong! tak kesah la parti bn, pas, pkr.

      Padam
  19. Kita ni catur je.. cuma tak tahu la pawn je ke king ke queen ke apa lol.. :)

    BalasPadam
  20. Idup ameno. idup najib. idup kak mah. idup mlayu

    BalasPadam
  21. Video Seks Nurul Izzah dan Khalid Ibrahim Bakal Disebarkan..

    Read more: http://amenoworld.blogspot.com/2013/03/video-seks-nurul-izzah-dan-khalid.html#ixzz2QcBgrq20
    On the way.

    Pemimpin PKR dah dapat official invitation dari wakil umno..

    Jika DSAI takmo berundur dari melibatkan diri dalam politik negara, umno tiada jalan lain melainkan mengheret anak DSAI dalam isu pendedahan skandal seks.

    Tujuan umno berbuat demikian adalah untuk memastikan DSAI berundur.

    Inila yang aku diberitahu.

    Sejujurnya aku nya opinion memang firm dalam issue neh. Regardless siapa pun involved dalam sex scandal be it nurul, khalid even ulama dalam pas pun, doesn't matter la. My vote goes to pr.

    BN ditolak bukan kerana tiada scandal sex. Tetapi kerana penyelewengan. Pecah amanah. Tak reti buat kerja. Tak cekap. Gagal menjadi pentadbir yang baik.

    Tiada video seks, tidak reti buat kerja.

    Adakah ini lebih bagus dari

    Ada video seks, reti buat kerja?

    Kedudukan mereka sama je pun. They are sitting on the same level la.

    Yang bijaknya kita tolak seme calon bermasalah. BN kita tolak. Mereka tidak patut diberikan peluang lagi. Dan kalau benar ada video seks semua pihak di atas kita tolak juga la mereka2 itu. Jangan undi pemimpin yang berzina..

    Tapi nak juga kena pastikan adakah itu hal yang benar? Kalau benar bawa pergi mahkamah la. Dakwa. Settle by law. You don't expecting people to punish them using our own hands, right?

    Release those pictures to public pun public boleh buat apa? Takan nak suruh kita bunuh sorang2? Takde penyelesaian. Kalau benar nak berjuang ikut landasan islam bawa pergi mahkamah dan dakwa. Biar undang2 decide.

    Dan jangan kita lupa. 10 tahun punya citer sex baru nak dedah sekarang pun tak guna. Kalau orang dah tertaubat lue sapa nak melebih2? Yang penting masih amalkan ataupun tidak je.

    Bagi aku semua dari umno adalah fitnah sehingga terbukti benar.

    Kalau benar, aku tengok timeline pula. Kalau itu zaman2 jahil siapalah aku nak menghukum lebih2. Yang penting dah berubah. Aku tiada masalah menerima mereka2 yang dah bertaubat jadi pemimpin. Aku oke. Bagi aku bekas pencuri, bekas penyamun, bekas penzina dan etc2 juga adalah manusia.. Bagaimana mereka bermula bukan penting.. Yang penting pengakhiran. Ada orang lahir muslim, mati kafir. Ada orang lahir kafir.. Tapi mati as muslim.

    Aku tak boleh nak harap pemimpin perfect since manusia perfect tak wujud pun. Cukupla sekadar pemimpin yang ada usaha dan keinginan untuk bantu selesaikan masalah rakyat. Juga pemimpin yang jenis walk the talk. Jangan cakap je pongpang2 tapi bila kena kat dia jadi citer lain plak.

    So kepada mereka2 yang bakal release benda tak senonoh.. Beringatla. Kalau ia fitnah korang akan dibalas Allah swt. Kalau ia benar sekalipun, let say kesilapan lampau, korang juga akan diadili oleh Allah swt.. Dan kalau la ia benda baru berlaku sekalipun... Tindakan menyebarkan ia tidak akan menghalalkan perbuatan korang..

    Untuk mengangkat benda betul.. Cara perjuangan itu sendiri perlu betul. Menyebarkan benda lucah atas nama perjuangan..? Itu je dah membuktikan korang tak betul. Camne ah orang nak anggap video lucah tu betul.. Adoiyaii..



    Read more: http://amenoworld.blogspot.com/2013/03/video-seks-nurul-izzah-dan-khalid.html#ixzz2QcBaNv9J

    BalasPadam
    Balasan
    1. bawak anuar dan anak beranak sampai 10 kali malah lebih lagi dan anuar menang lagi, hmmm nampak sngat dah masyrakat tak sedar teruk sangat

      Padam
    2. Darmstadt Mendeleyef

      “The Great Indonesia”

      Since: Mar 13

      332

      we are MANY we are indONEsia

      Reply »
      |
      Report Abuse
      |
      Judge it!
      |
      #1
      3 hrs ago

      Kampanye Pemilu Malaysia mulai dilakukan oleh pendukung dua kubu yang akan bertarung di pemilu 5 Mei mendatang. Namun kampanye ini berlangsung paling kotor di dunia, setelah dua kelompok pendukung itu saling mengumpat
      Darmstadt Mendeleyef

      “The Great Indonesia”

      Since: Mar 13

      332

      we are MANY we are indONEsia

      Reply »
      |
      Report Abuse
      |
      Judge it!
      |
      #2
      3 hrs ago

