Selasa, 9 Ogos 2016

3 Yang haram jadah itu sikap dan perangai manusia

Akhir-akhir ini ada macam-macam isu melanda negara, dari isu pasal Pokemon Go, pergaduhan bola sepak dan juga lain-lain. Ramai yang mengkritik, ramai yang mempertahan. Bagi yang tak suka tu, dihentam habis-habisan. Bagi yang fanatik tu, dipertahan berlebih-lebihan. Ramai yang bertelingkah dengan cara paling rendah  dengan mencaci nista dan memaki hamun. Adab semua habis kelaut. Tak cukup dengan itu, dikaitkan pula dengan benda-benda lain yang takde kaitan pun. Alasan paling mudah, semua itu salah Yahudi.

Benda ni sebenarnya bagi aku simple je...



Kadang-kadang suatu benda tu takde apa sangat pun.
Yang haram jadahnya perangai manusia.

Simple.


P/S: Jangan lupa untuk menyokong kami dengan membeli buku Buasir Otak: The Komik. Klik pada gambar di bawah untuk melihat preview komik. Untuk membeli boleh hubungi kami melalui:

Email: princeofnoob[at]gmail[dot]com
PM Facebook: https://www.facebook.com/prince.nub 
Whatsapp/SMS agen kami: SangKancil - 013-9313541

Buasir Otak: The Komik




tags: isu bola sepak jdt perak gaduh rusuh pokemon go haram larang yahudi duit rasuah perangai mentaliti sikap

3 ulasan:

  1. Betul. Manusia sendiri yang salah guna..

    BalasPadam
  2. Bila kita letakkan diri kita 'maksum'...jd la mcm ni..sedangkan kita still byk kekurangan. Senang cite kita jrg muhasabah diri fikir silap kita lakukam pada hari/minggu tu..asyik muhasabah org lain cari salah org x kira depan2 atau dunia maya..last2 kita pun 2x5 or much more worst.

    BalasPadam
  3. Betul.

    Perbaiki diri kita. Jangan sampai kita ikut berfikiran yang haram jadah semua tu.

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.