Iklan Leaderboard

Khamis, 11 April 2013

73 Samseng politik VS budak2 baru nak up

Aku tak tau mana nak menyampah yang mana satu, samseng tua yang menjerit2 macam orang lain takde telinga atau geng2 aktivis TOLAK yang beriya2 nak berpolitik bagai.



Samseng tua yang maki2 budak2 tu sampai nak terajang kereta sampai pecah tu mungkin kaki buli zaman sekolah dulu, perangai samseng terbawa2 sampai ke tua. Yang tu tak boleh buat apa la, sekali menjadi macai, selamanya menjadi macai. Tapi aku juga cukup annoying dengan budak2 muda baru2 2 3 tahun lepas SPM yang masih belajar kat IPT ni sibuk2 sangat dengan berpolitik sampai nak buat demo, berhimpun, bagi ceramah bagai.

Yang ni satu lagi, orang elok2 tengah makan korang pergi memekak kat tengah2 alam siap dengan hailer. Kalau nak memekak sila anjurkan kat mana2 tempat, lepas tu terpulang kalau ada orang yang rasa nak dengar korang memekak, diorang akan datang. Jangan paksa orang lain nak dengar korang memekak. Dah la datang ke tempat orang bikin kecoh pulak. Jangan kata mahasiswa, kalau ada macai politik dari mana2 parti tiba2 datang nak buat kecoh memekak kat tengah2 alam pun boleh bikin hati marah.


Ingat dulu apa geng2 ni buat masa kat UPSI dulu masa tahun baru 2012? Udah2 la tu belajar la bersungguh2 dapatkan la dulu degree ke diploma ke, lepas tu korang nak berpolitik sampai mampus pun takde orang peduli. Atau kalau rasa tak sabar sangat nak berpolitik, berhenti jelah belajar terus je jadi calon wakil rakyat bertanding kat pilihanraya. Tapi lepas tu dah tak boleh la nak guna nama mahasiswa.

Tak puas hati sangat dengan mana2 kerajaan? 5 Mei 2013 nanti balik kampung pangkah la mana2 calon yang kau suka.




tags: aktivis gelombang anak muda tolak umno bn diserang macai johor samseng berlagak marah maki herdik jerit memekak tendang kereta pecah mahasiswa mahasiswi siswa student pelajar universiti kolej ipt ipta ipts huru rara puak adam adli safwan anang khalid ismath kecoh uitm solidariti smm bbnu budak baru nak up

73 ulasan:

  1. ohhyeaah...1st.....saya menang motor!!!

    BalasPadam
  2. pasni boleh la aku boncengkan cik amal pergi balik ke tempat kerja.....

    BalasPadam
  3. 30 April undian pos..5 Mei undi biasa :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. jadi? aku x payah solat seumur hidup sebab aku orang umno? klau aku solat pun, tuhan x terima sebab aku orang umno? klau macam tu, aku x payah langsung seumur hidup? macamtu?



      mohon penjelasan lanjut dari penganut agama PAS......

      Padam
    2. saya sokong dgn pertanyaan AHMAD utk kali ini.. pas tolong jelas kn.. or mintak cik lynn yg berilmu untuk jelas kn...please...

      Padam
    3. xtaula ahmad.ko tepuk dada,tanya iman.Allah tu bukan tuli,bukan buta..sampai tak tau pe yang kau buat.solat tu membentuk peribadi seseorang untuk jadi lebih baik.kalau dilihat dari perangai kau,memang gaya solat 5 waktu dan solat sunat tiap2 malam.

      Padam
    4. komen la kat blog cik lin beliau ada entry pasal ni.pergi la sana ada brann?? terserlah lagi akan kebodohan ko ahmad.jgn nk aibkan cik lin yg aku sayang kat sini.amaran dr aku.

      Padam
    5. saya sokong UMNO dan saya solat 5 waktu..adakah solat saya tak di terima allah? Ulaskan. (5markah)

      Padam
    6. g tnye tuhan la bodo. solat ko utk tuhan nilai ato mnusia? bodo punya melayu

      Padam
    7. bukan bodoh pny melayu..tp bodoh pny nik ajiz,,cakap tak pkai otak..

      Padam
    8. sebodo bodo nik ajiz, aku rase ko lg bodo. menaip x gune akal. atleast die tu ulama. org yg dekat dgn tuhan. tahu al-quran. ko ape ade?jgn jgn bc fatihah pun x btol lg

      Padam
    9. dia ingt dia ulama dia boleh sesukahati bapak dia nk cakap org solat tak dapat pahala? die ulama..manusia biase..sama macam kita semua.. ko mesti diehardfan nik aziz kn? bodoh cakap x guna otak

      Padam
    10. pastu ko pcacye la ape kata nik aziz tu? takde akal nk pikior? bodo punye melayu. bende mudah pun x leh pikio.

