Iklan Leaderboard

Khamis, 20 Mac 2014

24 Wanita Melayu berjoget untuk tatapan siapa?

Kenapa joget dengan wanita Melayu berpisah tiada? Memang tidak semua, tapi ramai. Daripada kecik start masuk tadika KEMAS, sekolah rendah, sekolah menengah, pergi PLKN, masuk universiti dan kolej, sampai la yang dah tua pangkat makcik2 masuk kerja kerajaan, malah di majlis sambutan hari raya pun kita sudah dididik dengan membuat persembahan joget, menari, senamtari dan senamrobik di khalayak ramai untuk tontonan dan santapan umum terutama lelaki2 hidung belang. Tapi mungkin sebab itu jugalah, BN masih lagi pilihan orang muda dan kebanyakan orang perempuan kerana kita telah lama sangat ditanam dan disogokkan dengan hiburan2 seperti ini sejak dulu lagi.


Sebenarnya perlu sangat ke buat event orang perempuan menari ramai2 terkinja2 terkangkang2 di majlis2 politik atau apa jua majlis dan acara? Adakah sokongan dan undian akan bertambah bila korang mempersembahkan tarian zumba ini di khalayak ramai? Yang menari kebanyakannya wanita Melayu, tapi yang mengambil gambar, yang menonton di tepi rata2 orang lelaki.


Ya, memang takde masalah pun kalau orang perempuan nak berjoget ke, zumba ke, poco2 ke, menari tiang ke, apa ke hanya kalau ia dilakukan kat rumah untuk tatapan suami atau di tempat tertutup sesama wanita sahaja untuk tujuan senaman dan kesihatan. Namun kini, sudah menjadi suatu yang normal dan biasa dalam masyarakat kita, kaum wanita Melayu membuat persembahan joget di khalayak ramai untuk tatapan orang umum. Kemanakah hilangnya rasa malu, kesantunan dan kelembutan seorang wanita Melayu terakhir?

Itu kisah yang perempuannya, yang lelakinya pula? Perlu ke buat demo berpencak bersilat gerak gempur bagai? Ini nak pilih wakil rakyat atau nak bertumbuk?


Serius, berhentilah memperbodohkan diri kerana politik.




tags: pilihanraya kecil prk kajang dpm deputy prime minister timbalan perdana menteri pm muhyiddin yassin puteri umno pink zumba joget menari senamrobik tatapan lelaki gatal hidung belang skuad gempur bn ikrar hancurkan pakatan

24 ulasan:

  1. apa masalhnya? bkn bogel pn. ^_^ . yg dh kawin selamt menunaikn taggjwb . mlm ni sesuai buat ank . puaskn pasangan anda.

    ☠♡⚖ ☠♡⚖ ☠♡⚖

    BalasPadam
    Balasan
    1. joget tu agenda Rosmah Mansur. Rosmah Mansur semakin berkuasa. Obama sekarang di bawah telunjuk Rosmah. Ban Ki Mun boneka Rosmah di PBB..

      Padam
    2. Itu yang silapnya. Patut BN buat tarian bogel Puteri Umno. Baru tersembol bijik mata semua yang hadir hahaha!!! Plus vote confirm swing pd BN hahaha!!!

      Padam
  2. Yang gemuk kat belakang tu bersilat ke berjoget

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak kirala dia silat ke joget. janji org gemuk berusaha utk bersenam. ko hado?

      Padam
  3. apa masalhnya? bkn bogel pn. ^_^ . yg dh kawin selamt menunaikn taggjwb . mlm ni sesuai buat ank . puaskn pasangan anda.

    ☠♡⚖ ☠♡⚖ ☠♡⚖

    BalasPadam
  4. noob, kenapa kalau guna tab tak boleh balas komen?

    BalasPadam
    Balasan
    1. simpan je la komen ko tu. org bodoh je yg komen kt blog terencat otak ni.

      Padam
    2. kalau begitu kamu juga bodoh kerna komen disini?

