Iklan Leaderboard

Rabu, 15 Mac 2017

4 Lelaki di mata kaum wanita dan sebaliknya

Sudah menjadi sifat manusia suka pada perkara yang cantik dan tidak suka pada perkara yang tidak cantik, termasuk pada rupa seseorang. Orang lelaki suka tengok perempuan yang cantik, dan orang perempuan suka melihat lelaki yang kacak, walaupun mereka sendiri pun tidak cantik atau tidak kacak. Tiada salah pun tentang itu, kerana memang begitulah sifat dan naluri manusia. Namun yang menjadi salah apabila kita menilai seseorang itu dari rupa luaran mereka.




Apabila lelaki melihat wanita cantik atau wanita melihat lelaki kacak, selalu berfikiran yang bagus-bagus sahaja, tetapi jika lihat lelaki atau wanita yang hodoh, gemuk dan sebagainya, timbul prasangka buruk.


 Illustrasi oleh Zyraroxx.

Illustrasi oleh Deaday.


Usahlah menilai orang dari luaran, bersikap double standard dan memandang hina pada rupa orang lain. Boleh jadi hanya cantik di luar tetapi buruk di dalam. Boleh jadi juga yang hodoh itulah bakal jodoh anda, siapa tahu?


P/S: Jangan lupa untuk menyokong kami dengan membeli buku Buasir Otak: The Komik terbitan Alaf21 dan juga koleksi buku Buasir Otak: The Komik versi digital di sini - https://goo.gl/xGAx3o.





tags: tanggapan tipikal normal biasa kaum lelaki perempuan wanita di mata pandangan berbeza jantina cantik kacak hensem comel

4 ulasan:

  1. hmmm.. mcm2... mencabar btoi.. kadang macam2 yg dipikirkan yak

    BalasPadam
  2. lek ele...

    BalasPadam
  3. Kalo ko rajin Noob, ko ulas la buku2 pulak. Mmg sesuai dgn ko yg rajin ni.

    Aku cdgkan, ko mulakan dgn karya2 Zaaba dan Hamka. Ini mmg parallel gila dgn ko yg amat memerhati sikap2 Melayu. Kedua2 saling mengeratkan penulisan berkisar kehidupan Tanah Melayu dan Sumatera.

    Zaaba ni dah jadi mcm sampah dah kpd masyarakat kita. Tapi camana sampai boleh digelar Pendeta? Kat UM siap ada mcm2 pasal Zaaba. Tapi menteri2 kita lagi hebat pd Zaaba.

    BalasPadam
  4. Nerd. Aku la tu. :(
    Lelaki nerd, pmpn xtgk pn.

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...