      Padam
    11. Kalau dah bodoh jgn salahkn org berilmu. Kalau bulan ramadan kau puasa macam nak pengsan pun tapi x solat. Puasa x diterima. Kalau kau x beriman dgn salah satu rukun Iman yaitu. Percaya pada kitab ALLAH .yg dlm nya terkandung hukum2. Yang kau langgar. -Hudud ko tolak, ribak , arak , pesta ko banggakn so pastu ko nak solat pulak. Rukun iman tu basic iman kita. JATUH la hukum fasik .ibadt ko tergantung. Sama juga kerana setitik arak 40 hari x dterima solat ko.

      Padam
    12. amek cow macai. bodoh sgt. itu jer sesuai. berlagak pandai. rupanya pandir.

      Padam
    13. aku tak pnh pon tolak hudud.. mmg sokong 100% PAS..tp sekarang mana hala tuju PAS?dlm buku jingga xde ckp psl hudud,,dan aku pasti pakatan menang nanti mesti hudud xkan terlaksana jugak..kt manusia kne fikir rasional..kt negara islam tp hanya 60% je..selebih nya bukan islam...mana mungkin boleh buat hukum hudud tu..indonesia yg 90% islam pon xpkai hukum hudud...hanya di aceh je pkai hudud...sebab penduduk islam dkt negeri tu melebihi 90%...PAS sebagai parti islam kene la buktikn dekat negeri yg dia perintah..buat hudud dekat negeri dorg..ini dah 20thn perintah negeri tp xbuat pon hudud...lepas tu sibuk hentam kerajaan sebab xbuat hudud..tolak hukum ALLAH..sedangkan negeri yang kecik pon xleh nk buat hudud,inikan pulak nk buat hudud 1 negara...hipokrit..

      Padam
    14. Kalau tak faham apa nik Aziz cakap tanya dia detail kenapa solat tak diterima.. mengaji buka buku-buku dan kitab-kitab bukan mengarut dan memaki tak tentu pasal.. nampak sangat dangkal bukan saja ilmu tapi akhlak islamnya..

      Solat 5 kali sehari untuk apa? sedar tak dalam solat mengucap tanda ikrar Iman kita (dalam tahiyat awal(buat solat yang ada tahiyat awal) & akhir)? Tiada tuhan yang disembah melaikan Allah dan Muhammad itu pesuruh Allah. Dah ikrar buat akujanji tapi buat maksiat (melawan Allah) rasanya jadi macamana?.

      Atau tak faham pasal solat? hanya tungang tungik? lepas tu dabik dada kononya solat diterima :) Dah dapat report kad dari Allah?

      Padam
    15. ko ni nama jer penyokong pas. tapi jenis malas nak membaca.dah malas bkn nk g tanya kwn2 pas ko. ko tau x kerajaan persekutuan nk sama kerajaan negeri pas ko di kelantan kalo laksana hudud? bodo punya penyokong pas.

      Padam
    16. bukan pecaya kat ckp nik aziz..tp kesian kat dia....ulama sepatutunya tunjuk contoh yang baik..ini la akan jadi bila ulama masuk politik...

      Padam
    17. kelako. elokla kone kesian ke diri kome dulu. otak sendiri gagal hadam ape nik aziz ckp nk salahkan nik aziz. sumber yg kome baca pun ntah dr mana. lg satu. dlm islam mmg ulama masuk politik. yg x masuk politik paderi katolik jer. oh yer. ulama x boleh politik, so kome jer boleh? hihi

      Padam
    18. Ahmad ni kdg2 btol jgk... cik lynn makin lame makin myampah tgk blog dy.. politik smata2... kalo ape2 jd mase tuka pmimpin nt.. cik lynn sila ttop blog anda pegi jual hnfon kt the mines.. tq

      Padam
    19. dah menyampah apesal ko g masuk? pastu meraung kat sini. sila g jual bontot kat bangla.

      Padam
    20. Nik Aziz patut jadi macam ulama BN sokong kerajaan elok juga bawak K-POP juga bangnam ke Kelantan :) baru dikatakan Islam moderate lol.

      Oh yea Nik Aziz patut upgrade life dia pakai kot pakai kereta mewah upgrade rumah macam istana macam menteri2 besar kita.. baru la Ulama moden baru la ramai orang akan dengar.. lol.



