Selasa, 24 Mei 2016

9 Cerita Orang IT: Helpdesk

Orang IT terutama yang menjaga meja bantuan (helpdesk) atau buat khidmat sokongan teknikal (technical support) untuk pengguna pasti tidak akan terlepas daripada mendapat dapat aduan yang bukan-bukan daripada pemanggil malah sampai ada aduan yang tak masuk akal pun. Malah kadang-kadang mereka sendiri tak tahu apa benda yang mereka nak laporkan sebenarnya. Bertabah jelah ya dengan karenah user.


* Siri baru komik Cerita Orang IT ini dibawakan khas oleh Psychic Zero.


P/S: Jangan lupa untuk menyokong kami dengan membeli buku Buasir Otak: The Komik. Klik pada gambar di bawah untuk melihat preview komik. Untuk membeli boleh hubungi kami melalui:

Email: princeofnoob[at]gmail[dot]com
PM Facebook: https://www.facebook.com/prince.nub 
Whatsapp/SMS agen kami: SangKancil - 013-9313541

Buasir Otak: The Komik




tags: siri komik cerita orang it ict helpdesk meja bantuan teknikal support sokongan technical

9 ulasan:

  1. kartun yang pendek tapi cukup melucukan...

    best2 sangat

    BalasPadam
  2. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    BalasPadam
  3. Ini vukan komik. Ini photoshop. Good skill physcic zero.

    BalasPadam
  4. hehehe

    pernah kena kes macam ni...

    memang sabo je la....

    BalasPadam
  5. Manusia,kadang2 saja cari pasal...

    BalasPadam
  6. sbnrnya dia call nak dtg ngorat..yg pickup call tu ialah 'kucing' kesayangannya....selalu berlaku bila laki nak ngorat ppuan cun, try call extension n tanya pelik2 sbgi salam perkenalan..tp kalau kaum laki ape kes ye?

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.