Iklan Leaderboard

Jumaat, 6 Jun 2014

18 Diagram Venn bagi hubungan sesama manusia

Perhubungan antara manusia adalah sesuatu yang unik. Mempelajari dan mengenalpasti sifat dan sikap manusia dalam sesebuah hubungan adalah sesuatu yang menarik untuk dikaji dan didalami agar kita menjadi insan yang lebih memahami personaliti manusia dan menghargai perhubungan sesama manusia. Hubungan sesama manusia boleh terbentuk dalam pelbagai ragam seperti hubungan di kalangan orang yang asing, kenalan baru, rakan, sahabat, suami isteri, keluarga dan lain2.


Apa itu kenalan? Apa itu rakan? Apa itu sahabat? Apa itu soulmate? Untuk lebih memahami suatu bentuk hubungan sesama manusia, ia boleh digambar dan diterjemahkan dengan menggunakan carta atau diagram Venn seperti berikut:

Orang yang asing

Kenalan

Kawan


Soulmate/BFF

Sekumpulan geng/klik

Konflik dalam klik

Berbelah-bagi

Kena pulau

It's complicated

Threesome

Kera sumbang

Kawan Facebook

Musuh

Musuh dalam selimut

Fake relay


Dominan/Queen control/Hamba abdi

Playboy

Kahwin 4

Forever alone

Ahli politik dan macainya

Hotstuff pavi dan pengikutnya bani Evans dan Hudson

Artis K-Pop dan K-poopper

Mickey Mouse

Panda

Asshole




tags: friendship friend carta venn diagram chart bff best friend forever friendzone kawan rakan kenalan sahabat musuh

18 ulasan:

  1. gahahaha lama x gelak blog ko noob ko tibai mana diagram ni? haha2 mickey mouse haha2 panda haha2

    BalasPadam
  2. Da fak first

    BalasPadam
    Balasan
    1. bapak ko first

      Padam
  3. ooh kewl, penggunaan diagram Venn yang menarik~ ;3

    BalasPadam
  4. masa awal2 nampak cam serius, sekali dah lama2 mcm celake... nokharom sungguh kah3

    BalasPadam
  5. hahahaaaa..lawak la...ada ke fake relay mcm tu..hahahaa..pandai kowg buattt..tp bani2 qudut tu tau ke x relay tu apa sbnrnyaaaa..hahaha..gud one!! make my day~

    BalasPadam
  6. aku mula-mula menyampah gila tengok ko kat blog serius. But Look now! Your blog is amazing beb! kerja keras kau berbaloi. Dah ada floowers sendri pun.Tahiniah!

    http://blogoutofmind.blogspot.com/

    BalasPadam
  7. Haha..asshole.. apper ketahian ni.. explain skek la noob.. aku jadi biol yg ni jer.. lain2 dah cerah.. syabas dgn idea canggih ni.. aku rasa boleh jadi bahasa isyarat suatu hari nanti..

    - bani qudut

    BalasPadam
    Balasan
    1. asshole = lubang jubo... get it?

      Padam
    2. Ku Benar-Benar Sayang
      Pada Dirimu Oh Kasihku
      Janganlah Engkau Ragu
      Pada Diriku

      Dan Ku Berkelana Mencari
      Harapan Yang Kita Impikan..
      Dari Terbitnya Sang Suria...
      Hingga Tenggelam..

      Dan Ku Ingin Cinta Sejatimu
      Dan Ku Ingin Harapan Hatimu
      Oh Janganlah Engkau Bersedih
      Oh Ikhlas-Ikhlaskanlah.. Hatimu

      Rindu-rindukanlah Diriku
      Sepanjang Hari-Harimu
      Sayangku
      Ku Adalah Milikmu
      Sayangku Adalah
      Milikmu Yang Kau Rindu..

      Doa-doakanlah Diriku Di Dalam Hatimu
      Di Dalam Nafasmu
      Sepanjang Hari-harimu..

      Padam
    3. Lubang jubo? Mcm x kene konteks jer.. mmg betul kalo ikut gambo tu, mmgla gambo lubang jubo.. apspun..mmg menarik.. tapi masih blom cerah2 lagi.. kita minta saikik sendiri explain.. dan mana2 yg tau lebih sikik..

      Padam
  8. Kan ke psychic zero authornya.
    Yg semua dok noob sana noob sini dah kenapa

    BalasPadam
  9. Tgk gaya gila2 cmni dah tau PZ. Korang dok noob2 pekejadah. Bila masa pulak noob reti nak bg entry lawak2. Entry noob mst isu politik, masalah sosial dan betapa dia tak terlibat dlm sebarang masalah sosial,peribadi n sentiasa bersikap positif.

    BalasPadam
  10. yang fake relay tu memang kelaka.. haha

    BalasPadam
  11. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam

Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan. Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar orang lain, maka komen akan dipadam untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...