Iklan Leaderboard

Selasa, 17 Oktober 2017

2 Impian yang gagal bukanlah untuk selamanya

Semua orang ada impian.
Semua orang memiliki cita-cita.
Setiap orang mahu mencapai impian mereka dan mengharapkan ia menjadi realiti.

Akan tetapi hakikatnya tidak semua mampu memperoleh apa yang mereka impikan.
Tidak semua orang akhirnya berjaya menemukan cita-citanya akibat gagal di tengah jalan.

Namun andai anda gagal menggapai impian anda, usahlah kuburkan impian tersebut bersama anda, sebaliknya wariskanlah impian tersebut kepada generasi baru.

Curahkan ilmu dan bakat yang anda ada kepada mereka. Berikan bimbingan, tunjuk ajar dan dorongan kepada anak-anak muda agar generasi akan datang akan terus maju dan membina kejayaan.

Baca sebuah komik dari buku kami yang terkini iaitu Buasir Otak: The Komik (AWAKENING) bertajuk Impian Yang Gagal oleh Nikey Ze.





































* Komik ini kami siarkan bagi mempromosikan Cabaran Komik Online Malaysia 2017 (CKOM2017) anjuran Matkomik yang bertemakan 'SUKAN'.

Semoga sedikit sebanyak dapat menyuntik semangat kepada anda dan lebih ramai anak-anak muda untuk menyertai pertandingan ini.


P/S: Jangan lupa untuk menyokong kami dengan membeli buku Buasir Otak: The Komik terbitan Alaf21 dan juga koleksi buku Buasir Otak: The Komik versi digital di sini - https://goo.gl/xGAx3o.





tags: impian cita-cita gagal warisi ilmu bakat latih legasi 

2 ulasan:

  1. Komik yang simple dan menarik mudah dimemherti.

    BalasPadam
  2. Setuju saya dengan ceritanya,bahwa kegagalan bukan akhir dari segalanya,asal ada kemauan dan tekad yang kuat untuk bangkit pasti kita dapat mencapai kesuksesan.

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...