Jumaat, 4 Ogos 2017

5 Kenapa peduli sedang ia hanya menyakitkan?

KENAPA PEDULI?

Ada ketika
Saatku cuba
Saatku bangun
Saatku bangkit
Saatku berharapan

Ia datang
Menolakku
Memijakku
Menggangguku
Menghantuiku


Hingga muncul
Rasa marah
Rasa geram
Rasa sedih
Rasa kecewa

Saat itu juga
Ia senyum
Ia ketawa
Ia gembira
Ia puas

Melihatku rapuh
Melihatku jatuh
Melihatku derita
Melihatku sengsara

Maka kenapa?
Kenapa masih kisah?
 Kenapa harus risau?
Kenapa perlu peduli?

Sedang aku tahu
Saat aku jatuh
Ia langsung
Tidak kisahkanku
Tidak pedulikanku

Sedang aku tahu
Setiap kali memikirkannya
Ia akan menyakitiku
Ia pasti membunuhku
Tiada apa yang manis
Hanya keperitan yang hadir
Kali ini
Aku yakin
Ia pasti
Tidakkan berulang lagi

Kerana aku
Akan terus jalan
Tanpa menoleh lagi

Kerana aku juga
Sudah tidak lagi
Peduli


P/S: Jangan lupa untuk menyokong kami dengan membeli buku Buasir Otak: The Komik terbitan Alaf21 dan juga koleksi buku Buasir Otak: The Komik versi digital di sini - https://goo.gl/xGAx3o.





tags: why bother? it's gonna hurt me it's gonna kill when you desert me this happened to me twice before won't happen to me anymore kenapa kisah peduli


5 ulasan:

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.