Iklan Leaderboard

Ahad, 12 Jun 2016

7 Bulan Ramadhan bukan sekadar untuk dihormati

Di bulan Ramadhan ini, ada 3 jenis orang yang selalu kita jumpa. Pertama, orang yang berubah menjadi patuh semasa bulan Ramadhan kerana sekadar mahu menghormati bulan Ramadhan, namun selepas bulan Ramadhan dia kembali seperti asal. Kedua, orang yang tidak berubah ketika bulan Ramadhan kerana tidak mahu merasa hipokrit. Ketiga, orang yang menjadikan bulan Ramadhan ini sebagai titik perubahan dan penghijrahan untuk menjadi muslim yang patuh.



Kepatuhan ini bukan sekadar untuk kaum wanita berubah dengan memakai tudung menutup aurat sahaja tetapi merangkumi pelbagai aspek kepatuhan umat Islam terhadap suruhan Tuhan serta meninggalkan larangan-Nya.

Maka apakah kita masih mahu kekal sekadar menghormati bulan Ramadhan atau tidak mahu berubah kerana tidak mahu merasa hipokrit?

Renung-renungkan lah untuk ingatan kita bersama.


P/S: Jangan lupa untuk menyokong kami dengan membeli buku Buasir Otak: The Komik. Klik pada gambar di bawah untuk melihat preview komik. Untuk membeli boleh hubungi kami melalui:

Email: princeofnoob[at]gmail[dot]com
PM Facebook: https://www.facebook.com/prince.nub 
Whatsapp/SMS agen kami: SangKancil - 013-9313541

Buasir Otak: The Komik




tags: perubahan wanita permepuan pakai tudung tutup aurat hijab lelaki ubah berhijrah hijrah bulan ramadhan bukan sekadar untuk dihormati

7 ulasan:

  1. Balasan
    1. !ʇ0o0oOoOɹd

      -ıןsoɹıs-

      Padam
  2. !ʇ0o0oOoOɹd

    -ıןsoɹıs-

    BalasPadam
  3. bulan ramadhan bulan pembaziran. bulan ntuk iblis dan setan berehat.

    BalasPadam
  4. Hipokrit + munafik....suruh shamsul yusof baca mantera sikit..hikhik.

    Selalu 2 benda yg kebanyakan org kita mcm hipokrit dlm bulan puasa:
    1. Tutup aurat (wanita)
    2. Sembahyang kat masjid (tarawikh)
    3. X tengok bukan2 (laki)
    4. X mencarut n mengumpat

    Semua ni mcm satu kebiasaan, lepas bulan puasa ON balik..nmpk sgt bulan ramadhan xde maknanya..juat nak mendapat perhatian manusia semata2

    BalasPadam
  5. Jadikan bulan Ramadhan sebagai titik perubahan, bukannya musim berubah.
    Kalau musim, habis satu musim tukar musim lain.

    BalasPadam
  6. Konsep berpuasa itu eloklah dievolusikan kepada berpuasa nafsu.Puasa makan dan minum adalah puasa yang tidak berfaedah langsung dalam membentuk moral kemanusiaan. Banyak nafsu nafsi yang merosakkan manusia seperti merokok, makanan yang merosakkan seperti gula putih, beras putih, makanan2 dan minuman segera yang mengandungi pelbagai chemical yang menyebabkan kanser dsbnya. Sembahyang dan membaca Quran juga patut dipuasakan untuk bulan Ramadan dan digantikan dengan bersenam, berkebun dan berternak.

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...