      Padam
    21. alahai..bodoh nya..mmg betul la ape nik aziz tu ckp..tp xperlu la mention kn name org or parti dlm kenyataan die tu..same jugak mcm nik ziz cakap ko dgn bapak ko solat x diterima allah..mesti ko jadi kurang respect kat dia kn?

      Kalau nak ceramah pasal hukum ALLAH jangan la sebut or melibat kn org lain..cerita je ape akibat tolak hukum allah..kisah2 teladan pasal org yg tolak hukum allah...

      Padam
    22. salah ker mention?over sensitif? hihi

      Padam
    23. nik aziz patot bagi nasihat kat anwar ibrahim tu..lg teruk perangai dia..dengan orangacam tu ke PAS nak berkerjasama? hancur la..

      Padam
    24. perlu ke nak mention?

      Padam
    25. dah tak payah gaduh2..tak payah pcaye nik aziz ke, najib ke, anwar ke.. buat solat istiqarah mintak petunjuk kat allah...

      Padam
    26. Ala Nik Aziz bukan nampak dosa pahala orang pun dia cakap bedasarkan ilmu agama bedasarakan apa yang dia belajar.. kenapa dia lawan UMNO dan BN..

      Yang terasa sangat kenapa? Elok la baiki diri dari tambah dosa, yerla kita pun tak tahu dosa pahala kita. elok dah banyak pahala karang tambah banyak dosa sebab bergaduh memaki orang sana sini.

      Astarfirrullah.. bawak banyak mengucap.

      Padam
  4. Bila tabligh datang ziarah bilik ke bilik, dikatakan memaksa untuk beribadat...tapi, bila mereka memaksa orang lain ditengah khalayak ramai untuk politik.............~

    BalasPadam
  5. Gelagat orang bijak pandai dalam UMNO seperti Dr. fulan bin fulan dan angkatan ulamaknya sangat menghiburkan.

    Ditambah pula dengan geng samseng tak bertamadun sebagai perisa tambahan. Tak lupa juga pada NGO sekian sekian yang memeriahkan lagi suasana.

    Only in Malaysia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

      Padam
    2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

      Padam
    3. cik lynn.. obvious sgt awk 2 xsuke kerajaan..n ape yg ade dkt PR smpai kn awk suke sgt?

      Padam
    4. kena beza tak suka umno bn dengan kerajaan. lol

      Padam
    5. UMNO=KERAJAAN?hahahaha

      Padam
    6. komen la kat blog cik lin beliau ada entry pasal ni.pergi la sana ada brann?? terserlah lagi akan kebodohan ko ahmad.jgn nk aibkan cik lin yg aku sayang kat sini.amaran dr aku.

      Padam
    7. kalau nak amik hati cik lynn,guna la nama betul..ade brann??

      Padam
    8. pegi mmpos la ... sume nk bgado bagai..

      Padam
  6. Gaya tingkat atau kasta pemikiran kita berbeza2 Noob..Majoriti rakyat Malaysia ni rata2 pemikiran masih ditahap "remote control"..gaya pemikiran yang dikontrol sebahagian rakyat malaysia yang lain bertaraf Mastermind.

    So apa yang boleh diharapkan dari manusia2 robot yang tiada roh ini?

    Mereka hanya berfikir apabila disuruh berfikir dan akan dicatu setakat mana mereka boleh berfikir..mereka sendiri yang menempatkan diri mereka di posisi robot...jangan salahkan nenek yang tidak mengandungkan korang...salahkan mak bapak korang yang menyemai biji benih dan melahirkan korang yang bengap macam keldai itu.

    Situasi2 yang berlaku setiap hari ini mengambarkan betapa rendahnya pemikiran rakyat Malaysia dalam menganalisis logik dan bersifat rasional layaknya sebagai seorang manusia yang dianugerahkan akal.

    Well,Benda ini akan berulang2 sampailah spesis2 ini pupus..so bagi menyelamatkan generasi baru dan mengelakkan mereka mengikuti langkah2 spesis2 bodoh ni..Usaha menyelamatkan pemikiran mereka bermula dengan ANAK2 kita dahulu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. bagi komen sebaris dua dah la. org lain pun nak komen jugak bangsat.

      Padam
    2. kahkahkah rmi anon genius di sini puiii BN

      Padam
  7. UMNO,PAS atau PKR majoriti pengikut2nya hanyalah memiliki AKAL bertaraf sampah.

    Obsesi dan taksub menidakkan RASIONAL untuk berfakta.

