Isnin, 23 Oktober 2017

1 Masa berlalu meninggalkan ingatan dan kenangan

MASA BERLALU
 
Waktu dulu itu
Seronoknya bermain
Gembiranya berkawan
Semangatnya belajar
Manisnya bercinta



Hari ini
Ku lihat cermin
Ada garis kedut di bawah mataku
Ada helaian putih di kepalaku
Ada kulit luas di dahiku

Tanpa ku sedar
Masa berlalu
Ketika aku sedang gembira

Masa berlalu
Ketika aku sedang sedih

Dan masa terus berlalu
Tanpa menunggu aku
Dan sesiapa pun

Hanya meninggalkan
Ingatan dan kenangan

Semua yang berlaku
Pasti ada pengakhiran
Tetapi kenangan itu
Akan terus kekal
Buat selamanya

Kita tidak mengingati hari
Tetapi kita mengingati detik
Tak kira detik yang indah
Ataupun yang gundah

Kembalikan aku
Kepada kenangan itu
Aku mahu ulangi
Segala memori itu

Namun aku tahu
Ia pasti mustahil


P/S: Jangan lupa untuk menyokong kami dengan membeli buku Buasir Otak: The Komik terbitan Alaf21 dan juga koleksi buku Buasir Otak: The Komik versi digital di sini - https://goo.gl/xGAx3o.





tags: masa berlalu kenangan memori momen ingatan time flies memory memories sejarah history

1 ulasan:

  1. Dulu
    Ketika aku masih kecil
    Ayahku mendukungku
    Aku bercakap dan bermanja dengannya

    Sekarang
    Aku sudah dewasa
    Aku pula mendukung anakku
    Dia bercakap dengan bermanja denganku

    Aku terkenang masa dulu
    Betapa cepatnya masa berlalu

    -Anak Patani, 2017-

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.