Iklan Leaderboard

Isnin, 5 September 2016

8 Aku yang hari ini adalah kerana aku yang dulu

Aku yang hari ini, adalah kerana usaha aku yang dulu.
Aku yang hari ini, adalah kerana jasa aku yang dulu.
Aku yang hari ini, adalah kerana penat lelah aku yang dulu.
Aku yang hari ini, adalah kerana susah payah aku yang dulu.
Aku yang hari ini, adalah kerana pengorbanan aku yang dulu.
Aku yang hari ini, adalah kerana cita-cita aku yang dulu.
Aku yang hari ini, adalah kerana aku yang dulu.


Keranamu, aku memperoleh pencapaian pada hari ini.Keranamu, aku dapat mencapai impian pada hari ini.
Keranamu, aku menjadi apa yang aku jadi pada hari ini.

Terima kasih... kerana bertahan selama ini untuk aku.
Terima kasih... aku yang dulu.


P/S: Jangan lupa untuk menyokong kami dengan membeli buku Buasir Otak: The Komik. Klik pada gambar di bawah untuk melihat preview komik. Untuk membeli boleh hubungi kami melalui:

Email: princeofnoob[at]gmail[dot]com
PM Facebook: https://www.facebook.com/prince.nub 
Whatsapp/SMS agen kami: SangKancil - 013-9313541

Buasir Otak: The Komik




tags: keranamu aku yang dulu jasa pengorbanan bertahan untuk cita impian penat lelah payah kesusahan tanggung terima kasih

8 ulasan:

  1. Ok...dh isi borang BERSATU noob..?

    BalasPadam
  2. Dr Mahathir hadir di mahkamah bersalaman dengan Anwar


    KUALA LUMPUR: Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini tampil di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur bagi menunjukkan sokongan kepada bekas timbalan beliau Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang memfailkan saman menghalang penguatkuasaan Akta Majlis Keselamatan Negara (MKN) 2016.
    Kedua-dua pemimpin yang pernah bersama memimpin negara pada 1990-an itu dilihat bertegur sapa dan bersalaman.
    Pertemuan mereka merupakan yang pertama selepas genap 18 tahun dan 3 hari Anwar dipecat sebagai timbalan perdana menteri.
    Anwar dipecat Dr Mahathir pada 2 September, 1998 selepas dituduh menyalah guna kuasa dan salah laku seks. Pemecatan beliau mencetuskan demonstrasi besar-besaran di Kuala Lumpur.
    Dr Mahathir hari ini ditemani Timbalan Presiden PKR yang juga Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Azmin Ali, ahli Parlimen PKR Tian Chua, Zuraida Kamaruddin dan Datuk Kamarudin Jaffar, dan bekas naib ketua cawangan Umno Batu Kawan, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan.
    Turut hadir ialah barisan peguam PKR, N. Surendren dan Latheefa Koya, di samping peguam Melissa Sasidaran, Eric Paulsen dan aktivis Datuk Ambiga Sreenevasan.
    Anwar, 68, yang kini menjalani hukuman penjara 5 tahun, mendakwa Akta MKN 2016 tidak berperlembagaan dan tidak sah kerana ia dikuatkuasakan menurut Fasal 66 (4A) Perlembagaan Persekutuan.
    Beliau menuntut deklarasi Akta MKN tidak berperlembagaan dan terbatal serta perintah injunksi menghalang penguatkuasaan MKN.
    Akta MKN yang berkuat kuasa pada 1 Ogos lalu antara lain memberikan kuasa kepada perdana menteri menetapkan sesuatu kawasan sebagai “kawasan keselamatan” di mana beliau boleh membenarkan pasukan keselamatan memeriksa mana-mana individu, kenderaan atau bangunan tanpa memerlukan waran.
    Ia juga membenarkan penyiasat mengabaikan sebarang penyiasatan formal berhubung pembunuhan dilakukan polis atau tentera di dalam sesuatu “kawasan keselamatan”.
    Akta itu diluluskan tanpa mendapat perkenan Yang DiPertuan Agong, walaupun istana pernah mencadangkan beberapa perubahan.- FMT


    celahgelegar at 5:57 PM
    Share

    No comments:
    Post a Comment

    BalasPadam
  3. RESEPI NASI KANGKANG

    Bahan2:

    Nasi panas berwap

    Kangkangan(tanpa underwear)

    Cara2:

    Letak nasi celah kelangkang..kipas kasi wap naik...biarkan peluh2 menitik kat nasi...Siap.

    Ps..Makan panas2 untuk diri sendiri sahaja...nescaya kamu akan lebih yakin diri dan syok sendiri.

    -GaynouTantei-

    BalasPadam
  4. slh konsep tu.. smua nya anugerah allah.. bkn sbb usaha kta semata2.. berterima kasih pada allah

    ayuni

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini cuma metafora dalam konteks motivasi yang mana nak beritahu apa yang kita usahakan pada masa dulu, hasilnya adalah diri kita pada hari ini, dan ia juga bukanlah untuk menidakkan nikmat Allah.

      Sebagaimana Allah telah berfirman, “Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib suatu kaum kecuali kaum itu sendiri yang mengubah apa apa yang pada diri mereka” (Surah Ar-Rad:11)

      Mausia perlu berusaha dan berikhtiar untuk mengubah nasib kita sendiri, dan berterima kasihlah kepada Allah yang telah memperkenan dan memakbulkan usaha dan doa kita.

      Padam
    2. Sbgi contoh, kita anggap kita dianugerahkan Allah yg kita ada bakat main bola dgn bagus tahap Ronaldo, tp kalau xde usaha nak sepak bola, hebat mengelecek, training kuat, disiplin tinggi...last2 juara kampung jugak kalau usaha x kemana.

      Maybe apa anon try maksudkan ialah kalau budak yg lahir 2 dari keluarga kaya, anak raja, anak dato...mmg belajar malas pun leh kaya raya sbb ada org sponser smpi 7 generasi..itu mmg spt anugerah Allah bagi lahir keluarga berada..tp kaya boleh diwarisi, tp bukan akhlak...sekian.

      Padam
  5. anon, jangan nak acah2 pandai tegur noob. dia tak pernah kalah dan tak pernah salah. he is purrrfect. kbye

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...