Isnin, 9 Mei 2016

8 Lama bercinta hanya untuk menjaga jodoh orang lain

Ada pasangan yang bercinta lama sampai 3, 5, 10 tahun, selama itu mengambil berat, menjaga, melindungi dan menyayangi antara satu sama lain, namun akhirnya tiada jodoh dan tidak berkahwin jua. Kekasih kita itu pula akhirnya berkahwin dengan orang lain. Pedih kan menjaga jodoh orang lain lama-lama? Benarlah sesungguhnya manusia itu hanya mampu merancang.

Sebab itu orang cakap berkawan tidak apa lama-lama untuk mengenali hati budi masing-masing, tapi nak bercinta jangan lama-lama. Kalau sudah suka, cepat-cepat usahakan untuk berkahwin. Kalau tak sempat nak bercinta sebelum kahwin, selepas berkahwin pun boleh bercinta tiada masalah malah itulah yang sebaiknya.

Apa-apapun layan dulu komik video yang kami buat khas untuk lagu Projector Band - Sudah Ku Tahu.


Cerita oleh aku sendiri, Prince of Noob.
Illustrasi oleh Silver Fox.

Cerita dalam video ini sebenarnya mengisahkan kisah penuh di sebalik komik "Ku Jaga Dia Untukmu" yang pernah kami buat sebelum ini. Setakat post ini ditulis, komik ini yang telah dipost di FB Buasir Otak: The Komik telah mendapat lebih 3.4K++ Like/Reaction, 4K++ Share dan 400++ Komen.

Aku sendiri tak sangka komik ini boleh mendapat sambutan ramai, malah ramai yang asyik tag nama orang lain di ruangan komen. Mungkin kerana ramai orang yang pernah ada pengalaman atau menghadapi situasi yang sama seperti dalam komik ini.


Maka disebabkan sambutan ramai ini, kami merancang untuk menceritakan kisah sebenar dalam bentuk video, dan lagu yang kami pilih untuk menceritakan kisah ini sudah tentulah lagu yang semakin meningkat popular sekarang iaitu Sudah Ku Tahu nyanyian Projector Band.

Video yang kami buat ini sehingga kini yang kami telah post di FB Buasir Otak: The Komik telah mencapai 500++ Like, 900++ Share dan 80++ Komen. Dan yang paling kami tak sangka, video ini telah sampai ke pengetahuan Projector Band dan turut dikongsikan oleh mereka di FB rasmi Projector Band. Sangat terharu rasanya huhu.


So kalau korang suka, jangan lupa untuk Share video ini di FB, Youtube dan di mana jua. Terima kasih.


P/S: Jangan lupa untuk menyokong kami dengan membeli buku Buasir Otak: The Komik. Klik pada gambar di bawah untuk melihat preview komik. Untuk membeli boleh hubungi kami melalui:

Email: princeofnoob[at]gmail[dot]com
PM Facebook: https://www.facebook.com/prince.nub 
Whatsapp/SMS agen kami: SangKancil - 013-9313541

Buasir Otak: The Komik




tags: ku jaga dia untukmu manusia hanya mampu merancang jodoh kahwin komik ost lagu projector band sudah ku tahu lyric lirik video mv official unofficial clip klip fanmade comic 

8 ulasan:

  1. Jaukanlah perkara ni berlaku kat aq. Lagi perit dari friendzone ni...

    BalasPadam
  2. salam 1dedak najib menjadi diserawak,

    inilah realiti yg berlaku dlm masyarakat. anak muda di sogok dgn kisah cinta jiwang tak masuk akal secara tak langsung meracuni minda mereka. inilah penyebab lahirnya anak muda yg malas belajar, malas berusaha, fail exam. tapi bila apply u guna kabel, mohon kerja kerajaan guna kabel. lebih teruk lagi dgn lambakan drama tahi tv3 suamiku pelir boy.

    manakala bangsa lain sibuk berniaga bangunkan ekonomi. bangla indon kerja dimalaysia boleh jadi kaya dgn berniaga. manakala anak melayu masih mabuk dgn kisah jiwang tahi.

    ayuh anak muda bangunkan diri mu. usah terpedaya dgn nafsu syahwat. bangkit. ubah. biarkan si mamat mabuk jiwang terjun dgn kote2 nya. jgn sampai anak cucu cicit mu menjadi kuli bangela satu hari nanti sedangkan skrg pun dah banyak melayu yg jadi kulibatak cina.

    tukar undi kepada pakatan utk masa depan lebih gemilang.

    #KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , SPM 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , amah dan kuli am ) adil ialah meletakkan sesuatu ditempatnya.hee

    BalasPadam
    Balasan
    1. mesti ko failed banyak dalam SPM kan tu pasal kempen tak puas hati je atas usaha orang lain untuk berjaya

      Padam
    2. rilek la mat kedepan..kalu dunia tanpa jiwang dah tentulah mak bapak ngko pon xkan beromen dan menghasilkan ngko.

      Padam
  3. prO0otT d muka kedepan & denoutantei. lega baq ungx

    -siroslin-

    BalasPadam
  4. mcm lagu Judika plak....

    BalasPadam
  5. meremang tgk video ni bro..haha
    cool guys!

    BalasPadam
  6. Abg noob..cepat2 la jugak..jangan ditunggu lagi..kalau takde jodoh lagi..cepat2 cari..

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.