Jumaat, 2 Jun 2017

0 Inkramadan Hari 07: Sabar

Inkramadan Hari 07: Sabar

Berpuasa ini bukan sahaja menguji kesabaran kita untuk menahan diri dari makan di siang hari, malah menguji kesabaran kita dalam segala hal. Kalau sekadar menahan diri dari lapar dan dahaga tapi masih membuat dosa, mengeji, mengumpat, memaki hamun, bergaduh dan sebagainya, maka tiada maknalah puasa kita. Dan jangan juga kita hanya bersabar di siang hari tetapi lepas berbuka terus hilang sabar itu.



P/S: Jangan lupa untuk menyokong kami dengan membeli buku Buasir Otak: The Komik terbitan Alaf21 dan juga koleksi buku Buasir Otak: The Komik versi digital di sini - https://goo.gl/xGAx3o.





tags: #inkramadan #ramadhancomics #comicoreclub #trilog #sucomi #buasirotakthekomik #iqomic #cip #oki #omi #bo #iqo #day07 tips puasa komik kartun

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.