Khamis, 6 Oktober 2016

4 Satu-satunya orang yang boleh mengubah hidup kita

Dalam kehidupan ini, kita sering berjumpa dengan ramai orang.... orang yang boleh memberi kita panduan, tunjuk ajar, pengajaran, tauladan, motivasi dan seterusnya menjadi contoh dan sumber inspirasi kepada manusia yang lain.

Namun pada akhirnya, satu-satunya manusia yang boleh mengubah diri kita, adalah diri kita sendiri...


Biarlah hebat mana seorang ibu bapa itu...

...seorang guru itu...
...seorang abang itu...
...seorang kakak itu...
...seorang kawan itu...
...seorang pensyarah itu...
...seorang motivator itu...
...seorang pakar itu...
...seorang idola itu...
...seorang ikon itu...
...seorang tokoh itu...

...dan sehebat mana ilmu itu...

...semua perubahan itu tetap perlu dilakukan oleh diri kita sendiri.

"Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri." (Surah Ar-Ra'ad:11)


P/S: Jangan lupa untuk menyokong kami dengan membeli buku Buasir Otak: The Komik. Klik pada gambar di bawah untuk melihat preview komik. Untuk membeli boleh hubungi kami melalui:

Email: princeofnoob[at]gmail[dot]com
PM Facebook: https://www.facebook.com/prince.nub 
Whatsapp/SMS agen kami: SangKancil - 013-9313541

Buasir Otak: The Komik




tags: perubahan motivasi ubah diri sendiri nasib merubah cermin kehidupan malang teruk

4 ulasan:

  1. Kenyataan Azizan Osman mengenai penafian Universiti Malaya terhadap dakwaan bahawa Azizan dianugerahkan PhD UM telah menimbulkan pelbagai persepsi dan persoalan yang lain pula.

    Azizan dalam kenyataannya hari ini menyatakan "Berkenaan dengan Ijazah Doktor Kehormat dari Universiti Malaya, kami telah dimaklumkan bahawa Dr. Azizan Osman telah malangnya disasarkan dan diperdayakan oleh pihak-pihak yang bukan wakil universiti tersebut. Kami telah pun membuat laporan polis dan perkara ini sedang disiasat."

    Netizen menyuarakan persoalan dan meminta kepastian daripada Azizan antaranya:

    i. Adakah Azizan "cuba membeli" PhD kehormat UM daripada seseorang? kerana jika benar beliau hadir menerima anugerah tersebut daripada UM pastinya kenyataan dia diperdayakan itu tidak akan timbul.

    ii. Azizan telah menggunakan gelaran PhD dari UM sebelum sedar diri diperdayakan. Jika beliau tidak pernah menerima anugerah tersebut daripada UM, kenapa mahu menggunakan gelaran tersebut.

    Apapun tindakan Azizan itu tidak sepatutnya berlaku memandang beliau mempunyai pengikut yang ramai dan telah berjaya menarik berpuluh ribu orang untuk membayar yuran bagi setiap program beliau. Mereka pergi pastinya bukan keran PhD dari UM.

    Malah ada yang mencadangkan agar "pembelian" PhD lebih selamat dilakukan melalui universiti luar negara. Agak mustahil IPTA dalam negara sanggup mengeluarkan PhD palsu kerana mereka mempunyai integriti tinggi dan database yang mantap.

    Berikut kenyataan Rickwork:


