Iklan Leaderboard

Jumaat, 11 November 2016

2 Andai manusia itu tahu saat tiba ajalnya

Andai manusia itu tahu saat tiba ajalnya...

...mereka pasti tidak akan membuang masa dengan perkara yang sia-sia, tidak akan melakukan kejahatan dan kerosakan malah berlumba-lumba melakukan amal kebaikan serta lebih menghargai masa yang tinggal untuk orang yang tersayang.


Hakikatnya, kita tidak akan pernah dapat tahu, bilakah saat itu akan tiba, membuatkan kita terus lupa, leka dan alpa...

...kerana kita yakin, yang kita akan pergi ketika di waktu tua, dan terlalu yakin, yang kita sempat bertaubat kepada-Nya, sebelum kita pergi. Namun manusia itu, terlalu cintakan dunia, dan seringkali dijemput, di saat mereka tidak bersedia.



P/S: Jangan lupa untuk menyokong kami dengan membeli buku Buasir Otak: The Komik. Klik pada gambar di bawah untuk melihat preview komik. Untuk membeli boleh hubungi kami melalui:

Email: princeofnoob[at]gmail[dot]com
PM Facebook: https://www.facebook.com/prince.nub 
Whatsapp/SMS agen kami: SangKancil - 013-9313541

Buasir Otak: The Komik




tags: andai ku tahu manusia saat waktu tiba ajal mati meninggal kematian takut dosa insaf menyesal taubat lirik lagu ungu

2 ulasan:

  1. Cuba one day kita dpt tau samda few days, weeks atau month kita akan mati..sure kita berubah n insaf...selagi xtau bila nak mati, mula la kita leka atai YOLO smpi ke sudah. X perlu cite pasal kiamat nak smpi..kiamat kecil (kematian) pun x pernah fikir langsung

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...