Rabu, 7 Jun 2017

0 Inkramadan Hari 12: Jimat Belanja

Inkramadan Hari 12: Jimat Belanja

Sepatutnya bulan Ramadan ini kita menjadi semakin jimat berbelanja, namun seperti sudah menjadi kebiasaan kita perlu banyak berbelanja pula ketika bulan puasa. Banyak belanja di pasar Ramadan untuk membeli juadah berbuka, banyak belanja nak beli baju raya, kuih raya, langsir raya, sofa raya, kereta raya dan macam-macam lagi.

Tak salah nak berbelanja, tapi ikutlah pada keperluan dan kemampuan, jangan ikutkan sangat pada kemahuan, kerana bukan sahaja boleh mengundang pembaziran, malah silap hari bulan terpaksa menanggung pula hutang sebab dah tak cukup duit.

Karya Budak Kartun.


P/S: Jangan lupa untuk menyokong kami dengan membeli buku Buasir Otak: The Komik terbitan Alaf21 dan juga koleksi buku Buasir Otak: The Komik versi digital di sini - https://goo.gl/xGAx3o.





tags: #inkramadan #ramadhancomics #comicoreclub #trilog #sucomi #buasirotakthekomik #iqomic #cip #oki #omi #bo #iqo #day12 jimat belanja komik kartun

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.