Jumaat, 13 Januari 2012

3 Ada apa dengan bangsa

Apa yang sinonim dengan suatu bangsa itu di Malaysia? Aku cuba membuat satu eksperimentasi di Internet menggunakan Google Image (safe search Moderate sudah memadai, kalau off lagi teruk).

Carian pertama: india
Disebabkan terdapat negara yg juga bernama India, maka resultnya lebih banyak berkaitan dgn negara itu.


Carian kedua: cina
Result byk berkaitan dengan orang cina dan negara China. Ayat racist kat related searches tu Google yg suggest bukan aku okay.


Carian ketiga: melayu
Tadaaaaa.... lihatlah sendiri hasil carian melayu. Tu belum offkan SafeSearch lagi tu. Bukan setakat tu, tgk apa yg google suggest... So kesimpulannya, melayu (esp. lelaki) = gila seks



carian google image eksperimen bangsa melayu india cina malaysia result awek melayu 3gp tudung terlampau dr mahathir melayu mudah lupa

3 ulasan:

  1. haha..tebaek....klu yahudi plak?

    BalasPadam
  2. Hahaha..tak pernah terfikir nak google.

    BalasPadam
  3. Cuba Google dengan bahasa Inggeris. Ada berkaitan dengan sejarah :)
    - Malay

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.