Rabu, 5 Oktober 2016

8 Kaitan lagu PPAP dengan Yahudi dan Illuminati

Anda semua pasti sudah dengar lagu PPAP Pen Pineapple Apple Pen yang sedang viral dan mencetus fenomena di seluruh dunia, bukan? Malah anda juga mungkin sudah hafal lagu tersebut dan sering menyanyikan lagu itu tanpa sedar, bukan? Anda mungkin sudah menonton banyak kali lagu asal dan parodi lagu tersebut di Youtube, bukan? Anda mungkin tidak menyedari yang minda anda kini telah kena brainwash dengan lagu itu, bukan?


Namun seperti mana game Pokemon, tarian Dab, raver, shuffle, hipster, Gwiyomi, Harlem Shake, Gangnam Style dan lain-lain trend yang pernah menjadi viral dan popular pada suatu ketika, tahukah anda apa perkaitan lagu tersebut dengan Yahudi dan Illuminati?

Sebelum itu, baca dulu asal usul lagu PPAP tersebut di artikel berikut:
Jika dahulu lagu Gangnam Style menjadi siulan ramai sehingga menjadi antara lagu yang paling tinggi jumlah tontonan di laman Youtube, terbaharu seorang lagi penyanyi dari Jepun berjaya mencipta fenomena ‘gila’ seperti itu.

Lagu PPAP Pen Pineapple Apple Pen kini menjadi siulan di kalangan masyarakat dunia termasuk di Malaysia berikutan melodi dan liriknya yang cukup catchy serta aksi bersahaja penyanyinya, Piko Taro dalam muzik video lagu tersebut.

Piko Taro, watak lelaki dalam video tersebut sebenarnya merupakan alter ego kepada pelawak dan penyampai radio dari Jepun, DJ Kosaka Daimaou.

Fenomena lagu PPAP bukan sahaja menjadi bualan di Asia sebaliknya di seluruh pelusuk dunia lebih-lebih lagi apabila penyanyi terkenal, Justin Bieber menulis di laman mikro Twitternya, mengatakan, PPAP merupakan video kegemarannya di Internet buat masa ini.

Dalam muzik video PPAP, Kosaka yang menukar perwatakannya sebagai Piko Taro, berpakaian suit kulit ular berona kuning serta skaf bercorak harimau bintang diiringi muzik elektronik beserta lirik, “I have a pen. I have a apple. Uh! Apple pen! I have a pen. I have pineapple. Uh! Pineapple pen!”

Setakat ini, muzik videonya sudah mencecah lebih 39 juta tontonan sejak ia mula dimuat naik pada 24 September lalu.

Sumber MyNewsHub.

Maka apakah perkaitan lagu PPAP dengan Yahudi dan Illuminati?

Jawapannya... tiada kaitan!

Maaf, tajuk entry hanya sekadar clickbait sahaja hehehe.

Yelah, kan ramai orang suka kaitkan macam-macam dengan Yahudi, kaitkan dengan Illuminati, sampai Upin Upin pun orang cakap ada kaitan dengan Yahudi. Itu pun siap ada yang percaya. Kah kah kah lawak betul.

Apa-apa pun layan jelah komik PPAP ni... sekadar berlawak hambar...



P/S: Jangan lupa untuk menyokong kami dengan membeli buku Buasir Otak: The Komik. Klik pada gambar di bawah untuk melihat preview komik. Untuk membeli boleh hubungi kami melalui:

Email: princeofnoob[at]gmail[dot]com
PM Facebook: https://www.facebook.com/prince.nub 
Whatsapp/SMS agen kami: SangKancil - 013-9313541

Buasir Otak: The Komik




tags: asal usul lagu ppap pen pineapple apple yahudi illuminati freemason kaitan relation piko taro viral trend

8 ulasan:

  1. hahaha tak bleh blah yang last tu :P

    BalasPadam
  2. hee~ hagak dah !! tajuk ko kemahen dik..

    BalasPadam
  3. pucibai noob,haha

    BalasPadam
  4. Bosan gile kalau kaitkan benda2 yg trending dgn yahudi...benda paling basic mcm rokok ttup sebelah mata plak. Belum cita hiburan n benda yg melalaikan lagi...yg layan FB yg owner berketurunan yahudi xnak boikot plak

    BalasPadam
  5. Lol cis!

    Aku laa antara mangsa click bait tajuk entri ni. Hahahaha

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

* Word verification terpaksa diaktifkan berikutan terdapat begitu banyak spam judi di ruangan komen.