      Perdebatan antara pendukung Barisan Nasional yang berkuasa sejak 56 tahun di Malaysia dengan pendukung pihak koalisi oposisi Pakatan Rakyat (PKR), berujung pada penggunaan kata-kata kotor dan kadang melewati batas sensitifitas agama dan ras. Hal ini mereka lakukan untuk mempengaruhi pendapat publik Malaysia menjelang pemilu.
      Darmstadt Mendeleyef

      “The Great Indonesia”

      Since: Mar 13

      332

      we are MANY we are indONEsia

      Reply »
      |
      Report Abuse
      |
      Judge it!
      |
      #3
      3 hrs ago

      Salah satu contoh adalah, keluhan yang diutarakan oleh sebuah lembaga swadaya masyarakat tentang ulah yang dilakukan oleh pendukung oposisi di dunia maya. Mereka mengunggah foto seorang perempuan yang disertai komentar vulgar dan keras.
      Darmstadt Mendeleyef

      “The Great Indonesia”

      Since: Mar 13

      332

      we are MANY we are indONEsia

      Reply »
      |
      Report Abuse
      |
      Judge it!
      |
      #4
      3 hrs ago

      Perempuan yang anggota Kelompok HAM Pemuda Malaysia, juga diancam pemerkosaan dan pembunuhan. Ancaman itu terkait dengan sikapnya terhadap beberapa isu.
      Darmstadt Mendeleyef

      “The Great Indonesia”

      Since: Mar 13

      332

      we are MANY we are indONEsia

      Reply »
      |
      Report Abuse
      |
      Judge it!
      |
      #5
      3 hrs ago

      kampanye semacam ini mengundang kecaman. Deputi Menteri Pendidikan Tinggi Malaysia Datuk Saifuddin Abdullah langsung mengecam strategi oleh para prajurit cyber. Menurutnya, mereka terlalu fokus untuk melakukan serangan.

      "Pada akhirnya, strategi ini tidak akan berhasil. Warga akan mulai membaca komentar-komentar mereka dan menyebutkan bahwa mereka telah menghina rasa akal budi," tegas Saifuddin
      Darmstadt Mendeleyef

      “The Great Indonesia”

      Since: Mar 13

      332

      we are MANY we are indONEsia

      Reply »
      |
      Report Abuse
      |
      Judge it!
      |
      #6
      3 hrs ago

      Pihak oposisi Malaysia pun meminta agar para politisi menolak keras taktik yang dilakukan oleh para aktivis di dunia maya. Mereka juga membantah adanya aktivis semacam itu, yang diperkerjakan secara khusus untuk melakukan provokasi di internet.
      Darmstadt Mendeleyef

      “The Great Indonesia”

      Since: Mar 13

      332

      we are MANY we are indONEsia

      Reply »
      |
      Report Abuse
      |
      Judge it!
      |
      #7
      3 hrs ago

      Pihak oposisi Malaysia gerah dengan seruan provokatif Mahathir Mohamad terhadap warga Tionghoa.

      Dalam blognya, Mahathir memperingatkan warga Tionghoa agar tidak memilih Lim Kit siang dalam pemilu 5 Mei mendatang.

      “Lim Kit Siang akan membawa konflik dan perpecahan antar ras. Kehadirannya akan membuat etnis Tionghoa makin tidak menyukai dan membenci etnis Melayu,” sebut Mahathir
      Darmstadt Mendeleyef

      “The Great Indonesia”

      Since: Mar 13

      332

      we are MANY we are indONEsia

      Reply »
      |
      Report Abuse
      |
      Judge it!
      |
      #8
      3 hrs ago

      Pemerintah Malaysia memang sering menggunakan cara-cara kotor untuk mempertahankan kekuasaannya. Misalnya dengan menyebarkan video atau pamflet yang bernada provokatif.

      Padam
    3. walau pun aku sokong BN.. tapi ayat ni aku terima pakai..

      "Aku tak boleh nak harap pemimpin perfect since manusia perfect tak wujud pun. Cukupla sekadar pemimpin yang ada usaha dan keinginan untuk bantu selesaikan masalah rakyat. Juga pemimpin yang jenis walk the talk. Jangan cakap je pongpang2 tapi bila kena kat dia jadi citer lain plak."

      that's y tahun ni aku x mendaftar mengundi.. sbb aku dah x nmpk satu pun pemimpin now yg btl2 berusaha utk membantu menyelesaikan masalah rakyat. both BN n PR. sorry BN, u loss 1 vote this year.

      Padam
    4. Did you know.. Your vote has been recorded and will be used by someone else Done worry your vote will not be wasted.

      Padam
    5. no worry, i'm not even registered.

      Padam
    6. thank you.
      we have another spare vote to use.

      Padam
  22. xpayah tgk kat luar lah, dalam blog ni pun melayu dah bercakaran,kasihan melayu, bakal pupus.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ads ak kesah

      Padam
    2. tu la ironinye.. :) kata perpaduan tapi bercakaran
      lalalala

      Padam
  23. Ramai nya macai mempertahankan jibby. bagus anon2 belaanku sekelian. korang di jemput utk menyertai PERKASA bersama sama dgn pak berahim kita menuju matlamat yg satu. janji di tetapi. Kami rela idup susah harga barang naik asalkan kakmah yg kami sayangi bahagia dan idup mewah dgn koleksi beg2 tangan ratusan ribu ringgit serta cincin jutaan ringgit. idup jiby. idup kak mah. idup ameno.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hidup Kak Mah..

      Padam
  24. sy ingin mencari calon isteri sila call 0199864457....syam

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...