Isnin, 10 April 2017

4 Banyak idea hadir ketika kita tidak bersedia

Biasanya idea datang mencurah-curah semasa kita tengah sibuk buat benda lain. Masa tengah bangun tidur, masa tengah mandi, masa tengah memandu, masa tengah makan, masa tengah main game, banyak betul idea datang. Kadang-kadang nak catat pun tak sempat sebab tak bawa pen/kertas. Nak simpan dalam telefon pun tangan tengah sibuk pegang benda lain, so kita pun cuba la simpan dalam kepala je dengan harapan kita akan ingat idea tu masa nak buat nanti. Tapi bila tiba masa kita dah bersedia nak buat idea tu, tiba-tiba dah terlupa dah apa benda idea dalam kepala otak kita tadi.

Every.single.time.


* Alasan dah lama tak lukis komik atau update blog huhu.


P/S: Jangan lupa untuk menyokong kami dengan membeli buku Buasir Otak: The Komik terbitan Alaf21 dan juga koleksi buku Buasir Otak: The Komik versi digital di sini - https://goo.gl/xGAx3o.





tags: idea datang dan pergi waktu tidak bersedia alasan

4 ulasan:

  1. Samalaa kalau nak update blog pun. Time takde laptop di sisi, idea mencurah2. Bila duk depan laptop, krik2 taktau nak mula kat mana. Haha

    BalasPadam
  2. normal la tu, time kita tak jangka dia datang, bila kita nak, berkerut dahi nak bagi idea keluar, :)

    BalasPadam
  3. huahua. tau tak per. alasan utk hntr dwg lambat

    BalasPadam
  4. Itu la gunanya smartphone. Beli yg ada pen sekali cam Samsung Notes tu.

    Idea bleh taip, curah sisa idea yg masih diingati dan lukis anytime, kecuali dlm beberapa keadaan terdesak spt sdg memandu, sedang berjimak, mengayat awek dsbgnya ja. Jadi 95% idea yg terlintas, bleh dicurahkan dgn cepat sblm terlupa. Nak recall mmg tension siot.

    Kalo ko guna Nokia sabun, sori la ya. Nasihat ini sia2 belaka.

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.