    KENYATAAN RASMI
    PENJELASAN MENGENAI KELAYAKAN DR. AZIZAN OSMAN
    Kuala Lumpur, 6 Oktober 2016 - Kami kesal dengan kekeliruan dan kesulitan yang telah timbul berkaitan dengan status kelayakan Dr. Azizan Osman. Dr. Azizan Osman dan semua ahli Kumpulan Syarikat Richworks percaya dengan pendidikan seumur hidup dan pencapaian pengetahuan yang dikongsi dengan begitu bersemangat bersama rakyat Malaysia.
    Memandangkan perkembangan baru-baru ini, kami ingin mengambil kesempatan untuk memperjelaskan kemusykilan yang telah timbul dan menyingkirkan apa-apa ketidakpastian.
    Dr. Azizan Osman memegang kelulusan Doktor Sains (Metafizik) dari Gordon University, Bradenton, Florida, Amerika Syarikat sejak 2009.
    Sepanjang 4 tahun yang lalu. Dr. Azizan telah memenuhi semua syarat-syarat untuk Doktor Falsafah (Psikologi) dari Universiti Hertfordshire, United Kingdom. Konvokesyen beliau di Universiti Hertfordshire dijangka berlangsung dalam masa yang terdekat.
    Berkenaan dengan Ijazah Doktor Kehormat dari Universiti Malaya, kami telah dimaklumkan bahawa Dr. Azizan Osman telah malangnya disasarkan dan diperdayakan oleh pihak-pihak yang bukan wakil universiti tersebut. Kami telah pun membuat laporan polis dan perkara ini sedang disiasat.
    Semasa proses siasatan dalaman yang kami telah jalankan baru-baru ini, kami telah menjumpai beberapa kelemahan serius berkenaan prosedur-prosedur operasi kami. Malangnya, kelemahan ini telah menyebabkan penggunaan ijazah kedoktoran dari Universiti Infrastruktur Kuala Lumpur dan Universiti Kebangsaan Malaysia sebagai rujukan kepada Dr. Azizan Osman yang tidak pernah beliau akui.
    Sebagai sebuah organisasi, kami amat khuatir dengan keadaan serius ini dan kami telah pun melaksanakan satu pelan komprehensif untuk membetulkan situasi ini dengan kadar yang segera. Kami berkomited terhadap menegakkan integriti organisasi kami dan berdedikasi untuk meningkatkan prosedur kami untuk memberi perkhidmatan yang lebih baik kepada pelanggan kami.
    Pada masa ini, kami ingin menjelaskan bahawa profil media sosial Dr. Azizan Osman yang benar boleh didapati di Facebookwww.facebook.com/azizanosmanofficialpage dan LinkedInwww.linkedin.com/in/drazizanosman. Laman web rasmi syarikat adalahwww.richworks.com.my.
    Jika terdapat sebarang pertanyaan atau aduan mengenai akaun media sosial atau laman web yang berkaitan dengan Dr. Azizan Osman, sila hubungi kami di corporatecomm@richworks.com.my.
    - TAMAT -


    celahgelegar at 6:44 PM

    BalasPadam
  2. RAKYAT YANG MENGADA NGADA SEDANGKAN MALAYSIA THE BEST IN THE WORLD..
    REALITI

    Ini fakta!
    Hukuman menyeberangi sempadan

    1) Jika anda menyeberangi sempadan Korea Utara secara haram, anda akan mendapat 12 tahun kerja keras.

    2) Jika anda menyeberangi sempadan Iran secara haram, anda dipenjara 100%.

    3) Jika anda menyeberangi sempadan Afghanistan secara haram, anda akan ditembak.

    4) Jika anda menyeberangi sempadan Arab Saudi secara haram, anda akan disebat.

    5) Jika anda menyeberangi sempadan China secara haram, anda mungkin tidak akan dilihat lagi.

    6) Jika anda menyeberangi sempadan Amerika Syarikat secara haram, anda akan dikenakan bayaran sebagai pengganas.

    7) Jika anda menyeberangi sempadan Rusia secara haram, anda akan dijenamakan sebagai mata-mata dan dihukum gantung.

    8) Jika anda menyeberangi sempadan British secara haram, anda akan ditangkap, didakwa, dihantar ke penjara dan akhirnya dihantar pulang.

    9) Jika anda menyeberangi sempadan Cuba secara haram, anda akan dibuang ke dalam penjara politik reput.

    10) Jika anda menyeberangi secara haram sempadan Malaysia, anda berpeluang tinggi untk mendapat:

    - Mykad sementara atau
    - Status PR Penduduk Tetap
    - Lesen Memandu
    - Hak Mengundi
    - Tempahan Kerja
    - Keistimewaan Khas Bumiputera setelah fasih
    berbahasa melayu dan mengamalkan adat istiadat
    melayu.
    - Kad kredit
    - Bolej buka akaun di mana2 bank
    - Pendidikan Percuma
    - Penjagaan kesihatan dgn kos minimal
    - Jadii tauke kedai runcit.
    - Jadi bos org tempatan
    - Beli rumah
    - Beli tanah free hold
    - Kahwin orang tempatan
    - Boleh dpt gelaran datok
    Dll.

    Copy paste dari group wassap bangla,nepal myanmar.Indon..Kemboja..
    kluangman at Thursday, October 06, 2016

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.