Jumaat, 9 Jun 2017

0 Inkramadan Hari 14: Berat Ideal

Inkramadan Hari 14: Berat Ideal

Kita berpuasa di bulan Ramadan adalah kerana perintah Allah, malah banyak hikmah dan juga manfaat lain dalam kita menunaikan ibadah puasa ini, antaranya adalah mengurang dan mengawal pemakanan ketika berbuka dan bersahur. Oleh itu boleh ambil peluang berpuasa sebulan ini untuk mendapatkan berat yang ideal. Boleh rujuk carta BMI (Body Mass Index) untuk menyemak berat ideal berdasarkan ketinggian kita.

Karya Plain83.


P/S: Jangan lupa untuk menyokong kami dengan membeli buku Buasir Otak: The Komik terbitan Alaf21 dan juga koleksi buku Buasir Otak: The Komik versi digital di sini - https://goo.gl/xGAx3o.





tags: #inkramadan #ramadhancomics #comicoreclub #trilog #sucomi #buasirotakthekomik #iqomic #cip #oki #omi #bo #iqo #day14 berat ideal komik kartun


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.