Iklan Leaderboard

Rabu, 1 Februari 2017

0 Peluang kedua buat kemanusiaan dan diri sendiri

Adakalanya kita rasa ramai manusia di sekeliling kita amat mementingkan diri sendiri, tidak berhati perut, zalim dan kejam. Mereka hanya mengambil kesempatan di atas kebaikan kita, mempergunakan orang lain malah memijak kepala kita, hingga akhirnya ramai di antara kita yang berhenti membuat baik lalu menjadi salah seorang seperti mereka.

Namun usahlah kita tunduk dan jatuhkan martabat kita ke lembah hina sehingga taraf kita sama seperti mereka. Kita boleh menjadi lebih baik dari itu.

Janganlah kita menjadi virus perosak dalam masyarakat, sebaliknya jadilah pewaris dan penyebar kebaikan yang dapat memberi manfaat kepada masyarakat.

Jika bukan kita yang memelihara kebaikan untuk kelangsungan ketamadunan dan peradaban manusia, siapa lagi?

Maka berilah peluang kedua kepada kemanusiaan, dan diri sendiri.

Baca sebuah komik dari buku kami yang terkini iaitu Buasir Otak: The Komik (AWAKENING) bertajuk Peluang Kedua oleh DrimZt.

































P/S: Jangan lupa untuk menyokong kami dengan membeli buku Buasir Otak: The Komik (Awakening). Klik pada gambar di bawah untuk maklumat lanjut. Untuk membeli boleh hubungi kami melalui:


Email: princeofnoob[at]gmail[dot]com
PM Facebook: https://www.facebook.com/prince.nub 
Whatsapp/SMS agen kami: SangKancil - 013-9313541

http://buasirotak.blogspot.com/2016/11/buasir-otak-komik-awakening.html



tags: berilah peluang kedua kepada manusia kemanusiaan diri sendiri kejam zalim pentingkan diri selfish komik

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...