Rabu, 1 Jun 2016

6 Cerita Orang IT: Masalah

Perasan tak biasanya masalah yang berkaitan dengan peralatan IT ni sama ada PC ke, laptop ke, network switch, router, modem, handphone, server dan sebagainya bila bermasalah je, teknik penyelesaian pertama yang anda kena cuba lakukan adalah restart. Lepas dah restart tu kalau tak OK juga, baru cari solusi lain atau paling tidak hantar kedai untuk baiki je lah.


Siri Komik Cerita Orang IT yang lepas:

P/S: Jangan lupa untuk menyokong kami dengan membeli buku Buasir Otak: The Komik. Klik pada gambar di bawah untuk melihat preview komik. Untuk membeli boleh hubungi kami melalui:

Email: princeofnoob[at]gmail[dot]com
PM Facebook: https://www.facebook.com/prince.nub 
Whatsapp/SMS agen kami: SangKancil - 013-9313541

Buasir Otak: The Komik




tags: siri komik cerita orang it ict masalah restart reboot reload shutdown turn off on

6 ulasan:

  1. kadang2 nak restart pon bleh heng.. nak buek camno tu?

    BalasPadam
  2. Siapa Amran Fans dan siapa orang disebalik watak Amran Fans sebenar??
    1) Sejarah permulaan beliau dimedia sosial ialah sekitar tahun 2011 lagi.
    2) Beliau banyak join group2 politik pro kerajaan & pembangkang dengan menggunakan pelbagai akaun FB termasuk menggunakan nama perempuan.
    3) Beliau jenis seorang 'attention seeker' bila membuat posting atau komen..
    4) Mempunyai ramai musuh dalam politik terutamanya dari pihak pro kerajaan kerana dari postingnya yang selalu bersifat provokasi kepada BN dan juga individu..
    5) Mempunyai satu page fake yang dinamakan '1 Juta Rakyat Malaysia Menyokong Kepimpinan DS Najib' (dibanned oleh FB) dengan membuat posting2 provokasi secara reverse psikologi...
    6) Dipage tersebut beliau selalu membuat posting banggang yang nampak menyokong BN tetapi realiti sebenarnya ialah kutukan atau sindiran kepada BN secara reverse psikologi.
    7) Disetiap posting selalu meletakkan nama-nama penyokong UMNO untuk memberitahu bahawa itu adalah posting dari mereka...
    8) Disinilah nama Amran Sukarjo atau Amran Pekida digunakan pada setiap postingnya.
    9) Amran sukarjo atau Amran pekida ialah orang yang selalu membuat komen pasal politik di page MalaysiaKini pada masa itu..
    10) Nama Amran Sukarjo menjadi glamour pada masa itu dan disebabkan ramai peminat maka ditukar nama menjadi Amran Fans..
    11) Antara posting yang pernah dibuat menggunakan nama Amran Fans ialah dengan ayat "Demi mempertahankan Umno & BN beliau sanggup jilat darah haid Rosmah"(lebih kurang macam itulah) dan posting ini dishare/print skrin oleh penyokong pembangkang dibuat untuk menghentam/menganjing penyokong Umno/BN..
    12) Posting yang membuatkan beliau semakin popular ialah posting provokasi/fitnah mengenai bom di Ibupejabat polis Bukit Aman sehinggakan ramai yang membuat laporan dan menjadikannya orang yang dikehendaki polis..
    13) Page fake"1 Juta Rakyat Malaysia Menyokong Kepimpinan DS Najib" itu telah dibaned oleh FB...
    14) Bermula lah beliau dengan membuat satu lagi page baru dengan menamakan Amran Fans .
    15) Page Amran Fans ini juga tidak lama dan dibanned oleh FB..
    16) Walaupun banyak kali dibanned oleh FB ini tidak mematahkan semangat beliau untuk membuat page yang baru kerana nama Amran fans ketika itu sudah popular dikalangan pengamal media sosial.
    17) Postingnya masih tidak berubah iaitu masih troll Umno/BN dan penyokong2nya..
    18) Membuat posting provokasi dengan troll pertubuhan Pekida dan ahli2nya..
    19) Selalu menggunakan nama Awie dan Pekida dalam setiap postingnya bila nak troll pertubuhan tersebut..
    20) Mendapat kemarahan dari ahli-ahli Pekida sehinggakan salah seorang daripada Ayahnda mereka iaitu Kanda Amin memberi 'reward' kepada sesiapa yang dapat memberi maklumat tentang admin Amran Fans..
    21) Selepas daripada itu beliau mula slow dalam membuat troll pasal politik dan pertubuhan Pekida..
    22) Bermula dengan cerita baru mengenai wataknya iaitu seorang pekerja disyarikat Pertronas oil & gas..
    23) Dari dulu posting yang bersifat provokasi politik berubah dengan cerita2 lawak dalam sindiran dan cinta cintun anak muda remaja..
    24) Ketika ini Amran Fans telah disukai oleh semua peringkat termasuk penyokong Umno/BN yang sebelum ini menjadi mangsa trollnya...
    25) Selepas itu membuat troll artis2 Malaysia dengan cerita hubungan cintanya dengan artis perempuan seperti Yana Samsudin dan Hanis Zulaikha...
    26) Ketika ini Amran Fans mula disukai oleh peminat2 perempuan.
    27) Selepas Yana Samsudin dan Hanis zulaikha kahwin beliau mula slow dalam membuat cerita tentang hubungan cintanya dengan artis.
    28) Kembali bercerita pasal kerjayanya di Petronas oil & gas dan juga membuat troll tentang isu semasa...
    29) Troll yang melampau dan menghina dalam sesuatu isu selalu mendapat kecaman daripada netizen
    30) Bila mendapat kecaman selalu unpublish pagenya dan mula mengatakan page Amran Fans telah dibanned oleh FB untuk dapat simpati dari orang ramai..

    BalasPadam
    Balasan
    1. 31) Disebabkan kepopularan page Amran fans ada syarikat yang mengambil kesempatan untuk membuat buku walaupun ada isi kandungan bacaannya bersifat lucah dan banggang...
      32) Menggunakan tagline "Kebodohan Amran Fans hanya untuk mereka berakal" padahal untuk menarik orang ramai menyukai setiap postingnya yang nampak banggang supaya menilai apa yang difikirnya...Ingat ayah Pin juga ada tagline yang sama iaitu "Kezuhudan ayah Pin hanya untuk orang yang benar2 mencari tuhan".
      33) Untuk pengetahuan semua apa yang pasti admin Amran Fans hanya seorang sahaja iaitu orang yang mula2 cipta watak ini sampai ke hari ini..

      Padam
  3. hidup penuh cabaran...

    BalasPadam
  4. Hahhhaaa...gigihnya Mrs. A baca komen Bapak Amran Fans ni ingatkan ada kena-mengena entry Noob tu.

    Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.