Sabtu, 25 Jun 2016

6 Manusia mempunyai tiga jenis wajah yang berbeza

Pepatah Jepun menyebut, kita manusia mempunyai tiga jenis wajah. Wajah pertama adalah wajah yang kita tonjolkan kepada semua orang.

Wajah kedua kita hanya kita tonjolkan kepada ahli keluarga dan sahabat rapat. Dan wajah terakhir adalah wajah kita yang tidak seorang pun pernah melihatnya melainkan kita sendiri.


Sumber gambar

Ia adalah wajah kita yang paling jujur dan yang paling tepat melambangkan diri kita. Ia juga wajah yang paling jarang kita tonjolkan, walaupun pada diri sendiri. Kerana kita sibuk melakonkan wajah wajah lain pada orang di sekeliling kita.

Kredit Taufik Naaim.


Ya, kita semua adalah manusia bertopeng, malah sebenarnya banyak topeng yang kita perlu pakai, topeng dengan ibu bapa, adik beradik, keluarga, guru, jiran, kawan, bos, pelanggan, media sosial, internet, orang tak dikenali dan sebagainya, namun tak salah untuk memakai topeng untuk menjaga hati dan perhubungan sesama manusia, daripada tidak memakai topeng dan merosakkan hubungan sesama manusia.


Lain-lain artikel yang berkaitan:


P/S: Jangan lupa untuk menyokong kami dengan membeli buku Buasir Otak: The Komik. Klik pada gambar di bawah untuk melihat preview komik. Untuk membeli boleh hubungi kami melalui:

Email: princeofnoob[at]gmail[dot]com
PM Facebook: https://www.facebook.com/prince.nub 
Whatsapp/SMS agen kami: SangKancil - 013-9313541

Buasir Otak: The Komik




tags: 3 tiga wajah the japanese said your have three faces manusia bertopeng

6 ulasan:

  1. Tapi ade je yang punya 10 topeng.. ahaha

    BalasPadam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
  4. Ko komen apa ni setan.

    BalasPadam
  5. all japanese look same

    BalasPadam
  6. Hmm.topeng saya masa berseorangan? Fap fap fap.....haha!

    Susah nak cari org yg ikhlas n jujur, semua tindakan ada kepentingan.

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.