      Padam
  5. sebab zaman dahulu kala dah di dedahkan adat tarian joget...
    berjangkit la sampai zaman skg..

    yang tahu MALU je takkan berjoget umum camtu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. sy nak bambam dgn awak boleh?

      Padam
  6. betul tu beb...
    macam pundek je geng geng politik ni
    yang BN suka berjoget bersilat bagai
    yang PR suka berjoget tengok cinadoll dan menipu semata mata sebab nuwar

    http://aktivispendangjr.blogspot.com/2014/03/panas-lebai2-pas-terbeliak-mata-tengok.html

    BalasPadam
  7. Mener KEDEPAN ni...nk sokong ni...

    BalasPadam
  8. Aku pun pelik tengok org perempuan berjoget joget apa yang best sangat.

    BalasPadam
  9. alah, apa nak hairan? nama pun melayu. tak melayu la kalau tak buat benda2 macam ni

    BalasPadam
  10. http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140312/dn_06/Bilal-dakwa-pesawat-terbang-rendah

    BalasPadam
  11. Bila politik berdasarkn undi demokrasi di mana pemerintah dipilih oleh penduduk sendiri, 1 undi penduduk sgt penting..so berlakulah demand & buyers...kbykan demand penduduk ialah benda2 free atau hiburan free. X kisah la tarian joget BN utk makcik2 atau konsert rock utk Karnival SelangorKu anjuran PR di stadium kajang....bnda2 hiburan merapu ni yg disuapkn oleh parti2 bertanding utk meraih undi. Belum cerita undi kaum lain yg merepek2 smpi nak melanggar perlembagaan negara, tp sbb nak raih undi still nak perjuangkn gak oleh ahli politik.

    Better buat sistem khalifah (majlis syura) di mana ketua peminpin dipilih oleh majlis ahli2 ulama, bukan penduduk yg belum pasti ilmu agama yg kuat atau just atas nama je. My 2 cents

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semua org tau benda tu bgus.mmg tu pun kita semua nak.isunya bukan pe kita nak, tp ada harapan atau langkah2 nak laksanakan benda cmtu

      Padam
  12. yang penting kajang dpt kat BN or bebas pdn muka pkr, ghahaha2

    BalasPadam
    Balasan
    1. bila masa lak bebas masuk tanding...

      Padam
  13. aku malu tengok rakyat yg buta diperbodohkan oleh politik..rata2 agama islam hanya pada nama tapi syariat islam hanya sekulumit sahaja..klu macam ni la belaku agak2 politik yg islam ajar terdahulu mungkin hilang sahaja..melayu hanya lah bngsa islam adalh agama maka pentingkan lah agama dahulu.wanita harus dilindungi agar maruah dia terbela..lelaki patutnyer memimpin bedasarkan agama islam yg benar..islam dh menunjukan sesuatu yg lengkap trmasuk lah dlm politik sekali..kenapa kita ambil remeh jer..majunyer amanmakmur sebuah negara tu berlandaskan agama islam yg benar sebenarnya benar..al-quran & sunnah dh lama ada kenapa kita masih leka lagi..sedih bile tengok rakyat n politik yg dikejarkan itu bukan la untuk pe yg islam syariatkan...wassalam..

    BalasPadam
  14. Joget ni bagus.. tarian bogel pun bagus.. mati khayal dadah pun bagus jugak.. itu pilihan masing2.. sudah terima sistem demokrasi tapi saya tak faham "KENAPA KITA PERLU SANGAT SIBUK NAK MENJAGA MORAL DAN AKHLAK ORANG LAIN?"

    Abih nak suruh sumer orang jadi alim ulamak ker? Alahai..Susah betul jadi MELAYU. Jenis bangda pun jenis BINGAI.. buat apa pun sumer tak pernah betul.. sumer nak kene ikut cara orang.. ikut cara sendiri sumernya salah.. Memang MELAYU ni jenis asshole bingai.. Jerk!!!

    BalasPadam
  15. Padan muka Najib - kalah.

    Aku ternampak macam Almy Nadia

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...