    Manusia2 bangsat Berfahaman DEMOKRASI ciptaan BARAT ini layaknya dipijak2 sahaja kepala mereka kerana KEBANGANGAN mereka bener2 menjadi sampah busuk kepada Hikmah penciptaan AKAL.

    Use ur brain BITCH!

    BalasPadam
    Balasan
    1. meh isap konek aku....aku tengah stim ni zack.....oh zack......

      Padam
    2. jom follwo zack..dia satu2nya harapan kita.penentang dajjal laknatullah.

      Padam
    3. Panas!panas! bontot dah panas! kahkahkah xD

      Padam
    4. Lempang sekor2 laju2

      Padam
  8. ahhh....ahhh....ahhhh.....aahhhh!!!! sedapnya zack........u memang terer kulum konek........i love you zack.......ahh....ahhhhh......aahhhh.......

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kah kah kah xD

      suka aku dengan saiko budak ni..

      Teruskan seni bersaiko ko tu.. kah kah kah xD

      Padam
    2. baguslah,korang dah kenal.lama ku tunggu.akhirnya! ZACK "KORANG BODOH AKU JE BIJAK" VS AHMAD "PSIKO MEROYAN SAWAN"..fuh,box office

      Padam
    3. Ada aku kesaj

      Padam
    4. Anon nak mengampu aku ler tu kah kah kah xD

      Padam
    5. Ahmad kunyit vs zack.3gp

      Padam
    6. http://hapraknews.blogspot.com/

      Padam
  9. lynn si pipi merah ni mmg bodoh. taksub sgt dgn parti ajaran sesat PAS. xleh gi aku.

    lempang muka biar btol2 merah pipi betina ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. butthurt?pookihurt?

      Padam
    2. cik lynn ni..sblom ni kate org taksub, tp die pon sme.. cik lynn oi..PAS yg awk taksub tu bukan nya betul sangat sekarang ni...

      Padam
    3. bior ler die nk taksub ker ape. yg kome taksub sgt nk benci die knpe? bontothurt ker?

      Padam
    4. kesian kat dia...muda2 dah taksub macam ni...

      Padam
    5. kome pun kene kesian utk diri kome sendiri jugak. kan dah taksub ke cik lynn kite. uhuk uhuk!

      Padam
    6. Kesian mak bapak lu dapat anak2 jahil. agama sendiri buat main2 . Yg celik agama lu maki hina. Kalau lu mati x tau la nak tanam kat kubur agama mana. ? Nama ahmad perangai macm binatng.

      Padam
    7. sengal anon betina ni. tension dgn cik lyn apesal meraung kat sini? bengong

      Padam
    8. Dah2 korang jgn nak marah2 cik lyn. Setiap ada pandangan masing2. tlg hormat pandangan org. tunggu je la 5hb ni sapa yg akan menang dan membentuk kerajaan.

      Yg pasti kebenaran akan menang. sebaik sahaja pakatan menang. aku nak tgk sebiji2 muka puak umno yg x amanah mkn duit haram rasuah masuk court. Ahaha ehewhew hewhew

      Padam
    9. rasa pakatan boleh menang ke..ak rasa lah kan Allah takkan bgi menang punya yg dalam pakatan ada pejuang lbgt,pluralisme,syiah,yg angap Nbi MUhammad tu mcm mamat2 biasa di kampung,tak sambut maulidur rasul,to semua..Mane parti yg menang parti tu yg diperkenan oleh ALLAH..dan ak yakin BN menang..insyallah..

      Padam
    10. BN menang besar punya pengundi luar negara dah sedia untuk undi BN dengan undi POS..

      PRU kali ini akan melihat pertambahan undi POS yang berlipat kali gandanya.. :)

      Padam
  10. Mohon bincang tentang Sms Politik, Noob.
    Amacam?

    BalasPadam
  11. mustafa ali ni memalukan PAS la..bodoh..dah tua2 pon nk main pompuan...bini kat rumah ingat kuar pegi meeting PAS rupenya pegi fap fap fap.. crack! haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Fap fap fap. sedap hingga menjilat jari.

      Padam
    2. rumah kata pergi, kubur kata mari... lebih baik mati ketika bersama isteri drpd mati ketika bersama pelacur...

      Padam
  12. Bosan dgn politik m'sia yg x berkesudahan..mana2 pihak 2x5..kroni2 & penyokong2 lbh sudu dr kuah..

    BalasPadam
  13. Bosan dgn politik m'sia..dua2 pihak 2x5..penyokong & kroni2 lbh sudu dr kuah..

    BalasPadam
  14. UMNO Terus Mara
    Untuk Rakyat Malaysia

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...